1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508332 inlägg · 4106 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2011-01-22

« · 1338110 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Poffa: Ähh, håll käften!

Gonatt mä er!
Kommentera

Lumber Jack: Du menar väl?

Kommentera

shinzawai: Tryck.

Kommentera

Poffa: Var är gilla-knappen?
Kommentera

Hemma igen, efter en HÄRLIG resa.

Modo dominerade på planen. På läktaren ägde Modoklacken tillsammans med övriga tillresta Modoiter. Jag har aldrig varit med om en sån makalös stämning på en bortamatch. Att kunna dra igång ÖKA/KÄMPA med ett par hundra på sittplats, på andra kortsidan, säger det mesta. Nåt så förbannat underbart.

Och räcker inte det, vad säger man då om att bortapubliken drar igång vågen och får den att rulla runt på de Modosupportrar som fanns utspridda på sittplats. MAGISKT!

Spelarna möttes för övrigt upp vid arenan av ca 60 supporters. De såg chockade och förlägna ut. Deras sammanfattning var dock "Ni är helt galna och vi älskar det".

Kommentera

spud: Suicidal?
Kommentera

För övrigt, vafan är Alexander Larsson för fjant? Hade inte modoiterna tagit hänsyn till hans storlek hade Alexander fått åka bil med saftblandare på taket.
Kommentera

Modoante: Samma här !
Tror faktiskt att den spelades in någonstans efter Indalsälven.
Kommentera

Icing-Ove: Ingen match penalty utdömdes = ingen ytterligare avstängning.
Kommentera

supertrött: Så fort jag hör en banjo kan jag inte låta bli att tänka på filmen Den sista färden
Kommentera

Wayne Gresky: Vilken underbar musik !
Kommentera

Gusse: Visst kan vi om vi går till slutspel slå ut ett lag. Men om vi ska vinna duger inte den insats vi gör idag och senast. Vi måste förbättra oss i allt. Som TIK uppträdde idag skulle matchen vara slut tidigare än mitten av sista.
Kommentera

supertrött: Det här måste firas med lite banjo.

www.youtube.com/watch?v=GR0UWSDfRx8&feature=related
Kommentera

Gusse: Sanningen är att elitserien är ruggigt usel den här säsongen och antalet spelare som kan förändra en match går att räkna å ena handen. Formstarkaste laget i slutspelet kommer att vinna guld. Inget lag kommer att vinna på ren klass.
Kommentera

Lumber Jack: Ja okej! Det var en hård utvisning..

Kommentera

spud: Förutom HV71 så tycker inte jag att det är nått lag som imponerar.Så varför skulle inte Modo med dagens form kunna gå en bit i slutspelet?
Kommentera

spud: Har ni sett comhemtanten som Tommy Tjödeen?

Stor humor :)
Kommentera

MarcusElving: Men två minuter för interference fick han iaf, Hallininsten.
Kommentera

Icing-Ove: Njaa, jag är tveksam till att någon skulle bry sig om en sån där grej i NHL. Folk verkar tro att i NHL, där jävlar slåss alla så fort någon kommer i närheten av målvakten. Riktigt så är det inte. Det är inte så jävla ofta man ser ett slagsmål i NHL längre ens. Alla fighter är ju nästan uteslutande mellan två slagskämpar som kommer överens om att de ska göra upp.

Sedan står de upp för varandra om en lagkamrat råkar ut för något fult såklart, men det här? Jag menar, han dundrar ju in i sargen alldeles brevid Tarrki. Han försöker bara stänga sargen så inte Tarrki kan lägga pucken i rundeln. Inget fel, inget fult, ingenting.

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Ne de har inte ändrat till MP, så det kommer nog ingen avstänging för dessa.

Kul att vi vann, men jag är orolig. Vi spelar inte särskillt bra. Vi håller inte ihop laget, vi bjuder på för mycket. Så om jag är orolig, vad ska då inte en jycke vara..

Vi vinner för att TIK är så otroligt dåliga, ska vi få framgång denna säsong så måste vi upp på allt. Tycker vår trend inte är särskillt bra även om vi vunnit.
Kommentera

MarcusElving:
Det där sitter nog i ryggmärgen från tiden i NHL. Avstängning nästa?

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: Jag funderar lite på varför Ritchie startade den där fighten överhuvudtaget. Det är ju knappast så att Timråspelaren tacklar målvakten eller något sånt. Antar att inte Hallin fick någon utvisning för att han snuddade till Tarrki som rusar ut heller. Lite löjligt, anser jag.

Gillar Byron Ritchie annars, riktigt bra spelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Måljubel, slagsmål, slutminut samt lite smått och gott.

www.youtube.com/watch?v=MxY7Lgb9qIs
Kommentera

Cyklob: Jag skulle gissa att Nagy nästan är förlorad om han fortsätter producera i den här takten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ja vad ska man säga, är nästan så man vågar hoppas på slutspel i år. Men i alla fall så borde Mackan och Freddan fort som fan sätta sig ner med Lubos,Byrre och Nagy och förlänga kontrakten innan dom gör ännu mer succe :).
Kommentera

En stilla uppmaning till alla segerrusiga modoiter:
Nu är det inte kul att vara en Tik, alltså ännu värre än vanligt...
Det är kvalserieångest och CAPS AVGÅ ALLA !!11ONE
Vi har varit där och vi har, förhoppningsvis, genomgått vårt stålbad för ett par säsonger sen - och det är en fortgående process.

Så låt oss alla vara snälla denna kväll och inte trolla i deras trådar. :)
Vi måste behålla våra ledord från bannern:
Fokus!
Ödmjukhet!
Kommentera

Sorry Hälge! Insåg precis att du är en olycksbroder. Grattis till alla MoDo-supportrar! over and out!
Kommentera

Hälge: Grattis till en synnerligen välförtjänt viktoria! Ni överglänste oss totalt idag, både på isen och på läktaren. Vi går en mycket dyster framtid till mötes. Ni däremot... Lycka till i slutspelet, dit lär ni gå tämligen enkelt.
Kommentera

Lumber Jack: Ja, vi förlorade helt enkelt för att vi inte är bättre än så här.
Kommentera

Hälge: Dom var jämndåliga.
Kommentera

Lumber Jack: Jag tänkte försöka, men jag kan inte ens klaga på domaren...
Kommentera

Patrik Källstr:

Konstigt matchstraff på Oscar Lindberg. Klockren axeltackling.
Kommentera

Björn W: Då är det kört
Kommentera

Patrik Källstr: Om du är bättre på att knyta en slipsknut än Leif Boork, definitivt.
Kommentera

Kommer man in på +20 klubbar om man är 18?
Kommentera

Björn W: Fyfan vad härligt med vinst, och vilken moral och vilken super kedja vi har värvat! Härlig lördag detta blir slutspel.

...visst ja jag hejar ju på timrå, fyfan skit lag!

Grattis till segern!
Kommentera

Björn W: Vill du ha biljett kan jag fixa. Pm isf.
Kommentera

bisterfinnen: Blir lite lätt sugen på HV i JKPG på torsdag. Undrar om man kan ringa någon stackars bakis sydare i morgon och köpa biljett. Risken är väl att de är slut tills dess. Men, men...
Kommentera

Björn W:

KÄRLEK!!

Fem av fem mumintroll!
Kommentera

Ambroo: Håller med dig, kan inte vara roligt att vara TIK just nu. Föregå med gott exempel och låt de lida ifred.

Nu har jag en del videomaterial att klippa ihop. :)
Kommentera

Grattis, det är bara till att hämta ut SM-GULDET1!!1 !

Hoppas att man slipper er "glädje" i vår gb åtminstone för ikväll. Vissa förstår nog inte varför, men jag hoppas att andra har så pass mycket innanför pannbenet iaf.
Kommentera

Patrik Källstr: Inge mer huvva-dricka för dig ;)
Kommentera

Ikväll tänkte jag vara förutsägbar.

Docka av tjockt segt vax: Mattias Karlsson
Docka av sågspån: Ilkka "Small Dick" Pikkarainen.

Men sedan tar vi och lugnar ner oss och fokuserar på Färjestads-matchen på tisdag, det här var ju faktiskt bara Timrå vi slog.
Kommentera

Fy fan vilken kul match, helt jäkla sagolik seger. Klacken och resten av Modoiterna på plats bidrog till en magisk stämning!

Stor känga till Canal plus dock som inte ens visar när spelarna tackar den enorma klacken. Tänk vilket liv det hade varit om DIF hade varit på plats i SSK med en liknande klack.
Kommentera

MODOJohan: Personligen hoppas jag Timrå inte åker ner i as. Även om vi tappar lite fans och ungdomar som går till Modo. Att ha den där lilla taggen i skon en bit söderut ökar känslorna och matcher mot dem väcker så mycket mer känslor än de mot skelleftå. Sen kan man fråga sig själv hur roliga matcher mot Örebro vore.
Kommentera

VI SKA VINNA SM GULDET, VI ÄR SVERIGES BÄSTA! VI ÄR MODO, MODO HOCKEY, MODO HOCKEY IFRÅN STAN! VI SKA VINNA SM GULDET, VI ÄR SVERIGES BÄSTA LAG!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Martin S: Vilken djäkla match! Härlig seger!!
Kommentera

« · 1338110 · »