1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511846 inlägg · 4110 ämnen

Varguschlingarna vs vad som är kvar av MoDo

« · 777636 · » Till forumet

Sv: Varguschlingarna vs vad som är kvar av MoDo
Martin S:

Man kan väl tänka sig att de tar av sig skydden...?
Kommentera

Poffa: De åker med någon charterflight alltså. Ryms verkligen två hockeyspelare i full utrustning att sitta brevid varandra? Tänk om detta hade hänt i Globen, MODO hade fått flyga hem med ett vanligt SAS plan med en massa andra resenärer.
Kommentera

Frisco:

Jag röstar för ja. Tycker du ska ta en tur till Gideå International.
Kommentera

Frisco: Jag har tagit en öl, tyvärr. :-)
Kommentera

Poffa: SKa vi åka upp och fota?
Kommentera

Men alltså det är sju minuter kvar... så ovärt att spela det. Men isåfall skall det väl spelas nästa gång MODO kommer till LLA.
Kommentera

Lumber Jack: Lär se rätt roligt ut på Gideå ikväll då de kommer hem. Ut ramlar 20 fullt matchklädda hockeyspelare.

Kommentera

Lumber Jack: enligt tv4 så beslutas klockan 12 imorron om när var å hur matchen splelas klart
Kommentera

Poffa: VIlken härlig doft i planet...
Kommentera

SKIT. Jävla idioter det finns alltså...

I övrigt om matchen (sändes den?) så kan man säga att FBK var aldrig nära. Modo spelade EXTREMT bra, och jag överdriver verkligen inte. Dock får Hento ta på sig båda målen.
Kommentera

scim:

Ja jävlar. Så måste det vara.

Undrar hur lång tid det tar att finkamma LLA efter bomber?
Kommentera

Har fått reda på att laget åker hem i kväll. Men eftersom de inte kommer åt sina kläder får de åka som de är klädda nu, i full utrustning. Kvar blir Lonken för att ta hem grejorna som är kvar.
Kommentera

Cyklob: Har det snart varit "senast kl 19.10"?
Kommentera

Modoante: 6228 personer var det i Nobelhallen när det spelades SM-final där 1986.
Kommentera

Modoante: Tja, i Nobelhallen borde det väl funka någorlunda, lite värre att försöka få in 8.000 i Billerudshallen som tar in ungefär 1800 åskådare
Kommentera

Modoante: Där går väl bara in 6300. Jo det är säket det. I övrigt skämtade Paddan.
Kommentera

Cyklob: Vadå, vad ska Jönsson annat tycka? Att det ska lottas eller bli omspel? På dig verkar det som om huvudsaken är att Modo får tre poäng i just denna match. Jörgen J, Per Ledin och många andra tänker nog lite längre, klokt nog.
Kommentera

Paddan: Hur har du tänkt att man ska pressa in 8000 pers i Nobelhallen?
Kommentera

Paddan: Rolig första dag i sverige för Justin ..
Kommentera

Paddan: Jag ska just ringa Peter och säga att de får vänta på mig.
Kommentera

Frisco: Tro hur man gör en sån här gång. Måste man se till att publik transporteras till en eventuellt ny spelplats?
Kommentera

Frisco: När tom Jörgen Jönsson inte tycker det ska bli omspel så är det väll bara att ge modo sergern och skita i detta nå mer ?.

Jag trodde knappt att det var sant. Jag har aldrig ens hört talas om något liknande.
Bombhotet drabbar Färjestad hårt, anser Jönsson.
- Även om vi inte spelade bra hade vi kunnat gå ikapp.
Färjestad låg under med 0-2 med sju minuter kvar av matchen när bombhotet kom.
- Nu förlorar vi matchen för det här, för jag kan inte tänka mig att det blir omspel. Och jag tycker inte att det ska bli det heller.
Senast klockan 19.10 kommer domarens besked om matchen kkan återupptas.
Kommentera

Gusse: Dom dömde ut den hallen tydligen, den höll ite elitserie klass konstigt ???. Men vad spelar det för jävla roll handlar om ca 6-7 minuters spel.
Kommentera

Gusse: Nope. Den duger visst bara till hunduställningar och sånt. På Expressen.se så kollar de möjligheter som Grums och Karlskoga.
Kommentera

Gusse: nej det är tydligen inte aktuellt då den inte håller måttet för elitserienhockey
Kommentera

Cyklob: Kan det bli spel i en B hall ?
Kommentera

Dream Team: Dom undersöker alterntiv till återupptagning av matchen.
Kommentera

Paddan: MMM, sedan sitter dommarbasen och säger att man håller på att undersöka alternativ och att man ger efter för hot om matchen bryts. Fan handlar om så få minuter och modo leder med 2-0 fan ge modo segern och blås av skiten. Hade varit värre om det var mycket kvar av matchen och att det tex var sm-slutspel och en viktig match. Men när det handlar om en serie match med så lite tid för, så är väll det inget att snacka om egenligen.
Kommentera

Från FBK:s hemsa:

NYTT 18.34:
Nytt besked att beslut om matchen ska fortsätta tas innan klockan 19.00.
- Oavsett vem det är som gör sånt här, så ska det aldrig löna sig. Man blir så jävla less och förbannad. Och naturligtvis blir man lite rädd också, sa FBK-forwarden Per Ledin till farjestadsbk.se:s utsända.
Kommentera

knaskamilla:

Det kanske var samma personer som ringde in den här stormvarningen.
Kommentera

Cyklob: Vad är det som händer? Spelar man klart, omspel, eller vad?
Kommentera

Cyklob: Vad sjysta värdar man är också, medan FBK slussas ut i träningshallen så skickar man ut MoDolaget i kylan utanför hallen.
Kommentera

Paddan: Så jävla tragiskt allså, fan vad man är förbannad allså.
Kommentera

Cyklob: Har de ännu inte kommit på att ett bombhot är en force majeure och eftersom FBK också utnämnt sig till en force majeure så kommer FBK att avgå med segern.
Kommentera

Modoante: Sedan funderar jag på vad dom väntar på ska dom återuppta matchen är det väll bara spela klart den i träningshallen utan publik ? Handlar liksom om 6-7 minuter. Hur svårt ska det kunna vara att fixa till det ?
Kommentera

Modoante: Heheh menade återuppta, är så jävla förbannad nu så man kokar. Är ju någon patetisk karlstad bo som ringt......
Kommentera

Cyklob: Dom kan väll inte spela om match återuppta match måste det bli
Kommentera

Lumber Jack: Ok.. jaha då blir det väll omspel då om man ska tro Dommar Basen Peter Andersson.
Kommentera

Salle:

Lite här och där? Även om dom inte används så ofta längre så finns dom
Kommentera

Salle: Telefonkioskerna försvann ungefär samtidigt som fyran la ner programmet på rymmen.
Kommentera

Martin S: Kontantkort till mobiltelefon, eller en stulen telefon, går inte att spåra till någon bestämd ägare, om man nu inte valt att registrera sig.
Kommentera

yaqop: Vart hittar du en telefonkiosk i dagens mobil-sverige???
Kommentera

knaskamilla:

Jag vet inte vad man säger, jag har ännu inte bomhotat någon arena. Eller någonting över huvud taget.

Självklart är det ett falskt hot, det är det nog i drygt 99% av fallen. Fast möjligheten finns ju ändå alltid att det inte är det. Vem vågar ta ansvar för att ignorera hotet och sen konstatera "sjutton också, det small".
Kommentera

Martin S:

Det kan dom lätt, men så dum är han/hon nog inte. En telefonkiosk skulle jag själv valt.
Kommentera

knaskamilla: Falskt eller inte, jag skulle inte vilja vara den som väljer att blunda för ett hot där några tusen kan riskera att stryka med.
Kommentera

knaskamilla: Visst borde SOS kunna spåra från vart samtalet ringdes? Är han osmart så ringde han från sin hemtelefon..
Kommentera

Albert Hall:

Själv undrar jag vad man säger när man bestämmer sig för att ringa och bombhota en hockeyarena. Och hur man klarar av att låta seriös när man vet att man inte har placerat ut någon bomb. För jag tror fortfarande på att det bara är ett falskt hot.
Kommentera

Min första tanke var ju att allt annat än att utse Modo som segrare, och det på en gång, är ett hån mot idrotten. Vi måste lära dårarna en läxa, och det snabbt och obönhörligt.

Fast sen tänkte jag lite, otroligt nog. Är det så enkelt som att ledande lag alltid ska få segern? Egentligen? Kan det inte finnas ännu värre dårar som liksom "taktikbombhotar" om ens favorit lag råkar leda i ett visst skede av en viktig match och därmed fixar tre friska till sitt lag? (Och därmed anser sig vara matchhjälte.) Nej, inget är så enkelt som det verkar vid en första anblick. Dårarna regerar i vilket fall, och dom är smartare än dom borde vara.

Man kan ju bara hoppas att det går att få fast den här idioten och att man straffar honom (det ÄR oftast en "honom") hårt. Om det visar sig att han tillhör FBK:s supporterskara så ska även klubben straffas hårt. Se på fotbollen, är det egntligen någon jättelik skillnad på detta och när några korkskallar förstörde för Hammarby tidigare i höst?
Kommentera

Lumber Jack:
Så sant så sant. Kommer ihåg en match borta mot LIF när isen sprack. Det tog nog sina modiga 2 timmar innan den kom igång igen.
Kommentera

« · 777636 · »