1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507040 inlägg · 4104 ämnen

värvningar

« · 735017 Till forumet

Sv: värvningar

Paddan: Förresten, jag tradar Lehtinen mot Jouko Narvanmaa och låter Narvanmaa ta Arbelius plats. Den reviderade 10 i topplistan blir då:

1.   Karol Krizan

2.   Miroslav Horava

3.   Frantisek Kaberle

4.   Miroslav Hlinka

5.   Martin Hostak

6.   Juha Tuohimaa

7.   Kim Staal

8.   Timo Blomqvist

9.   Jouko Narvanmaa

10. Pekka Arbelius

Kommentera

Frisco: Utan några särskilda kommentarer kommer här min 10 i topp-lista

1.   Karol Krizan

2.   Miroslav Horava

3.   Frantisek Kaberle

4.   Miroslav Hlinka

5.   Martin Hostak

6.   Juha Tuohimaa

7.   Kim Staal

8.   Timo Blomqvist

9.   Pekka Arbelius

10. Mika Lehtinen

Kommentera

Vad räknas till värvningar, då?

Magnus Wernblom, Markus Näslund och Sedinarna mfl Järfvedssöner?
Eller är det utomsocknes öviksmänniskor som man ska räkna in?
Kommentera

Frisco: Mikko Leinonen, Miroslav Horava, Martin Hostak, Juha Tuohimaa, Karol Krizan bör väl vara spelare som ligger bra till för platser på en 10 i topp lista. Själv vill jag också ha med Mika Lehtinen.
Kommentera

Frisco:

Rutuu hade jag gärna haft före Kallio, gillade honom när han spelade i Frölunda. iof bara en säsong men han var riktigt bra !
Kommentera

Frisco: Det låter intressant, får bli ett helginlägg och underlag för vidare utveckling för min del.
Kommentera

På tal om värvningar.
Wild West Support har radat upp Frölundas 10 bästa importer genom tiderna.
www.wildwestsupport.se/newscenter/newsread/?newstypeid=2&nid=1175

Jag vill att nån/några ger sig på en lista med Modos 10 bästa.
Kommentera

kärran:
hållberg ja, honom kan man ju aldrig önska hem. jag menar med den silvermagneten vill man ju inte ha honom i sitt lag i en final. nu har karln inte ens varit med på flera månader å ändå kommer det en silverdollar å dimper ner i knät på honom. för frölunda vinner!

vi får väl se efter finalen hur många av dom som fortfarande är hel å kan sluta upp i vm laget.
Kommentera

Dragan 2k: Eeh, den risken är och förblir lika med noll, ja.
Kommentera

Dream Team: Ingen risk att man ser dig iklädd en lilagul replicatröja då på någon pub skrikandes "Heja Lilagult"?
Kommentera

kärran: Har någon boende utanför Karlstad, och som är icke-FBKare någonsin hållt på FBK om ens eget lag redan varit ute från SM-slutspelet?

Det finns vissa lag som aldrig förtjänar några sympatier. FBK är ett typexempel på just det.

Kommentera

ria-ra:
Ledin och Strömberg förstår säkert varandra, jag menar med deras ordfattiga språk. När man måste ha pissa och arslet med i meningar som har att göra med hockeytaktik, då ligger man lågt.

Hoppas att Frölunda kan spela ut det numera fulspelande FBK. Håller på Påhlsson, Alavaara och Högardh, de har i alla fall spelat i MODO en gång i tiden.
Hållberg får nog ett till silver, som skadad detta år.
Tycker att Frölundas ledare har en mycket trevligare stil än FBK.

Mycket bättre tevesändningar från Göteborg, det filmas från bättre vinklar.
Två lag i finalen som dragit in massor med pengar under hela ES-året, som nu får ännu större chans att välja vilka de skall köpa till sig.

Tippar på att det blir 4-1 till Frölunda.
Kommentera

Paddan:

Du har någonting, litegrann av ett svenskt Inter måntro?

Men ändå - de där nöjespalatsen som Salle visst hade koll på i Karlstad: vem vill inte quitta sitt dayjob för att få en chans att komma förbi alla köer där?
Kommentera

Paddan: Undrar förresten om FBK:s under-säsong-värvningar är något slags motsvarighet till utnämningen Årets Svensk. Man tar firade personer, "nominerar" dessa till ett kontrakt med FBK och detta medför med någon form av automatik att den berörda personen drabbas av en ordentlig karriärsvacka kombinerad med leprasjuka.
Kommentera

Salle: Hmm, undrar om det betyder att FBK kommer att bli först i elitserien med platåskridskor för att kunna ta spelet till en högre nivå. Därtill en liten sminkkurs så kan de bli elitseriens svar på KISS...
Kommentera

Poffa: Men Ledin var ju Luleås bästa poängplockare fick ju jag itutat mig tidigare under säsongen så då platsar ju han in dårå.

Paddan: Chara värvades för att lära de andra spelare att slå folk i ansiktet/huvudet utan att åka ut. Tyvärr för Nordström så var det svårt att lära en gammal hund sitta.

Kommentera

Salle: Med andra ord värvades Chara enbart för att han skulle kunna skymma Strömberg när han står upp på spelarbänken, eller?
Eller kan Håkan Loob kanske skylla på någon form av personlighetsklyvning som gör att den ena handen inte riktigt vet vad den andra handen gör? Detta gäller tydligen enbart vid spelarvärvningar.
Kommentera

Salle:

Hur kan du säga så? FBK är ju ett spelande lag, det har ju Vovivovvov berättat till leda.

Kommentera

ria-ra: Jag tror att Looben försöker kamouflera Strömberg bakom alla busar i laget. Snart fattas bara Odåga och Jämtin för att göra stian komplett.
Kommentera

värvningar
jag ser att fbk fortsätter att satsa på den nya linjen dom slagit in på, grishockey.
Kommentera

« · 735017