1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511799 inlägg · 4110 ämnen

Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

« · 519055 · » Till forumet

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
knaskamilla: Peter Nordström jävla svin fan ta han skadade foppa
Kommentera

NuMo:

Att de vann första matchen med bara 2-1 tyder väl på att de är jävligt kassa på att göra mål, va?

Kommentera

knaskamilla: Modo får spela hur mycket som helst i nummerärt överläge, men det är tamesjutton totalt ofarligt.
Kommentera

Salle:

Jaha. Frustrerande p.g.a. kassa kameramän och 2-1. Nä, jag tror jag stannar hemma i stället för att åka till Gullänget och se på match.

Kommentera

Emma no15: HEJA EMMA NO15!

:-)

Kommentera

Jag tror f*n att Modo kan ta det här idag. Jag har vart helt uppgiven och vart helt säker på att säsongen är över på lördagkväll, men det vettefasen...

HEJA SALLE!
Kommentera

Jag tror f*n att Modo kan ta det här idag. Jag har vart helt uppgiven och vart helt säker på att säsongen är över på lördagkväll, men det vettfasen...

HEJA SALLE!
Kommentera

Lumber Jack: Kommentatorn har nog också tullat lite på skogsstjärna-dunkarna som står i LLA's skrubbar. Johansson tål skiten så han verkar riktigt ykter i sammanhaget. Ni vet väl att Skogsstjärna, passande nog, är Värmlands landskapblomma.
Kommentera

Lumber Jack: Jag skulle vara nöjd om han bara zoomade ut en bit. Man har ju ingen överblick på situationen när kameran bara visar 6,25 kvadratmeter is eller så. Att han dessutom oftast inte har en aning om vart pucken är och visar allt annat än det slagsmål eller annan situation som pågår efter avblåsning skyller vi på Spritan...
Kommentera

Salle: Undra om inte Weinis klubba går sönder, han svamlar lite om det kommentatorn, eller rättare sagt påstod han att Weinis slår sönder sin klubba efter det att han missat. Men efter som det även är ett fyllo som innehar producentsysslan idag så får vi inga repriser på situationen.
Kommentera

Lumber Jack: Tyvärr så har till kamerorna plockat ut de värsta parkinsondrabbade här i landet för rehabilitering på arbetsmarknaden. Bromsmeduciner. Fort!
Kommentera

NuMo: Nej. Foppa spelar inte i fjärdekedjan. Han spelar i iblandharvippkedjan.

Lumber Jack: Ett tag i slutet av perioden torr jag till och med kameramannen var med och kommenterade.
Kommentera

NuMo: Foppa spelade sporadiskt (mest i pp-lägen)

MoDo spelar hyffsat och borde nog ha haft ledning efter 1:a perioden.
Jenni's kvittering är ju maxflyt för FBK när pucken landar framför klubban på den liggande Jenni. Lite slarvigt av Aucoin som leder till kontringen.

Weinis hade maxoflyt med 10sek kvar när foppa spelar (skjut själv karl!!!) tvärsöver målgården och Weinis missar.

Gerber ser fortfarande ut att ha på sig lovikkavantarna och dräller lite puckar. Gäller att hugga på dom.

Kommentera

NuMo: Kan någon jävel plocka bort fyllot från kameran, det här är ju värre än under Kommunistsovjets turneringar.
Kommentera

Foppa i fjärdekedjan...
Kommentera

Dawidovski: När färjestad säger att dom ska spela tufft så översätts det till spela fult
Kommentera

Frisco: Våra tröjfärger är lika flexibla som vårat spel:) Vi kan spela bra, grymt bra, superbra, tufft, jättetufft, och för alla ni som sätter likhetstecken mellan tufft och fult spel, TUFFT SPEL!!!
Kommentera

Frisco: Det där med lineupsen på stats.swehockey kan vara lite varierande gällande hur pass aktuellt det är.

I somras hade vi inte mindre än en viss nr 20 från Timrå i våra lineups enligt dem samt norske stormålvakten Pål Grotnes som normalt vaktar Halmstadskassen.
Kommentera

Frisco: Våra tröjfärger är lika flexibla som vårat spel:) Vi kan spela bra, grymt bra, superbra, tufft, jättetufft, och för alla ni som sätter likhetstecken mellan tufft och fult spel, TUFFT SPEL!!!
Kommentera

Dawidovski: Du kan lägga ner nu. Ciao.
Kommentera

Frisco: Vad menas med: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt?
Vilka är det du syftar på?
Kommentera

El Maco: Snarare fel på Färjestads enorma färgblandning genom tiderna. En försmak av Modos färger: Modo har haft blå tröja en säsong.

---

Comeback av Peter? När då?

18.08 stats.swehockey.se
Oförändrat.

----

Mot en TV.
Kommentera

El Maco:

Tittar man på swehockey så har bara tre femmor skrivits ut i matchrapporten. Man åkte ju ner med 23 spelare, så att det skulle vara så att MODO bara kommer till spel med tre femmor tror jag inte på. Mörkar swehockey eller vad händer?

Kommentera

Frisco: Ser fram mot fakta. Glömde jag någon färg på modostället?

Apropå det egentliga ämnet så ger onekligen Peter Forsbergs come back lite krydda till det här kvartsfinalspelet.

Kommentera

El Maco: Nu är du helt ute och cyklar i Manhattantrafiken. Mer fakta i detta kommer att inkomma om någon timme.
Kommentera

Frisco: Tacka vet jag ett konsekvent användande av de röd-vit-grön-gul-turkos-orange-svarta färgerna vi sett de senaste sex modosäsongerna. FBK har väl bara haft två lägen, röd-grön-vit eller lila-gult. Och lila-gula har de varit ganska många år på raken. Det blir i och för sig inte snyggare för det...
Kommentera

Frisco: stats.swehockey.se/ klockan 17.57

58. HINOTE, Dan
40. GÄSTRIN, Magnus
27. STEEN, Alexander

3rd Line

5. JONSSON, Hans

33. HEDIN, Pierre

12. SEDIN, Daniel
20. SEDIN, Henrik
15. SALOMONSSON, Andreas

2nd Line

7. DAMGAARD, Jesper

73. KABERLE, Frantisek

19. NÄSLUND, Markus
39. SVARTVADET, Per
13. WEINHANDL, Mattias

1st Line

3. TIMANDER, Mattias

24. AUCOIN, Adrian

Goalkeepers

30. ZAJKOWSKI, Mikael

35. SALO, Tommy
Kommentera

Frisco: Jo visst, men det var ju ganska så längesen FBK bytte tröjfärger nu!
Dom har ju haft lila gul väldigt länge nu, 10 år kanske?
Kommentera

Svanru: Vilken tröjfärg har ni egentligen. Jag har sett ett 15-tal.
Kommentera

Svanru:

Luft? Jag vet bara vad dessa herrar är kapabla till, jag har sett dem spela ishcokey mer än en gång
Kommentera

mattias - 74: Fick du luft nu igen.
Angående våra härliga tröjfärger som är en ytterst smaklig kombination av två vackra färger till skillnad från er som ser ut som VF´s B-lag :-)
Kommentera

NuMo: Riktigt kul att Forsberg är med ikväll. Riktigt kul. Som jag sa till Paddan förut ska jag slänga ett öga på den matchen samtidigt som Frölundamatchen.

Nu är det väl ingen idé att FBK tar på sig sitt matchställ. Den här serien är så gott som avgjord.:-)

Anledning varför man själv inte går: Ingen biljett. Ingen barnvakt.

Lycka till ikväll och jag hoppas att Forsberg håller distansen ut.
Kommentera

NuMo: Det glädjer mig... (c:
Kommentera

Paddan:

Jo, det gjorde det. Men tydligen har de haft svårt att hitta någonstans att hålla till för att tillverka det.

Kommentera

Herminator: Klart lila är en bögig färg. Räcker väll med att den är med på gayparader i deras flaggor :)
Kommentera

Salle: På tal om Hinote, aviserades det inte ett Hinote-tifo till matchen i förrgår, eller minns jag fel?
Kommentera

Salle:

Skulle tippa på att Nordström och Souray är heta kandidater till detta men hoppas som sagt att de håller klubban på isen ;)
Kommentera

Herminator: Antagligen, många säger ju det. Själv vet jag inget om bögar. Knappt om "färjer" heller.
Kommentera

NuMo: Men visst är lila en bögig färg?!?
Kommentera

NuMo: Jag skulle tro att en viss Dan Hinote lär drabba den som går lite hårt åt #21.

Nalle Sjuh: Skena skyddar nog rätt bra och förmedlar trycket på stor yta. Sen har ju handsken lite extra skydd så det krävs nog ett rejält yxhugg för att åsamka skada. Då lär väl en hård tackling emot sarg vara mer riskabel.

Kommentera

Svanru: Jag håller med.
Kommentera

NuMo: Hoppas för er del att det blir lite mer kämpa ikväll med Peter i laget.
Senast var ni lika tama som ett gäng tonårspojkar som inte vågar bjuda upp.
Vi bjuder upp te dans ikväll få se om hänger med i en yverig dans eller nobbar och väljer att stå i hörnet och titta på.
Kommentera

Nalle Sjuh: Må den som "råkar" slasha peter på den handen, drabbas av trettiofem års bruten handled.
Kommentera

NuMo:

Medhåller dig, speciellt med tanke på att Backman enligt vad som tidigare sagts skulle vara en av Sveriges mest skickliga på området. Jag tror inte han skulle riskera sitt rykte genom att skicka iväg en av Sveriges mest kända idrottsmän till en direkt karriärshotande situation. Sedan kan det ju vara en kombination av hur mycket det nya skyddet verkligen skyddar och hur långt han kommit i rehabiliteringen, men "bottenlinjen" måste ändå vara att det är en av Sveriges ledande läkare på området som gett sitt godkännande till det här.

Sedan kan väl alltid en välriktad, distinkt slashing mot handområdet vara en fara för karriären, på skadade som oskadade spelare, det finns ju en hel del små pillriga ben där.
Kommentera

momaroria:

Ja sjutton du har rätt. Och här är länken du vill ha in i debatten.

www.expressen.se/index.jsp?a=253253
Kommentera

NuMo: Modos läkare Kim Thorsen meddelade vid 14 tiden idag att foppa kommer att göra comback i kvällens match mot FBK - Äntligen!

momaroria @ Örnsköldsvik Idag kl. 15:03
Kommentera

Per HApps: Ja, han är säkert dyrast.
Kommentera

« · 519055 · »