1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506534 inlägg · 4103 ämnen

T- 60 minutes and counting

« · 417679 · » Till forumet

Sv: T- 60 minutes and counting
Salle: Skulle det vara så som Hedin säger tycker jag det är vackert så. Elitseriens överlägset mest intressanta spelare, med kontrakt, kommer sannolikt inte vinna löneligan. Tycker det visar en hel del om Foppa.
Kommentera

250kg kärlek: iofs men han kunde ju varit lika generös som sina lockoutade polare :-)
Kommentera

250kg kärlek: Eeh, just det ja. Det är väl någonstans här jag borde skriva något i stil med "Goddag yxskaft" men jag tror jag struntar i det.
Kommentera

Per HApps: Jo precis! O Modda lite grann på stanley ringen :))
Förresten vi har väl 2 st. i vårt lag som tillhörde All Star laget i World Cup, hur många har Modo?? :))
Kommentera

Salle: Tja, jag blev också väldigt förbryllad när jag läste det där.
Det är ju inte alltför ovanligt att Blomqvist och Hedin motsäger varandra, men nu verkar ju Hedin ha motsagt sig själv.
Kommentera

Salle: Jo, men har inte Foppa skrivit kontrakt?
Kommentera

Skulle dom inte spela gratis???

Detta bekräftar klubbens sportchef Bengt Hedin.
- Peter är på den övre halvan lönemässigt, allt annat vore ett tjänstefel av oss. Men jag tror inte att han kommer att tjäna bäst i elitserien
Kommentera

Åke the Myth:
Skulle han inte putsa lite på silvermedaljen från World Cup? ;)
Kommentera

Paddan: Ha ha jodå han är på gång. Hade nåt han skulle putsa till först bara.

Nästa Måndag så: Shoot man Shoot!
Kommentera

Åke the Myth: Nej, det är klart, det tänkte jag ju inte på.
Nå, hur går det, har ni hunnit anställa Kiprusoff som vaktmästare?
Kommentera

Paddan: Ja men det var ju inte så viktigt!
Kommentera

Frisco: Så har då även Expressen skrivit något om presskonferensen i Övik, bara drygt tre timmar efter att alla andra media presenterat nyheten.

www.expressen.se/index.jsp?a=185870
Kommentera

Lumber Jack, Deas: Annars har ju Reds Syd en biljettansvarig på varje arena. Borde kanske höra med han som har om biljetter när Modo spelar i Gävle?

Syds hemsida verkar dock inte må så bra idag.
Kommentera

Deas: Om du åker upp från söder borde det gå att lösa utan att du behöver betala resan.
Kommentera

Deas: Jo biljett ingår.
Kommentera

Lumber Jack: Ingår matchbiljett till resan? Jag kommer ju åka från skövde...
Kommentera

Lumber Jack: MoDo Support? Har de reserverade biljetter? vart får jag tag på dem?
Kommentera

Deas: Pröva MoDo Support.
Kommentera

Slutsålt i Gavlerinken :/
Fan, jag som skulle se premiären där. Jaja, jag har biljett till hemmapremiären iaf. Det är viktigast =)
Kommentera

Poffa: De kanske menade att Hedin inte är ett nyförvärv av världsklass...
Kommentera

Ååååh, Aftonbladet suger!

På deras startsida står det, Idag presenterade MODO sex nyförvärv av världsklass. Bröderna Sedin, Forsberg, Näslund, Weinhandl, Sundström klara för Örnsköldsviksklubben.

Grattis, man missade Pierre Hedin. Men man la till Näslund och Sundström som inte är klara men snart blir det.
Kommentera

Frisco: Hahaha, jo det har jag. Annars hade jag inte kunnat höra MP3-filerna jag körde för att kolla om det var högtalarna det var fel på.
Kommentera

Paddan:

Du får fixa en dator som du kan lira NHL på och lyssna på presskonferenser ;)
Nu kunde ju inte alla lyssna ändå, men ändå.
Kommentera

Paddan: Man måste ha högtalare kopplade till datorn också.
Kommentera

Frisco: Jag hörde inte så mycket som en stolsflyttning från 11.15 till strax innan 12.00. Jäkla dator jag har.
Kommentera

Martin S:

Det låg ju ute på Aftonbladets första sida ang. presskonferensen, så nog lär det ha varit måånga som var nyfiken. Om det går upp emot 90 000 har jag ingen aning om däremot.
Kommentera

Frisco: Tjänsten är byggd för att klara 90.000 lyssnare och med tanke på att det endast var sänding i Kempehallen idag så kan det väl knappast ha varit överbelastat? Teknikerna får kolla på detta på måndag.
Kommentera

Martin S: För mig hördes det 1-2 sekunder för att sen vara tyst i 10-15 sekunder. Ibland hördes det i 2 sekunder.

Fram till klockan 11.30 hördes stolsflyttningar, diverse testning av mikrofoner och så utan problem. Sen skulle jag tro att det blve lite överbelastat.
Kommentera

Martin S:

Ja, hela tiden. Ibland hörde man en halv minut, sedan borta igen. Hörde man 1/20 totalt så var det bra.
Kommentera

Var det tekniska problem för alla? Buffrade det hela tiden?
Kommentera

Kiprusoff till Timrå och Jackman till löven!

Jackman gjorde 20 poäng på lika många matcher sen han kom till Pittsburgh i slutet på förra säsongen. Han är lika bra som Tärnström i PP och kommer säkert ha det rätt roligt i löven =)
Kommentera

Paddan:
Japp, till och med en frölundait lyckades höra några enstaka ord, dock inte så många sammanhängande ord men jag klarade iallafall av något som Ni Bjästabor inte klarade av.
Kommentera

Poffa: Varför hela tiden denna jämförelse med Real Madrid? Har MoDo köpt ihop en massa (gamla) stjärnor för att vinna titlar eller skördar vi frukten av vad som tidigt har såtts? Jag bara frågar...
Kommentera

— Min dröm har varit att återvända och spela i Modo ett år när man inte är alltför värdelös.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,534919,00.html
Kommentera

Poffa: Prexis. Nä, nu ska jag ta och dricka upp det kaffe som stått på värmeplattan i 45 minuter.
Så både jag och kaffet är riktigt bittert...
Kommentera

Paddan säger: "Ja ä inte bitter"
Kommentera

Sannes: Så även du lyckades höra från presskonferensen.
Vafan, här har man suttit i evigheter och inte hört något. Hade jag velat höra brus i en halvtimme hade jag kunnat sätta mig och ta på mig de trådlösa hörlurarna utan att ansluta de till något uttag.
Kommentera

skulle=skall.

Blev lite fel där, sorry......
Kommentera

Om vi sammafattar då:

Linje 19 återförenas så länge som NHL är lockoutad, Foppa spelar hela säsongen precis som Timander. Pierre Hedin spelar med MODO så länge som det inte blir spel i NHL.

Dessutom räknar man med att lösa de små problem som ännu är med Sundström och Näslund.
Kommentera

Ett grattis till MoDo (och övriga Hockey-Sverige också), det kommer att bli kul att se Foppa i vinter.

Om jag hörde rätt så skulle han spela på tisdag.
Kommentera

Salle:

Nu ska jag ta och låsa in premiärbiljetten i ett kassaskåp och sätta mig med ett gevär utanför. ;)
Kommentera

Från åffisiella:

"Visst räknar jag med att spela i nummer 21, säger han. Men jag hoppas jag får en ny tröja, den i taket ser väl stel ut."
Kommentera

Poffa:

Vore surt om man inte får det, eftersom de flesta verkar ha hört 1/10.
Kommentera

Nå, vad säger du Martin, kommer vi få höra hela presskonferensen senare? Så man kan ladda hem den från sidan eller så...
Kommentera

Salle: Ingen aning om vem som frågade det. Dom frågade om han hade nåt emot Börje typ....hehehe, var lite skratt och så...
Kommentera

Salle: Slut, verkar det som...
Kommentera

audiblegiraffe: Frågade någon om Foppa vs Börje? Vilken nöt gjorde det.
Kommentera

haha hörde att dom snackade om Börje...
Kommentera

Det låter som om Webradion har för bra ljudkvalitet. Skulle nog klara av det om det vore sämre ljudkvalitet.
Kommentera

« · 417679 · »