1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511310 inlägg · 4110 ämnen

Swedbank Arena.

« · 1124867 · » Till forumet

Sv: Swedbank Arena.
T T: Vart hittar du det på den sidan?
I övrigt hade jag nog blivit mer förvånad över att höra honom vara nöjd.
Kommentera

Om det här är känt sedan tidigare får ni väl slå mig men Kent Forsberg ska ha blivit djupt besviken över hur arenan blev. Framför allt så ville han att plattan skulle ligga djupare.
Kommentera

Paddan: Fyra Pelle Pennor får satsa på att bli Sudda Gummor.

Undra vad som kommer att bli det stora samtalsämnet i sportbaren i morgon?
Kommentera

knaskamilla: De här, tror jag.
www.statensbiografbyra.se/hemsida.htm
Kommentera

Paddan:

Men, vem klipper film då?
Kommentera

Lumber Jack: Åfan, ser att Nicke Andersson blivit bortpetad som Evenemangsansvarig, fast det kanske han har varit ett bra tag... Nu är det den gamle backgiganten som det ska klagas hos.

"Lars Jansson
Evenemang / Projektledare"
Kommentera

Wayne Gresky: Såg att dom tänkt ut en ny lösning för att få det lite luftigare på isen!nytt plexi
Kommentera

Paddan: Listan över artister som gärna skulle få spela i Swedbank kan göras lång, men det är ganska få hårdrocksband som skulle locka dit mig. Jag tror jag skulle gå på Led Zeppelin dock...

James skulle jag gå på iaf.
Kommentera

Paddan: Ahh, är det flyttat dit?
Har dom blivit liite "småcrazy" i sin busighet o vill variera sina nyckelharpe konserter med detta?
Kommentera

Hahl Bundy: Men de får man höra i Ejendals Arena.
Kommentera

Paddan: I princip, ja.
Det hade naturlich varit annorlunda med Venom covers på Barry Manilow låtar.
Kommentera

Paddan: Va f..n, denna skulle du ha spelat redan i söndags!
Kan även spelas 28/1
Kommentera

hellge: Jag överskattar inte Onedinlinjen, snarare uppskattar. En bra serie. Förövrigt var Baines pollisar ett strå vassare.

www.thechestnut.com/onedin/baines.jpg
Kommentera

Paddan:

Du blir inte alls ensam. Kommer James kommer också min farsa. Fast jag tycker nog Onedinlinjen var rätt överskattat.

www.bbc.co.uk/bbcfour/features/images/1973_onedin_gal.jpg
Kommentera

Paddan:

Dom där hade jag nog totalt missat!
Men det lät bra, ska se om jag kanske lyssnar igenom lite av dom senare...

Tack för tipset! :)
Kommentera

Fast helst vill jag se en konsert med James i Swedbank Arena. Men då blir jag väl i princip ensam där.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag vill höra Airbourne och Volbeat på MetalNight
Kommentera

Petey21: Så klart de ordnar egna evangemang. Tyvärr har jag inte varit med om något som de fixat själv som lockat det minsta. De riktar in sig på slager och musik för de som är 50+ eller inte har någon musiksmak.
Kommentera

Petey21: Tja, jag förmodar att de tänkt använda arenan till Hamnfestaktiviteter eftersom de beslutat flytta Hamnfesten till området runt arenan, om jag minns rätt.
Kommentera

Paddan: Men man har väl gått ut flera gånger och sagt att arenan ska användas året runt till olika evenemang. Då rimmar det ju väldigt illa om man chockhöjer hyran, hur har man tänkt lösa evenemangsbiten då? De har ju heller inga egna evenemang på gång vad jag vet, det enda evenemanget som är spikat och offentliggjort är den där utelivsmässan i maj. Känns som att den ena handen inte vet vad den andra gör när de uttalar sig så...
Kommentera

knaskamilla: Jag förmodar det. Tyckte de sa något sånt på årsmötet i varje fall. Men när man budgeterat publiksiffror så tror jag att man alltid varit alldeles för optimistiska, även på Kempehallstiden.
Kommentera

Paddan:

Har vi sådana som kallas ekonomer inom vår organisation?
Kommentera

knaskamilla: Britney vore kul tycker jag. Skulle lätt kunna betala tretusen spänn för att se henne i arenan.

Venom. Alice Cooper och Whitesnake känns som något som hade bästföredatum förra årtusendet.

(I morgon blir det i alla fall Swedbank Arena för mig, hoppas att Markan spikar igen.)
Kommentera

knaskamilla: Det vet jag iofs inte om de som kallar sig ekonomer inom MoDo Hockey heller är.
Kommentera

Petey21:

De har ju dessutom chockhöjt priserna på hyran. Jag tror det straffar sig, men jag är iofs ingen ekonom.
Kommentera

Paddan:

hehe jo men Venom är betydligt mer underhållande :)
Kommentera

mattias - 74: Räckte det inte med Masken?
Kommentera

Petey21:

Själv har jag en dröm om att se Venom i Leksand :)
Kommentera

Verkar som att det blir en ny Metal Night i maj, eventuellt med Whitesnake, men däremot verkar det inte vara klart om den hamnar i arenan eller ens i Ö-vik eftersom det tydligen är väldigt dyrt att hyra arenan och Umeå är tydligen ett alternativ. Synd om så är fallet, var det inte meningen att det skulle vara en evenemangsarena och inte bara en elegantare ishall?
Kommentera

Så är det konstigt att rad 0 nästan alltid är tom, för om man får tro denne krönikör på hockeysverige.se så vill alla fans egentligen sitta kloss mot plexit och bli lite mer amerikanska.

"Men en vid-sidan-av-aktivitet jag gärna skulle se är en plakat-work shop. Hemmalaget tillhandahåller gratis papper i roliga färger samt gott om tjocka svarta tuschpennor. Varför inte också en känd komiker som hjälper till med slagkraftiga ord (-vitsar) – samme komiker kan ju dessutom köra ett kort stand up-rutin istället för nationalsången. Två mål med ett skott.

Har man tur kan man ju dessutom komma med i TV eller hamna på bild i tidningen och med tanke på hur folk jagar sina "femton minuter" skulle klubbarna ta ordentligt betalt för plexi-platserna (men i sann Karl-Bertil Jonsson-anda sänka priset på andra platser lika mycket).

Det skulle bli prestige, vänner skulle tävla om vem som lyckats fått mest plakat-exponering. Vi skulle få se frierier, födelsedagshälsningar och säkert Fan själv tillsammans med sin moster nerkladdade på plakat.

Vi skulle också kunna få matnyttig information. Som en liten kille gav oss i JVM-finalen:
"I was born on Tokarski's birthday!"
Kommentera

Frisco:

Du får väl paxa en åt mig till nästa säsong då ;-)
Kommentera

Gidde: Jadå. Det finns platser lediga på 401. Rad 3 och en bit in. Ja ofta även nummer 4.
Kommentera

NordaBoy: *räcker inte upp handen*
Men tackar ödmjukast för de grattis som kommit in.
Kommentera

oscaaaar: *räcker upp handen*
Kommentera

källan: *räcker upp handen*
Kommentera

Poffa: ...och Loob får förhoppningsvis dryga ut lördags Lord Calverten med lite vatten från ögonen och fundera på att ansöka om inträde i Norska Ligan, för att kunna locka fler åskådare till matcherna.
Kommentera

Hawerchuk: Oavsett om det blir fullsatt eller ej så lär man tjäna mängder med pengar på den matchen. Lördagsmatch, löningshelg, kvällsmatch, roligt motstånd som alltid skapar bra stämning och förhoppningsvis med tre raka segrar i baken.
Kommentera

Det rullar på ganska hyfsat med biljettförsäljningen ändå. Över 6000 idag, och det är nog inte helt omöjligt att det blir fullsatt på lördag mot FBK.
Kommentera

Alla som hatar Fribourg räcker upp en hand!
Kommentera

Petey21: Extra idiotiskt blir det ju med tanke på hur många lördagsmatcher vi har i år jämfört med ifjol och vilka motståndare dessa är mot.
Kommentera

Paddan: Ser ut som lagupptställningen från den gamla goda tiden, 82-83, även om man inte direkt rosade marknaden det året, trots att man gick till semifinal året innan. Men det var samma år jag började gå på hockey med.
Kommentera

Wayne Gresky: Hur man kan budgetera för 7000 åskådare är helt obegripligt. Dels med tanke på hur spelet såg ut i slutspelet, det skrämde nog bort en hel del åskådare, och dels med tanke på att man inte värvade några stjärnspelare som kunde locka folk. Nu har ju MZA varit riktigt bra, men det visste ju inte folk i maj när man spikade truppen.

Och hade man inte hamnat i den där långa svackan hade man kunnat haft några hundra fler i snitt även denna säsong, det var inte direkt lockande att gå på hockey när halva laget var (och fortfarande är) borta och med plattmatch efter plattmatch. Förhoppningsvis har man kommit ur den svackan nu åtminstone.

Skulle däremot en spelare som Foppa göra comeback skulle dock siffrorna gå spikrakt uppåt igen, tror han ensam skulle kunna sälja ut åtskilliga matcher i Swedbank (och även på bortaplan), då tror jag inte det spelar någon roll om det är finanskris eller inte, han skulle dra folk ändå.

I länken finns artikeln i dagens ÖA, för de som eventuellt inte läst den.
Kommentera

Berka: Men sen så har det väl inte funnits några 400.000 i månaden som man ansett sig kunna spendera på spelare heller.

För egen del såg laget ut så här när jag började gå på hemmamatcherna i tid och otid:

1 Anders Bergman
2 Per Forsberg
3 Sture Andersson
4 Ulf Ingvarsson
6 Jan Nyman
7 Roger Eliasson
8 Per Lundqvist
9 Jerry Lundberg
10 Tommy Själin
11 Ulf Norberg
12 Mikael Andersson
14 Jan Karlsson
15 Lennart Jonsson
16 Michael Hjälm
17 Per Nilsson
18 Lars Nyberg
19 Thomas Byberg
20 Ulf Ödmark
21 Robert Frestadius
24 Mats "Masen" Eriksson
25 Erik Holmberg
26 Lars Byström
27 Tomas Jonsson III
28 Lennart Hermansson
30 Lars Hellström
Kommentera

Berka: Green och Vesa kom från Troja-Ljungby, men du kanske räknar allsvenskan som en annan liga? Annars tycker jag att Sundström och Timander t ex varit bra värvningar från NHL.
Kommentera

Wayne Gresky: De va ju sen oxå ganska längesedan vi lyckades värva riktigt bra spelare från andra ligor (Bortsett från aasen) De har inte varit några Hlinka,hahl,pärssinen,hrdina,niskala precis, lite mera morten green,tussolino eller kimo veesa.
Kommentera

shinzawai: På den frågan svarar jag att det är viktigare än någonsin att ha en kompetent sportchef. Om inte en överdrivet lång framtid kommer att handla mer om att bygga en stomme än att krydda med ess. Å andra sidan är det samma verklighet som de flesta andra lagen lever i idag. Helt klart läge att anställa några scouter iaf.
Kommentera

Wayne Gresky: Överlag har vi en mörk framtid framför oss.

Så länge jag har varit Modoit har vi antingen fått upp otroliga talanger underifrån eller fått hem dito från NHL varje säsong. Vi hade nåt mellanår för en handfull år sen när vi tvingades värva rejält med spelare utifrån, men i övrigt har vi räddats av Svartvadet, Salle, Jonsson, Hedin, Sundström mf. Den enda supertalangen som kommer underifrån är Hedman, och han kan om det vill sig illa vara försvunnen redan nästa år. Sen har vi bara Sedins att hoppas på. Jocke Lindström eventuellt, men där ligger SAIK farligt nära till hands också. Vilka är vår stomme om 3 år? Molinder & co?
Kommentera

Wayne Gresky: Men Linköping är väl ett exempel på en klubb som vågar tänka i lite annorlunda banor och vågar ta ut svängarna. Kanske lite lättare med det befolkningsunderlag som borde finnas där nere. Fast det är väl lite grann det som jag efterlyser också, att man vågar tänka "outside the box" istället för att hela tiden bara sitta och köra med säkra kort och sakta men säkert se hur alla konkurrenter försvinner i fjärran.

Nä, det skulle behöva skakas om lite i "klubben för inbördes beundran" på kansliet. Men då skulle man ju haft något/några bra namn... ööh, förresten... vad gör Daniel Wetterskog nu? ;)
Kommentera

Hawerchuk: Där verkar det ju ganska klart att man budgeterat med 7000 i snitt, inte något 6500-7000 som det överslätande talats om. Jag har hur som helst svårt att se att vi missar slutspel om det inte visar sig att skadorna är värre än befarat. Nästa säsong kan dock bli tung. Om sedan ett ekonomiskt dopat Linköping får hem sina ryska killar så ser guldet väldigt avlägset ut då.
Kommentera

« · 1124867 · »