1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492436 inlägg · 4084 ämnen

Timrå - MoDo 6/1-07

« · 810819 · » Till forumet


Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Paddan: -Can't we all just get along??????
Jag vet inte hur vi ska kunna gå vidare.

Nåväl, jag ber lillasyster om ursäkt på storebrors vägnar.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Paddan: Det är inte ni som ska behöva protestera. Det är Timrå och inga andra som ska rannsaka, döma och ta straffet. Jag förväntar mig att klubben strax går ut med besked angående kommande matcher: utan publik? Frivilligt lägga sig för att därigenom ge tillbaka de poäng som man nu känner för evigt är besudlade och ovärdiga? Utesluta klacken från ett eventuellt slutspel?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Bragd-Birger: Jomenvisst, en arg skrivelse har redan författats och skickats iväg till Disciplinnämnden. Vi kräver givetvis permanent uteslutning av TIK ur elitserien. Något mindre straff än så är inte godtagbart för detta fruktansvärda påhopp. Vi har snart också samlat in 30.000 namnunderskrifter som protesterar mot det som utspelade sig.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
MorganaLefaey: Om en hel klack skanderar vi hatar Timrå och vistar handens längsta finger är det...?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Nä! Har någon pekat finger? Är en timråit skyldig till detta oerhörda övergrepp försvinner segerns sötma. Ta ifrån oss poängen. Allt känns...meningslöst. Först 11 september, sen det här.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
73Sjöbba: Dessutom så är det väl knappast någon unik händelse på något sätt. Jag skulle kalla det ett tecken på frustration och glädje, i en spontan och övertydlig form.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
MorganaLefaey: Bra, objetiv syn på saken. Det lär vara samma kålsupare i bägge lägren.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
knaskamilla: Nå, förmodligen inte, jag fick den uppfattningen när jag läste härinne en gång, men jag kan ju ha fel. Kanske missförstår jag er djupa fina humor och ironiska överintellekt som sagt tidigare, igen?
Tänker dock inte sjunka till den nivå att "ge igen" som vissa alltid ska envisas med på internet. God fortsättning du knas! ;)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
73Sjöbba: Jag tvivlar inte en sekund på att det är sådant som sker från båda håll. Men i dagens match så var det tv bevis på en herre i mörkt hår och skägg som gjorde det mot modo's del av ståplats. Vad nu/om nu den delen hade gjort något innan förtäljs inte i sändningen. Man kanske inte skall hålla det omöjligt men då man inte sett det så kan jag inte säga bu eller bä. Jag kan dock säga att det inte ser speciellt bra ut i tv.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: Men snälla du! Jag såg en hel klack som pekade finger och det var inte Timrås. Kasta inte sten.........
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: Räcka finger mot MoDoiter verkar vara något av en favoritsysselsättning hos vissa delar av klacken. Det var något som utövades flitigt i Swedbank Arena.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Poffa: Äh, vad du gormar och går på. Det är väl ingen ko på isen, eller...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Dream Team: Man hann se lite i slutet på TV-sändningen. Inte vackert.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Paddan:

Jag tänkte också det, men det kändes inte som någon mening att skriva ut det. Tror inte Lemmy förstår ändå.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: Tyvärr så var jag inte på plats så jag kunde se händelsen. Det låter dock som ett helt bedrövligt agerande från Timråklacken. Så långt från sportslighet och idrottslig respekt man kan komma. Hur kan man sjunka så djupt?! Skämmes tamefan.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Lemmy: Vad gäller det sista i ditt inlägg, gällande SM-guldet, så förväxlar du nog oss med Timråsupportrar med hybris.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Att se Modoiter klaga på att TIk-klacken skriker vid "sjysta" tacklingar...är det ironi eller en otrolig stor dos av humor? I så fall får jag ta ett par steg tillbaka, då jag nyss blev övertygad om att, efter att ha sett modoklacken på tv, de som kallat er banjolirare haft rätt hela tiden. ;)
Ett Modo som jag alltid gillat, allt förutom publiken i Ö-vik som skriker direkt nån nuddar deras krigare.
Tack för god match och lycka till på vägen mot SM-guldet som många av er paxat.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
MorganaLefaey: Jag hörde ingen klack som förtjänar cred som något annat än en dussinklack på hela matchen.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Dream Team: Visst fan, jag glömde att ge Timråklacken en känga för att ett gäng mitt i klicken pekade finger åt Modoklacken vid slutsignalen. Vad fan var det om?!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: Måste väl säga att jag inte hörde något av Timrå's klack på tv'n innan de gjorde 1-0 men efter det så tyckte jag de gjorde ett helt ok jobb.

Knas: Där lyckades jag väl inte få med så många "man" eller jag menar "men"
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Dream Team: Jag blir bara så otroligt förvånad.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Frisco: Nu var det inte så mycket ramsan i sig jag valde att kommentera. Det var väl mer orsaken till varför den typen av känslor dyker upp hos en supporterskara som inte direkt haft skäl att känna någon större glädje eller tilltro, för den delen, till sitt favoritlag sedan mitten eller slutet av november månad. Men du behöver inte alls hålla med, inte alls.
Kommentera


Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Sälj Adam. NU! Ge Viktor Hedman chansen istället.

Adam i sina bästa dar är som Lars Jansson i sina sämsta dar, och Lars Jansson i sina sämsta dar (allting efter framspelningen till Foppa -94) är så himla dåligt att jag anser Frisco i dubbelnisse-hjälm som ett bättre alternativ.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Lumber Jack: Det måste vara någon form av Anrelleffekt. För ända sedan han yrade något om att MoDo skulle vinna SM-guld, eller något sånt, så har spelet låst sig nästan totalt.

Sedan förstår jag ju heller inte varför Harald ska börja att flytta runt spelare i nya backformationer när försvarsspelet började funka ganska hyfsat.

Äh, det är lika bra att rikta in sig på kvalserien... för Djurgården
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai:skön seger om inte annat klockren!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Per HApps: Varsågod Herr Forumledare.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Dream Team: "Äh, missunna nu inte publiken i Timrå chansen......."

Du kan inte mena allvar. Största humorramsan nånsin.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: Det reagerade jag också på, vilket jävla liv det blev när sjysta tacklingar sattes in. Psykloper.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Lumber Jack: Så fort Modo tacklades så började de grina, helt sjukt. Och den så fantastiska klacken hörde jag inget av heller, däremot hörde jag flera Modo-ramsor, trevligt.

Hawerhuck: Nä, men den serieledning som hägrade för några dagar sen försvinner i horisonten. Slutspel blir det, men om det ska bli topp4 får de ta sig ur denna svacka på en vecka.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: Ja nu blir det kvalserien, eller hur? :)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Frisco: Jag förstår Adam fullt, han blir trippad vid blå och vips är Hallin fri mitt i banan.

Det är uppförsbacke nu, inte en bortaseger på en månad, fyra förluster av sex möjliga sedan jul och då var det ingen direkt imponerade seger mot Juvrgårn heller. Jag begriper inte hur man kan påstå att MoDo skulle vara i någon monsterform. Men det är lugnt, det vänder på måndag.

Härligt att höra hur banjospelet ljöd i fuskbygget förresten. Dom har inte lagt av sig, medelpaddingarna.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
RTS: Jag förstår att du kallar matchen för "bra" när det var ett lag på banan.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
RTS: Hahaha, fast det är klart det finns ju en sekvens i MoDoTV där Susse sjunger "Vad vad vad var det Svart Svart Svartvadet" i omklädningsrummet
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
RTS: Bra match för övrigt, sännande in i det sista
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Paddan: Hörde faktiskt Timander sjunga till Sundström "Det kommer inga män från Nolaskogs" samtidigt som Svarten klappade klubban i isen i Tackt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
scim:

Näää...hur ska vi kunna få in "MoDo" i den ramsan? Det går ju inte.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
RTS: Jag tror inte att laget har någon ramsa faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
scim: "Oh rött o vitt" sedan kan ju du resten.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: Förstår exakt hur du känner, men eftersom jag håller på Tik så var det omvända känslor idag, Har själv en gång kastat ut bilsteriofronten på E4 efter en strafförlust mot Björklöven.
Stabilt är ordet.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
RTS:

Lalalalalalalalalalalalala?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Paddan: Och vilken ramsa hadde Modo lyckas kopiera idag då?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai:

Instämmer, Modo gör en helt ok första period sedan verkar man somna ifrån samtidigt som Timrå behåller skärpan. En riktigt dålig andra halva av matchen från Modos sida. 3-0 hade speglat matchen bättre än 3-2.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Per HApps: Näe, matchen nere i Mora är ett bra exempel på hur jag gärna förlorar. Matchen mot HV/Timrå är bra exempel på en sån där match där jag kan ha sönder diverse föremål i frustration och knappt orkar jubla när laget gör mål för jag är så besviken på dem.

Timrå gör en mycket bra match, det ska jag ge er. Stör Modo högt i banan, forecheckar intensivt och åker mycket skridskor.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Frisco: "Vi är tillbaka"... hmm, jag trodde det var sånt som Leksandfansen brukade sjunga de svängar de är uppe och vänder i elitserien.

Fast det är klart, kan man ha ramsor om klacklösa skor så kan man väl sjunga att man är glada att vara tillbaka på läktaren igen...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai:
Tänka sig att så fort tex Modo åker på pisk så bjuder dom inte upp eller gjorde sin sämsta match för säsongen. Det var en bra match med riktigt bra drag från båda klackarna.

Så, tack för god match!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Per HApps: Vad fan snackar du om, vi bjöd ju inte upp alls. Bland de sämre insatserna i vinter, och jag har sett de flesta matcherna. Fler felpass har jag då inte sett i ngn annan drabbning i vinter.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Frisco: Äh, missunna nu inte publiken i Timrå chansen att få känna och uttrycka lite glädje igen. Det behövdes sannerligen. Sist vi lyckades med bedriften att vinna två matcher i rad kommer minns jag inte ens. Ni är ju betydligt mer vana att rada upp segrar än oss nu på slutet.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Frisco:
Tack för god match i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: Alla lag får väll någon svacka under säsongens gång sådant som händer. Sedan att man förlorar mot enligt mig ett bättre timrå idag är väll inget att skämmas över.

Men jag håller med dig att det är många spelare som är verkligen okoncentrerade på sin uppgift. Men som sagt det kommer en vändning strax. Ser redan fram emot nästa match mot brynäs.
Kommentera

« · 810819 · »