1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526448 inlägg · 4121 ämnen

The Reds håller möte

Sv: The Reds håller möte
Martin S:

Det är väl inte ett dugg konstigt att inte BIF vill byta bort den matchen! Själv förstår jag inte hur MoDo ens kan tro att de skulle fundera på saken...

knaskamilla:

Tjänster och gentjänster. Men den filosofin har man inte kommit på ännu nere i Gästrikland.

Poffa:

Vilken skulle gentjänsten vara? I övrigt har jag skrivit detta flera gånger förr, men jag tycker fortfarande att det är upprörande: hur svårt kan det vara att se till så att ES-lagen får börja hemma vartannat år??

knaskamilla:

Gentjänsten: kanske att Brynäs kan få nån enstaka poäng under vinterns sex möten. Om de behöver det för att undvika kvalserien, vilket kommer bli tufft för de stackars liven.

Martin S:

Varför skulle BIF vilja byta bort en troligtvis historisk match? Speciellt med tanke på B Hedins anledning till att vilja byta (om det nu var vad han sa).

Och att lägga sig ner och grina med att ställa upp med ett mindre bra lag vore inte bara dålig stil utan även rent kriminelt.

YaQoP:

Varför dålig stil och kriminellt? MODO ställer upp med det lag de vill och att på det här enkla sättet "protestera" mot att MODO inte haft en premiärmatch hemma sedan förra milleniumet är ett ganska så fair sätt, Brynäs vinner ju inte ändå.

Det handlar dessutom om en entré på isen som i Kempis kommer vara något av det maffigaste man sett (om nu alla hemvändare presenteras då). Tidningar, TV och alla annan media skulle bevaka en sådan match och då pratar jag inte bara om den svenska mediekåren. TV och tidningar från världens alla ishockeyspelande hörn skulle vara på plats.

Jag anser det som självklart att MODO inte skall spela med Salo, Foppa och övriga hemvändare i första matchen mot Brynäs. Spara den guldshowen till omgång två.

Poffa:

Ja att vi aldrig får börja hemma kan man ju ha åsikter om, men att lämna spelare hemma tycker jag ändå inte är rätt sätt.

Frågan är om Modo överhuvudtaget visat sitt intresse om att få börja serien hemma? Jag kan inte tänka mig att de som lägger spelschemat stenvägrar låta Modo börja hemma.

YaQoP:

Äh. Foppa kommer ju att känna av någon gammal skada i den första matchen. Resten av proffsen tycker jag nog kan få visa upp sig i Gavlerinken...

YaQoP:

Det är ju just det MODO gjort. När de trots det inte får premiären hemma försöker man med taskiga omskrivningar försöka byta med Brynäs. Vilket har sköts lite, nä mycket klumpigt.

Men att hålla spelare hemma för att vinna en stor medial och publik framgång i omgång två är absolut inget fel.

knaskamilla:

Om nu Salo, twinsen, Susse, Timmy och/eller Kabben kommer skall de åtnjuta samma sak som Foppa. Att få debutera inför en kokande hemmapublik och att få göra det efter en gigantisk show vid inmarschen...

YaQoP: Dessutom ger detta några spelare en chans att verkligen bevisa att de vill vara kvar i truppen från omgång två och framåt.

Jag tror att hela Övik skulle applådera ett beslut att åka till Gävle med Viklund, Öhman, Johansson, Hellström med flera.

Poffa:

Jag tycker ni ska sbara fobba. Det kommer att pli mycket insbirerande att ta ner er bå jorden i omgång två.

Albert Hall: Sbarka Renperg...hårt...

Martin S, Poffa: Jag skulle inte applådera ett sånt fånigt beslut.

Poffa:

En gigantisk show vid inmarschen blir det nog hursomhelst,
hoppas bara Modo fixar ett riktigt bra intro nu. Bort med Lewerström m.fl från jumbotronen och kör samma intro som för några säsonger sen, Stubbe, TNT, brudarna i mittcirkeln osv.
och SVART runtom i hallen, inte nå jäkla lampor.

YaQoP: Stubben kan man hugga ner för gott tycker jag. Man är lika less på den som man är på derbygrupperna.

Frisco:

Man ska ju inte klaga, vi slipper t.ex åka ut ur en mobiltelefon eller en scanialastbil.

Stubbe är okej, Forza Norrland.

YaQoP:

Det är synd att Övik inte ligger lite längre söderut. Det hade varit coolt om de kom inskrinnandes ur Skuleberget.

YaQoP: MODO med Tore Erkén vägrade att finna sig i hockeyligans beslut (8-4 i röster) att inte använda proffs under NHL strejken. MODO skrev ett pressmeddelande där Erkén sa att MODO inte kunde acceptera att Peter skulle spela i Schweiz eller vad man nu skrev. Varför inte göra något liknande nu?

MODO finner det helt uteslutet att Peter Forsberg tvingas göra comeback i Gavlerinken och därför tar Nicklas Johansson hans plats i första femman.

Ni som är intresserade av att se Peter Forsbergs historiska comeback i Elitserien är välkommen till Kempehallen den 23/9. För er som inte lyckas få tag i biljett så kommer matchen att visas på storbilds tv utanför Kempehallen, som presenterars tillsammans med {fyll i valfri sponsor}.

Hm...undra vad det kostar att vara matchens företag den 23/9..

Frisco:

Jag skulle jubla som om de just vunnit SM-guld om de tog ett sånt beslut. Varför? Jo, för att det är det enda rätta att göra.

Poffa: Ett fånigt egoistiskt tänkande i mitt tycke.

Frisco:

Ett sunt ekonomiskt och massmedialt tänkande i mitt tycke.

Poffa: Om du ser det från motståndarnas synvinkel då. Brynäs kommer väl också att få hem spelare.

Frisco:

Brynäs får hem Dackell. En spelare av klass, men på inget sätt ens i närheten en spelare som Foppa. Att Dackell gör comeback i ES lockar Aftonbladet, Expressen, SVT och TV4 samt lokala medier.

Att Foppa gör comeback i ES lockar förutom ovan nämnda även Denver Post, The Hockeynews, ABC, ESPN, CBS och ungefär 100 andra mediabolag till Kempis.

Poffa: Äh, om vi nu fått nöjet att börja borta mot Brynäs så får vi väl helt enkelt försöka se till att MoDo får bästa möjliga uppbackning från supporterhåll. Åtminstone en minibuss med MoDo-supportrar borde vi väl kunna få ihop...

Paddan:

Pax på en plats i minibussen.

Paddan:

Även om fem bussar åker ner så ger det ändå inte rättvisa åt Foppas återkomst till ES. Att dra all den massmediala uppståndelsen till Gävle istället för att få den till Ö-vik är ungefär lika dumt som att köra riktigt fort in i en jättehård bergvägg.

knaskamilla:

Men vem kör egentligen?

Poffa: Salle kör, behövs ju en "kung" bakom ratten! Dessutom finns det då också färdkost.

Paddan:

Skall han köra så vill jag avboka min plats. Då tar jag egen bil.

Poffa:

Hey, när bokade du egentligen plats? Var det liknelsen med bergväggen som var din bokning? Jag kan för övrigt tänka mig att köra. I alla fall om minibussen kan gå fort.

Poffa: Hmmm... Tur för dig att jag är så j-a snäll och glömsk annars torde ju du inte få åka med mig nån fler gång i framtiden.

Sen är väl frågan om forden klarar vinterväder... Hur många gånger så fick jag ge dig starthjälp i vintras???

Salle:

Är det bara det det hänger på så hyr jag väl mig en bil, bara jag slipper åka med dig ner till Gävle.

knaskamilla:

Eftersom Paddan och jag pratade om detta i pratbubbelläge för någon vecka sedan så anser jag mig som självskriven. Även Paddan är naturligtvis självskriven.

Vad det gäller körandet så kan du få köra, men endast om bilen inte kan gå så fort.

Poffa:

Så du menar att om bilen kan gå fort så offrar du dig hellre?

knaskamilla:
poffa:

Om de inte är en riktig gammhärk så går alla bilar fort, de är bara frågan om hur länge man behöver sitta på gasen innan den är uppe i "fort".

knaskamilla:

Känner jag mig själv rätt så lär jag väl offra mig i vilket fall som helst. På alla dessa minibussturer som vi gjort har jag nog varit passagerare i sammanlagt 50 mil kanske.

Jag har väldigt svårt för att släppa ratten till någon annan.

YaQoP:

För en sisådär fem år sedan hade Eurupcar i Ö-vik en vit VW Caravelle som vi lånade för att fara och se den första kvartsfinalen borta mot Djurgården, en match som MODO vann med 4-2 har jag för mig. MODO gjorde i vilket fall som helst två mål i tom kasse.

Med lite god vilja och motorväg så lyckades den vita faran frakta sju personer från Globen till Ö-vik på fem timmar. Men då får man inte glömma att i de fem timmarna ingick även matrast och tankning.

Poffa:

Jamen de låter väl helt okej

YaQoP: i malmös gästbok fick jag veta att man ska hålla sig till ämnet. Det skulle vara intressant att höra kopplingen the reds möte till biluthyrning.

Spud:

Vad jag vet var det inte jag som drog igång biluthyrnings ämnet.

YaQoP: Nj förlåt, det var inte meningen specifikt till dig. Mer genrellt..

Årsmöte idag alltså. Väntar med spänning på en liten redogörelse.

Frisco:

Nej. The REDS årsmöte är om en vecka. Skaru inte dit? ;P

Frisco:
En liten redogörelse:
Jag var där. Snygg-Janne kom och gick.
Tycker det räckte så...

Paddan:

Oj. Var han på The REDS möte OCKSÅ, om en vecka?

Paddan: Klant, kan du inte se att det står "The Reds håller möte" och dessa händelser hade inget med något sånt möte att göra.
Ta på dig tänkarmössan innan du skriver...

Nu, Frisco, kunde du ha frågat i den här tråden hur årsmötet gick...

knaskamilla: Hur gick det?

Frisco:

Jovars. Det gick väl ganska bra, tror jag. Lite svårt att höra vad de i presidiet sa, och lite svårt att läsa vad det stod på OH-bilden, men... Lyckligtvis fanns det fler personer med känsla för design än vad det fanns personer med o-känsla för det där.

« · 399379 · »