1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507227 inlägg · 4105 ämnen

Timrå - MoDo 7/1-06

« · 651145 · » Till forumet

Sv: Timrå - MoDo 7/1-06
Poffa: Öh friska upp mitt minne. ang JVM och Luleå!

Har du tullat på din fulsprit som du bär omkring i en Ardebeg flaska nu eller?
Kommentera

Skönt att se att alla har koll på vad som gäller angående JVM. 20 inlägg om hur en ledare försöker påverka. Selander kallade det smart då Lener gjorde det för Luleå i torsdagens match mot MODO, nu kallar han Harald för crybaby.

Vänd kappan efter vinden, det drar minst då.

Kommentera

Salle: Klubbarna har nog räknad med att få betala stålarna själv. Vem vet Förbundet kanske pröjsar i slutändan ändå. 

Tror mer på taskig ledning från Modo som är oförmögen att boka en biljett.
Eller har ni blött alla pengar nu? Är väl ett par miljoner nu dom senaste årena.

Brynäs prioterade om vilken som skulle få åka hem först eftersom dom bara fick en biljett från början. Och då föll valet på Bäckis eftersom vi hade ont om anfallare samt att han är viktigare för laget än Andersson. Nu visade sig att både två var med på träniningen innan matchen.

Varför skickade ni inte hem två utav tre backar isf, eller alla.

Skitsamma, Lückner har ju något att sitta och kallblixtra över nu någon dag till.
Vad gör han vid en ev förlust eller poängförlust på måndag då? ;-)
Kommentera

Dream Team: Skulle kunna tänka mig att pressen ställde frågan IGEN för att få nåt smaskigt att skriva om. Och när Lückner mfl inte fått nåt "bra" svar från Förbundets sida så tog han nog gärna upp det igen. Man vet aldrig när och hur det kan gynna en i framtiden. Det lär ju knappast "skada" nån annan är förbundet då jag tror att även de andra drabbade klubbarna håller med. Skulle vara kul och höra på de samtal BIF, TIK mfl kommer att ha med förbundet om vart dom ska skicka notan för biljetterna.
Då kommer denna "affär" återigen komma i dager för förbundet kommer antagligen inte villa/kunna betala de pengarna. För hur skall dom då kunna "betala" MoDo för tappad poäng emot Luleå som ett långsökt exempel....
Kommentera

NuMo: Same same but different. Det skulle ändå inte bli någon skillnad.
Kommentera

Hawerchuk: Sitt inte på toaletten just då du passerar timrå för sjutton. Det kan misstolkas, speciellt om det är från tvåtusen meters höjd.
Kommentera

Jaja.

Härligt med vinst, nu kan jag åka söderöver med ett leende på läpparna. Speciellt på ett par tusen meter över Timrå, på betryggande avstånd dessutom. En vår med tillförsikt blir det med Sveriges bästa hockeylag.
Kommentera

NuMo: Ja det är ju så dom tänkt. Att OM klubbarna själva tvingas betala hemresan för sina spelare så kan vi spara lite cash...

Dom kanske inte är så dumma där ändå.
Kommentera

Salle: Gjorde han inte samma sak efter förlusten mot Luleå i torsdags, eller var han bara irriterad på förlusten då? Räcker det inte med att göra denna markering en gång? Jag tror inte att blaskorna väljer att ta upp det på nytt. Eller ja, man kanske väljer att ta upp att Lückner inte ger sig, eller nåt sånt. Det kan man väl vinna på ändå, kanske.
Kommentera

Dream Team: Om sanningen skall fram så vill jag höra från förbundet att det inte låg i deras intresse att få hem spelarna till respektive klubb så snabbt som möjligt, utan att det fick klubbarna ombesörja och bekosta själva, om de ville ha hem sina juniorer till den så oviktiga elitserielunken. Dessutom skulle jag i ärlighetens namn ha velat höra de orden innan turneringen började.
Kommentera

knaskamilla: Detta är ju bara ännu ett bevis på hur kompetenta dom är på förbundet om du frågar mig.
Kommentera

Dream Team: Vad ska han göra för att visa sitt missnöje med förbundet. Klaga hos sin mamma.
Presskonferenser där riksmedia är med är väl ett av de bättre sätten att få ut sitt budskap. Speciellt då det skrivits om detta i båda kvällsblaskorna och på SVT Sportens hemsida bla annat.
Kommentera

Dream Team:

Men om man tänker på saken är det faktiskt lite konstigt att de kan ge dispens för att hyra in spelare, vilket de själva borde ha kunnat räkna ut inte skulle vara något som så lätt utnyttjades, men inte fixa så att JVM-spelarna kommer hem så snabbt som möjligt. Eller det kanske var så snabbt som möjligt iofs, men då är det ju lite konstigt att både BIF och TIK lyckades få hem sina snabbare när de ansträngde sig lite.
Kommentera

knaskamilla: Nej, om det var så, vilket jag mycket väl kan förstå, så är det inte alls konstigt.
Kommentera

Salle: Jag förstår. Men likväl så fick både Brynäs och Timrå hem sina spelare. Fast det hade kanske blivit än dyrare för MoDo som väl hade fyra spelare med? 12 000 nämns i ÖA som det Timrå la ut extra för Strålman. Nu spelade väl detta mindre roll, då MoDo vann även utan dessa spelare. Dock blev det tight till slut. Men detta faktum gör ju också att Lückners fortsätta gnölande efter matchen ter sig aningens omotiverat.
Kommentera

Dream Team:

De utnyttjade inte dispensen för att de inte hittade någon spelare att hyra in. Vilket kanske inte är jättekonstigt.
Kommentera

Dream Team: vad Lückner beklagar sig över är varför laget INTE var bokade på 1:a bästa plan hem EFTER sista möjliga match (finalen?) utan satt på nåt hotell i Vancouver i 1½dygn innan dom kunde påbörja sin resa.
Då hade de flesta spelarna hunnit hem till denna omgång utan att klubbarna tvingades till, antagligen dyra, spec.transporter för spelare dom kände sig nödgade att få hem.
Kommentera

Frisco: Samtidigt så har säkert MoDo varit medvetna om alternativen sedan länge. Och har man inte det så är väl det rätt klantigt att inte informera sig själva om vad som gäller. Nu har man ju ändå haft ett alternativ, ja, det som nu både Brynäs och Timrå utnyttjade. MoDo, däremot, värderade det hela lite annorlunda, och sa tack men nej tack. Så varför klagar egentligen Lückner? Är det på MoDo? För det borde det väl vara.
Kommentera

Frisco: Man kan ju betala biljetterna och sedan begära pengarna av förbundet. Vill man så går det.

Tycker synd då att Lückner sprider galla i två matcher utan att göra någonting åt det själv eller så har han kanslipersonal som inte gjorde sitt jobb.
Kommentera

Frisco: Jo de tror jag
Kommentera

Dream Team: Som jag ser det kostar det ganska mkt att plocka hem spelarna tidigare och borde naturligtvis inte behöva betalas av klubbarna. Klantigt av förbundet gentemot alla klubbar som har spelar i VM-laget att ha biljetter som inte går att bokas om. Förbundet måste lära sig av detta. Nästa år är väl inget problem, ska inte VM gå i Dalarna då?
Kommentera

Frisco: Okej, du verkade dock veta vad du pratade om när du som svar på Selanders inlägg skrev: "Men det är ju inte det saken gäller." Det var därför jag svarade som jag gjorde.
Kommentera

Frisco: Det var den [url=www.allehanda.se/sport/4648#komm]här[/url] länken jag postade strax före På Spåret ikväll.
Kommentera

Dream Team: Var väl ingen som klarade av faxen?
Kommentera

65selander: Och varför utnyttjade man inte den dispens som hockeyligan erbjöd, om att man skulle ha rätt att plocka in en ersättare utanför fönstret? Det var väl tur att man vann ikväll, annars hade väl Lückner fortsatt sitt klagande. Ja, fast det gjorde han ju ändå. Mycket märkligt.
Kommentera

Dream Team: Jag har inte varit inne och läst i debatterna idag eftersom jag varit på resande 4 hjul tor södra förorter. Jag fick en fråga av Selander och jag svarade på den. Sen kom du in med nåt jag inte förstod ett ord av. Nån post i Timråboken har jag inte hittat heller.
Kommentera

Paddan: Jag vet inte. Fråga JimmyH.
Kommentera

Frisco: Jaaaaaaaaa, vi vinnade mot Timmrå ida!!!!!!!1

Krizan e bezt! Ha han nån flikvenn?
Kommentera

Frisco: Selander fick fram det jag ville ha sagt, eller det som jag tyckte var ett klart faktum, och som andra också borde ha insett, som jag ser det. Jag postade en länk i Timråboken om just detta tidigare ikväll.
Kommentera

Dream Team: Lördag kväll. Du verkar trött. Du får väl läsa dig fram till det.
Kommentera

Frisco: Vill man ha hem folket så är det bara att jobba för det istället för att vara Crybaby två matcher i rad (Lückner)

Om ni verkligen ville ha hem dom så kunde ni väl ha hyrt privatplanen då
men det behövdes ju inte eftersom vissa andra lag fick hem sina reguljärt
Kommentera

Frisco: Exakt vad är det saken gäller då?
Kommentera

65selander: Nej det är inte konstigt. Man hade kunnat beställt 4 privatplan och fraktat hem dem i varsitt. Men det är ju inte det saken gäller.
Kommentera

Frisco: Vart får han åka?

Men du måste väl hålla med om att at det är konstigt att andra lag får hem spelare men inte MoDo?

Nu gick det ju vägen idag ändå. Slutältat iaf.
OT: beware of Olle. Han är kvar i Gävle ;-)
Kommentera

hellge: Ha ha tjår
Kommentera

65selander: Jag skulle kunna boka en enkel biljett åt Ove Molin.
Kommentera

hellge:
Det kommer inte att hända;-) känn flåset ni!!
Kommentera

65selander: Ja, man kan tycka det. Eller så kan man tycka att förbundet borde boka både tur och retur.
Kommentera

hellge: Tur att ni inte har några fler spelare på vift eftersom ni inte klarar av att boka en enkel flygbiljett till dom ;-)
Kommentera

NuMo: Ja, men jag måste säga att det var ohyggligt skönt med en seger. Jag vill ju som sagt inte att Timrå ska åka ur. Jag vill bara att de ska nästan åka ur, så de får lida så där lagomt mycket. Ja, ungefär som det brukar gå för Brynäs.

Sen har vi chans att hänga av Mora också om två-tre omgångar.

Ska nog sova gott i natt.
Kommentera

NuMo: Grattis till segern, det är bättre att det går bra för Modo som har bra publikstöd och fullsatta arenor.
Kommentera

hellge: Jag räknade ju fel tidigare eftersom jag trodde att tabellen var uppdaterad och så. Det rätta visar sig alltså vara elva poäng ner till träsket plus en match respit. Tur att vi vann idag så att det inte blev mindre. Mora ångar ju på också. Ryktet säger att vi skall möta Brynäs och med en massa tur där så kanske det blir fjorton poäng ner till träsket.
Kommentera

NuMo: Nåja, dj**ligt skönt med en seger i alla fall.
Kommentera

Vilken bra insatts utav grabbarna i dag ! Skönt att se !
Och klacken skall också ha en stor eloge !!
Kommentera

hellge: Det där raderar vi serru. En massa prat om timrå. Nej det var inte hockeyrelaterat. Prata strängmusik, det är andra toner det.
Kommentera

Bissett19: Jadu till skillnad mot dig så vet jag vilka jag håller på ;-)

Nej nu blir det FA-Cup Luton-Liverpool
Kommentera

65selander:

Du menar att du försökte multitaska? Gör en sak i taget som oss andra män. Grattis till segern över skoterraggarna, förresten.

Kommentera

Poffa: Men du vet väl att Selander inte vet vilket lag han håller på,han svävar mellan Brynäs o Modo.............
Kommentera

Poffa: Skyller på att jag blev stressad när jag tittade på Bolibompa samtidigt :-)
Kommentera

65selander:

[Brynäs viker sig som dom gjorde sist iaf.]

Skönt att vi är överens...:-)

Kommentera

« · 651145 · »