1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504410 inlägg · 4100 ämnen

Tingsryd - MoDo 2022-11-30

« · 2416264 · » Till forumet

Sv: Tingsryd - MoDo 2022-11-30
Rödluvan: Med Niederbachs intåg så känns det inte lika orimligt att släppa honom, men tycker fortfarande det bästa hade varit om han kunde få det att släppa hos oss. Tänker också att nu när Hinken har varit tydlig med att två forwards ska in till skillnad från en tidigare, så är det ju inte otänkbart.
Kommentera

Rödluvan: Vela gjort mål
Kommentera

Icing-Ove: Måste ändå säga att framtiden ser ljus ut.
Tycker att alla juniorer vi luftat den här säsongen sett riktigt intressanta ut(Norén, Jonsson, Umegård, Styf, Kruukka)!! Känns som länge sedan så många imponerat(blir du glad nu Tarasov?) ;)
Kommentera

Gäsp: Han är bra! Men läser nu massor av rykten om Marenis på twitter. Även fast vi försöker hålla fast vid att han blir kvar börjar jag tveka
Kommentera

Hasse Jonssons pojk sköter sig riktigt bra ikväll.
Kommentera

Confusius: Och Ville Jonsson ser ut som han spelat på denna nivå i 10 säsonger, vi känns inte som sårbara på grund av lite skador och annan frånvaro
Kommentera

Confusius: dom tog inte för fasthållning framför mål, dom tog för en senare sekvens vid sargkanten
Kommentera

Confusius: ÖÖÖHH!
Kommentera

Gavelo:

Vi blir tyvärr ganska uddlösa utan våra kära transatlanter i uppställningen. Vi har spelet övertygande och vi skapar chanser, men det finns inget tammefuckihelevetetnuskaden in i avsluten.
Kommentera

Gavelo: 0-0 i den ökända andra perioden får väl ändå anses vara grymt? ;)
Kommentera

ToddW: Du nämnde i ditt inlägg att det är med Cmore vi har att göra med. Så nej jag sitter inte i arenan och brukar regelbundet uppdatera vid avblåsningar för att vara säker på att jag ligger rätt till i buffringen.
Kommentera

Gavelo: Tycker nog vi tappat skärpan lite. Mer dutt spelande/ allmänåkning slutet 2a.
Kommentera

Confusius: Om man nu ändå bestraffar det där, varför blir det inte straff?
Kommentera

Confusius: Tingsryd har lyft upp spelet och ökat intensiteten, vi må äga mycket puck men nu har vi betydligt svårare att skapa farligheter.
Kommentera

ToddW: Kan mycket möjligt vara ett Div1-lag nästa säsong. Inget vidare bra drag att ta in Glader.
Kommentera

Robin Ztorken L: Kirunapajken Arvid Kruukka, ny den här säsongen från Växjö Läääjkes.
Kommentera

Vilken parad av Guden! Markeringsmissen där är oacceptabel
Kommentera

ToddW: Ändå bara 0-1, det är faktiskt ett litet underbetyg till Modo, nog borde vi kunnat göra en 3-4 mål till utan att det skulle kännas orättvist.
Kommentera

Rydén i Tingsryds kasse har varit riktigt bra idag.
Kommentera

Rödluvan: ser ut som att vi möter ett div1-lag
Kommentera

Confusius: Vem är denne Kruka vi fått in helt plötsligt, han är inte rädd för nåt, vill se mera av honom framledes👍
Kommentera

Sitter kommentatorn och ger gratis reklam eller vad händer?
Kommentera

Confusius: Vill man ens veta vad vi hade lett med nu om vi haft alla spelare tillgängliga? Fullständig klasskillnad.
Kommentera

Sigge: Hur många centrar ska vi ha, 10?
Kommentera

jonsson: Namnet taget efter Nils Dacke. Bonden som ledde upproret Dackefejden.
Kommentera

Och ÖIK förnedrar Pesterås också. Kul att se
Kommentera

MoDoNörden: Fick också höra det nyss om att han är på väg bort
Kommentera

MODOJohan: Hade Cmore bemödat sig med att ha repriskameror bakom målen, så hade vi nog haft facit.
Men Cmore vill inte bekosta det, man lägger hellre pengarna på 3-4 extra bisittare/experter på SHL-sändningarna.

(Ja jag är bitter)
Kommentera

MoDoNörden: Det stämmer inte, majoriteten här inne har ju sagt att det är en omöjlighet.
Kommentera

Icing-Ove: Marenis måste väl också godkänna det?
Kommentera

Sigge: Ja det är märkligt! Men Glader tillhör väl den kategori tränare som genom vältalighet och sympatisk personlighet snackar till sig fina jobb, lex Fagervall
Kommentera

Kanske MoDo har gjort ett byte med Västervik! MoDo får Vela och dom får Marenis + lite kosing
Kommentera

Sigge: Ett sånt byte vore fint, med pengar emellan. Det är VIK värda...
Kommentera

MoDoNörden: Byter mer än gärna honom mot Vela, bra lösning för båda parter.
Kommentera

Gavelo: Kan Marenis ha en tvillingbror måntro? Medans Rihards är hemma i Lettland och umgås med nyfödde sonen?
Kommentera

Icing-Ove: Mattias Persson på ÖA säger i liverapporteringen att han hör rykten om att Marenis är påväg bort nu. Han ska kolla om det stämmer säger han.
Kommentera

KB: Lite löjligt. Kliv in och smacka upp trissan i Kryllan! Åka runt som några töntar imponerar inte på mig!
Kommentera

Icing-Ove: Sparar de på dig till sista perioden?

Hade inte varit orättvist med ett par mål till för vår del. Ruggig klasskillnad än så länge.
Kommentera

jonsson: MoDo tycker jag ändå är bra och håller bra fart. Nu får vi ser i andra. Vill inte se nåt kladd. Dra en stenhård Icing istället!
Kommentera

jonsson: Kallades väl Nelson garden arena fram till i år...icke att förväxla med mer kända "gardens" på andra sidan pölen. 😃
Kommentera

jonsson: Dackehallen är fint. Nästan lika fint som Kempehallen.
Kommentera

MODOJohan: Tror det räcker med att han känner vinddraget av pucken för att låtsas som att han styrt in den. Varit någon liknande situation då han tagit credd för mål där pucken absolut inte har ändrat riktning.
Kommentera

Icing-Ove: Spelet ser ut som vi inte har en ända ordinarie spelare borta.
Vi snurrar på som vanligt i högt tempo.
Ja, man kan bara vara nöjd med första perioden 🙂
Kommentera

jonsson: Bättre än Monitor ERP Arena i alla fall. Eller Upplands Bilforum Arena haha
Kommentera

”Dackehallen” låter som nått taget från Björnligan eller nått.
Kommentera

Tarasov: Länge leve Bernie!
Kommentera

MODOJohan: fasen sitter du i arenan eller är min cmore efter? Målet kom på upp på min tv 3 minuter efter ditt inlägg haha!
Kommentera

Keriksson: Jag hann inte se utan gick på kommentatorn bara. Men jag byter hellre bort ett mål till Marenis ära i detta fall. Ingman är kungen i djungeln just nu, och jag håller helt med dig!
Kommentera

Gusse: Fick han målet?, vad jag här och ser så fick Ingman målet.

Ja Marenis fick målet
Kommentera

« · 2416264 · »