1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507134 inlägg · 4104 ämnen

The Final Battle, part VI

« · 872140 · » Till forumet

Sv: The Final Battle, part VI
Kickan: Ja tack =) Nu kör vi modo.... FORZA MODO
Kommentera

Kickan: Jag är med på den. Heja Modo, för svensk hockeys skull.
Kommentera

Gidde: Greja det här nu, MooDoo! Ta hem guldet till norr!

Att LHC skulle ta det finns inte på världskartan. Jag blir så oerhört äcklad av blotta tanken.

Håll det här nu MooDoo, för svensk hockeys skull.
Kommentera

NuMo:

Hehe, good one!!

Kul att se hellges Gabba Gabba samt den nygjorda Enögd & Stolt!!!
Kommentera

Modoante: Inte alls bra!!! =)
Kommentera

Kul att se att hela linköpings arena verkar vara fullsatt av 99,5% Modoiter. De busvisslar och buar helt enögt så fort domaren dömer emot Linköping.

Tråkigt att de bytt lagsympatier bara.
Kommentera

Bissett19: Ja, det känns som att LHC kommer att behöva riskera lite för mycket i det underläge man befinner sig i för att man riktigt ska ha råd med det. En för dagen blek Stana kan förmodligen inte bära laget som han hade behövt. 5-2, MoDo.
Kommentera

Klimpen: Jag gillar det där med. LHC, spelar med huvudlöss, eller vad du sa.
Kommentera

good_girl: sånt här kan inte vara bra för hälsan.
Kommentera

Bissett19: Absolut... Jag har ont i magen!!
Kommentera

arnio: Jo de har varit så... men inte idag för idag ska vi äntligen få vårat efterlängtade guld.. som jag efter 28 år tycker vi har gjort oss förtjänt av =)
Kommentera

good_girl: Jag vet inte vad jag hoppas,jo förresten vill se en sprakande tredjeperre;)
Kommentera

Det är i detta läge som Modo alltid viker ned sig..
Kommentera

NuMo:
Tycker nog att MoDo har den där lilla lilla turen med sig i matchen och det verkar ssamtidigt som att de är lite hetare. det ser ju inte alls så tokigt ut inför tredje, nu måste ju LHC blotta sig för kontringar samtidigt.
Tycker att LHC spelar lite huvudlöst i vissa lägen och keepern är ju inget Fort Nocks direkt.
Kommentera

Bissett19: jag hoppas på att du har rätt =)
Kommentera

NuMo: Luktar Modovinst,LHC känns stirriga just nu,stressar fram avslut,Stana känns riktig darrig.

Tror på 2-5,femman i öppen kasse av Svartvadet.
Kommentera

puck över sarg meeeeeeeen
Kommentera

Vilken katastrof.
Kommentera

good_girl: Jo, så kan man göra, men det verkar vara ett lite väl offensivt och våghalsigt sätt att göra det på i en sådan här match. Det kräver ju att alla spelare är lika taggade framåt, precis tajmat och på samma gång.

Däremot så efterlyser jag ett liknande spel när vi spelar PP. Vi har fasligt svårt att etablera ett PP.
Kommentera

Dream Team: Jo Skröder råkade nog dra av sig hjälmen när han egentligen hade tänkt att trycka tillbaks den. (Tror inte attt han tänkte rycka den av sig egentligen.) Han såg ut att inte ha tid att göra rätt helt enkelt. Däremot så måste ju förståndet ta över någon gång. Det fanns ju i alla fall lite betänketid innan han helt plötsligt ger sig på pucken för att gå på avslut, utan hjälm. Domaren kompenserar hela skiten turligt nog.
Kommentera

NuMo: Det Håkansson gör är juniormässigt. Skröder såg väl ut att dra av hjälmen på sig själv. Junland är där med handsken när han ligger på isen, men norsken har nog missuppfattat det där med att dra skygglapparna.
Kommentera

NuMo: Jo men modo måste hitta bättre väger igenom mittzonen... Allt fastnar på lhc i mitten... Mitt tips e att ha 2 ytterforvards som störtar på varsin kant å låt dom checka högt i lhc`s zon å fullfölj i tacklingarna å ut med backarna mot sargerna för att stoppa ev. puckar på väg ut sammtidigt som centern ger understöd med utgång mellan tek cirklarna...
Kommentera

good_girl: Nej. Det här ser extremt svårt ut. Samtidigt så är jag inte direkt imponerad över Linköping....än. De har ju den berömda matchspurten. Hade hoppats på ett par tre måls överläga att gå på till dess. Modo verkar fortfarande vara rädda att gå bort sig så för att kompensera står man emellanåt helt stilla, fasligt lika vanliga vägkoner.

Vad Skröder håller på med då ghan spelar utan hjälm övergår mitt förstånd. Mina barn börjar bli rädda för mig när de hör mig skälla här hemma. Vad Linköping håller på med blir man ju lika förvånad över. Är det den nya tuffa taktiken att rycka hjälmar av motståndarna. Jag tror nog att Ledin skrattar lite åt det. Tre gånger har man ryckt hjälmen av Modoiter.
Kommentera

spud: Bättre fart i uppspelsfasen e något modo måste bli bättre på... annars kommer vi aldrig vinna idag!
Kommentera

Jag skulle jobba varenda dag i 2 år från onsdag om det skulle göra att jag fått fira ett sm guld med början av ikväll.
Kommentera

Berka:

Jaha. Då har man nerverna utanpå skjortan igen då.

Fan vad pinande härligt det är att veta att Modo slipper se fram mot barmarksträningen redan nu.

Hade lite vin på kylning, men upptäcker till min förfäran att det börjar ta slut. Hoppas för bövelen att man blir rusig på Modos spel i stället.
Kommentera

FORZA MODO
Kommentera

Klimpen: alltid mysigt att glilla...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Döme haltar riktigt rejält, kan man säga... Nu ska vi snart lämna sommarvärmen och gå in i hallen.
Kommentera

Om 25 minuter bär det av mot O'Learys för mat, alkohol och förhoppningsvis...
Kommentera

Lumber Jack:
Ja nu är glillpremiären avklarad och första biran altanen. Mmmm det satt som en sportkeps det! Hur är det nu då med finalnerverna?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu ska vi tanka. Sen är det raka vägen mot biljettuthämtningen.
Kommentera

MorganaLefaey:

Själv svidar jag om till den fantastiska gulgrön/blå-randiga City tröjan från sent 90-tal, åker upp till Daniel och avnjuter City - Liverpool tillsammans med lite folk och öl (starköl). Sedan bär det iväg till Olearys där ölen ska flöda.

Krav för dagen: 3 poäng och SM-guld!
Kommentera

Poffa: Hockeyguden har redan bestämt en 7:e avgjorande i sitt tempel på måndag så det blir en lugn afton.
Kommentera

Lumber Jack: Skönt att fått i sig en liten aptitretare i form av en folköl. Nu återstår bara att göra sig lite snygg med en modotröja och ge sig av till förpartajet. Sedan så får man se hur det blir med matchen lite senare på ett underbart ställe. Skumpa och cigarr är införskaffade och skulle det inte bli vinst så får man väl som nyslutat rökare helt enkelt smutta på cigarren för tröst.

Stämning på.
Kommentera

Poffa: Känns som att man kanske borde ordna lite föda innan en eventuell avfärd mot Övik. Mot... födoämnesstället.
Kommentera

Lumber Jack: Det kan bli kvällarnas kväll, nätternas natt.

Nu blir det först lite förvärmning, sedan blir det O'Learys och sedan... Det vet bara gudarna.
Kommentera

Paddan: Mot uppladdningen!
Kommentera

Salle: Äh, vafaan, man ska tydligen inte kolla Viasats tablå på nätet. Kollade igår och då stod det att kvalet skulle börja 14.55.
Kommentera

Paddan: Menar du kvalet som redan gått av stapeln sen länge...
Kommentera

Poffa: Är det Frisco som lagt av en brakskit,smällen hördes ända över Mälarn där jag bor;)

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1045650,00.html
Kommentera

Paddan: De enda fartdårarna jag bryr mig om just nu är de som sitter i minibuss på väg ner till Linköping.
Kommentera

Poffa: Menar du inte i eftermiddag? Jag tror att Lewis Hamilton kan ha guldläge att ta pole och att Felipe Massa kommer att göra ett bra kval för att vika ner sig imorgon...
Kommentera

Men hur nervös kan man vara?

Var för övrigt på stan i ett par timmar. Alla snackar hockey. ALLA. Man kan inte gå mer än ett par meter för att sedan hamna i en ny diskussion. Dagens vanligaste fråga: "Hur  går det i kväll då?"

:-)

Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jadu Lumber...jag har inte hört något om just de sakerna. Men jag antar att det är smartast att helt enkelt vara tyst. Nu har vi plockat upp Maria också, så nu kör vi!
Kommentera

knaskamilla: Ja, det är något som förenar, verkligen. Det påminner mig om när supporterbussen gick till Norrköping för ett av tre möten mellan Vita Hästen och Timrå i playoff 2 säsongen 19888/89 (två av matcherna spelades i Norrköping). Vita Hästen satsade här allt på att nå elitserien, och laget var relativt namnstarkt med Division 1 mått mätt. Satsningen skulle dock gå i stöpet, men det är en annan historia. Timrås lag var fortfarande märkt efter degraderingen 1982 och de ekonomiska problem som följde efter. Därför var det heller inte tal om någon satsning ens värd namnet från deras sida.

Varför det ens blev tre matcher var p.g.a Timrås seger i Himmelstalundshallen i match 1. En match som vanns med 5-4 efter förlängning och det var i efterspelet till den matchen som vi lugnt sagt blev jagade ut ur ishallen av vissa mindre nöjda och än mindre intelligenta hemmafans. Stenkastning mot oss och mot bussen följde och ett rigoröst tilltaget polisuppbåd hjälpte oss att ens komma därifrån.
Ja, det är härligt när fokus ligger på spelet ishockey och inte på andra saker.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ordningsmakten får väl rensa undan rutiga blöjligan. Det skall ju vara fest trots att Brynäs inte kunde delta denna gång.
Kommentera

knaskamilla: Får man prata norrländska eller ge sken av att man har ett IQ på över 80 utanför hallen?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Det känns härligt att åka på bortamatch och beordras av polisen att inte ha några MoDotröjor på sig utanför hallen. Det är det som är idrott. Kärlek, gemenskap, förbrödring...
Kommentera

här sitter ja på en solig balkong som jag pyntat med min modotröja å väntar på mina kamrater.. fyra mil kvar hit har dom.. åå ja måste på toan igen!! va ska ja göra med nerverna?
Kommentera

« · 872140 · »