1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526097 inlägg · 4121 ämnen

The Reds håller möte

Sv: The Reds håller möte
Martin S:

Det är väl inte ett dugg konstigt att inte BIF vill byta bort den matchen! Själv förstår jag inte hur MoDo ens kan tro att de skulle fundera på saken...

Martin S: Om nu Brynäs vägra att byta matchdatum så är detta min trupp till Gavlerinken

M Zajkowski(R Öhman)
Backar: H Jonsson, O Hedman, T Enström, J Damgaard, L Jansson,T Viklund(Om jag o Poffa får bestämma så kan även J Agu finnas med här)

Forwards:A Salomonsson, F Warg, P Öberg, J Lindström, M Hedlund, M Wennerberg, A Steen, M Green, P Svartvadet, M Gästrin, M Hellström, N Johansson.

Sorry Kamilla, jag petar Janne.

Poffa: Jag håller med dig Poffa. Dock verkar det inte som om Brynäs är villiga att byta match. Mitt förslag är fortfarande att några icke nämnda MODO spelare helt plötsligt för en förkylning eller något sådant och tyvärr inte kan åka med till Gävle.

Gjorde inte Forsberg något fult sista matchen 94/95 som kan rendera i en match avstänging typ 10 år senare.

Om nu hockeyligan på allvar vill börja slåss med fotbollen om utrymme i media så vore det ju självklart att låta MODO få sin premiär på hemmaplan. En Forsberg på isen i omgång 1 i Kempehallen blir mest största säkerhet den mest bevaka elitseriematchen genom tiderna.

Det skulle vara intressant att se vad svarta börsen biljetterna går till Forsbergs comeback i Övik.

Poffa: Tja, det är klart att man vill se att Foppa gör elitseriedebut på hemmaplan, men skulle Brynäs vilja annorlunda så får man väl vackert se till att transportera sig till Gavlerinken.

Poffa:

Ja, nog fan vore det roligt att snuva Brynäs på den karamellen. Förutom det där självklara med att han borde få göra comeback i Kempis, alltså.

Paddan:

Kommer Foppa hem så hoppas jag innerligt att han INTE spelar första matchen (om nu inte Brynäs kan tänka sig att byta spelordning).

Foppas första ES-match i comebacken SKALL spelas i Kempis med pompa och ståt. Något annat vore ren skandal!

knaskamilla: Var det det jag menade? Har inte riktigt ordning ibland på vad jag brukar mena.

Usch, det är alldeles för lång tid kvar tills dess att elitseriesäsongen börjar igen.
Har en viss föraning om att årets reseprogram för supporterklubben kan bli lite mer omfattande än förra säsongens, fast det återstår att se om mina föraningar stämmer.
Ett par bussar borde man väl kunna få ihop till matchen mot BIF i premiäromgången.

Paddan:

Du menar att Nicke är i maskopi med The REDS S...jag menar, MODO Syd?

knaskamilla:

Fråga inte mig, fråga Mrs. Know It All som du har mailkorrespondans med.

knaskamilla: Hmm, det här får mig osökt att tänka på att AM hade sett Nicke på Tyg & Gardin. Såg att man där har rea på mörkläggningsgardiner, undrar om det kan ha haft något med saken att göra...

Poffa:

Nu när du säger det - hur har det påståtts att det gått till? Jag fattar ingenting.

knaskamilla:

"Vad fanken ligger bakom? Jag menar, har man tagit ett väl genomtänkt beslut måste man ju kunna försvara det också."

Ordet genomtänkt spelar en viss betydelse. Det är nog där skon klämmer. Jag skulle faktiskt vilja påstå att de inte tänkt alls och nu när de blir upplysta om det så slår de bakut i någon form av besvikelse/förnekelse.

Sedan skriver hon svaret på forumet för att "jag vill att andra användare skall se att det inte alls gått till så som påståtts" för att sedan avsluta med "Hoppas du är nöjd med svaret - om inte så ring mig så diskuterar vi vidare. Fler inlägg på forumet i detta ämnet är ej önskvärt."

Smart!

Vilken soppa. Eller såpa. Ingen tycks vilja förklara hur man tänkte när man valde att byta namn till MODO Syd. Så här skrev Anna-Carin på Syds forum (efter att jag mailat henne min fråga):

"Känner att en kommentar i ämnet Modo syd är på sin plats.

Det som inte framkommit här eller på Modos forum är att jag ( A-C ) vid första slutspelsmatchen var i kempehallen och hade ett minimöte tillsammans med Johanna, Tomas , Matilda , Robin och möjligen en tjej till i klubbrummet. Där visade jag den tilltänkta loggan och förklarade att vi tänkte ta namnet Modo syd vi nästa årsmöte.Jag hade även med mig loggor för deras räkning som Sven gjort till dom.Förklarade även där vår avsikt med namnbytet och gör det härmed igen.

Anledningen till namnbytet är att vi som finns i söder har inte samma möjlighet att rekrytera medlemmar som Reds har, dom finns ju på plats i arenan vid varje match och kan göra reklam för sig på ett naturligt sätt. Vi har bara hemsidan och dom lappar vi delar ut till modoklädda supportrar vid matcher. Att heta något som förknippas med laget är ju en klar fördel, annars ska man börja med att förklara vad vi är för en förening, genom att heta Modo i början är hälften redan vunnit.Även för internet användare underlättar det en hel del.
Så detta med namnbytet kan ju inte ha kommit som någon överaskning för Nordarna, dom har haft vetskap om det sedan februari ungefär. Vi pratade tom om deras örn ovanför ståplats, att den var bekostad av dom själva, och skulle den bytas ut nu då ?

Tänk om lika mycket energi lades på kreativa saker som kan gynna föreningarna.

Vi här nere i Söder fortätter i alla fall enligt planerna och startar med att planera den kommande sommar resan till Ö-vik, det är ett ny tänkande från vår sida. Nordarna kanske kunde ordna en bussresa med sina medlemmar till Gbg nu i sommar, en familjehelg med Liseberg, Universeum och en avslutande brännbollsmatch mot oss.

Det måste väl vara bättre att sammarbeta och få en bra stämmning bland oss supportrar till kommande säsong i stället för att ödsla energin på detta som igentligen är helt oväsentligt.

Modoit det är man oavsätt namn......

Anna-Carin - Sven - Ida

Ytterligare funderingar i detta ämnet tas from nu emot per telefon."

Så här skrev hon i ett mail till mig:

"Hej Kamilla.

Har registrerat din fråga och försökt svarat så uttömmande som möjligt på redssyd.com s forum.
Detta för jag vill att andra användare skall se att det inte alls gått till så som påståtts.
Svarar dig även här att jag hade ett möte med ett antal ur reds i februari i deras klubbrum i kempehallen. Där visade jag den tilltänkta loggan både för vår och deras del. Förklarade även vår tanke med namnbytet, lättare att rekrytera och lättare att hitta oss på nätet då nätet är vår ända lina ut till medlemmarna. Reds har ju lite bättre där då dom kan rekrytera på plats i arenan vilket ju är lättare.
Hoppas du är nöjd med svaret - om inte så ring mig så diskuterar vi vidare.
Fler inlägg på forumet i detta ämnet är ej önskvärt.

Med vänliga hockeyhälsningar Anna-Carin ordf Modo Syd"

Detta gör ju det hela ännu mer förvirrande, då Nicke sa att det var MoDo som lagt fram namnförslagen eftersom de tyckte att supporterklubbarna skulle heta något som förknippades med MoDo. A-C verkar påstå att det är de i Syd som lagt fram förslaget. Dessutom undrar man varför de i princip ger folk order om att inte skriva mer om ämnet på några forum. Vad fanken ligger bakom? Jag menar, har man tagit ett väl genomtänkt beslut måste man ju kunna försvara det också. Dessutom tycker jag att man ska tåla kritik om man sätter sig i en styrelse, för risken att man får kritik är ganska överhängande...

Äh, vad less jag blir!

knaskamilla: Tråkmåns och tråkmåns. Ja kanske? Däremot försöker jag alltid vara mig själv.

knaskamilla:

Jag skulle tro att anledningen till att forumet inte stängs helt och hållet ligger på att man är trött på att bli kallade för diktatorer, och eftersom Proventek inte kan gå in och göra drastiska förändringar i en kunds hemsida så ser det nog ut som det gör.

Vill man att forumet ska stängas får man alltså först vara beredd på att ta en lång, förberedande debatt på några 100 inlägg, samtidigt som kansliet ändå, efter det, får vara beredda på något tiotal mejl om hur vidriga och demokratifientliga de minsann är som människor.

Lumber Jack:

Naturligtvis inte. Man kan ju inte lyssna mellan raderna i efterhand, heller.

knaskamilla: Solklart, nu förstår vi. Eller inte.

Frisco:

Tråkmåns. Så klart att han sa något mellan raderna! Mellan raden "det finns inte på något papper" (eller hur han nu sa) och nästa rad (som jag inte vet vilken det var), t.ex.

knaskamilla: Han sa ingeting mellan raderna. Varför vet jag inte. Kanske berodde det på att en del som pratade med honom helt plötsligt hade onormala röstlägen?

Dream Team:

Hade Nicke Sjödin lagt fram samma förslag som den här Nicke la fram hade alla skrattat åt det. Ja, för då hade det ju varit planerat roligt, och inte bara pinsamt.

knaskamilla: Jaså, inte Nicke Sjödin då, den störste mytomanen norr om Dockstabaren..? ;)

knaskamilla:
allright

YaQoP:

Japp, den Nicke är det.

knaskamilla:

Vilken är denna Nicke egentligen?

Nicke Andersson eller?

Nu till en annan sak. Ni som var med - visst sa Nicke i princip att det är klart med lite proffs? Ni vet, om man lyssnade mellan raderna och kollade på hans ansiktsuttryck?

Poffa: Hahaha. Till skillnad från dig är det bara en sak jag klagar på;-)
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/24.jpg[/bild]

Paddan:

Gult kort? Ge han det röda på en gång. Stäng av han omedelbart. I flera timmar. Minst... Han klagar ändå bara på att han får för lite sömn.

Frisco: Hallååå, MoDoratorer...personangrepp, personangrepp..kalla en riktig dubbelnolla för en vanlig simpel nolla. Nää, nu tycker jag ni ska dela ut ett gult kort till Frisco...

Salle: Det är ju du som är en nolla.

Paddan: Jag är med i "Rösta ut Jansson först"-pakten om det blir av...

Poffa: Nejnejnej, inte allting. Jag kan inte hitta en enda dum sak med Wildetröjan ;)

Slopa MoDo Nord och gå miste om möjligheten att göra ett eget MoDo-Robinson. Det var ju verkligen synd...

knaskamilla:

Moahahaha.

Paddan:

Som vanligt skall du alltid hitta dumma saker med allting. Låt oss skita i förkortningarna nu och se det positiva istället. Vi slipper namnet MODO Nord.

Poffa: Hmm...MoDo Syd Support...MoDo SS
MoDo Support...MS
Kanske bara är jag som tycker att det ur förkortningshänseende känns lite knepigt.

För övrigt bör väl loggan se ut ungefär som på Syd:s hemsida, även om jag där bara hittat någon variant som är aningen större än en muslort.

Poffa:

Jaha, det var det. Nu kan jag inte diska ikväll heller. Hmpf.

knaskamilla:

Äh, gå och ställ dig i köket, kvinna.

Poffa:

Det är ju det jag säger. Orättvist som fan. Jag ska baske mig bli feminist!

knaskamilla:

Man får inte talutrymme, man måste endera förtjänadet eller ta egna initiativ. Om man dessutom har en stark röst och lite jävlar anamma så får man allt som oftast ordet.

65Selander:

I The REDS? Ja, hon skulle nog platsa...

65Selander: Alla tre till höger i bild är välkomna.

Poffa:

"Har du gjort lumpen? Du låter som en militär." - Sjätteklassare

Jag tror att killar måste lära sig att ge tjejer talutrymme, även om tjejen inte har samma röstresurser som killen. Värst är om man försöker diskutera något i en församling där det finns gubbar med - för gubbar går i alla fall före unga tjejer vad gäller rätten att få tala. Tror de.

knaskamilla:

Nog räknas du alltid. Men du hörs inte så ofta, åtminstonde så länge vi tänker rent verbalt. I skrivandets värld hörs du väldigt mycket och ofta.

Du måste helt enkelt våga höja rösten. TALA UT!

AM:

Det där stör mig väldigt mycket. Jag kan räkna upp massor av tillfällen då jag velat säga något, men ingen brytt sig eftersom någon kille pratat samtidigt. Fruktansvärt irriterande! Jag är född till fel kön, det är tydligt det.

knaskamilla:
Tjejer. ÅhÅhÅh Tjejer.
Ni måste höja era röster för att höras.

;-)

knaskamilla: Därför att du varken syns eller hörs......

AM:

VARFÖR RÄKNAS ALDRIG JAG? Grrr...

Poffa: Helt klart är väl att han inte trodde på motstånd, och frågan är väl om han fått något om inte vissa personer hade varit på plats. Visserligen var det bara en som pratade, medan vi andra stod för ett enormt stort moraliskt stöd.....

knaskamilla:

Personligen fick jag känslan av att Nicke trodde att han skulle kunna glida in på mötet, presentera MODO:s idé och få igenom det utan att någon opponerade sig.

Så fort vi sa något så tjurade han ihop och såg ut som om han helst önskade att det inte fanns någon supporterklubb.

Mycket märkligt att man inte tar tag i det här med forumet. Skandal, kallar jag det.

knaskamilla:

Verkar ju.....annorlunda. Däremot förstår jag inte varför NORD kom med på tapeten, The REDS håller ju till i Övik så varför NORD? Detta har någon annan varit inne på också.

MODO Support låter helt okej.

Nu slipper man dessutom höra "When the reds go marching in" som det ALDRIG någonsin jag varit i Kempis varit något tryck på.

« · 399379 · »