1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507222 inlägg · 4105 ämnen

Varför blir det så här?

« · 466980 Till forumet

Sv: Varför blir det så här?
Poffa: Adam Foote, det vore mumma!
Kommentera

För att svara på frågan i rubriken:

Det blir så här då vi har en person i båset (inte idag dock) som inte får ut det bästa i laget. Så här blir det också då vi har en person i båset (inte hela matchen dock) som är jättebra men trots det får stå åt sidan för en NHL-målvakt på dekis. Rejält på dekis. Även om man tydligen inte kan lasta denne för förlusten i kväll.

En person bör avgå, en annan bör få mer chanser och ett par spelare borde värvas. Ett par transatlanter med lite jävlar anamma och med en önskan om att få spela för äran, inte för att glida omkring som vissa av hemvändarna gör nu.

Tack för mig.

P.S. Linköping är en görtråkig stad. D.S
Kommentera

Salle: Wennerberg borde det väl gå att ta tillbaka så fort transferfönstret öppnar igen, om jag inte minns fel.

PP-spelet blir som vanligt näst intill stillastående och väldigt omständigt. Dessutom verkar det som att spelarna vågar kliva fram på mål först när pucken inte är i närheten, av någon märklig anledning.
Kommentera

Salle:
Glöm inte pilotjäveln..
Kommentera

Salle:

Jag gissar på att Foppa är en stor del av det hela. Samma fenomen som när Svarten och Salle kom hem, mao. Fast det går ju inte att komma ifrån att försvaret är jävligt rörigt alldeles för ofta...fel backpar?
Kommentera

Varför blir det så här?
Vi pratade tidigare i afton om "skylla på". Ibland är det enkelt att visa på vad som är fel men när det gäller säsongens MoDo kan inte jag hitta nåt enkel förklaring.

Vissa säger Salo, vissa Kent, andra har sagt backarna. Nån match var det inställningen, och en annan domaren. Spelsystemet eller brist på detsamma och powerplay har nämnts. Ja till och med busschauffören har fått nån känga. :-)

Det ända "alla" är överens om är att någontiong inte stämmer. Nu tar jag inte bara upp detta pga av plattmatchen (läs 2:a perioden) mot Djurgården utan för att jag faktiskt är orolig och konfunderad.

Här är några av mina personliga åsikter.
* Jag är ingen fan av att "sparka tränare"-fenomenet men jag tycker inte Kent & Melinder verkar funka tillsammans med detta laget. Det behövs nån som á la Bäckis kan ryta till för att väcka och även berömma spelare.
* Powerplay tycker jag skall vara snabbt rörligt och mycket avslut från backplats. Dessutom måste man ha nån spelare som vågar och kan stå framför mål. Skola om Wennerberg (när kan vi ta tillbaka honom förresten) till en Holma vetja.
* Vi måste alltid arbeta hockey trots att vi har lirare som Foppa och Twinsen. Och detta måste vi göra från första nedsläpp.
* Steen har inte visat sitt rätta jag minst sagt. Tycker dock det är fel att ha honom tillsammans med Sedinarna. Han behöver tunga snabba spelare som går rakt på mål (Salle?) runt sig tycker jag.

Finns fler punkter men det får vara nog för denna gång.

Kommentera och komplettera gärna.
Kommentera

« · 466980