1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511791 inlägg · 4110 ämnen

Varguschlingarna vs vad som är kvar av MoDo

« · 778015 · » Till forumet

Sv: Varguschlingarna vs vad som är kvar av MoDo

Någon som planerar att bege sig till arenan och se MoDos träning kl 18? Funderar på att ta mig in till Övik imorgon och se förmiddagens korta träning för att se om/när/var/hur/på vilket sätt Morrisson genomför en träning.

Kommentera

Frisco: Jag åkte som sagt samma tåg- och bussresa i fredags, och innan vi kom fram till Hudik så gick man ju igenom vad som gällde för ansutningsbussar och sådant vid ankomst. Orsakerna till varför tåget inte gick längre hette precis som du säger "banarbete". Men när man snabbt fyllde i med att säga "planerat banarbete" så är det ju inte utan att man undrar hur det egentligen ligger till. Bussresan var dock inget problem. Det tog ungefär en timme att ta sig till Sundsvalls Centralstation.
Kommentera

Frisco: Här finns mer kött på benen om beslutet.

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,919358,00.html]Hockeyligans vd Peter Gudmundson om beslutet[/url]

Kommentera

knaskamilla: Beslutet är enhälligt taget i samråd mellan Svenska Hockeyligan, Svenska Ishockeyförbundet, Färjestads BK, och MODO Hockey i dag, söndagen den 29 oktober 2006.

Då behöver man inte ens ha en åsikt.
Kommentera

knaskamilla: En annan litel detalj jag funderat på är:

Folk som betalat entré för matchen igår, men inte för matchen i november, får de komma in och se de där minutrarna? Och folk som betalar för matchen i november, men inte för den igår, måste de lämna arenan eftersom deras biljett gäller för en helt annan match?
Kommentera

qwertas:

Vi får väl hoppas att de ansvariga inser hur mycket det kan bli diskussion om och verkligen sätter sig ner och pratar igenom saker och ting innan.
Kommentera

Paddan: Skulle nog tro att det kommer att pratas fram diverse specialregler just för denna återstod. Kan inte tänka mig annat.

Finns ganska många om och ifall att för att vara riktigt bra.

Kan dock blir en riktigt intressant holmgång då jag tror att dessa 3 poäng i slutet av november är betydligt mer viktiga än nu.
Kommentera

Lumber Jack: Eftersom jag i princip blivit portförbjuden på C+-sändningar hos mina kompisar så får jag väl sitta i skamvrån under matchtiderna.
Kommentera

Paddan: Matchen går iaf på Canal +. Trevligt att få se två matcher i en sändning.
Kommentera

qwertas: Egentligen tycker man väl att spelaren/spelarna som drabbas av ett matchstraff under matchen borde få spela det som återstår av den gamla matchen. För logiskt sett måste väl matchen tillhöra sin ordinarie omgång som påbörjades en knapp månad tidigare. Samtidigt så är det väl inte helt lyckat med en förmodat övertänd spelare som får återkomma för att spela dryga sju minuter. Det verkar finnas mycket detaljer att tänka på inför återupptagandet av matchen
Kommentera

Dream Team: Kung, då är det ju bara att kötta på FBK-spelarna som är bra i PP. :)
Kommentera

qwertas: Självklart får de det. Det är ju inte samma match som spelas.
Kommentera

Undrar hur man ställer sig till frågan om någon får matchstraff under den vanliga matchen. Får han då spela i de resterande 7.17 av den gamla matchen.
Kommentera

Lumber Jack: Vad händer om Krizan och Erlander är skadade/sjuka ? vem står då ? för skall reglerna följas så antar jag att samma gäng som stog upptagan i laguppställningen i går måste fullfölja dom här minuterna
Kommentera

Lumber Jack: Stämmer det att FBK kommer att få spela 5 mot 3 i 40 sekunder när gårdagens avbrutna match återupptas, eller har jag räknat fel?
Kommentera

Lumber Jack:

Kan ju bli jobbigt om t.ex. tre av de backar som var med igår är skadade den 23:e. Fast det är klart, det rör sig ju bara om sju minuter (efter att ha spelat en hel match innan).
Kommentera

Paddan: Det kan alltså bli så att vissa spelare får duscha efter första matchen, medan andra får snöra på sig grillorna. Spännande.
Kommentera

Dream Team: Ok, då vet jag. :-)
Kommentera

Lumber Jack: Hmm.. de som av någon anledning var sjuka igår, men som har hälsan åter i nästa match, måste väl bli akut sjuka igen efter 60 spelade minuter. Så måste det väl bli.
Kommentera

Lumber Jack: Tja, allting måste väl vara exakt som det var när matchen avbröts. Där lär väl Gästrin, gissningsvis, ha lättast att nå tillbaka till samma nivå.
Kommentera

Hur blir det med laguppställningarna? Samma som igår, eller ?
Kommentera

Dream Team:

Precis. Ingen vet om det var en han eller en hon. Alltså var det en hen.
Kommentera

knaskamilla: "Det skulle kännas jävligt bra om de lyckades spåra vem som ringde in bombhotet och personen fick skämmas för det hen gjort."

Vad är det du menar med uttrycket "hen"? Är det för att inte märka ut om det var en han eller en hon som ringde, eller? För det går väl inte att veta riktigt hur det ligger till med det.

Kommentera

knaskamilla:
Vilka sympatier lägger "vi" våran röst på? Modo eller FBK?
Kommentera

Per HApps:

Det med. Men jag är nöjd bara jag får reda på vem fjanten är.
Kommentera

knaskamilla: Det är lite konstigt att man inte kan hitta nånting, ännu, om detta beslut någon annanstans än på FBK-s hemsida.
Kommentera

knaskamilla:
Bara skämmas? Åtal vore väl på sin plats!
Kommentera

Det skulle kännas jävligt bra om de lyckades spåra vem som ringde in bombhotet och personen fick skämmas för det hen gjort. Fy fan, så patetiskt.
Kommentera

Paddan:

Ja, så är det ju. Känns ändå som rätt beslut att spela klart matchen, även om det nu skulle råka innebära att vi tappar tre poäng.
Kommentera

Paddan:

Vi vet ju iaf hur vi ska göra ifall FBK lyckas kvittera och dominerar totalt :-)
Kommentera

knaskamilla: Jo, efter att jag skrev mitt inlägg kom jag att tänka på det där med trötthetsfaktorn, fast än hur man gör är det nog svårt att nå rättvisa förhållanden som återspeglar hur det såg ut när matchen avbröts igår.
Kommentera

Paddan: Jag håll med du.
Kommentera

Blir problematiskt när de ska byta publik. De som var på matchen i går måste ju få se hela matchen de betalt för att se.
Kommentera

Paddan:

Tja. Lite logiskt är det ändå, med tanke på att matchen avbröts när de hade spelat ganska länge och kanske var lite trötta...och inne i spelandet. Men det kan ju bli hur galet som helst också, om t.ex. Färjestad helt plötsligt visar sig vara helt överlägsna i matchen som spelas den 23:e.
Kommentera

Nikki: Är det man kallar sexpoängsmatch?.....:))

Mycket märkligt beslut."Theres is ö bömb in yöur öffice".......;)

Kommentera

Nikki: Jag som trodde att det var mest logiskt att spela klart gårdagens match före den match som spelas den 23 november, men tydligen tyckte mötesdeltagarna annorlunda.
Kommentera

NYHET FRÅN FBK

Besked idag - sista minuterna spelas

2006-10-29 | Det blir så att de avslutande 7.17 som var kvar av elitseriematchen mellan FBK och Modo kommer att spelas EFTER mötet lagen i mellan den 23 november i Löfbergs Lila Arena. Matchen kommer att återupptas med spel fem mot tre för FBK och med klockan på 12.43. Mer senare.
Kommentera

Salle: Jag var nog lite snabb där och läste inte så noga.
Min personliga åsikt är att matchen bör spelas färdigt, kanske i samband med nästa FBK-MODO natch .
0-2 och 5 mot 3 spel för FBK innebär en rejäl chans ill poäng för dem med den tid som var kvar att spela i åtanke.
Kommentera

Salle: Är det någon som vet varför man "dömde ut", träningsarenan, Billerudshallen i Grums och Nobelhallen i Karlskoga.
Det hade väl varit enklare att skicka spelarna dit och spelat av de sista 10 minuterna i stället för att sätta spelarna på ett plan hem?
Kommentera

arnio: Läs igen...

det står en massa ord som visar att det inte är nåt bestämt alls. Ord som "uppgifter till" & "erfar"

Kommentera

arnio: höger lol
Kommentera

Salle: Modo fick segern, kolla länkarna till vänster
Kommentera

Nu har det gått över en timma sedan mötet om matchens öde inleddes.

Som vanligt så tar det låååång tid när hockeyförbundet skall beswtämma nåt?

Kommentera

Martin S: I så fall var det pga att de var tvingade att stå vid gate. Normalt sett står de "off" och då går de inte ens in i själva flygplatsbyggnaden.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Var detta Poffas bomb eller?
Kommentera

Martin S: Bra att du talar om som det är och sätter dit Bomb-Poffa.
Kommentera

Poffa: Jag flög med MODOs chartrade plan ner till Karlstad ifjol under slutspelet. Då var det normal säkerhetskontroll på Karlstad flygplats innan hemresa. Jo jag vet att jag borde sova vid den här tiden.
Kommentera

Någon som vet vart man kan se målen från matchen ?, polaren min kan kolla på hockeyligan.se men jag får inte ens upp matchen där.
Kommentera

knaskamilla:

Blablabla.
Kommentera

« · 778015 · »