NuMo:
Att de vann första matchen med bara 2-1 tyder väl på att de är jävligt kassa på att göra mål, va?
Salle:
Jaha. Frustrerande p.g.a. kassa kameramän och 2-1. Nä, jag tror jag stannar hemma i stället för att åka till Gullänget och se på match.
NuMo: Foppa spelade sporadiskt (mest i pp-lägen)
MoDo spelar hyffsat och borde nog ha haft ledning efter 1:a perioden.
Jenni's kvittering är ju maxflyt för FBK när pucken landar framför klubban på den liggande Jenni. Lite slarvigt av Aucoin som leder till kontringen.
Weinis hade maxoflyt med 10sek kvar när foppa spelar (skjut själv karl!!!) tvärsöver målgården och Weinis missar.
Gerber ser fortfarande ut att ha på sig lovikkavantarna och dräller lite puckar. Gäller att hugga på dom.
El Maco:
Tittar man på swehockey så har bara tre femmor skrivits ut i matchrapporten. Man åkte ju ner med 23 spelare, så att det skulle vara så att MODO bara kommer till spel med tre femmor tror jag inte på. Mörkar swehockey eller vad händer?
Frisco: Ser fram mot fakta. Glömde jag någon färg på modostället?
Apropå det egentliga ämnet så ger onekligen Peter Forsbergs come back lite krydda till det här kvartsfinalspelet.
Paddan:
Jo, det gjorde det. Men tydligen har de haft svårt att hitta någonstans att hålla till för att tillverka det.
NuMo: Jag skulle tro att en viss Dan Hinote lär drabba den som går lite hårt åt #21.
Nalle Sjuh: Skena skyddar nog rätt bra och förmedlar trycket på stor yta. Sen har ju handsken lite extra skydd så det krävs nog ett rejält yxhugg för att åsamka skada. Då lär väl en hård tackling emot sarg vara mer riskabel.