1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Västerås - Modo 2021-01-19

« · 2131077 · » Till forumet

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
KB: Nästan alla härinne har spelat hockey på hög nivå o vet bättre än Pappa Styf. Vilken underbar begåvningsreserv vi har i oss alla. Med oss blir vi oslagbara kommande säsong
Kommentera

Bad_Brett: Västerås har 52 skott på mål denna match och Modos försvar framför egen kasse är ju inte alls bra. Tycker vi kan lugna oss härinne med Peters sågningarna, det är långt ifrån vårat problem.
Kommentera

Rytter: Snittar ju över 1ppg och överlag det enda egentliga kreativa spelaren vi har som på egen hand kan skapa lägen.

Så vill han spela BP tycker jag han kan få det. :-)

Tycker det visar en mognad också att han vill ta ansvar för hela spelet. Han vill leda laget över hela banan. Inte bara hoppa in när det är "enkelt".
Kommentera

Tarasov: Ja jag skulle nog också spela Rocky som 1a center före TN just pga av viss erfarenhet samt bra samspel med karla och Harju.
Kommentera

Nucky: Mikelson
Kommentera

Jalapeno:
Speluppfattning/Spelförståelse är utmärkta egenskaper även i boxplay
Kommentera

Bad_Brett: Skulle vi släppa 30 skott ist för 50 varje match skulle grodorna från hans sida halveras
Kommentera

7639: Vem var tredje mannen?
Kommentera

6870: Peters har ju vid 30 års ålder aldrig under sin karriär presterat bra över en hel säsong så är väl inte direkt förvånande.
Uppladdat:

0x600-screenshot20210119-220058.jpg

Kommentera

Gavelo: Så JÄÄVLA tunt lag nu, herregud..
Idag försvann dessutom Sebbe.
Det ska in 4 nyförvärv sa Widebro, 2 backar, 1 center och 1 forward. Dessutom på skadelistan:
Häggström
Sebbe
Viklund
Åhström

Det är inga dussinlirare som är borta heller.
Nån jag glömt?
Kommentera

KB:

Han vill väl utveckla sitt spel. Om han orkar vara offensiv så ser jag inga problem. Han är ju duktig på att peta lös puckar och få med sig pucken i trånga situationer, så han kan göra nytta i BP.

Men hans offensiv får inte bli lidande pga detta.
Kommentera

6870: Hrivkik och Cehlarik spelar boxplay i Leksand sista minuten så dom kan kontra när dom blir fulltaliga. Kan vara en liknande strategi i Modo eller så känner han sig inte trygg med dom andra i laget och vill ta mer ansvar.
Kommentera

Apelsin: Problemet är att försvaret släpper över 50 skott, förvånansvärt nära poäng utifrån det
Kommentera

KB: Ja det är Karla som vill spela mer.

Och i dagens lag förstår man honom, han hade ju fått sitta iskall på bänken halva matcherna annars.
Kommentera

Rytter: Tycker inte Rockwood är på plus minus noll denna match. Han sätter oss i sämsta läge 2 perioder i rad, men nu siktar vi mot nya höjder.
Kommentera

Gavelo:
Jag tycker inte det är fel att stoppa in en spelskicklighet och kreativitet i 4, hellre det än någon som helt saknar speluppfattning och bara kan ”jobba hårt”. Jag tycker Niederbach dessutom tänker på hockey på ett sätt att han nog skulle klara det. Men får jag välja så kör med Rockwood Karlkvist Harju det är det bästa vi har för tillfället. Vi känns rätt nakna på centersidan för tillfället. 2 tredjecentrar en reserv, nu hamna Rockwood på en kant men kan leva med Rockwood vi får iaf poäng från honom. Niederbach har många bra verktyg men tung med produktionen än så länge.
Kommentera

Robin Ztorken L: Hur du spelat hockey så du faktiskt kan spelet?, det har jag!

Modo har ingen målsättning att nå topp 6?!, dessutom är vuxna spelare ingen garant för att man är bättre.
Se på Modo, våra juniorer är långt ifrån dom sämsta i laget fast dom är yngst.
Men dina kunskaper verkar vara lika höga som din ålder eftersom du skriver som du gör i varje inlägg, klagar på juniorer och Styf, att vi är som kärringar och allt i din värld är himmel eller helvete, lite som det var när man var 15-16 år.
Skärp dig!
Kommentera

Sven Tuta: Peters landar alltså trots något tveksamt ingripande på 92.5% ikväll
Kommentera

6870: Blev förvånad att Lundin inte spelade ikväll, varför tog man med 3 målvakter?
Kommentera

6870: Det är dock Karlkvist själv som har pratat om att vilja spela boxplay. Varför vet jag inte.
Kommentera

Rytter: 53-30 i skott
Kommentera

J F K: dalroth och styf bör väl ha. Spelat klart nu? Byter dom lätt mot Adam Andersson när han var dom sämst och Drew paris
Kommentera

Gavelo: Så fruktansvärt idiotiskt och ett enormt slöseri med vår bästa offensiva resurs, det krävs en Styf för att göra en sån grej!
Kommentera

digitalbath:

Tyckte ändå det såg bättre ut när vi hade Rocky som första och Niderbach som andra och Aagaard som ytter, som vi startade mot Väsby. Tycker det såg ut att vara mer balans då.

Det får vara slut på experiment nu. Sätt kedjorna och kör. Det är bara nyförvärv som ska ändra uppställningen.
Kommentera

6870: varför spelar man Karla i boxplay?
Vore det inte bättre att låta andra spela box så dom
få som kan producera framåt få vila och fokusera sin energi offensivt!
Kommentera

Gavelo: Nej då ska han inte spela alls i vårt lag som har som målsättning att nå topp sex!
Vi behöver vuxna rutinerade spelar där.
Dina hockeykunskaper känns begränsade, inte mina
Kommentera

Modano: Vore jävligt kul om han kunde svamla om taxiresan du hade med han!
Kommentera

Gavelo: Soppan har nog tyvärr tagit slut för Peters och då menar jag framförallt mentalt.
Kommentera

Robin Ztorken L: Du kan inte hockey, det märks.
Man sätter inte en kreativ offensiv center i 4:e formationen om han ska utvecklas.
Kommentera

Gavelo: Vi har ingen förstacenter. Vi kan stoppa in vad som helst där.
Kommentera

Robin Ztorken L:

Niderbach är duktig med puck och snabb i vändningar. Men han får väldigt lite uträttat på sista tredjedelen. Att ha honom som center i första är ett hån just nu.

Nej målsättningen får vara plats 10 och få en biljett bakvägen in till slutspelet. Nått mer kan vi inte hoppas på.
Kommentera

Modano:
Har stängt av nu blir det en liter glass. GB krossad chocklad. Tål inte starkare grejor, men du kan ta några extra för mig.
Kommentera

Gavelo: Gnäller inte men vi ska inte ha en oprövad junis som förstcenter ÖHT!!!

Möjligen i tredje fjärdefemman!!!
Kommentera

Vi är galaxer bättre idag än mot Väsby !

Dock tycker jag tränarstaben ska införa höga straff för varje jävla idiot utvisning vi tar. Horribelt ibland
Kommentera

Robin Ztorken L: Hörde att Conny kritat på så vi får lite åldersbalans i laget
Kommentera

Robin Ztorken L: TN har varit riktigt bra idag, sjukt kreativ och kastar fan inte bort en enda puck!
Sen är han inte material för första center, men och andra sidan är han inte sämre än Rocky så det är väl lite 50/50 vem som är 1:a.
Gnäller du på TN så kan du inte hockey öht.
Kommentera

J F K: Sen kan man ju förstå att vi släpper in många mål då typ 70% av matcherna spelas i vår zon.
Ingen kedja är ju ens nära att skapa tryck 5mot5.

Vilket kan bero på att vi får jaga puck i egen zon 90% av varje byte.
Kommentera

Nucky: .. eller om dom hänger en slips i målet.
Hur faan kan man stoppa in en oprövad junis som förstacenter , har Niederbach det inskrivet i kontraktet med Frölunda??
Får han inte den rollen får ni inte låna, typ.
Idioter som styr i detta lag och tror att mängder med junisar är vad vi behöver för att få fart på detta
Kommentera

Tarasov:

Känns roligt att möta löven i back to back nu. Är som att ge bort 6p.
Kommentera

Tarasov: kul och höra Styf svammel efter matchen om han ställer upp på interjuv
Kommentera

Nucky: Ja, med Styf bakom rodret vet man i alla fall vad man får.

Försökte dricka sprit till 20:00, men sedan tvingades man se Sveriges sämsta försvarsspel återigen.

Bara fyra insläppta. Kanske är vi på Rätt väg?
Kommentera

9028: Hur längesen var det vi bara släppte in 4 mål? Nu börjar Pivas försvar sätta sig minsann!
Kommentera

9028:
Jag vill påstå att lagets kvalitet är av betydelsen och det helt enkelt är klasskillnad mellan lagen, det är rätt många matcher det ser ut så här mer eller mindre hela säsongen.
Kommentera

Robin Ztorken L:

Piva såg jättetrött ut, redan
Kommentera

jonsson: Vår enda chans att vinna matcher är om vi får möta måvakter av Väsbys kaliber. Då kan fösningar mot mål smita in emellanåt.
Kommentera

Tarasov: Anfall är bästa försvar, bara kolla Västerås. Mental coach som kan få in de i era spelare så skulle ni lätt köra över de flesta lagen.
Kommentera

6870: aja baja. Du får inte slå på målvakten.
Kommentera

Djuunaz: Corrados inställning ikväll gillar jag
Kommentera

Rytter: spelar man en man kort så ofta tar det på krafterna alldeles för dålig disciplin tyvärr
Kommentera

Gavelo: Han var strålande fram till 2-2. Efter det har ser det svajigt ut.
Kommentera

« · 2131077 · »