1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507065 inlägg · 4104 ämnen

Timrå - MODO 24/11 2005

« · 623213 Till forumet

Sv: Timrå - MODO 24/11 2005
Salle: Äh, att Umeålinjejocken Nilsson har konståkningsskridskor var inte värt något wow. Man kom ju ur rytmen. Bra dock att pausen blev längre än vanligt.
Kommentera

Frisco: En TIK-handling förtjänade ett WOW igår. Nilsson tackling på linjemannen.
Kommentera

Dream Team: Igår tänkte jag wow när Timander gjorde sin brytning och sen tänkte jag att han är bättre nu än för ett år sedan.

Jag tänkte även wow när Vilkund gjorde sin fantastiska uppåkning lite till höger rakt in i Timråzon. Alltså strax före det blev mål.

TÄnkte även wow när Hare gjorde sin oerhört vackra plockning i slutet av matchen igår. Han visade det plocken för hela Kempis en lång stund. Sånt är wowframkallande.

Åt Timrå wowade jag inget igår. Brukar inte göra det åt motståndarnas handlande. Fast visst fanns det bra Timråwowillfällen igår i Kempis. En gång var Timrå 13-14 man inne på isen. Det är wowvarning på sånt.

Imorgon ska jag äta struts till lunch. Wow tänkte jag när jag fick reda på det.
Kommentera

Frisco: Som vanligt, och inget du höjde ögonbrynen över säger du. Hehe.. du måste vara väldigt bortskämd med att se bra spelare i Mododressen (Är alla av samma åsikt där, det skulle vara intresssant att veta). Nu sa jag spelare men varken bra hockey eller bra spel, för den varan uteblev väl till stor del under fjolåret. Nej, MoDo är väl som lag betraktat betydligt bättre den här säsongen.

Vad skulle få just dig att faktiskt fascineras lite mer och kanske t.o.m uttrycka ett WOW under stundom?
Kommentera

Dream Team: Jag tror att du missade vad det hela handlade om. Roligt att du ställer en sån fråga helt plötsligt. Nästan politikerklass på den.

Ska vi prata om förra säsongen så var det ju ungefär som vanligt. De som spelade i Modo för ett par tre år sen var hem och spelade några matcher. Inget jag höjde ögonbrynen speciellt mycket över i alla fall. Vi gick til slutspel som vanligt. Det var som en vanlig säsong.
Kommentera

Frisco: Så du anser att elitserien håller minst lika hög klass som under fjolårssäsongen?
Kommentera

Dream Team: Nej nej. Helt fel. Timmy blev riktigt bra förra säsongen efter juluppehållet. Spelade riktigt bra på våren och är nu ännu bättre.
Kommentera

Paddan: Det är ingen som förstår sambandet alkohol och Sollefteå. Solle är fylld med godtemplare och nykterhetsloger. Dess befolkning roar sig mest med att vinna Vasaloppet, spela världshockey eller curla hem OS-guld. Dricker de är det givetvis bara Sobras klassiska julmust (nu tappad i Zeunertsflaskor).
Kommentera

Frisco: Sämre motstånd?
Kommentera

Paddan: Timmy hade en hyfsad brytning igår. Den var väl så där 5-6 meter lång. Han är en aning bättre nu än för ett år sedan.
Kommentera

Frisco: Äh, jag tycker att Timander har varit bäste back i MoDo denna säsong. Fast skulle alla backar agera lika lugnt och säkert och med samma pondus som Krizan så vore jag nöjd. Tänkte mer på alkoholaspekten när jag svarade "Zeunerts-back".
Kommentera

Paddan: Jag är rädd för det är just han som får höra talas om sig imorgon bland vissa falanger. Men att Timmy skulle få samma backhatastatus som Sollefteå-Jansson och Nordingrå-Enström är otänkbart.
Kommentera

Frisco: Det ryktas att det i BHK´s planeringskalender står Damgaard men dom hälsade att sista ordet inte är sagt i detta ärende. Beslutet tas imorgon. :-)
Kommentera

Frisco: En Zeunerts-back?
Kommentera

knaskamilla: Så verkar det varit ja. Undrar vilken back de ska "hata" imorgon?
Kommentera

Poffa:

Så han blev inte bänkad alltså, utan var skadad.
Kommentera

[f]Kommentar[/f]

Harald Lückner:
Vi måste spela mycket bättre

1-0 senast för MODO Hockey i länsderbyt. Nu handlar det om returmatch i E.ON Arena och en sak är tränaren Harald Lückner helt säker på: Ska det bli nya poäng måste hans lag spela mycket bättre än senast. Så är det bara, säger Harald. Spelmässigt var det inte alls bra senast. Vi var inte vakna till en början, inte tillräckligt aggressiva och ett tag "käkade" Timrå upp oss helt enkelt. Det var Krizan i målet som räddade oss.

Vi får helt enkelt inte tappa pucken i sådana känsliga och tokiga lägen som senast. Vi bjöd Timrå på alldeles för mycket. Hur som helst var trepoängaren oerhört viktig för MODO Hockey med tanke på hur tabellen ser ut.

- Så långt var allt bra, men nu måste vi bara vara med från början, ta klokare beslut helt enkelt. Vara noggrannare i allt vad vi gör. Vi hade ett bra 50-minuterspass i går (onsdag) och ser verkligen fram emot returmötet med Timrå.

MODO-tränaren var nöjd med tre poäng, självfallet Krizan i målet, men drar gärna en lans för sin fjärde kedja också.
- Synd bara att inte Nilsson, Hellström och Öberg fick göra ett mål också, det var de värda, säger Lückner. De var de enda som kunde spela till sig ett övertag i Timrås zon och vara kvar där ett tag. Deras aggressivitet och entusiasm vill jag se från alla håll i returen.
Några större ändringar blir det inte i MODO:s lag jämfört med senast. Frågetecken med Tobias Enström, som utgick senast och möjligt är också att tjeckiske backen Vladmir Sicak får chansen igen.
Karol Krizan forstätter dock i målet och kedjorna ändrar man inte.

[f]Noterbart om laget[/f]

Forwarden Tommy Enström (ledband) ur spel, frågetecken för brorsan, backen Tobias, inflammation i ena foten. Han utgick senast efter några byten.
Kommentera

Timrå - MODO 24/11 2005
Målvakt:
60 Karol Krizan (30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
24 Vladimir Sicak
32 Tobias Viklund