1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494315 inlägg · 4086 ämnen

Västerås - Modo

« · 1922861 · » Till forumet


Sv: Västerås - Modo
Gavelo: Ja, Leksand hade spelat en fantastisk hockey som gjorde att de låg sist. De utvecklades knappast och spelade inte bättre än första halvan av serien.

men, jag tycker att spelarna ser nedtränade ut fortfarande. Jag har svårt att tro att alla blivit så mycket långsammare än från början av serien.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Men herregud det är mycket kvar om att spela om denna säsong. Sedan vad är det som säger att det är i år vi ska gå upp?, fonden ska väl inte börja användas för nästa säsong som jag förstått det. Kommer vi till playoff i år så är det ett rejält kliv åt rätt håll man kan inte bara trycka på en knapp och tro att man ska vara ett topplag direkt.

Ge Hellqvist den tid Karln behöver så kommer vi garanterat vara med och räkna med och om det är denna säsong eller om 2 säsonger återstår att se men jag tror verkligen vi kommer ta steg varje säsong.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
wolper: Är det fortfarande Styf som håller i PP/BP?
Var är modano någonstans?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
J F K: Japp och det var ett mirakel, precis det jag skrev!
10 p efter toppen, inte fan kommer AIK, Oskarshamn, leksand, Karlskrona mfl börja tokförlora inte, även om Modo plockar fram bästa hockeyn efter jul så kommer det bli svårt för att inte säga omöjligt att gå vidare i ett kval för att sedan möta 2an i en serie om vem som får kvala mot shl.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Robin Ztorken L: var fan inte ens en två den utvisningen tycker jag! Men vafan är det med modo kan det släppa? Vi kan ju inte värva spelare varje år som inte klarar press? Trots skitreultat hoppas jag att de inte de rör hellqvist
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Hakning-Henrik: för he.vete Hellqvist !!! Kollar man på träningarna så fattar man nada hur karln matchar laget !!!! Elvenes ?????? Varför skulle vi värva honom ??? Gör ju ingen glad !!sen tar man in en junior som inte tidigare fått chansen ?? Hallå !panik? Och sen varför spelar Hellqvist sönder spelare som inte är bra ???har dom ett kontrakt som säger att dom ska spela oavsett hur risigt dom spelar ??? Kan nån berätta för vd videbro eller sundlöv att tyvärr ni spelar en förbannat tråkig ishockey , och därför kommer inte fler och tittar !!! Mvh uttråkad modoit sen tidigt 70 tal !!! PS.... en känga till Gravelo !!! Ja detta skrivs i AFFEKT !!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
hk: Leksand låg sist långt in i december och vann serien. Vi är sexa efter halva november och redan avsågade. Logik? Matematik?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
hk: På papperet absolut, men för att kvala till shl så är den mer eller mindre över
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: Säsongen är över när sista matchen är spelad.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Webmaster: VIK är mycket rappare och kör ifrån oss i offensiven, vi står och tittar på känn det som.
Boxplay kass och pp lika dåligt som vanligt.

Man undrar vilket lag som kommer från Div 1???
Karlkvists skridskoåkning ser ut som om han åker i tjockolja o dessutom bara slår massa omöjliga flippass.
Sätt på bänken ett antal matcher tack!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Webmaster: jäkla tempo vik spelar i svårt knipa poäng i denna match, Vik ser både hetare o rappare ut
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Ben Perrault: Modo är redan avsågade från toppen så denna säsongen är mer eller mindre över OM inte ett mirakel sker
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
MorganaLefaey:

Väldigt konstig utvisning. Det jag reagerar mest på är att dommaren står 5 meter därifrån och släpper, det är linjemannen som tar denna och han måste ha sett mycket sämre.

Kan man ens kalla det där tackling? Vönder ju ryggen till för att skydda puck. Surt att vi har dåligt bp så tveksamma utvisningar blir kostsamma.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Västerås IK - MODO Hockey 2-2
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Tarasov: håller med.
Så jj fick checking from behind när han backar in i någon som har näsan mot jj rygg.
Borde väl varit checking with behind i så fall?
:)
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Steken84: se om modo kan göra något framåt nu
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Det här med BP är fortfarande ett kostsamt problem.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Hakning-Henrik: ska Modo fortsätta såhär denna säsong blir det inte lätt, inget fungerar
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Så fort man slår på matchen i 2:a perioden så blir det mål i arselet. Går inte att titta på matchen.
Matchen avgörs i specialteams. Spelformen där modo är sämst
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
hk: då var ju tacklingen på wernblom i början av matchen minst lika illa. Aja där försvann flyten... visa ju hur viktigt pp är. Båda deras mål i pp. Modo måste fixa pp
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
J F K: vikaren lutade sig framåt och fick honom i huvudet..........................
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
wolper: Tar det nära huvudet är det bara att lägga sig ned. Sjukt billig utvisning, men...
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
JonteD: inte bästa bp dock
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Ben Perrault: Modo är som ett såll, fruktansvärt bedrövliga bakåt!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
JonteD: sant! Haha vafan va det för utvisning? Fan trodde holm va bra...
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
JonteD: Lite tveksam utvisning. det var inte direkt en tackling ens, utan mer att han ville täcka pucken.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
wolper: Kom ihåg att ni har ha-s bästa tränare en enligt mig som platsar lätt i SHL!!!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
MorganaLefaey: tyvärr mycket närmare 2-2 än 1-3
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
J F K: Karla verkar ha väldigt svårt att hänga me!...
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
MorganaLefaey:
Ja lite väl ivrig tycker jag och blir därför lite enkelt bortvänd, men ganska rörlig vilket kompenserar.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: Jag tycker Modo ser tunga ut ännu. Till och med bra skridskoåkare har svårt med motståndarna i direkta åkdueller. Kör man fortfarande hårt på träning?

Vill minnas hur så många i början av säsongen var imponerade över vårt tempo och hur bra tränade vi verkade. Nu ser vi sega ut, ungefär som att Hellkvist aldrig släpper på intensiteten på träningarna, utan hoppas att man helt enkelt vänjer kroppen vid att konstant köra så hårt att när det väl släpper blir vi jättefarliga.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
J F K: han har verkligen inte lyckats med att kalibrera kunskap mot självförtroende.

Sen tycker jag walfridsson konstant släpper förbi sig spelare o hamnar på rygg
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Gavelo: känns inte som Modo har nån tanke överhuvudtaget just nu, tuta o köra på egen hand, hafs o slafs
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
När skall karla komma igång och tro på sig sj? Känns bra med hellqvist iallafall. Han vågar ta obekväma beslut
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Hakning-Henrik: Tränar inte Modo något defensivt spel eller innefattas inte det i Hellkvists spelsystem, Modo släpper ju till 3-1 2-1 och frilägen i parti och minut, skärpning nu!!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Nucky: Man måste vara intelligent för att kunna täcka av för Hedberg. Det är inte en lätt uppgift.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
JonteD: jag jinxar mest av alla.

Spelade på modo innan matchen och drog in mer pengar på modo när västerås målade
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Steken84: haha missa vi öppet? Känns som det släpper lite men vågar inte tro på det
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Steken84: inte jinxa de e inte bra!!! Ni fixar detta!!
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Nu får vi se om det blir ett ras deluxe i 2:a perioden. Jag gissar 3-0 vik.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Känns som öhman växer
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Nucky: lite gött att vi fått lite medstudsar
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Trilske: Toby är så galet spelintelligent och skicklig på små ytor! Älskar sättet han vänder bort två VIK:are vid sargen, och sånt händer mest varje match. Synd bara att inte hans lagkamrater kan se var passningarna ska komma. Händer ofta att han passar till tom yta.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Steken84: Ett litet tips sanda framför dom!!😂😉😉
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Steken84: Västerås står still i egen zon och lir fastchecksde ofta, när de väl kommer ur sin zon så får de en väldans fart framåt.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Hehe ja, den där timeouten efter ledningsmålet. Björn har sina idéer ;-)
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Steken84: håller med västerås har en jäkla fart. Modo hänger inte med. Nervöst pp. Men så jäkla skönt att vi har lite flyt och leder. Och som ni säger de kan ju inte orka spela såhär hur länge som helst. Spännande match just nu. Tänk om vi kunde göra ett mål till och kunna släppa på axlarna lite och våga spela avslappnat. Fattar dock inte hur det kan blir så psykologiskt i modo varje år. Krävs det att vi skall ha ett jäkla flyt/tur år för att det skall gå vägen eller är det bygga stomme tills det släpper?
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
Steken84: Jag tycker att det blev bättre efter time outen. det är som om vi inte är förberedda på deras fart, men de har jäkligt svårt med vår forechecking också. det här kan sluta hur som helst, men det är inte helt orättvist faktiskt även om 2-1 var väldigt orättvist när det kom. Vi har spelat upp oss.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
JonteD: Jag vet att du är för jag känner dig.
Kommentera

Sv: Västerås - Modo
J F K: Tur att Västerås är lika slappa i egen zon.
Såg rätt bra ut efter andra målet, framåt.
Kommentera

« · 1922861 · »