Frisco:MODOJohan: Självklart ingen offside. Så här står det skrivet:
Om en försvarande spelare åker med eller passar pucken in i sin försvarszon,
medan en anfallande spelare befinner sig i offsideposition, ska ingen offside
dömas.
Frisco: Dock gäller inte detta om spelaren redan är offfside, eller?
Frisco: Tack! MEN vi förlorar matchen, och således vinner Timrå rättvist! Men ville bara ha klarhet i det där.
Hakningar, etc sker ju hela tiden, men jag har inte varit med om detta så länge jag kan minnas.
Redigerad kommentar
Dream Team: Spelar inte så stor roll, det är ju liksom dömt och överspelat.
kan ju passa på att gratulera till en bra match, timrå var heta idag, mycke hetare än modo, sen var det längesedan jag sett modo så tafatta och uddlösa.
Ett tag hade vi taopplasering i tabellen och hade skrapat ihop dubbelt så många poäng som timrå, nu är vi 8 resp 9:a och 3 poäng imellan , det svänger minst sagt
J F K: Ja, i Modo! I ett vm är han bra, han skulle vara bra med Johan Davidsson också, men jag tycker mig se en nedåt gående kurva i Modo.
Sen är det svårt att han dagens modo som värde mätare, för dom är inte så bra. Det gör väl att Skröder och Sundström inte heller är så bra.
Redigerad kommentar
Dexter : Ska ni ta in fler NHL spelare? Varför ska dom inte satsa på det material dom har, kanske ta upp en junior... NHL spelare dom kostar pengar och Modos plånbok är tom. Nästa år när NHL är i full gång har spelare lämnat och surnat ihop för dom inte fick spela.
Sawchuk: Lägg ned. Modo spelade uselt även med Steen. Han har varit bra, men långt ifrån den nivå du tillskriver honom.
Förra säsongen låg Modo sist vid den här tiden...
Berka: 1. Jag tror inte att Modo går till slutspel i år, tyvärr.
2. Torp han tjänar nog mer än du tror, han fick betydligt mer i lön hos Modo än vad Timrå erbjöd han.
3. Skröder och Sundström har varit Modos spets i många år, en kedja som alla lag fruktade. Men handen på hjärtat så tror jag glansdagarna är förbi, Skröder har stangerat i Modo, han borde byta klubb så kanske han kan få en nytändning, Sundström borde lägga skridskorna på hyllan.
4. Hagos briljerade inte i fjol, kanske han var rent ut sagt den sämsta spelaren i elitserien. Sen gjorde han något i sommras som gjort han till en spelare som absolut ska tjäna en hacka. Hockeymisslyckande är väl att ta i Berka. Han är idag en av Elitseriens bästa spelare när det gäller sargspel, han är ingen Ritola, inte Steen heller men han gör sitt jobb och det med bravur.
Lycka till nu och spotta i nävarna, det kommer nya matcher..... :)
Förresten vad tyckte du om dagens match? Vilken av stjärnorna gjorde skäl för lönen?
Berka: Betänk att Torp skulle vara lite av Tollefsens ersättare så så billig du vill göra sken av att han var stämmer inte riktigt.
Nu lyssnar jag bara på en kompis som jobbar på sportredaktionen på en av kvällsblaskorna och de kanske inte alltid har 100% rätt men ligger oftast ganska nära sanningen.
Bad_Brett: Jag undrar dock vad Cumiskey tjänar. Jag som hoppades att Näslund hade lärt sig något efter misstaget med att värva Meyer.
han har nog en hög lön, värvades ju som stjärnback.
vore trist om det blir samma visa som med meyer
haggen: Lyssna nu, torp har inte en krona över 100 i månaden, modo värvade han som en 5-6 back.
och NÄ, eftersom du verkar veta så himla mycket så vet du väl kanske om då att modo har som policy att inte betala sina egna produkter några jättelöner, och susse skrev ett flerårskontrakt som då innebär en lägra månadslön + att för varje år sänks lönen då spelaren förväntas dala i karriären, så JO han har sämre lön än många importer.
Men kul att du sitter och gissar i våran bok om våran klubb när du uppenbarligen bara gissar då du säger dig "ha hört" osv.
Skrattretande
J F K:
Jag undrar dock vad Cumiskey tjänar. Jag som hoppades att Näslund hade lärt sig något efter misstaget med att värva Meyer. Finns tyvärr mycket som talar för att det blir samma visa igen.
J F K: Nordgren är jag väldigt glad att han valde Timrå, värd varje krona.
J F K:
Jag hade dock hellre lagt pengarna på Nordgren än Torp...
Berka: Kul, Hagos är topp tre i vårt lag och jag vet ungefär vad han tjänar och nu gör han skäl för lönen vilket han absolut inte gjorde förra säsongen.
Torp vet jag vad han blev erbjuden av Timrå, vet hur snacket gick när han visade Timråhjärta men valde Modo, han mer än dubblade lönen när han gick till er men det kanske var en nyhet?
Som en hockeyjournalist kvittrade - Modo vill ha en ny målvakt men det finns inte pengar till det i nuläget, arenan och alla importer kostar för mycket.
Sundström, nä han vill säkert inte ha bättre betalt än importerna......
haggen: 1# modo kommer klara slutspel med eller utan steen
2# torp tjänar inte 150 loppor i månaden, väldigt långt ifrån dessutom
3# skröder och sundström må ha varit mindra bra hittils men att leda elitseriens mest produktiva kedja senaste 5 säsongerna gör ändå skäl att man får ha en ordentlig dipp, dessutom tjänar dom heller inga jättesummor
Fundera själv på vad tex hagos drar in kontra hans insats, killen är ett hockeymisslyckande utan dess like
Bara kort och koncist, är det offside om motspelaren spelar pucken till en annan motspelare som står offside?
Jag menar han är ju puckmottagare och står offside, så det kan ju inte spela någon roll.. jag röstar på offside
Redigerad kommentar
Berka:
Ett lag för topp 6 ???
Enda chansen att det här laget hamnar topp 6 är om Steen tillfrisknar snabbt och Sedinarna ansluter.
Redigerad kommentar
Modoante: Ja vi är nog närmare guld än vad ni är just nu, såååå beroende ni är av att ta in NHL-spelare annars överlever inte främlingslegionen.
Känn ingen stress av att alla bottenlag kommer passera er inom kort.
Torp tjänar 150 loppor varje månad, är han värd de pengarna?
Vad Sundström och Skröder tjänar kontra prestation bör inte nämnas för vissa kanske har dåligt hjärta.
Blizzard:
Varför då? Den passar väl ganska bra. Det var (nästan) spännande i 3-4 minuter.
Sawchuk: De där är väl fjantigheter det fördstår du väl. det hade spelats typ 3-4 omgångar när steen kom in, sen har modo kanske överpresterat en aning när vi låg i toppen, men vi har definitivt ett lag för topp 6 om man bortser från alla nhl förstärkningar.
men jo nu ser det tungt ut, skröder överlägset sämst på isen tyvärr
J F K:
Mycket hade med Steen att göra.
Modo var kassa innan och är kassa nu.