1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507803 inlägg · 4106 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2007-11-20

« · 941958 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2007-11-20
knaskamilla: Haha, har jag fel då? ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Haha.. jag tänkte den tanken själv, faktiskt. Ja, att en sådan utgång på matchen trots allt öppnade för det alternativet ;)
Kommentera

Dream Team: Vinner vi tvåsiffrigt så kan allting hända! ;)
Kommentera

Hawerchuk: Kul! Roligt med lite extra drag från läktarplats.

Wayne Gresky: Haha.. är du riktigt säker?
Kommentera

Dream Team: Själv står jag idag, men jag ämnar behålla tröjan på iaf.
Kommentera

Poffa: Går den ena bilresan under namnet "Poffa tours", dock i något komprimerad skala? ;) 
Det lär dock i vanlig ordning vara en hel del MoDofolk utspridda lite varstans på sittplats. Stämning lär det bli i alla lägen. Sitter ni eller står ni?
Kommentera

Dream Team: Det går en bil från Bjästa, i alla fall. Och en bil från Nygatan.
Kommentera

Fråga kolon - Sker det någon organiserad resa från MoDohåll till aftonens drabbning?
Kommentera

NuMo: Ja där fick "ni" till det.
Kommentera

NuMo: Jag som trodde det räckte med att konstatera: "Min mosters brylling är starkare!" för att summera de olika sidornas åsikter.

Vilken tur att man gjort bort rättning av läxförhör så man kan koncentrera sig på att höra vilka spännande saker The Heron and The Duck kan tänkas komma med idag på C+.
Kommentera

shinzawai: Jag har spottat på sittplats i Swedbank en gång. Match 7 tror jag det var. Stridens hetta. Bad om ursäkt.

Jag har inte sagt att du har dålig människosyn men den är väldigt olik min. Jag tycker att alla människor har rättigheter och ett värde oavsett vad de har gjort. Medan du står mest på de du tycker mest är utsattas sida kan man kanske säga. Finns väl inget rätt eller fel i det.

Jag har inte fastnat vid någon kommentar eller så utan jag tyckte bara att du hade visat prov på samma åsikter som de åsikter som du fördömde och kände mig sugen att påpeka det.
Kommentera

shinzawai:

Undrar hur roligt Martin tycker att det är att bli kallad smågrabb, då? =)
Kommentera

JimmyH: Vem spottade då? I vilket läge får man kommentera att någon har en för tight t-tröja? Är det inom familjen? Inom polarna? Om personen begått folkmord? Om jag dissar Kim Jong Ils frilla, har jag en dålig människosyn då?

Tänk att du lägger större vikt vid att jag kommenterat någons t-tröja än att jag står upp för komplexfyllda smågrabbar. Jag tycker att det tyder på en bra människosyn att jag vill skydda dem, jag.
Kommentera

JimmyH: Hmm, jag minns en Timråit som spottade mot sittplats. Inte trummis, men en frekvent skribent här på HS.
Kommentera

bisterfinnen:

Wikegård tar helt enkelt illa vid sig att behöva se glimtar från en publik vars tonåringa fjunispojkar ohämmat, och visserliggen omdömeslöst, visar brösten just när han vill koncentrara sig på Modos framgångsrecept, som han för sitt liv inte fattar logiken i.

Konstigare än så är det inte.

Vad som däremot är konstigt är varför han så gärna vill att flickor går barbröstade på kommunala allmäna badanläggningar.
Kommentera

shinzawai: Eh, okej. Vi står VÄLDIGT långt ifrån varandra i människosyn.

Spotteri tror jag faktiskt att trummisen inte har sysslat med ens, det är nog förtal. Observera "nog" där.

Jag tycker inte att du skriver i stridens hetta just nu. Tycker du det? Sedan vet jag inte om jag tycker att det ursäktar, jag gör väl saker i stridens hetta ibland som jag sedan har bett om ursäkt för om det är något jag inte vill stå för. Men att endast stridens hetta skulle vara en ursäkt i sig känner jag inte igen, då har jag varit otydlig om jag nu påstått det.
Kommentera

JimmyH: Jag anser att ibland får man ligga som man bäddar. Jag anser t.ex. att pedofiler förtjänar dödsstraff och/eller kastrering, men jag anser mig ändå ha en del moral.

Kastar man trumpinnar och spottar på folk så är det knappast ett övertramp att "dissa" dennes klädval i ett forum med 50 läsare som motreaktion. Men vill du kalla det hyckleri så får du tycka det.

By the way, vad definierar du som stridens hetta? Är det inte stridens hetta när JAG är förbannad? Om det ursäktar Timråfansens agerande, varför inte Modofansens? DET är väl hyckleri, om något.
Kommentera

scim:

Han älskar oss! Har det verkligen pågått under flera år, det där med tröjorna? Kul att han snackar om deras kroppsbyggnad, själv är han ju bredaxlad som en strömming, tomten.

En reflektion till
3 av 4 på poängtopplistan för backar var finländare, tre av fyra på samma lista var HV-backar.

Var var geniet Ossinen på den listan och varför hyllas inte dessa importer före tomtar i rött blått och gult?
Kommentera

Deas:

"Du vill på allvar på att Wikegård ska sluta jobba med hockey i TV? Han är ju en av hockeyns klart bästa TV-profiler."

Wikegård hör hemma på Parlamentet eller på någon liknande amatörteater.
Kommentera

Poffa:

Fel igen. Wikegård vill ha uppmärksamhet, that's it.
Kommentera

Frisco:

Och bli utskrattad och hånad... nej, det kanske var multran. Vilket häkte sitter han i förresten?
Kommentera

Poffa: Skriv inte Just idag..... Den tidigare så trevlige TIKbiffen måste regga en ny användare nån annastans då och skvallra
Kommentera

shinzawai: Slutet? Här kan väl alla i hela världen läsa om de vill, bara de förstår svenska.

Jag tycker att ingen människa förtjänar att bli uthängd och förnedrad. Du tycker dock att vissa förtjänar att hängas ut efter klädsel och utseende men blir arg då andra blir det.

Men det var ju jag som hade en obefintlig moral sa du, så vad vet jag.
Kommentera

Poffa: Om Tolsa bara släppte pucken INNAN han hamnar i sarghörnet så vore det finfint, för de 3 dragningarna innan brukar lyckas.
Kommentera

shinzawai: Alltså, nu ville jag inte att det skulle bli ett permanent byte, utan mer som en väckarklocka för Tolsa.

Sedan tycker jag inte Forsberg blivit mosad, men det är väl min personliga åsikt och med en förhoppning om att Forsberg ska växa ut till en ny Jämtin-typ.
Kommentera

Poffa: "Foppa har nämligen alltid gjort ett bra jobb, även om det inte resulterat i så mycket."

Så vi ska byta ut en hårt jobbande kille mot en annan hårt jobbande kille? Jag tar fortfarande Tolsa över TF 7 dagar i veckan i dagsläget. Tobbe blir bara mosad, gör ont att se. :)
Kommentera

TIKbiff: Just idag är jag stark, just idag mår jag bra...
Kommentera

mattias - 74:
Hädanefter så består ett Modo-tifo endast av VP rör :-D
Kommentera

Deas:

Håller med, Wikegård var ju knappast ute efter att mobbas eller vara elak. Jag skrattade också åt det igår, Man måste se lite av humorn i det. Finns värre saker att reta opp sig på
Kommentera

spud: Du vill på allvar på att Wikegård ska sluta jobba med hockey i TV? Han är ju en av hockeyns klart bästa TV-profiler.

Nu känns det onekligen som att vissa modoiter tar åt sig väl mkt. Jag och en kompis (även han modoit) skrattade gott igår.
Kommentera

Jari Tolsa har ju knappast rosat marknaden poängmässigt tidigare, men jag hade nog hoppats på mer än 2+2 så här långt. Nu får han spela med Steen och Werner i kväll och frågan är väl om det kanske kan få det att släppa.

Annars är det nog läge för en bänkning, för att skaka liv i honom. In med Tobias Forsberg istället (okej, nu får han speltid i fjärdekedjan ikväll), Foppa har nämligen alltid gjort ett bra jobb, även om det inte resulterat i så mycket.
Kommentera

Poffa: Äh. Grabbarna är hur gamla då? De lär inte gråta och tugga steroider i badkaret än på ett tag.

Jag tycker han var rolig. Klä på er i klacken.
Kommentera

Wayne Gresky: Dom är tydligen på badhus nuförtiden...
Kommentera

bisterfinnen: Den där flaggan måste transporteras till Ö-vik för användning bister. Alternativt, någon måste göra en replica och nyttja den flitigt.
Kommentera

knaskamilla:

Otippat att en djurgårdare, förvisso med ett vackert klingande efternamn, är den ende duglige importen...

Otippat att han gnäller på allt kring MoDo

Otippat att han säger "vi" när han pratar om djurgården

Tomte.

Otippat att vi hyllat honom med en tvåpinnars sedan SM-finalen i Linköping!
Kommentera

JimmyH: Hyckleri? Nu får du ge dig.

Om man kastar trumpinnar (hade rubricerats som misshandel om någon skadats) och spotta på folk så är det minsta man förtjänar en kommentar om för små t-tröjor i ett slutet forum.

Vad har småpojkarna gjort för att förtjäna att bli uthängda och förnedrade i TV?

Nä, typisk TIK-nivå på den argumentationen, men vad förväntar man sig egentligen av en liten grupp internetmänniskor som gång på gång visar prov på obefintlig moral.
Kommentera

scim: Och varför det inte är fler tjejer i klacken... :)
Kommentera

scim: Okej, jag ska korrigera mitt ordval. Han försöker skapa debatt. Ibland lyckas han, ibland inte. Det hela går i alla fall ut på just det.
Kommentera

Omformulering: Så nöjda SVT måste vara.
Kommentera

Poffa:

Den enda debatten jag har märkt av handlar isåfall om att Wikegård är en sopa, samt JimmyH's gästspel. Så nöjd han måste vara.
Kommentera

scim: Det har han säkert.
Kommentera

Poffa:

Har Wikegård skapat en debatt?
Kommentera

Uppenbarligen har han lyckats med sitt mål, den där Wikegård.

Han är anställd av SVT för två saker, för det första, och minsta, att snacka ishockey med Marie Lehmann. För det andra, han ska vara "a pain in the ass" och skapa debatt. Den där listan på slutet av Hockeykväll går bara ut på en sak, just att vara elak i ett par riktningar, dela ut ett par käftsmällar och sedan luta sig tillbaka och nöjt konstatera att han skapat debatt, igen.

Sugrörspåhoppet var långt ifrån det värsta som Wikegård gjort under sin tid i TV, även om det inte var så snyggt och genomtänkt i dagens kroppsfixerade tider.
Kommentera

shinzawai: Att kalla det där mobbing är att ta i så att man kan skita på sig tycker jag. Jag är emot mobbing men några verbala kängor måste man kunna slänga ur sig.

Tänk bara hur många själar som klackarna i hockeysverige har förstört.
Hemska tanke.

Man kanske ska sluta gå och kolla på hockey, säga upp säsongskortet och ta sig en rejäl funderare över vad man har ställt till med. Jag vill ju inte stödja mobbing.
Kommentera

Det känns ju aningen märkligt, dif har inga supportrar öht. Men de har hittat rätt i ossinen, då är allt bra i dif.

Modo har värvat riktigt bra och har supportrar, då måste idioten gå på att 3-4(fler har aldrig jag sett ta av sig tröjan) av ca 6800 modoiter på en match. Är det verkligen så viktigt att han ska lägga tid på, har det inte hänt något annat i hockeysverige?

Kan vi inte alla hockeysupportrar i detta land gå ihop och förena oss i kravet att vi vill ha en vettig hockeytyckare i vårt enda tv program som alla kan se?
Kommentera

Värst vad pryda alla är. Pojkstackarna svettas ju och måste lufta sina välvaxade bröst. Fast det är klart, trumpinnar gör ondare utan kläder.
Kommentera

scim: Jag läser här i alla fall då det vankas MoDo-match. Bragd-Birger brukar bjuda på ett och annat då. Sedan så såg jag hockeykväll och jag såg sedan vad shinzawai skrev. Att han är modoit är nog bara en slump även om procenten till lagtillhörighet är högre för en modoit då hela den händelsen handlar om modoiter som inte kan ha tröjan på sig i Swedbank Arena. Undra vem som startade den trenden i den arenan egentligen?
Kommentera

« · 941958 · »