1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 525600 inlägg · 4121 ämnen

Västerås-MoDo

Sv: Västerås-MoDo
TickledDonkey: Det sa jag aldrig! ;)

{5647}: 5-2. Västervik gör det bra. 5 puckar kvar för MoDo...

{9682}: Fan att den gick i stolpen, fin känsla av Nicky på lyftet till Aagaard.

{9682}:

Då blev det lite jämnare

{7639}: Sjukt avslagen match. Aagaards borde fått gå in.

{5647}: hoppas de fixar en pinne iaf kan räcka

Heyerdal: Västervik vann, så en pinne räcker. Vi har rätt bra med plusmål också.

{5647}: MacMaster ser ut att va lika stor som grabbarna i björnligan eller va det heter. Speciellt när han hamnar nära sam.

{5647}: Västerås har inget att spela för. Dom sparar sig till nästa match för att skicka SSK till div-1 kval.

{5647}: MacMaster kommer bli nyttig i slutspelet. Tycker han vinner massor av närkamper.

Hakning-Henrik: Ja, herregud. Tala om nyförvärv. Här kommer en toppspelare från Toronto Marlies och säger hej, hej!

MorganaLefaey: NICKY NICKY NICKY

{9682}:

Ny letten

{7639}: Lett-gubben hoppade ur lådan och sköt rakt igenom ryttar

Hakning-Henrik:

Gör en bra match, absolut

{5647}:
Det är klart 6 ppinnar före!

{9682}: MacMaster hade återkommit från skadan långt tidigare om inte ledningen läst att det ibland kan vara bra att låta fienden drabbas av falsk säkerhet.
Hade inte det varit planen så hade vi tagit 1a platsen.

Men nog om det... ska inte avslöja allt lurigt klubben planerat.

MorganaLefaey: Haha satt tex den i öppen?

{7639}: Skönt för Nicky att sätta puck i kryllan ..

{9682}: Andraplatsen säkrad, skönt med en betydelselös match i sista

mest spännande att se vilka lag det kan bli, jag hoppas Modo väljer ett av playinlagen som sitt motstånd

{9315}: åh va skönt med säkrad andraplats, det firar vi med en sazerac!

märkligt hur lätt vi har för Västerås i år.

{9315}: Gissar att matchen mot AIK blir rätt avslagen, framförallt från MoDos sida.

{9682}: Vi går upp va? Från att ha varit extremt optimistisk i höstas till extremt uppgiven efter att Modigs lämnade, känns det som att Tanner kan vara den där injektionen som ger oss chansen på allvar.

dempa: När Sam jublar ihop med lagkamrater efter 3-1. Ser ut Som Gandalf ihop med ett gäng hober

Bad_Brett: Vi går upp!

{9682}: Damerna spelar övertid mot hv i kvarten just nu. 2-2.

Bad_Brett: Tycker Tanner var klart bättre förra matchen, men han behöver såklart spela mer för att komma igång på riktigt. Jo, det kan nog bli den där injektionen den kedjan behövde.

{9682}: nu ska vi inte gå händelserna i förväg nånstans men stor risk att det blir modo och löven i semi om båda går vidare, tror hv gärna väljer bort resa till umeå... det kan bli saftiga derbyn det

läge att tackla olle på stan i så fall

{9315}: Har börjat beställa grejer i Axel Ottossons namn. Dykutrustning. Kul som fan...

{9315}: Löven har haft lite svårt för Västerås, inte säkert att det blir Lövenvinst i den serien.

{9682}: Jo jag hörde att Löven erbjudit Ottosson ett nytt 3-års dykcert.

Va?: Västervik är ingen höjdare heller.

Va?: Nu kan ju Löven gå om Karlskoga i serien. Då behöver Löven inte välja Västerås. Då blir det Karlskoga - Västerås istället.

{9682}: Har inte han spelat hos er? Kanske lärt sig i Ö-vik.

Va?: Gillade inte när han spelade teater för oss heller.

Va?: Alla vill lära sig klubba puck i Ö-vik...sen åker de ut i världen.

Va?: Om inte JG kommer till spel känns VIK som en munsbit för dom flesta lagen, Ryttar övertygar inte direkt...

Trilske: Björklöven kan göra så den sämsta målvakten framstår som NHL-målis, hänt förr.

{7639}: Men du skulle ändå älska att ha han i MoDo?

KB: Jag tycker att det var en ganska dålig match från båda lagen. Det var som att vi gjorde precis vad som behövdes för att vinna, men inte mycket mer. Jag tycker att de två perioderna som var bra mot AIK spelades med koncentrerat och med mer energi.

{5647}: Nog finns det mer att kräma ut av båda lagen men känner inte att det nödvändigtvis är dåligt. Tycker vi hade hade full kontroll större delen av matchen. Det var dock inte lika hög intensitet som i andra toppmatcher.

Va?: Nä.

{5647}: Många är verkar vara besvikna på Jelly. I min värld är 2+2 och +3 helt okej i en ny liga. Tycker han känns som en exremt intressant "gubben i lådan".

Bad_Brett: Jo, sjukt mycket bättre snitt än Kuusela och för den delen Kangasniemi.
Han är bara lite passiv och tar inte för sig så mycket som jag är säker på att han kan. Jag tror att det alltså finns mycket mer att hämta.

Vilket sjukt spelsinne Näsén har.

Bad_Brett: instämmer, men jag antar att många tror/tycker han skall bomba in 1-3 mål /match.

{5647}: själv letar jag en hatt att äta upp.
Tex kommer bli sjukt viktig i slutspelet.
Bravo grabbar!

{5647}: håller inte med, tycker MoDo spelade väldigt kontrollerat och minimerade misstag, vilket bådar väldigt gott inför slutspelet!

Frontschwein: Jag tror jag tippade MoDo fyra inför säsongen och det kändes som ett rätt offensivt tips. Jag är rejält imponerad över det här MoDo som i princip aldrig haft någon ordentlig svacka under hela säsongen. Visst har det varit tillfällen där laget varit sämre under en period, men att aldrig förlora mer än en match på raken är oerhört starkt.

Jag gillar också att vi gjort Hägglunds Arena till en snudd på ointaglig borg där motståndarlagen nästan på förhand vet att det kommer att bli oerhört tufft att ta poäng. Blir en stor fördel i slutspelet då vi får hemmafördel i de två första omgångarna.

Foppatofflan: Defensivt såg det bra ut, men jag tycker att det var lite svagt passningsspel stundtals och det var som att man inte hade fokus till 100%. Jag tycker exempelvis att det var bättre koncentration, fart och närkampsspel mot AIK. (om vi glömmer andra halvan av andra perioden).

« · 2310657 · »