1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Väsby - Modo 2021-01-06

« · 2122853 · » Till forumet

Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
AddMan: Jag menar att han är i en position där han knappast kan kritisera coacherna. Det vore hål i huvudet av honom. Han kan bara kritisera sig själv och resten av spelarna.

Visst är tändningen tveksam, men...
Kommentera

J F K: Jag tror vi alla förstår vad ni tycker om spelsystemet. Börjar bli en aning tjatigt att läsa om det, tagga ner nu.
Kommentera

Gavelo: Jo, jag föreslog en lång vila på Hugo, om du läser igen vad jag skrev
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag tycker att det är direkt orättvist att ge sig på Styf och Wallinder. Jag förstår faktiskt inte kritiken.

Hade vi i alla fall inte tappat tredjeman så att de fått ett tre mot två hade vi haft chansen, men med detta försvarsspelet är det en bragd om vi stoppar lavoie.
Kommentera

J F K:

Vi måste agera nu. Halva serien är kvar och vi har möjlighet med nya tränare och några spetsförvärv att få i hop det och eventuellt skrälla i slutspel.

Skrällen kommer aldrig hända med Styf i båset, vi måste göra något om vi vill vara med i slutet på året.
Kommentera

Robin Ztorken L: Märkligt att du anmärker på Wallinder men inte på Hugo som i dagsläget är 65% sämre än William!?
Kommentera

J F K: Menar du att han tycker tränarna är dåliga ?

Håller med om att det ska in en ny tränare, dock tror jag vi får vänta.
Kommentera

Steken84: Ja, det är verkligen pinsamt att beskåda detta.
Bort med Styf och Wallinder ett tag nu, för lätta, trötta och har inte tyngden att stå emot.
Överlag för många junisar, eller förstaårs seniorer, har sagt det förr och säger det igen, detta är en liga för män!
När ska man fatta det???,

Att vi leder ännu är Peters förtjänst, med en aning sämre målvakt hade det varit 7-2 till Väsby.
Vi har inget motmedel mot denne Lavoie, han är för bra för oss.
Kommentera

J F K: Jag vidhåller att detta är det sämsta Modo jag någonsin sett spelmässigt!
Modo är med bred marginal det sämst spelande laget i allsvenskan och jag kan inte begripa varför Glader inte agerar eller redan har agerat?!
Kommentera

AddMan: Vad ska han säga då tycker du? "
Jag tycker att våra coacher är alldeles för dåliga, vilket gör att det ser ut såhär?"

Ja, det hade kunnat se bättre ut med en bättre tändning, men felet är i ledarskapet till 99%
Kommentera

jonsson: Sjukt att en förening som Modo som borde besitta på så många duktiga hockey kunniga personer inte kan styra upp detta bättre 🤔🤔

Är det inte det vi har varit kända för genom åren att Modo har så många duktiga å hockeykunnigt folk i föreningen
Kommentera

Ganska självklart att man måste byta tränare när man leder efter 2 perioder och dom flesta vill stänga av tv:n
Kommentera

J F K: Lyssnar man på Ohlsson i intervjun så är det spelarna det felar hos.

Överlag är det nog en blandning
Kommentera

Blir en jobbig 3:e
Kommentera

jonsson: Och där tappade återigen folk I anfallszon.

Jag stänger av. Jag har slut på svordomar över det fullständigt horribla spelsystem vi försöker spela. Om inte Glader agerar, måste styrelsen göra det.

Och. Hur kan man tappa tredjegubben där? Hur är det ens möjligt att tränarna verkar helt ovetande om att vi konstant tappar alla tre forwards, så motståndarna får tre mot två
Kommentera

Väsby spelarna leker hockey med juniormodo!
Varje passning sitter på bladet hos Väsby och dom vinner varje närkamp. Detta vinner Väsby med 4-2
Kommentera

Tarasov: 1 min kvar vi rusar iväg med tre man efter en långpuck kontring o mål borde gå att tänka till lite iaf
Kommentera

jonsson: Väsby är bättre än Modo och det borde kanske vara dom som ska leda med 2-1. Vi har vunnit alla matcher vi haft ledningen inför sista. Får hoppas vi fortsätter med det..
Kommentera

J F K: Det var ett bra tag efter PP’t men sen spelade han även i 3e så det ja ske var tillfälligt!

Kontring 3mot 2, vilken skräll
1-2
Kommentera

jonsson: Tycker Svenningsson jobbar bra och bidrar med energi men han har verkligen inte lyckats offensivt hittills. Tycker man ska pröva med Rockwood i första och återförena andrakedjan.
Kommentera

J F K:
Jag hoppas att jag inte är någon form av ”influenser” till ledningen även om det skulle var smickrande😀😀
Kommentera

23-10 i skott till Väsby, nu har ju dom haft 3 PP oxå, men ändå.

Mål Väsby
Kommentera

Gavelo: Det kan ha berott på pp, men man aldrig.
Kommentera

Gavelo: Nu spelar Sylwander i 1:a... det innebär att Styfs tombola har rullat!
Kommentera

Gavelo: målvaktspelet går ju inte att klaga på... och... nä de va nog allt😆
Kommentera

jonsson: nä så uselt, vilken skillnad då Väsby spelar pp
Kommentera

Tarasov: Själv undrar jag om inte det där med skottkartan är en anledning till vårt trasiga försvarsspel I egen zon. Det är ungefär som att man tror att så länge vi bara släpper till skott i slotet är det farligt. Då kan vi låta motståndarnas backar ta hur många fria skott som helst.

Att det sedan får en massa andra negativa konsekvenser spelar mindre roll.
Kommentera

jonsson: Herregud vilket jävulskt svagt PP, finns det öht något Modo är bra på?
Kommentera

Gavelo:
Skottkartan säger inte emot dig, kanske inte 5-6 skott mellan tekningscirklarna då. Men alla våra avslut var från tekningscirklarna och framåt, Väsby äger uppenbart spelet också.
Kommentera

Gavelo:

Inte direkt så det märks att vi har PP.
Kommentera

Har Styf på riktigt sagt åt spelarna att aldrig ligga närmare en motståndare än 3 meter? Det är ju så det ser ut!
Kommentera

Steken84:

Inte många anfall som går bra, antingen drullar vi bort pucken eller så är inte mottagaren med
Kommentera

Modo måste ju ha allsvenskans klenaste lag?! Vinner ju inte en närkamp ju
Kommentera

Steken84: PP nu, 3an skulle vara skönt
Kommentera

Steken84: Antingen är det fel på alla spelare eller så är det den som bestämmer hur de ska spela.
Kommentera

J F K: Ser matchen .. ni har en målvakt som kan avgöra vilken match som helst , överlägset bäst i serien !!!
Kommentera

Har vi ett helt lag med utvecklingsstörda spelare? Förutom Peters då.
Ingen utespelare gör en bra prestation
Kommentera

J F K: Övertydligt när vi är fullständigt utspelade av nykomlingen Väsby!

Vi har seriens sämsta defensiv, vi har absolut lite och inget offensivt ordnat spel och mittzonen har vi släppt för 2 månader sedan
Kommentera

Steken84: vi har iaf en styrka, duktiga på dumma o onödiga utv
Kommentera

Steken84: Det är en följd av spelsystemet. Det börjar redan i anfallszon, fortsätter i mittzon där vi tappat spelare och sedan måste vi backa hem för backarna har inget understöd så de kan stå upp.

Sedan väljer man att lämna motståndarnas backar helt fria, vilket underlättar för dem att etablera spelet.

Det här är inte spelarnas fel.
Kommentera

Styf måste haft sirap under skridskorna där, omkörd invändigt.
Kommentera

Ett bra läge i slottet, på 2 min
Kommentera

Fattar inte varför modo låter motståndaren etablera spel i modos zon så enkelt
Kommentera

Tarasov: Det var det snälla sättet att säga det på! :-D ;-)
Kommentera

J F K:

Jag tror dom släpper det eftersom han får en late hit. Han har ju precis gett ifrån sig pucken och får en tackling. Det har dom väl ändrat i år att du inte ska vara tacklingsbar i detta ögonblick.
Kommentera

vad dryg hellberg har blivit
Kommentera

Spock:
Ja han har för snabb i huvudet för att Hedberg/Aagaard skall hänga med.
Kommentera

KB: Tänker inte att han ska vara center med Harju och Karlkvist, utan bara att han ska spela med dem. Känns som att han blir hindrad av att spela i någon annan kedja, oavsett roll som center eller ytter.

Gavelo: Helt enig om att det behövs ett spel, på sikt. Men vid det här laget är det viktigare att vinna och hamna på en bättre plats rent mentalt. Ett par segrar i rad så kommer det bli mycket lättare att hitta ett spel sedan.

Tror att de blir stärka av att leda med 2-0 och kanske kan få lite mer självförtroende. Då blir det lättare att spela rätt i andra perioden också.
Kommentera

Tarasov: Svar till dig och Hockey_21
Mist 5-6 skott har varit mellan tekningscirklarna i helt öppna lägen.
Utöver det så har man försökt dribbla in 3-4 puckar där 2 har varit på mållinjen.
Skottkarta i all ära men resultatet är verkligen inte något som reflekterat spelat :)
Kommentera

Gavelo: Deras skott kommer långt utifrån, nästan inga från slottet. Tror vi kör lite Västerviks-köttmur och går på kontringar. Nästan alla våra skott är inne från slottet.
Kommentera

« · 2122853 · »