Albin Carlsson lånas ut till Timrå till vissas förvåning. Ser man till statistiken framstår det dock som en mycket rimlig lösning. Han har sämst plus/minus av backarna, har bara vara inne på isen vid ett PP-mål och är ofta inne på baklängesmål.
Här är hela listan över hur länge en modospelare måste vara inne på isen i spel 5 mot 5 för att vara inne på ett baklängesmål:
min/baklängesmål | |
Victor Öhman | 126 |
Christopher Bengtsson | 60 |
Peter Öberg | 34 |
Albin Runesson | 33 |
Samuel Påhlsson | 31 |
Dennis Persson | 30 |
Nichlas Torp | 26 |
Jonas Ahnelöv | 26 |
Kyle Flanagan | 25 |
William Nylander | 24 |
Joonas Lehtivuori | 23 |
Travis Roche | 22 |
Per-Åge Skröder | 21 |
Niklas Nordgren | 21 |
Adrian Kempe | 21 |
Simon Önerud | 21 |
Oscar Hedman | 21 |
Marko Kauppinen | 19 |
Carl Grundström | 19 |
Gustav Possler | 18 |
Janos Hari | 18 |
Albin Carlson | 17 |
Daniel Muzito Bagenda | 17 |
Joonas Nättinen | 15 |
Victor Olofsson | 14 |
Mattias Ritola | 12 |
Jesper Lindgren | 12 |
Fabian Norberg | 5 |
Wayne Gresky:
Ser att man spelar Ahnelöv och Roche tillsammans. Hoppas att Ahnelövs defensiv gör att vi får se mer av Roches offensiv.
Blake:
Ja, en såspassning och vi fick tillbringa en onödig minut i egen zon och jaga.
NuMo:
Mycket slarv, nyss var det Öhman som ville bjuda FBK på en chans.
Rytter:
I försvarszonen ser det inte bra ut, men det börjar öppna sig lite hos Färjestad också när vi kontrar. Ett visst hopp.
Nu får vi en utvisning på oss så nu klämtar väl klockan ändå.
NuMo:
Tur att Reideborn är stabil än så länge iaf.
Rytter:
Färjestad verkar ju tro att det lönar sig att skjuta. Att de inte tar Modos koncept att floppa in puckar in framför mål i stället.
Blake:
OKT verkar sugen på att gå en rond mot Donald.
Blake:
Va i helv!!!
Varför tror vi att vi är Sovjetunionen?
Redigerad kommentar
Rytter:
Där har du en riktigt ful tackling. Hari är uppvaktad från andra håll och tacklingen RIKTAS mot huvudet. Kollar inte DN på den där är det ett skämt.
Monno:
Det är en i vårat bås som börjar koka inombords.
Bad_Brett:
Ja den där tycker jag är ful, jag försvarade ju Jensens tackling. Men detta är fegt och går helt klart mot huvudet.
Men FBK verkar ju klara sig med sina huvudjägare, skämt att inte Hedman fick för den på Possler senast.
Monno:
Ja, det gör han. Och axeln är inte nere. Mår illa.
Hur fan kan inte det där vara utvisning? Solklar skeashing och högerkrok i huvudet.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
"In med Donald på plan.... In med Donald på plan"
Bad_Brett:
Vi vinner inte första pucken, vi vinner inte andra. Men tredje. det är ju positivt i alla fall.
Jag vinner gärna den här matchen orättvist.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
FBK verkar helt skärrade av Brashears närvaro...
S-vikaren:
Han har inte armen intill kroppen, kraften rikats uppåt, smällan träffar huvudsakligen i huvudet, han ser ut att lämna isen... Finns många saker att anmärka på.
Med tanke på att han är en återfallsförbrytare borde han såklart får 4-5 matcher. Ska vi gissa på 0?
Redigerad kommentar
S-vikaren: "håller man huvudet nere i isen i mittzon så får man en propp" så tolkade jag Tollefsens kommentar.
Han hoppade helt klart och FBK maler ner oss i första. Vem kommer att försöka väcka Modo nu? Just det!
Bad_Brett:
Jag tycker inte att han hoppar in den, på samma sätt som t.ex Forsberg sänkte Fernholm. Däremot rör han sig uppåt efter han träffar, när kraften går igenom så att säga.
Däremot är tycker jag att den siktas mot huvudet, men hoppet håller jag inte med om, då hade ju Tolles navel träffat i huvudet på Hari.
Blake:
Nu ar Ledin i intervju, iofs. i en annan match, men ovaket av kommentatorn att inte passa på och fråga om Brashear. ;) Det hade blivit en klassiker.
Monno:
Ja, det är ingen tvekan om att han hoppar in tacklingen för att nå så högt upp han kan mot korte Hari. Men är det verkligen riktigt förbjudet? Nä, det tvivlar jag på.
Monno:
Efter att ha sett bilderna från twitter tycker jag inte det är ett hopp.
Nu visade dom bilder bakifrån på hockey torsdag där ser man att skridskorna lämnar isen.
Ändrar mig och säger, ja det är ett hopp han lyfter från isen, dock inte jämförbart med Forsbergs hopp.
Monno:
Wikegård visade just en stillbild från andra vinkeln som tydligt visar att han hoppade. Han tyckte att tacklingen var regelvidrig och att det åtminstone var en solklar utvisning.
Redigerad kommentar
Monno:
Ja, du tolkar det rätt. Jag är ironisk mot DN.
Jag inte tror att det blir någon avstängning, ens om DN granskar den.
Monno:
Ojojoj, vad Brashear vill mycket. På tok för långt byte i sin jakt på kött, men vi lyckades faktiskt skapa tryck.
Monno:
Men så skall man göra mål. I sista sekunden av Possler!
Monno:
Var kanske inte årets bästa byte av Torp.
Monno:
Han måste ju ha en skruv lös. För att citera Albert Einstein:
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."
Redigerad kommentar
Spännande match på G! Ska vi behålla segersviten mot FBK? Kommer Headhunter-Hedman köra på lika vårdlöst som vanligt? Kommer Brashear spela mer än 31sek?
Och framförallt, kommer Skröder bråka med Tolle? (Sover Dolly Parton på rygg?)
Redigerad kommentar