1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507078 inlägg · 4104 ämnen

Svartvadet då!

« · 1778113 Till forumet

Sv: Svartvadet då!
Carl Lejonkräk: Varför han skulle ha det? Kanske för att han sysslat med hockeyn sen barnsben? Har utbildning inom hockey både som spelare och ledare. Har spelat på alla nivåer. Han har skolatsk av olika tränare. Var en erkänd ledare under sin tid som spelare.
Det enda han saknar är ju jobbet som tränare på elitnivå.

Det är ganska mycket som talar för att Svartvadet i teorin har jävulskt mkt mer hockeykunskaper än nästan alla här på forumet.
Sen kan han vara oduglig på att omsätta allt han rimligtvis lärt sig till en praktisk nytta. Och hur man kollar det är väl som det är nu att han misslyckas rätt hårt.

Svarten kanske skulle fått jobba vidare några år för att få mer perspektiv och lugn i livet. Men att han skulle sakna grundkunskaper tror jag inte.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Jag är rätt säker på att Svartvadet förstår de taktiska aspekterna av spelet bättre än mig. Om vi nu skall ta OH som exempel så tycker jag att han varit ganska dålig, men det kan ibland bero på att spelaren i situation innan positionerat sig fel eller försatt OH i en situation där han "bara" kan göra fel. Nu har jag en känsla av att det inte är så men skulle aldrig kunna förklara varför om nån bad mig. Sen vill jag ju givetvis tro att jag är en stjärna på scouting men det blir ju aldrig skarpt läge;)

En väg att gå vore kanske att utnyttja ungdomledare i klubben som fått utbildning och arbetat lite med träning/matcher osv, Man kan iaf sondera terrängen det finns en anknytning. Vad jag förstått så slutar en del men hockeyn när deras barn slutar, dessa skulle man kanske kunna erbjuda en sådan tjänst.
Kommentera

Ett sätt att gå som är effektivt men tyvärr är lite vanskligt och kanske kortsiktigt är att som ett "visst" lag i norra västerbotten gjort med inte så moralska medel "dammsugit" och lockat till sig spelare!!

1, Att om nu nämnda lag kommer i ekonomisk obestånd under sin satsning mot toppen och stå på ruinens brant få hjälp av ett rivaliserande lag som skriver av skulderna, bara för att få ha kvar derbyna som båda tjänar på!!
2, Men kommer då det rivaliserande laget på ekonomisk obestånd så ger man ett hånskratt tillbaka!!
3, Värva spelare som innan säsongen har spelat alla träningsmatcher innan seriestart och med endast nån vecka kvar tills att serien drar igång!!

Detta är bara ett litet axplock av hur man kan driva sin verksamhet, vad jag menar är att ett gott sammarbete är att föredra och att all framgång har sitt pris..
Det som gör ont är att det ovannämnda laget anses som ledande i hockeyn av experterna men tror inte att lagen runt om dem tycker samma sak??

Vill säga att Löven och MoDo har och hade ett gott sammarbete när MoDo låg i SHL och att vi kanske inte kan ha det i samma utsträckning nu när vi ligger i samma serie, vi har hamnat och vart i samma onda spiral båda lagen och hoppas att det ska vända för MoDo som jag helst hade sett i SHL och nu vill se där snart igen tillsammans med oss!!

Det kanske kommer att ta tid hur jävligt det än låter men det positiva är ändå att det inte sparkas tränare och spelare, köps och handlas av pengar som inte finns för då har man "skitit i det blå skåpet på riktigt"

Kunnandet finns i MoDo, det syns men det gäller att få ihop det under 60minuter och det är problemet som jag ser det och är min högst personliga uppfattning..
Kommentera

Tarasov: Jag tror att det handlar om att våga, varför skulle Svartvadet ha mer kunskap och ett bättre öga för scouting än du eller jag? Hur säkerställdes hans kunskap?
Kommentera

Tarasov:
I grunden är jag helt enig med dig, tror tyvärr att det bara skulle bli rörigt!!
Som man ser på denna sida och i dess olika böcker, det finns de som skriver när det går dåligt för laget Vs de som bara finns med i medgång!!
Men att det behövs fler skallar som jobbar ideellt är klart och finna en idé hur man ska lösa det välkomnas!
Rätt person på rätt plats är nog enda lösningen som dessutom omges av kunnig personal med hjärta för klubben, ingen svågerpolitik och gamla spelarkompisar som inte vill ta obekväma beslut!
Kommentera

Jaca:
Är lite skeptisk, hur säkerställer man kunskapen? Det är en sak att sitt på läktarna och tycka/skriva på forum :) verkligheten är oftast en helt annan sak. Vore bättre om de som var avlönade för att sköta jobbet, skötte detsamma.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Tanken är inte dum, tvärtom men att få supportrarna att göra detta ideellt är nått som ska och bör nomineras till Nobelpriset!!
Ideell verksamhet är så gott som död i detta land, där har vi första problemet som man kommer att behöva brottas med!
Frågar man någon om dom kan ställa upp och hjälpa till så är första frågan alltid "Vad får jag för det då?"
Till 99%, men att man ser samma person hänga runt själva evenemanget är lika klockrent som svaret man får, tyvärr...
Kommentera

hanzon: Har du sagt A får du säga B
Kommentera

Harry Luras: Att involvera supportrarna (givetvis helt ideellt) i värvningsarbetet hade ju varit en kul idé. Varför inte skapa ett nätverk av hängivna supportrar runt om i landet som får hålla koll på ett varsitt lag? Detta hade kunnat bli helt magiskt och skapa en känsla av att det är supportrarnas lag.
Kommentera

Harry Luras:
En brasklapp för vad som står i tidningarna får man ha. Å andra sidan har jag fått samma intryck som du ena parten säger bollen ligger hos Skröder/Modo, vilket framstår som märkligt. Skröders faktiska prestation mot löven var sådär. Han tillförde en fysisk dimension till laget, utöver det var prestationen skral.
Kommentera

WarEvryPractice: Tyvärr känns Svartvadet som en lögnhals också. Enligt vad han sagt till medierna så är det lite upp till Skröder att bestämma om han vill spela eller inte, men var väl Skröder som typ hade nån insändare till Allehanda att så var det absolut inte.

Sedan säger han till VK att Farley inte ville vara kvar och få det att låta som att det var hans egna beslut att lämna. Där lär ju Modo förmodligen själva varit minst lika intresserade av att bryta kontraktet.
Visst, en sportchefsroll är väl inte det mest ärliga jobbet men ändå.

Sist men inte minst är det väl det här ryktet om att Svartvadet aldrig hör av sig till agenter m.fl. Och att han är omöjlig att få tag på. Det om något gör ju att man är skeptisk till om han är rätt man på rätt plats.
Kommentera

hanzon: Det känns onödigt att göra sig av med hela sportrådet. Men då tappar man ju all kontiniutet.

Jag skulle istället vilja göra sportrådet betydligt större. Med ideelt arbetande. Sådana som Freddan och Ecke får gärna hjälpa till. Även "elit-supportrar" ska kunna få scouta spelare.

Sedan måste man ju ha en heltidsanställd som har huvudansvaret. Känslan är väl att vi under en period tyvärr behöver dubbla den posten.

Svarten sköter daglig drift av truppen medans någon annan får fokusera på värvningar och speciellt då nästa års lag.

Har Niklas Sundström glöden känns han intressant.

Ett annat namn är Tommy Petterson som ju har varit sportchef för ÖHK.
Kommentera

hanzon: Det lär inte bli Anders Forsberg. Tro mig, det finns bra anledningar till det också.
Kommentera

Golden boy : Jag anser att man borde jobba för att få Anders Forsberg som ersättare till Svartvadet och hela sportrådet.
Kommentera

Svartvadet då!
AJ ska lämna tycker många, min röst faller på svartvadet. Första året som sportchef blev det kval andra året åker man ur och likt förbannat är han kvar? ??????Hade ex färjestad gett han så många chanser? NÄ knappast o inget annat lag heller, bort med denna självgoda människa.
Kommentera

« · 1778113