1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 524270 inlägg · 4121 ämnen

Träningsmatcher 2019

Sv: Träningsmatcher 2019
{8384}:

Jo kul med vinst och fint spel. Dock svårt att bedömma insattsen då mora inte såg så bra ut. Hade väntat mig mer av dem.

Finns delar att jobba med. Vi kan komma ut bättre i matcherna, samma gäller mot löven. Sedan får vi inte tycka det går för lätt och slå av på focus. Vi kan bil bättre att komma ut från egenzon, ibland tappat vi fart speciellt då Hedberg ska soloköra igenom 2-3 spelare.

Men det positiva överväger såklart det negativa, och det finns en jävla potential i truppen.

Intressant att se hur vi agerar mot Timrå imorgon. Ser gärna att vi ger dom en lektion och att Werner sätter en stenhård open ice på Dahlén. Men lillebror brukar ju sprattla till mot oss för att visa styrka.

Sett till matcherna jag sett med lagen och hur spelet sett ut så här långt så kommer Timrå få det jobbigt om vi lyckas i vår forecheck för deras backar sprider rejält med puckar. Det vi får se upp med är deras första pp enhet och Brattström om han står.

Men drar vi upp tempot och når nivån mot löven och stundtals mot mora är vi favoriter.

Smurfen: jäkla nice match och se!!!😀😀😀😀

Rytter: Å + att Hellqvist skulle ju ta en 🍺till maten ikväll 😉, lovar ju inte gott heller 😂😂

MorganaLefaey:

Ja man vet ju aldrig vad som händer i serien. Men det lovar gott iaf, hellre att det ser ut så här än tvärtom.

Styrkan i år känns som jämnheten alla fyra kedjor kan avgöra matcher. Vi kommer nog inte ha någon poänligavinnare i laget utan det kommer nog spridas ut mer jämnt i 5 mot 5.

Nucky: Inget vi behöver akut på något sätt.
Norlinder ser jag hellre på alla punkter men visst skriver Viklund på så blir jag ju inte ledsen !

Rytter: Ja det har varit rappt o fint. Skulle PP fungera så här väl i serien. Ja då har vi lyckats rätta till ett av våra största problem från förra säsongen.
Ser så pass gott ut att jag blir orolig att det kommer gå åt skogen så fort serien börjar.
Men det är bara Jante som vill göra sig påmind.

Rytter: I fjol hade vi typ två varianter som funkade bra i början, mycket mer kreativitet nu.
hoppas det håller i sig

Robin Ztorken L: Jo, Viklund känns faktiskt lite overkill just nu.

Robin Ztorken L:
Ja kommer glida förbi den där Dahlin, vi brukar ju gå fram en superstjärna var 10 så det är dags med Norlinder.

J F K:

Olofsson kanske inte gör avgörande pass i pp, men han är sjukt nyttig genom att sätta fart på pucken och dra upp tempot.

Står aldrig still och fördelar snabba puckar både upp på blå och in i mitten till wernblom samt bakom mål till Rosdahl för att röra till det för boxen. Sådant gillar jag att se.

Nucky: Skit i Viklund, nu längtar man bara efter att Norlinder kommer tillbaka, han är vår näste storback.
Kommer dominera i NHL i åratal efter det han skjutit oss till SHL

J F K: Tycker han löser flera situationer på egen hand riktigt bra, och spelar med ett jävulskt tempo.
Att han håller i pucken för länge ibland kan jag leva med.
Öhman känns betydligt osäkrare i egen zon, gett bort pucken flera gånger

Nucky: Jag tyckte Timrå hade ett rätt bra pp, men vårat ser fantastiskt ut ikväll. Inte roligt att möta oss när vi har sådant passningstempo där puckarna mest sitter på bladet.

Rytter:

Vårt pp ser hett ut. Gänget med Olofsson skapar mycket och gjorde ett nyss. Nu startade ju gänget och gjorde ett fint på mål. Känns som vi kan hota i pp i år.

Rytter: Nu har jag lämnat, kan vara därför.

De två första perioderna var de riktigt bra och skapade flera PP åt oss.

J F K:

Öhman gör ett brynäsmål.

Nucky: Jag tycker Hedberg dribblar alldeles för mycket i vanlig ordning. Han drar ned tempo genom att aldrig passa i tid.

Nucky:

Väldigt onödigt med 3-2. Juniorkedjan ger bort pucken flera gånger och är veka i egenzon.

Rytter: Tycker Hedberg är grym ikväll, har haft lekstuga med Moraspelarna emellanåt.
Man blir genuint jävla lycklig när man tänker på att vi även har Norlinder i laget snart.. på det har vi också Berglund, Öhman och Toby.. och kanske Viklund ;)

Robin Ztorken L:
Ingen kommer tro dig. Kanske kommer du få en liten upprättelse i efterhand du hade ju trots allt rätt och vägrade leva på hoppet😀

Rytter:

LP är ju sjuk. Så nära att sätta en foppa fint. Gick väl i stolpen.

J F K:

Har inte så stora förhoppningar på vår match imorgon. Sen match och sent i säng leder nog till trötta ben och huvuden imorgon. Speciellt eftersom vi inte är inne i fullt matchtempo. Tror nog det finns risk för en plattmatch från vår sida.

Visst Timrå spelade idag med, men stor skillnad på att hinna varva ner och komma i säng tidigt och återhämta sig för imorgon.

Tarasov: Ja, inte ens motorsågZtorken kan vara missnöjd längre.
Nöjd med det mesta och tro det, eller ej.
Vår # 12 och # 20 får mig att må bra

Tarasov: Skulle säga att bredden på både backsidan och forwards är grymt imponerande.
Wernblom kan mycket väl bli vår bäste center, och hela den kedjan med LP(som han trollar emellanåt!) och Åhström imponerar. Märks att alla tre lagt på sig några kilon, även om den sistnämnde kan få problem att ta plats när laget är ordinarie.

Olofsson känns rejäl och naturlig som center, men hamnade ofta lite utanför spelet. Tror det kommer dröja några månader innan vi får se det bästa från honom.
From försvinner emellanåt likt Olofsson, men jävlar vilka skills han har..

Backsidan har det sagts nog om redan, men kan bara konstatera att det ser sjukt spännande ut. Tror inte Toby kommer behöva spela 30 min/ match i år..

J F K:
Ja tänk vilken skillnad mot tidigare säsonger, då var det tvunget att juniorerna skulle leverera, nu kan Wernblomlinan växa in i det.

Tarasov: Timrå har varit rejält dåliga hittills. Hoppas att de kan mobilisera lite mer kraft imorgon, för när vi är bra så känns vi riktigt riktigt bra. Vi har ju en oerhörd bredd i alla lagdelar... Förra matchen mot Löven var Wernbloms kedja iskall, men då kliver andra fram. Vi har fyra kedjor som alla är helt ok oavsett hur vi ställer upp.

Monno:
Ja Berglund står ut. Norlinder skadad och vi väntar på Viklund. Backsidan är nog bättre än den var när vi åkte ut😝

J F K:

Ja han skulle ta stora steg om han spelade enklare. Behöver ju inte göra sin gubbe och transportera puck varje gång.

Känns som Berglund gått förbi i utveckling, han ser verkligen bra ut nu på försäsong.

Tänk också på att Norlinder och Viklund samt hagelin och karlström ska in i laget. Tufft om platserna.

Rytter: Ja han är oerhört kreativ och rörlig. Just kreativiteten att inte göra samma sak varenda gång är guld värt.

Monno:

Instämmer. Öhman är den på back vi saknat så länge.

Alla nya ser bra ut och besitter olika kvaliter.

Vad fan ska vi med en sportchef till när vi ändå hittar bra värvningar.

Rytter: Ibland undrar man om Hedberg ens kan passa. Sjukt vad han dribblar.

Rytter: Öhman är ju grym på blå i PP.

I övrigt tror jag Berglund blir årets utropstecken. Har sett fantastisk ut på försäsongen.

From kommer vi nog vara rätt glad över. Den farten och det skottet är svårt att inte få utdelning av.

Rytter:

Inte så kvalitativ match, men vi har tagit över totalt och Mora tar timeout.

Nucky:

From är het. 3-1 I pp nu.

Vårt pp med wernblom, Olofsson, Rosdahl, from och Öhman ser riktigt bra ut. Bra tempo på pucken och rörelse.

hanzon: Angående Allehanda tycker jag man ska släppa fram Jon betydligt mer än man gör.
Tycker han skriver riktigt bra krönikor.

{7639}: Håller delvis med, Adam Johansson passar inte som kommentator, skriker så vid anfall.

Amitiel: Gillar allehanda grabbarna mer än vad cmore bjuder på.

Rytter:
I Pp spelar dom ihop.

Rytter: Intressant med Goodwin. Bara efternamnet lär ju fixa några goda vinster till Mora. (På tal om billiga skämt)

0.5p/match i Liiga bör väl ändå betyda att han borde vara ett tillskott i HA.
Vi antydda ju tidigare att Mora saknade lite offensiv bland forwards.
Men frågan bör väl vara varför han blev entledigad så här tidigt.

Amitiel:

Fast dom spelar inte ihop idag, och gjorde det inte sist heller. Det är sylwader-olofsson-rosdahl som går tillsammans. From är med jj och karla.

2-1 nu, From och Rosdahl verkar funka riktigt bra ihop.

Rytter:

2-1 nu till oss och vi har jämnat ut spelet. Fin assist av Berglund som ställer björka ren i slottet och då vet vi alla att det är mål.

Rytter:

1-1 I pp. Var en kontring. En grym pass upp till blå av Öhman, sedan en fin pass av olofsson som ger Rosdahl öppet mål. Snygg spelvändning.

1-0 till Mora tidigt. Ett hårt backskott där det är svårt för lundin att hantera returen, så bejmo kan slå in den.

Mora börjat piggast och har bra fart och tyngd, vi har inte hotat alls än så länge.

Petosöjä:

Jag har gjort så tidigare och det funkar. Är ju en prova på månad.

Petosöjä: De tar hela din lön nästa 25:e.

Rytter: Om jag tar en månad för 1kr på mittmedia, går det att avsluta direkt eller blir det en månad till? Någon som vet?

Intressant att se Goodwin idag som fick kicken från iko. Han borde vara en bra spelare på denna nivå.

Rätt att lundin får chansen idag, gissar på hanses imorgon. Eller luftar man Dackell då?

Rytter: Precis. Don Deilert kunde ha fått gå utan lön hela hösten och sen bli utknuffad på plywoodplankan i Wifsta. Dö 08:a! skriker Tratten & Finkel samstämmigt...

Costanza:

Furu är ju ändå mer exklusivt än plywood.

« · 1983650 · »