1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506671 inlägg · 4103 ämnen

Västerås - Modo 2021-10-20

« · 2241439 · » Till forumet

Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Supertrött: Eh, nja? Det kan ju naturligtvis inte vara en regel. Däremot är det skillnad på utvisning och utvisning, och det där var fan inte en.
Kommentera

Det här med att ta en tvåa på laget som får 5 min PP måste förbjudas. Parodi av domaren
Kommentera

hk:

Nu slarvar vi, tur Tex är med och räddar oss.
Kommentera

hk:
Pinsamt att kompensera...
Kommentera

wolper:haha 100% kompensation
Kommentera

Majbrasan:
Hejsan kamrater, det hör liksom till att vara modern MoDo supporter, att bita naglar mot slutet av matcherna...
Kommentera

Rytter: Inga armar? Han svingar ju armbågen.

Ännu en kycklingvinge som nyper fast klubban.
Kommentera

Axle San:

Så du är här igen och lyfter forumet med dina oneliners, du har till och med utvecklats så nu kör du bara ett ord.

Har du inget att säga eller komma med så tycker jag faktiskt inte du behöver skriva nått här, eller skippa de där onödiga inläggen om du vill ha en diskussion.
Kommentera

hk: Jag tyckte det, men Dahlroth fick det på swehockey. Skrev att EJK passade till första och att Näsén slog passningen bytet efter som gav friläge till Woods.

Kan inte vara roligt att möta MoDo när vi är i ledning. Många som kan dra iväg i kontringar...

Vad händer i Vita Hästen? Sjukt mycket utvisningar.
Kommentera

Rytter: Harald rejält ute och cyklar om den där situationen!

Riktigt bra andra period av grabbarna, välförtjänt även utdelningsmässigt.
Och för mitt hjärtas välbefinnande får grabbarna gärna stänka in 4:an nu i PP, snälla, söta, rara, för en enda gångs skull!
Kommentera

Rytter: perkele !
Kommentera

Rytter: Det var förövrigt EJK som passade till Svennis på första målet!
Så ingen assist till Dallas men jag tycker han har skött sig bra förutom ett katastrof byte.
Kommentera

J F K:

Ska man någonsin dela ut en 5:a för en boarding är det ju just i dessa situationer, det är ju inte så att Sebbe ser honom och medvetet vänder ryggen till precis som du säger.

Tycker en 2:a hade varit alldeles för billigt i denna situation.

Sedan är det skönt att vi verkligen utnyttjar 5:an och sätter 3-0 innan perioden är över. Nu har vi väl över 4 minuter att gå för 4:an.

Detta är nog en av de bättre perioder vi gjort, vi vann kamper, vi fick med oss farten i vändningarna och skapade mängder med lägen och hade kunnat gjort 2-3 mål till, tänker på OP:s öppna mål och Woodsx2.
Kommentera

Ohlsson har ett ansvar att inte åka framåtböjd och Frycklund har ett ansvar att att se att Ohlsson är framåtböjd. I slutändan är det Frycklund i sin maktposition (han väljer hur utfallet blir) som har det största ansvaret. Ingen kan idag bli förvånad om motståndare vänder ryggen till eller spelar framåtböjd.
Kommentera

KB: Jag vill kunna säga det om hela matchen efter sista nu. Snälla, tappa inte spelet nu. Orkar inte heller sitta och vara MoDo-nervös under sista minutrarna.
Kommentera

J F K: Håller med grabben i studion, det som gör det fult att att han tydligt trycker till. Annars en 2a
Kommentera

KB: riktigt jäkla bra bortamatch!! Många i laget kommer samla på ugglor. Optimalt nu för gruppen är sätt en rackare till i ppet som är kvar sen bara stänga butiken helt.
Kommentera

Saleva: Jag tycker att det är fult. Det handlar inte som i Vigges fall att använda kroppen för att ta pucken, utan faktiskt en ren aggression. Ja, kanske det kunnat vara en tvåa, men då det är mot en spelare som inte kan skydda sig, han vill inte ta pucken och han lägger mer kraft än nödvändigt. Ja, en femma är inte fel som jag ser det.
Kommentera

Majbrasan: Skönt att Näsén får sätta den där!

Vi spelar bra!
Kommentera

Apelsin: Härligt! PP-mål från back! Skönt innan tredje också.
Kommentera

Harald tycker en 2:a men 3-0 jihaaaaaaa
Kommentera

ToddW: Japp. Gustafsson ser verkligen osäker ut.
Kommentera

J F K:

Pang, jävulskt psykologiskt 0-3
Kommentera

ToddW: Yes och nu 0-3 Nässen i Pp
Kommentera

wolper: jaaaaa! Måååål!
Kommentera

Blev det 5 + game?
Kommentera

J F K:

Väldigt fegt och fult, det är ren frustration efter Zetterberg inte fått med sig en utvisning.

Tycker det är rätt med en 5:a, och fattar inte vad Harlad snackar om att sebbe ska skydda sig, detta var ju inte den traditionella vända ryggen mot för att undvika tacklingen.
Kommentera

Gavelo:
Håller med Harald, ska vara en 2:a
Kommentera

hk: Synd att de missade den höga klubban.

Kul att Harald som alltid får kritik för att hålla på MoDo inte väljer vår sida.
Kommentera

Vigge fick 3 matcher för sin tackling, jag förväntar mig minst 3 för denna också då jag tycker denna är betydligt fulare och mer onödig.
Kommentera

J F K:
Hade kunnat blivit samma Nock som Olsson åkte på förra säsongen,
Zetterberg var det då! men han klarade sig!
Kommentera

Rytter: Hoppas det såg bara hans reaktion. Lagomt med femma.

BACK SLÄGGA I PP YESSSSSSSSSSSSSSSSS
Kommentera

hk: Publiken skandera ”fryklund” ”fryklund”
Massa kalhyggen på läktarna!
Kommentera

hk: Så onödigt. Ohlsson tappar ju pucken så han kan inte skydda sig. Då får man inte trycka till sådär.

Måste vara nära en femma. Minst 2+10
Kommentera

hk:

Ögonen, såg ju ut som den tog i bröstet/halsen.

Fan vad jag älskar reaktionen efter tacklingen på Sebbe, pang säger det så står alla upp för sin lagkamrat, det visar att man bryr sig. Hatar när alla står och kollar på som fån efter en ful tackling.
Kommentera

J F K: Harald svamlar som vanligt.
Kommentera

wolper: där har vii tur. Vafan!!!!! Frycklund vilket svin!!!
Kommentera

hk: Fy fan vilken ful tackling.
Kommentera

Rytter: Hoppas det gick bra med ögonen för Zetterberg, oturligt.
Frycklund din idiot.
Kommentera

Rytter: Jo, men han har väl alltid varit en stabil andremålvakt. Sällan förstemålvakt.

Backarna tycker jag har stora problem igen. Man står på egen blå istället för att ligga närmare deras forwards för att få stopp på dem.
Kommentera

J F K:

Skulle inte JG i Västerås vara en stjärnvärvning och en av seriens bästa målvakter. Tycker han ser väldigt fladdrig och osäker ut såhär långt, då har Tex varit betydligt tätare och lugnare i sitt agerande.
Kommentera

hk:

Väldigt synd att vi inte sätter 3:an när vi har sådana lägen, tänker på OP:s öppna mål och Woodsx2.

Nu gäller det att hålla tätt för blir det 1-2 får de luft under vingarna.
Kommentera

jonsson: Tacksam match för Tex. MoDo är inte lika bjussiga som man börjar bli van med.
Kommentera

jonsson: Hasa har tre gånger nu varit för lat när spelet vänder. Han åker såsigt upp mot egen blå och när spelet vänder är han alldeles för långt ifrån deras forward.

Skärpning Hasa!!!
Kommentera

jonsson: Woods får inte dit den igen.
Kommentera

Rytter:

Tex verka stabil, än så länge
Kommentera

J F K:

Visst men driver man hårt på kassen och sedan tar in pucken dit händer bra grejer, det är ett riktigt hockeymål som vi skapar.
Kommentera

Rytter: Jo det skickar helt fel signaler, snart kommer alla spela som karlskoga..
Tur Tex är stabil i kväll!
Kommentera

« · 2241439 · »