1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

500363 inlägg · 4094 ämnen

The Final Battle, part IV

« · 869356 · » Till forumet


Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai: hoppar*
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa: Jag hoppas nog hellre in på isen och antastar spelarna. :)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai: Ja. Spelarna flyger direkt hem, vilket lär innebära någon form av mottagning på kvällen/natten. Kanske i arenan, kanske på torget eller liknande.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa: Missa fest hemma om man åker ner? Tänker du på ett mottagande i anslutning till arenan eller nåt?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Såå...enligt min vetskap kommer vi ikväll att ha MoDoiter i SBA från så skilda postadresser som Bromölla, Grycksbo, Göteborg, Ränneslöv och ehh... Umeå och Sundsvall.

MoDo - engagerar lite mer.

www.youtube.com/watch?v=o9Bs4nPEhF8&NR=1

www.youtube.com/watch?v=rH3PGzfuvDg
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
knaskamilla: Nej, jag har lagt ner det hela. De allra flesta som anmält sig har sagt att de inte åker med om LHC leder med 3-2 i matcher. Väldigt osäkert, med andra ord.

Dessutom börjar jag tänka i banorna att man kommer missa en sjuhelvetes fest här hemma om man åker ner. Därmed inte sagt att jag kommer stanna hemma.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa: Så att boka själv på ticnet och sitta där man hamnar är inte ett alternativ?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa:

Har du kollat med MODO Support om de kan släppa biljetter till Poffa tours? De borde väl bli glada över att slippa gå med förlust på den bussen...
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Wayne Gresky: Mörkt. Biljetterna som LHC håller för MODO:s räkning går i första hand till de officiella supporterklubbarna, Support och Syd. Därför så är Poffa Tours resa till LHC med största sannolikhet inställd.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
bisterfinnen: Ja vad är läget för Poffa Tours?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai:

OK, för HAN har väl ändå inte varit sämst bland backarna?

Förresten. Samåkning på lördag någon?

maila mig på bisterfinnen hos hotmail

Vi är 2-3 st från MoDo Gävle som ska åka!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
bisterfinnen: Nog bara en miss.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
bisterfinnen: Det behövdes extra förstärkning bland sopskyfflarna, så pappa Hedin kallade in honom för att stå på stand-by ifall det behövs någon utskällning av sektion 401.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai:

Enligt laguppställningen på åffisiella så...
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
bisterfinnen: Kan inte stämma?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Paddan:

Tankar om att Pirre är petad från uppställningen idag?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Lite Morricone borde väl kunna förgylla de här timmarna innan SM-final fyra tar sin början.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Berka:

illavarslande att sr.se:s nyhet till höger skriver om ett Modo i underläge, inför final fem.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Forza modo
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Det tog tydligen hårt på Sanny att de blev utslagna så tidigt.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Gidde: Tycker också det har varit lite konstigt på sista tiden. Plockade till och med ner torktumlaren i molekyler igår för att gå till botten med problemet men det det blev mest luddigt...

KnasKamilla: Handtvätt, min sköna!

Gnugga, gnugga, gnugga - vinn, vinn, vinn!!!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Gidde:

Tänkte skicka sambon med lite tvätt till hans föräldrahem ikväll, kan det räcka? För övrigt kan jag inte göra så mycket åt att maskinen är trasig, det hänger förmodligen på vaktmästaren.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
knaskamilla:

Är det alltså du som inte skött tvättsysslorna sista tiden??
Inte underligt att det blivit två förluster då!!!

Jag och Mats har då tvättat för fulla muggar, så oss kan ingen skylla på.
Kom igen nu kamilla, grabbarna behöver all hjälp dom kan få!!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Wayne Gresky:

Jag hade en alternativ sysselsättning på lut också, att sitta på balkongen och njuta av solen. Fast det förutsätter på något vis att solen är synlig, och det är den inte. En annan alternativ sysselsättning är att kolla på inspelningen av förra hemmamatchen, men det förutsätter att min moder levererar inspelningen till mig först. Och det har hon inte gjort än.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
knaskamilla: Då får du helt enkelt ägna dig åt ditt sisyfosarbete att moderera på officiella. :)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Wayne Gresky:

Ja, jag är emot både att röka och att röka på. Jag hade tänkt tvätta idag, men tvättmaskinen här gick sönder förra måndagen och är fortfarande inte lagad. Irriterande!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Paddan: Nästan timråklass på det där tifot!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Paddan: Off topic: Jag tror att det var nytt rekord angående åtgången av biljetterna i part V.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Idag gick det nog på under 4min att sälja slut biljetterna.. Fast att det finns biljetter till dagens match fläckar ju ner lite på intressekartan.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Gidde: Dessutom ska ju Allehanda dela ut ett par tusen ficklampor, eller vad det var, inför kvällens match. Måste vara för att man ska hitta vägen in till sportbaren.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Paddan:

Ser bra ut, man längtar redan!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Wayne Gresky: Så har media lyckats smyga in och kika på MoDo Tifo:s planering inför kvällens drabbning.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
knaskamilla: Röka på? Eller är ni emot det också?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Det är ju helt galet vad tiden går fort nuförtiden. Snart match igen! Undrar vad man ska göra fram tills dess?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai: Ångesten är verkligen närvarande! Det finns dock en liten sak som ger mig tröst. Tidigare år när vi varit final har det alltid känts som sista chansen. Det har då under finalspelet i stort sett varit klart att flera nyckelspelare ska flytta. Nu känns det som om vi kommer att ha ett ännu starkare lag nästa år. Men nu ska vi vinna i år! Ok?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa: Med andra ord så vinner vi ikväll och förlorar på torsdag. Allt bara för att spelarna ska få tillbaka den där familjära ödesmättade stämningen och tre gånger kunna vända 2-3 underläge i matcher till seger med 4-3
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Wayne Gresky: Ja, det håller jag med om. Vinner vi inte i kväll blir det tufft. Oj, vad jag hoppas på två vinster och rejält med press på LHC. Inte nervös än, dock. Men det lär väl komma.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Wayne Gresky: Verkligen. Jag är en stor burk full med ångest.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa: Det känns som det är viktigare att vinna dagens match än den på torsdag.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai: Domarbyte!!! VILKEN ÖVERRASKNING!

Peter Andersson och Ryhed tar nog ut sig själva till nästa match.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai: Hellre Vimmelkant än Kuben.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Oh noes.

HD Marcus Vinnerborg
LM Fredrik Ulriksson
LM Joacim Karlsson
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
knaskamilla: Jag hoppas verkligen att det går bättre än så här imorgon...

www.youtube.com/watch?v=SQQm30_Z9hg
Kommentera


Sv: The Final Battle, part IV
Poffa:Har jag missat Din bomb? Som det står om till höger?
Mycket tankar om site eller bok, finns det redan idag nån MODO-site om hur tröjorna sett ut genom åren? Länk,tack?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Suck little monkey menar du! ;)

Skämt åsido så hörde jag Freddan och Harald spåna om kommande två matcher! Det bådade gott!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
bisterfinnen: Haha, you sick little monkey.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Vi får se till att hålla oss i skinnet, alternativt få till "stånd" ett domarbyte. Annars ligger vi pyrt till...
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai:

Adam Andersson hade iaf laddat med att vara någonstans och grilla, det stank rök om både honom och flickvännen.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Jag är sjukligt orolig för den här matchen, känns som en sån där match vi bara inte FÅR förlora. Vinner vi?
Kommentera

« · 869356 · »