1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Träningsmatcher 2019

« · 1983777 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher 2019
J F K: Ja, det är förjävligt att domarn ska döma sönder matchen när Modo är så överlägsna. Samma gamla visa.
Kommentera

Costanza: Ja, vi vinner ändå cupen och det finns någon gudomlig rättvisa i att Brattström blir skadad av att en idiot till försvarare crosscheckar en modoit in i honom.
Kommentera

Rytter: Äh, det hade kunnat vara värre...
Kommentera

Rytter: Tycker Häggström försöker göra sig smal för att undvika kollision. En tvåa skulle vara ok.
Kommentera

Rytter: Då skulle domarna också tagit den solklara utvisningen då Timråspelaren innan målet slog undan en klubba. Löjligt tycker jag, men den utvisningen är så solklar med nuvarande regler.
Kommentera

J F K:

Alltså det där är helt värdelöst. Vad ska Häggström göra?

Och självklart gör Timrå mål också, hade matchen gällt nått hade jag varit riktigt upprörd.
Kommentera

wolper: Häggström måste vara mer aktiv i att inte åka in i målvakten där, ingen större knuff..
Kommentera

wolper: Nää. Tycker inte ens det var utvisning. Hägga blir puttad på Bratten.
Kommentera

wolper: Nej, det var det verkligen inte.

Helt makabert.
Kommentera

modomille: missa situationen! Var det verkligen matchstraff?
Kommentera

Rytter: Herregud, Häggström vart ju knuffad in i Brattström. Pinsamma domare...
Kommentera

MorganaLefaey:

Vi har kommit in i det mer, men inte nära prestationen mot mora och löven än. Timrå måste sätta försvarsspelet för det ser ganska virrigt och osäkert ut.
När vår press lyckas får dom det jobbigt.

Hur fan kan det där vara matchstraff? Han blir ju knuffad eller crosscheckad och vänder sig om och har inte koll på målisen. Timråbacken får ta på sig det där.
Kommentera

Rytter: På tal om ingenting. Vi har surrat om hur bra och hur små och alla möjliga svängar gällande våra backar.
Men har vi tagit upp att alla våra backar är från närområdet?
Ser ganska snyggt ut faktiskt.
PS. Med närområde menar jag förståss sånt som vi norrlänningar kallar närområde. :)
Kommentera

Rytter: 1-1! Fan vad jobbig Hägglund är, han vart ju typ ledsen när vi gjorde mål.
Kommentera

J F K:

Öhman kan bli vår motsvarighet till gundersson och Ekholm.
Kommentera

Rytter: Har ingen koll på skott på mål eller farliga lägen.
Men 1-1 känns inte så rättvist.
Kommentera

MorganaLefaey:

Som man befarade efter sen match igår. Inte i närheten av prestationen mot löven och mora än.
Kommentera

modomille: Tycker han borde få beröm. Han var ju bästa spelare på planen i 1a.

Sen får vi se om han kroknar när serien drar igång så som tidigare.
Men med tanke på att han ändå lyckats när han lånades ut förra säsongen, så kanske vi släppt han precis när han ska slå igenom.
Grattis till han i så fall. Men jag tror man får vänta några matcher innan han får sin dom. Försäsongsvirtous eller ???

I övrigt. Vi har sugit rejält.
Kommentera

Tarasov: Haha både Timrå och Modo har ju haft ett par hundår(ok vi hade en liten uppstickare säsongen vi gick upp). Därför är det lika bra att utgå från det värsta, så blir man inte besviken. 😋
Kommentera

Sputnik:
Ibland undrar jag om det är en tävlingen består i att inte tro på det egna laget🙃. Själv tror jag på 40 segrar i grundserien för Modo annars måste något vara sjukt i föreningen😎
Kommentera

MorganaLefaey: Ni vänder nu! Vi har öppnat förstaperioderna piggt i alla matcherna än så länge men sedan kroknat i 2:a och 3:e. Så grattis på förhand. 👍
Kommentera

MorganaLefaey: Fan vad dom suger av Wahlgren och Timrå i sändningen, och kommentatorerna är modoiter...
Kommentera

J F K: Alltså Häggström har verkligen skygglappar ibland. Och Modo har inte någon bra dag så här långt. Men sen kväll i går och passningar som satt på bladet igår sitter lite bakom idag.

Men ska bli intressant att se om man vaknar till även i denna match.
Kommentera

Sputnik: Han platsade inte hos oss. Kul om han får till det. Han lär få mycket mer speltid hos er.

Jag har alltid gillat honom, men han var helt enkelt för dålig när serien började efter att ha varit vår bäste spelare på försäsongen ifjol.
Kommentera

J F K: Dålig han den där Wahlgren. 😉
Kommentera

J F K: Björklund ser ännu snabbare ut iår, tycker också att hans puckkontroll och spelsinne har blivit bättre.
Kommentera

modomille: Fungerar klockrent för mig, förutom att Modo ser oerhört oengagerade ut.
Kommentera

J F K: Bara mig det laggar väldigt mycket för?
Kommentera

Costanza: Rodenbach och brouwerij boon är mina favoriter av belgarna...

Det vore bra om vi inte ger bort varje förstaperiod.
Kommentera

J F K: Gillar de där belgiska på pubarna i Umeå. Idag fick jag dock en skum leverans från Tratten & Finkel i Timrå och blandar nu med grejer från finska leverantören Modo...
Kommentera

Costanza: Skål. Blev en belgisk tripel.

Shuppenboer tripel extra dry hopped 10 year anniversery.
Kommentera

J F K: Hörde jag skål?
Kommentera

Från Hörnefors: Och vi har redan vunnit turneringen.
Kommentera

Från Hörnefors: Hade för mig att jag nämnde det nedan.
Kommentera

Från Hörnefors: Och ingen Dahlén heller.
Kommentera

Från Hörnefors: Vilar nog bara.
Kommentera

Costanza: Varför ingen Tobias Enström!
Kommentera

Costanza: Dahlén har varit en ickefaktor i cupen, men nu verkar han mer frånvarande än vanligt. När jag tittar på Timrås laguppställning ser det verkligen inte imponerande ut...
Kommentera

Goalies
35. Lundin, Linus
34. Hanses, Erik

1st Line
27. Öhman, Anton
26. Hedberg, Tom

29. Rosdahl, Kim
12. Olofsson, Fredrik
23. Sylwander, Daniel

2nd Line
63. Enström, Tommy
41. Hedman, Oscar

20. From, Mathias
22. Johnsson, Jonathan
89. Karlkvist, Patrik

3rd Line
33. Berglund, Victor
2. Lovric, Tomislav

14. Björklund, Henrik
40. Jellvert, Kalle
17. Häggström, Magnus

4th Line
28. Pettersson, Linus
18. Wernblom, Lukas
7. Åhström, Tobias
Kommentera

Rytter: Grattis till segern idag och SHL platsen till våren!
Kommentera

J F K:

Det plus att det knappast är en fördel att spela så sent som vi gjorde. Liten chsns till återhämtning och trötta huvuden och ben ger ökad risk för plattmatch idag.

Hoppas dock att grabbarna samlar kraft och ger Timrå en lektion och sänker deras självförtroende ytterligare.
Kommentera

J F K: idag hoppas jag på mycket publik pch gärna en stor timråklack och ett modo som spöar skiten ur dem så att de blir tyst😉 haha.

Nemen hoppas på mycket folk och en bra match. Skall bli spännande och se om modo kan behålla matchtempo eftet sen match nu😊
Kommentera

Harry Luras: Det känns som vi har allt emot oss idag. Två matcher vi vunnit lätt och det i turneringen sämsta laget hittills. Modo har allt att förlora och Timrå allt att vinna. Jag är väldigt rädd för att vi inte kommer att göra en bra match helt enkelt.

Sedan är vi såklart längst fram spelmässigt som behållit så många spelare. På papperet borde vi helt enkelt vinna turneringen med Löven som tvåa. De andra två lagen är ju helt nya och med ett ganska dåligt kollektivt självförtroende beroende på förra året.
Kommentera

Poängligan än så länge under försäsongen, dock ska väl bl.a. Berglund ha en assist igår, men jag tog från vad som stod på stats.swehockey:

Matcher, mål, assist, poäng
Fredrik Olofsson 6 2 6 8
Kim Rosdahl 6 5 2 7
Patrik Karlkvist 5 4 2 6
Henrik Björklund 6 4 2 6
Jonathan Johnsson 6 1 5 6
Victor Berglund 6 3 2 5
Mattias From 5 3 1 4
Anton Öhman 5 1 3 4
Lukas Wernblom 6 1 3 4
Tom Hedberg 6 0 4 4
Oscar Hedman 5 1 2 3
Daniel Sylwander 5 0 3 3
Magnus Häggström 6 0 2 2
Tommy Enström 5 1 0 1
Kalle Jellvert 6 0 1 1
Tomislav Lovric 6 0 1 1
Kommentera

J F K: tror du kan ha en poäng att de olika lagen kommit olika långt i sina processer. MoDo har sannolikt kommit längst med tanke på bibehållen trupp från ifjol. Det kan säkert påverka hur lagen prioriterar träningsdos i olika faser.

Angående att släppa till backskott är det ju absolut en svaghet. Tror man får finna sig i att det är baksidan med ett aggressivt presspel. Gäller nog att hitta en balans i avvägningar där. Men alla spelsystem har sina brister och det enda man kan göra är väl att skademinimera så gott det går?
Kommentera

wedde: Ja du kan se den på Hockeypuls.se
Kommentera

Foppatofflan:
Visst bör Berglund få passningspoäng till Björklunds mål igår?
Kommentera

J F K: sänds matchen idag nånstans?
Kommentera

Foppatofflan: Det jag funderar på är om både Löven och Mora är så mycket sämre? Vi vann ju rätt klart i båda matcherna. Hade vi bara haft lite bättre skärpa i avsluten skulle siffrorna ha varit större.
Frågan är om vi som tydligen släppt lite på hårdträningen inför cupen därför är bättre eller om vi helt enkelt har ett så pass bra lag som de flesta tippar. Man är lite för luttrad för att tro att det senare är fallet...

Jag är fortfarande oroad över försvarsspelet där vi släpper till alldeles för många backskott. Masuhr gjorde mål igår och även mot Löven var det ett backmål. Första målet igår var retur efter ett skott. Dvs, tre av fyra mål mot oss i cupen har varit från backskott. Det följer trenden från förra året där vi släppte inte groteskt många mål från backskott...

Vad jag vill att vi ändrar där är att sluta vara så aggresiva i egen zon när motståndarna har pucken under kontroll. VI måste inte åka med två man ned på en ensam kille i hörnet, för då blir någon annan (nästan alltid deras back) fri för snubben att passa. Gå stenhårt på dem om de inte har pucken under kontroll alltså, men sluta upp att jaga som dårar annars.
Kommentera

J F K: kan inte komma ihåg när vi senast hade ett så sjukt bra PP! Imponerande!
Kommentera

« · 1983777 · »