1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

500368 inlägg · 4094 ämnen

The Final Battle, part IV

« · 869404 · » Till forumet


Sv: The Final Battle, part IV
bisterfinnen: För att köra en buss är det 50 biljetter, men det blir nog inget av det ändå.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Dream Team: Jag väntar spänt på att se om Alfred kommer att skriva den där artikeln om Einar "Knatten" Lundells hockeymissionerande i Ångermanland.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa:

Jag är medlem i Syd. Det kostar 100 pikadoler.

Jag har redan bokat 3 biljetter och jag kan kanske boka fler. Hur många är det frågan om?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
knaskamilla: Det är bara för att vi har fler fans, worldwide.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Petey21: Ja, det tog ju massor av år innan klubbarna från norrland blev accepterade och ens fick ta plats i landets högsta serie. Ända sedan starten 1922 dominerades ju toppskiktet i seriesammanhang av stockholmslubbar långt in på -40-talet. Jag vet inte vilken tanke som låt bakom detta, men jag har svårt att tro att tankegångarna när vi skriver 2000-tal är fullt så naiva. Dock så domineras väl mediakollektivet kanske av 08-människor. Det kanske är dessa som är mest kritiska då Stockholmshockeyn väl inte har någon direkt stark position i hockeysverige nuförtiden.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Petey21:

Nu verkar inte undersökningen finnas kvar längre, men Aftonbladet (eller om det var Expressen) hade en undersökning med frågan "Vilket lag unnar du ett SM-guld?" och MoDo hade fler röster än LHC. Så det så. ;)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Petey21: Anledningen till att vissa väljer att titta snett på oss är för att vi:

- inte är ett köpelag, "det är då själva faan vad de producerar bra spelare hela tiden".
- inte spelar överdrivet fult, "men gör något fult som vi kan hata er för".
- spelar en teknisk hockey, "åka skridskor kan de också, de svinen".
- vi kommer från en liten ort, "hur jävla många hockeyspelare bor det där uppe i urskogen egentligen".
- vi har mot all rim och reson lyckats producera mer NHL-talanger själva än vad hela Götaland och Svealand lyckats med tillsammans, "vad ger de barnen då de är små, måste vara doping".
- vi har inte varit tillräckligt dryga mot andra klubbar, "Genomtrevliga är de också, de förbannade supermänniskorna".

Det handlar helt enkelt om avundsjuka.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai:

Hmm. Undrar varför personen som lagt ut filmen valt att göra det? Okej att göra en sådan där film under påverkan av giftiga substanser, men att lägga ut den på Youtube? Jag undrar också varför han med den gröna mössan hade solglasögonen på sig inne i Swedbank. Okej att ha det på stan en solig dag, men inne i arenan?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Petey21: Du har helt fel. Alla gillar Modo.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Petey21: Well spoken.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Petey21: Klart att vi är ett köpelag, på något sätt får ju spelarna lön. Eller hur går spelarförhandlingarna till:
"Istället för lön har vi bestämt att ni får ta några souvenirer från vår souvenirshop och ett par lådor popcorn"

"Tyvärr har vi inget mer att erbjuda än utsikten från arenan mot Domsjöfabriken, men den slår iofs det mesta"
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
MoDoFille: Precis samma känsla som jag länge haft, det känns som att "alla" hatar MoDo. Wikegård är ju en känd MoDohatare sedan länge, men rent allmänt känns det som att folk har ett ont öga till oss. Men varför?

* MoDo är inget köpelag, och har aldrig varit
* MoDo är inget "hugg och slå"-gäng, och har aldrig varit
* MoDo har av tradition oftast spelat en teknisk hockey med mycket skridskoåkning och lite vattenskidåkande
* MoDo kommer från en mindre ort, precis som Leksand, men det verkar inte vara "Hela Sveriges MoDo" trots det
* MoDo har producerat massor av egna spelare, inklusive flera storstjärnor som förgyllt tillvaron för landslaget
* MoDo har aldrig haft en sån där "dryg attityd" gentemot övriga föreningar, som vissa andra "storklubbar"

Och trots detta verkar folk i allmänhet avsky MoDo. Okej att rivaler som Timrå och möjligen Luleå gör det, "derbyrivalitet" finns nog hos de flesta andra klubbarna med. Men bortsett från dem förstår jag inte vad vi gjort för ont? Ska det vara att etablisemanget inte tycker att Norrlandslag i största allmänhet har något berättigande?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Berka: vI mot världen!!!!111
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
MoDoFille: Alla snackar bara om T.mårtensson å vilka kvalite´er lhc har!! Ingen snackar om vad modo gör bra, Bara att dom gnäller på dommarna å e dåliga i tredje... Modo har ett fantastiskt lag,ett jävla go å verkligen kämpar tills sista sekunden.. Jag tror modo vänder på detta hemma å vinner i 7:e hemma
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Berka:

Ja, men Modo är ju i underläge och i princip tvingat att vinna.
Men jag håller med, Modo är lite väl nerskrivet, det är inte vi som är tvingat att vinna borta
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Berka: Såg du hockeykväll igår? ja tro inte Wikegård sa nånting possitivt om Modo, fattar inte varför ALLA är emot modo?!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Så märkligt att alla tidningar skriver att modo är i underläge å e tvingat att vinna ,Sammtidigt som lhc har guldläge!!??!! va fan de e bara 1-2 i matcher!!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Någon som känner någon som känner någon som känner någon som önskar biljetter till kvällens match? Jag har nämligen två sittplatsbiljetter på sektion 420 över.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai: Fantastiskt. Soligt och fint var det också.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai: Ja huga ...haha vilken fjollig dialekt!! Kan ju nästan skrämma en kattunge med sådana på läkteren
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Hawerchuk: Hmm... Adamski... det var ett tag sedan.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai: Kultur, finess och elegans.
Kommentera


Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai: Jäkla Adamski.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
yaqop: Inte nog med att Andersson är oduglig, nu ska han skjuta sönder Skrödern? Morr.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai:

.. .och där var länken
allehanda.se/avdelning/sport/5207
Kommentera


Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai:

Skott på handen enl. allehanda. Spelar på sprutor ikväll
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Modos målkung Per-Åge Skröder klev av isen efter bara några minuter i förmiddags, men tränaren Harald Lückner ville inte säga varför.
– Nej, det får andra spekulera om. Men han spelar i kväll, säger Lückner.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa: Men skulle man missa att vara på plats när första guldet sen 1979 tas för en liten mottagning på torget? Konstig prioritering om det finns de som tänker så...
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai: hoppar*
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa: Jag hoppas nog hellre in på isen och antastar spelarna. :)
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai: Ja. Spelarna flyger direkt hem, vilket lär innebära någon form av mottagning på kvällen/natten. Kanske i arenan, kanske på torget eller liknande.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa: Missa fest hemma om man åker ner? Tänker du på ett mottagande i anslutning till arenan eller nåt?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Såå...enligt min vetskap kommer vi ikväll att ha MoDoiter i SBA från så skilda postadresser som Bromölla, Grycksbo, Göteborg, Ränneslöv och ehh... Umeå och Sundsvall.

MoDo - engagerar lite mer.

www.youtube.com/watch?v=o9Bs4nPEhF8&NR=1

www.youtube.com/watch?v=rH3PGzfuvDg
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
knaskamilla: Nej, jag har lagt ner det hela. De allra flesta som anmält sig har sagt att de inte åker med om LHC leder med 3-2 i matcher. Väldigt osäkert, med andra ord.

Dessutom börjar jag tänka i banorna att man kommer missa en sjuhelvetes fest här hemma om man åker ner. Därmed inte sagt att jag kommer stanna hemma.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa: Så att boka själv på ticnet och sitta där man hamnar är inte ett alternativ?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Poffa:

Har du kollat med MODO Support om de kan släppa biljetter till Poffa tours? De borde väl bli glada över att slippa gå med förlust på den bussen...
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Wayne Gresky: Mörkt. Biljetterna som LHC håller för MODO:s räkning går i första hand till de officiella supporterklubbarna, Support och Syd. Därför så är Poffa Tours resa till LHC med största sannolikhet inställd.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
bisterfinnen: Ja vad är läget för Poffa Tours?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai:

OK, för HAN har väl ändå inte varit sämst bland backarna?

Förresten. Samåkning på lördag någon?

maila mig på bisterfinnen hos hotmail

Vi är 2-3 st från MoDo Gävle som ska åka!
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
bisterfinnen: Nog bara en miss.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
bisterfinnen: Det behövdes extra förstärkning bland sopskyfflarna, så pappa Hedin kallade in honom för att stå på stand-by ifall det behövs någon utskällning av sektion 401.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai:

Enligt laguppställningen på åffisiella så...
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
bisterfinnen: Kan inte stämma?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Paddan:

Tankar om att Pirre är petad från uppställningen idag?
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Lite Morricone borde väl kunna förgylla de här timmarna innan SM-final fyra tar sin början.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Berka:

illavarslande att sr.se:s nyhet till höger skriver om ett Modo i underläge, inför final fem.
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Forza modo
Kommentera

Sv: The Final Battle, part IV
Det tog tydligen hårt på Sanny att de blev utslagna så tidigt.
Kommentera

« · 869404 · »