1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511861 inlägg · 4110 ämnen

Västerås - Modo 2020-12-04

« · 2107839 · » Till forumet

Sv: Västerås - Modo 2020-12-04
Costanza: symboliserar Timrå, vi ser inte bakåt bara framot!
Kommentera

Gäsp: Kan man verkligen sakna Sundlöv ? Gubbarna i Brynäs är kvar, har dyra kontrakt och är helt under isen !
Kommentera

Costanza: Luftigt skåp med fräsch design. Ett skåp som räcker i evinnerliga tider.
Kommentera

JonteD:
Tack bror skönt att du kommer in och peppslar!😍😍😍
Kommentera

JonteD: Prisskåpet TIMRÅ...
Kommentera

JonteD: Ojdå, nu har väl inte jag klagat på domarna sedan , Kuben o Börje slutade döma, men det är många år sen. Tycker oftast domarna håller samma nivå som serien kräver. Vi spelar inte i NHL o då får vi domare vi förtjänar.
Kommentera

Silly: Enda skillnaden mot ifjol är väl just det att Heppo är sämre än JJ på offensiva tekningar.
Men i övrigt är det mest Jellvert som tekar dåligt i egen zon. Sylle och Åström vinner över hälften.

I offensiv zon är det bara Aagard som tekar under 50%. Han är riktigt dålig dock 38%. (Av ordinarie tekare)

Summa summarum, jag har hellre en spelskicklig center än en supertekare. Men råkar det vara en bra tekare så är det knappast en nackdel. :-)
Kommentera

8225: Men som de här blev då!! O de va zebrornas fel meeen ni e ju inte bättre än så här bara att inse fakta o de går inte att köpa sig ur detta när laget inte vill spela för märket på bröstet!!😂😂😂😁👏👏
Kommentera

Gäsp: Precis, han lämnade Karlskrona(tror jag det var) för MoDo, eftersom han ville vara närmre familjen. Sedan blev hemlängtan ännu större när Brynäs gav han kontrakt.

Inget ont med att sakna familjen, men skriver man ett kontrakt och är 'proffs' ska man väl fullfölja sina åtaganden om inte extrema saker inträffar.
Kommentera

8225: Nja att han led av kronisk hemlängtan tror jag vad jag vill på. Hade inte brynäs flörtat med han hade han stannat kvar.
Kommentera

Gäsp: Sundlöv led ju av kronisk hemlängtan, inget att bygga på. Men Glader hade väl ingen fantastisk sits efter förra säsongen. Jag tycker att vi har ett material som bara borde kunna bli bättre, men givetvis behöver vi färstärka alla lagdelar innan ev. slutspel stundar
Kommentera

Silly: Som Forsberg sa i sändningen " En tekning är som en fast situation i fotboll". Otroligt viktigt och det behöver vi förbättra!
Kommentera

Monno: I PP tappar vi direkt 30 sek minst p. g.a vi tappar tekningarna. J.J Vann dem hela tiden förra säsongen och vi fick tryck direkt.Och B.P så får dom tryck pæ oss direkt p.g.a tekningarna, Bra exp är SSK matchen senast.
Kommentera

Monno: möjligt men kan inte vara fel att få börja med puck istället för att jaga den
Kommentera

Gäsp: Vi är topp 6 som lag dock. :-)
Lite dopade av Gagnon gissningsvis.
Kommentera

Costanza: Ödda och wernblom kunde inte spela på olika lag, för då blev det alltid slagsmål. Macke och Foppa hade rätt mycket aggressivitet också.

Colorado behövde framförallt en bra målvakt. När foppa kom dit hade man görningen Owen Nolan och Chris Simon.
Kommentera

Foppatofflan: får en bra känsla av styf jag
Kommentera

Foldron: Ja där ser vi ju att Sylle är rätt duktig på teka.
Och idag fick han ta dom viktiga tekningarna. Det räcker rätt bra det.
Om vi sen är 55% eller 45% som lag spelar mindre roll.

Det jag menar mest är väl att jag hellre tar en spelsskicklig center än en, ja, Gagnon. Som rätt grym på teka men inte mycket mer.
Säga vad man vill men Heppo som är kass på teka bidrar betydligt mer än vad Gagnon gjorde som vann 2/3 tekningar.
Sen kan det såklart vara bra att ha nån som kan vinna dom där direkt 2-3 kritiska tekningarna som kan vara per match. Men där har vi ju Sylle.
Kommentera

J F K: Jag tycker att man kan se mycket av att orutinen lyser igenom i många av våra värvningar. Sveningsson. Olsson , Agaard för att klara av att bära laget, Det lilla lyft vi har fått är p.g.a Karlas och Kauts inträde och att Hedberg tillsammans med juniorerna har växlat upp lite också. Tror det kan räcka att hitta en till bärande poängstark center som du har varit inne på, Viklund är snart tillbaka i försvaret och så hoppas vi att Enström hittar gammal form igen.

Sen i vår kan man kanske hitta någon till poängstark forward till och kanske en stark back till att spela före Öhman och Dahlroth.så att vi kan växla upp ett snäpp till i i slutspelet!
Kommentera

Gäsp: Jag saknar fan Sundlöv. Ja jag vet att Glader värvade tambelini och Barto. Men enligt mig går Glader mer på namn än känsla och sen har vi helt tappat sundlövs och judas koncept med svenska spelare. Visst att vi kan krydda med en 1,2 utländska toppspelare men nä jag köper inte denna taktik glader kör med just nu. Visst han är "ny" men nej jag tror att han är helt fel ute!
Kommentera

Foppatofflan: Litar på Styf där och det han säger har ofta varit ett problem i MoDo. Det är lite för mysigt ibland att spela för MoDo. Till och med vinnarskallarna Foppa och Sakic behövde få in galningarna P.Roy, R.Keane, C.Lemieux för att ta Avs till den absoluta toppen.
Underskatta aldrig attitydspelarna. Ulf Ödmark drog tydligen till en Modojunior i fejan i bussen hem för att han var för loj och dryg. Det är ju inte snyggt, men skickade signaler till Foppa och Näslund som berättade historien ;-) De klarade sig undan kritik den bussresan.
Kommentera

Foldron: Grymt vi har 1 på topp 25 listan.
Kommentera

9025: all respekt, men förstår inte hur man kan tycka att kvällens match var bra. Håller med Styf i hans analys efter matchen...”för många spelare var inte beredda att betala det pris som krävs för att vinna”.
Kommentera

J F K: Tycker också att vi tar det lite lugnt innan januari/februari om våra lån är kvar. Väldigt starkt av MoDo att våga spela ungtupparna regelbundet nu. Vi kommer inte vinna 8-10 matcher på raken med detta gäng, men vi kan mala oss uppåt sakta och sen satsa om ekonomin tillåter i vår.
Kommentera

8384: NHL har kanske inte råd att spela om man inte får publik och spelarna verkar inte sugna på att gå ned rejält i lön. På allvar finns det betänkligheter över att spela öht.
Kommentera

Gavelo: Får se om jag orkar googla fram nån sida där man visar på att tekningstatistik har väldigt lite med vinna matcher att göra. Vet att jag läst det nämligen.
Är inte Modo typ själva beviset att det är så?
Kommentera

J F K: bara jag som är för inställd på mellansäsong efter alla skit och korrupthet inom svensk hockey så tänk fan inte som mig^^ haha

Modo är ju iallafall bra mycket bättre mot för i början man måste nog inse att det är en uppbyggnadsfas. Modo klarar ej kvickfix och tog 4 år innan shl stoppade oss.
Kommentera

J F K: Bästa födelsedagspresenten till en 100åring kommer i vår
Kommentera

J F K:
Nu har vi definitivt något att bygga vidare på, tycker dagens match var ok. Vi har haft lite medvind på sistone så det är väl klart att det inte kan fortsätta hela tiden. Jag kan kanske sakna en ytter till Jellvert/Ohlsson som kan göra den kedjan lite farligare men det är ingen stress.
Kommentera

8384: Varför kan vi inte gå upp? Dumheter. Det är mycket kvar och vi kan absolut värva till våren. NHL kanske inte ens blir av och då ändras förutsättningarna oerhört.
Kommentera

Modo gör en bra match.
Corrados miss vid kvitteringen blev kostsam.
Å andra sidan hade wallinder satt sina lägen hade resultatet varit omvänt.
Små marginaler.
Kommentera

KB: Vi har Lundin på kontrakt och inte någon gång under det här åren har Dakell visat att han är mogen att vinna matcher i allsvenskan om man spelar i ett lag som har ambitioner att slåss om en plats i shl.
Som sagt ingen skugga skall falla på Dakell som gör sitt bästa, men att modos ledning fortfarande har han kvar i A-truppen är faktiskt extremt märkligt.

Sen som svar till Monno:
Såklart är det oerhört viktigt att ha en bra tekare, i varenda BP och PP är det försvinnande viktigt att vinna tekningen och där var Gagnon kung, en vunnen tekning är viktigare än vad du gör gällande.
Kommentera

Monno: Vik gjorde det svårt för oss de slet som tusan, spelade smart då de var i ledning o stack upp i vassa kontringar, var alltid fem man hem o försvarade plus en riktigt bra målis
Kommentera

Rytter: tycker ändå att det är smart av modo att vara försiktig en säsong dom denna och se vart vi lider. Vi har liksom ändå fått en jäkla omstart och mycket att bygga upp jämfört med de flesta andra och i en speciell period så varför slösa om vi ändå ej kan gå upp. Tycker faktiskt jag såg endel glädje och fart i heppo idag som jag ej sett förut synd att laget ej var med då.
Kommentera

Gavelo: Ska vi köra med en målvakt resten av säsongen?

Surt med förlust, men ingen katastrof som tidigare sagt. En del riktigt fina prestationer blandat med några lite sämre plus ett par korkade utvisningar räcker inte mot ett bra Västerås idag.
Dackell är en helt okej andramålvakt.
Kommentera

Gavelo: Alltså, man tycker ju det är trevligt att vinna tekningar.
Men du är medveten om att det är typ världens mest överskattade statistik att vara bra i?

Eller tycker du vi var bättre medan Gagnon var kvar?

Tycker uppspelwn var för långsamma och vi kom inte riktigt i på kassen. Mkt snurr längs sargen.
1a kedjan duttade något fruktansvärt ibland.
Kommentera

Gavelo: Känns som att försvaret är darrigare med Dackell i mål.
Kommentera

Gavelo:

Blir ingen center utan man avvaktar, stod väl i allehanda. Man vill se vad som händer med lånen och hur det blir med ahl. Dessutom har ju heppo spelat upp sig som center tycker jag.

Anser nog att vi ska avvakta med värvning då det kan bli många spelare lediga och det är klubbarnas marknad då. Ser gärna att vi har öppningar då för att ta in spelare istället för att värva nu.
Kommentera

8384: Paananen verkar vara en vettig o sympatisk person
Kommentera

8384: iof detta år är ett uppbyggnadsår (efter korrupta shl/lekland) och glad om vi slipper kval neråt efter början samt skulle va kul om vi bygger upp på styf. Oj loosa björklöven igen?😯
Kommentera

Robin Ztorken L: Nu är det bara hålla tummarna att Glader plockat in våran 1a center som kan teka och att man lånar ut Dakell till div1 sen är det bara att nöta på.
Kommentera

Gavelo: Panaanen hyllade sitt lag att dom slagit ett topplag???
Han har nog inte fattat att dom slog ett botten/mittlag??

VIK är inte sämre än oss, på något vis
Kommentera

J F K:

Tycker ändå det inte är en katastrof idag, långt ifrån matchen senast men absolut inte värdelöst som mot vitahästen eller under ville.

Vi skapar ändå tillräckligt för att kunna ta poäng i denna, men vi bränner mycket idag, tänker på Wallinders lägen i första t.ex.

Det är i 5 mot 3 vi tappar detta, sedan i tredje när vi haft 4-5 bra byten i rad, då går vik på kontring och får in 3-1. Säger lite när VIK spelaren tycler att deras målis var bra och räddade dem långa stunder.

Sedan hjälper det inte vår jakt när vi drar på oss utvisningar där i slutet.

En jämn match där vi är väl så bra som VIK som gör en bra match idag.
Kommentera

bar mofftak: mer sättet de spela på. Iof bättre än en vanlig bortamatch där vi förlora för det var inga riktiga tabbar. Man mår nog bättre imorgon än vanligt efter en förlustmatch. Gör liksom ingen superdålig match. Kändes bara orkelöst. Som att vi va tvungen å släppa in kvittering direkt efter. 2-1 målet får domaren ta på sig haha
Kommentera

Gavelo: Ni spelade betydligt bättre än Björklöven ikväll. Det är alltid något.
Kommentera

8839: håller helt med jag har tänkt så länge
Kommentera

J F K: Corrados slarv vid kvitteringen blev kostsam, där svängde matchen.
Kommentera

8384: Modo kommer inte vinna varje match, vi spelar utan 1:a Center, har en oerfaren tränare och en 3:e målvakt borta mot Västerås där domarna uppenbarligen inte riktigt kan kalla sig konsekventa efter matchen.

Modo är med dessa parametrar ett mittenlag, ganska precis som dom presterade idag.
Kommentera

Foppatofflan: var lite samma vid förra bortaturnén föll stort mot Hästen, inget att säga om Viks seger men de fick god hjälp av våra utv
Kommentera

« · 2107839 · »