1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511801 inlägg · 4110 ämnen

Tero Lehterä

« · 102960 Till forumet

Sv: Tero Lehterä
Wewillwintoday: Vi ska väl ändå inse att det här med Lehterä bara är en tryout, som
inte kostar Modo ett öre. Möjligen får han bensinpengar för att ta sig till Tammerfors.

Skulle han råka vara ett kap ska vi väl inte klaga. Men jag gillar heller inte sättet att
plocka in utländska medelmåttor i parti och minut. Håller helt klart med om att det är
bättre att satsa på Almtorp.

Tero Lehterä är ett namn som jag känner igen från tiden i MIF. Men mer än så är det
inte. Jag minns inget spektakulärt från hans tid i Malmö. Det som är positivt är att han
sällan är utvisad, producerar en god summa poäng och är rutinerad från finska
landslaget och faktiskt spel i Fort Wayne Komets, vad nu det säger...

Ska vi värva en center nu, borde det väl handla om något riktigt klassigt. Inte en
Lehterä med andr
Kommentera

Taddy: Jo, måste säga att jag håller med. Tycker inte det är värt att peta t. ex Almtorp om det inte är någon riktig klasspelare.
Om det varit Dahlén så hade det varit en annan femma...

Nåja, man ska inte vara FÖR säker på sin sak. Han har 54 landskamper. Inte allt för dåligt...
Han kan vara bra, men det låter inte speciellt bra om han inte fick fortsatt hos det finska laget...
Är det ngn som vet vem han är/sett han spela???
Kommentera

poffa:

Tycker inte modo skall ta in någon om det inte är någon som verkligen har bevisat något. Varför inte ge Almtorp chansen istället för att värva någon som troligast inte tillför så otroligt mycket.
Tittar man på vad vi tappat frammåt så är det poänggörare vi behöver och inte verkar Tero vara någon sådan.

Ja ja.
Vi slutar som AIK, en legion som ingen bryr sig om.
Ser hellre Almtorp spela en del och sedan kanske ta in någon som verkligen är en Artist.
Kommentera

poffa: 9 utlänningar i sverigrs bästa plantskola.vadan detta
Kommentera

Tero Lehterä
30-årige Tero Lehterä provspelar med MODO under turneringen i Tammerfors.

Tero spelade ifjol med Espoo Blues och gjorde 19 poäng men får inget nytt kontrakt.

Allt finns att läsa på MODO Hockeys hemsida, modohockey.se eller på hockeymagasinet, se mitt länktips
Kommentera

« · 102960