1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511331 inlägg · 4110 ämnen

Västervik - MoDo 2021-10-26

« · 2245155 · » Till forumet

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
jonsson: Tog den på Dallas?

Synd att inte Lindewall får sätta den där.

Längesedan man kände att muren återfanns i MoDo-kassen och inte i motståndarmålet.
Kommentera

Majbrasan: man tar sig för pannan, modo spelar nord-syd som karlin hatar. Tex räddar oss
Kommentera

Sir:
Skapligt slag han fick där Lindewall när han kom ren?
Kommentera

Gusse: Williamsson galen idag!
Kommentera

Hur i h-vete hann Tex över där?
Kommentera

Majbrasan: Vi är verkligen tunna framåt. Vi orkar inte med några längre anfall. Detta håller inte i helgen.
Kommentera

Confusius: Föreställ dig Styf - Dallas så inser du att det kunde ha varit värre ;-)
Kommentera

Confusius: Modo har alltså redan släppt 4-5 diagonalpass i mittzonen som gett Västervik fina chanser!
Sen måste vi ligga hårdare på deras backar när dom är i våran zon, dom får skjuta alldeles för mycket från blå relativt ostört!
Kommentera

RedNek: Sammansättningen av backparet Näsen - Hasa ger mig gråa hår!

Tror vi kan lägga alla eventuella orosmoln över Tex åt sidan, han är en toppmålvakt i den här ligan.
Kommentera

Werner: Skjut pucken i mål nu för faaaan MoDooooo!
Kommentera

Det är ju inte så mkt stäm i grejerna ikväll, det som ser bra ut är effektiva när får lägena och tex i målet plus att vi håller dom hyfsat bra ute på kanterna.

Dahlrot är inte den kvickaste men det vet vi sen innan :) han bör gå mot kroppen istället för att detta med klubban vid 1-1. Men allt är inte bara negativt kring han, jag tycker han har ett hårt och bra pass.

Vårat PP känns rätt fantasilöst när vi väl kommer in i zon... Trodde Hv's pp geni skulle styra upp det bättre, men det kan nog komma att bli bättre med tiden som allt annat.

Komigen nu sista perren 🥳
Kommentera

RedNek: Tycker Hasa har så enormt mycket potential, visst han är valpig än och det är till stor nackdel i täta matcher men med muskler och erfarenhet på honom så kommer vi ha en toppback i Allsvenskan på något år.
Styf har verkligen spelat upp sig efter en dålig seriestart, visst gör han misstag men samtidigt spelar han mognare och värderar situationer bättre, utvisningarna är väl inte så mycket att säga om idag, men det är nästan så Västervik kunde åkt på diving för stora starka Hagelin föll ju som en döende svan när styfs klubba träffade honom på hälarna.

Modo måste iaf upp i 3:e och pressa puckföraren hårdare samt försöka stänga diagonalpassen i mittzonen som Västervik använder sig av i 99/100.
Kommentera

Rockson:

Han kanske slog personbästa i bänk under försäsongsträningen.
Kommentera

Bössa 68:
Jag tycker Styf är mycket bättre i år.
Hasa, däremot. Tar mig för pannan...
Kommentera

Bössa 68: Jag tycker båda hans utvisningar är solklara, men killen måste ju ha övernaturlig styrka med tanke på hur Västervikarna har flugit efter ha utsatts för enhandskraften hos Hugo.
Kommentera

Vinn tekningar !!!!!!!
Kommentera

Majbrasan: hugo styf.... jag betalar allt,allt för å slippa detta...
Kommentera

Fpalk: varför hasa i pp? Skjuter i fel lägen,svindålig klubbteknik ,,
Kommentera

Steken84: Bara Tex som imponerar. MoDos spel, domarna och vvik.. ja, faktiskt samtliga andra parter imponerar däremot inte.
Kommentera

Modo är ju bedrövliga. Missade passningar i överflöd
Kommentera

Kan tycka att på deras 1-1 borde nog backcheckande forward hängt på överlappande spelare istället för att tvärnita, vända och tappa all fart. Är nog det som ställer Dahlroth lite, även om karln varit bedrövlig dom senaste matcherna…
Kommentera

jonsson: Det var jag… ja det är så dom spelar, sjukt osmickrande.

För övrigt är det märkligt hur domarna hittar fjantiga felaktiga utvisningar på Modospelare, men man blundar ideligen för korrekta utvisningar åt andra hållet.

Eller så är det jag som bara inte förstår domarnivån?!
Kommentera

{dempa tack vare tex leder vi , satan va svårt vi spelar ihop, inte karlinhockey precis
Kommentera

Sjöåkern33: tex, va bra han varit!
Kommentera

Gavelo: Tyvärr klarar ju inte Dalle att ens lägga ut pucken ur zon utan att någon pressar honom...
Dock Folin ge karln ett 5 års kontrakt!
Kommentera

Som någon annan skrev, förstår inte Västerviks spel.
Ser ingen koppling mellan försvar och anfall, folk bara kör på känsla.
Kommentera

Steken84: haha tungt när man får utvisning för "trodden on" (trampad på) eller vad domaren nu tyckte det va :P
Kommentera

jonsson:

Nu är det billigt Herregud
Kommentera

Gavelo: näe Woods råka va närmast å dommarn säger röv
Kommentera

Haha VA?! Tripping? Hur? Var?
Kommentera

Men nu får fan domaren skärpa sig, vart i helvete hittar han dessa utvisningar…. ?
Kommentera

Mera box, blir det 2-2 nu
Kommentera

jonsson: Hahaha VILKEN INTERFERENCE!!
Stora starka Styf lägger ut armen och Västervikspelaren faller ihop, troligen död, för en stund!
Kommentera

jonsson:

Ja man bara 😡
Kommentera

jonsson: tex börja visa fin form
Kommentera

Alltså Tex är …. Bra
Kommentera

Men styf😕
Kommentera

Såja Berra 2-1
Kommentera

Måååål 1-2
Kommentera

Statler: Ju mer jag ser 1-1 sekvensen så blir jag mer och mer förbannad på Dalle, alltså vad gör karln?!
Glider ut, stöter med klubban, blir rundad?!, ingen tanke på att gå på kropp eller bara stäng skottvinkeln, han gör öht ingenting rätt.

Aja nu får han skjuta 2 mål framåt ist så är detta glömt
Kommentera

Charliejfz: vore guld om Ingman vill komma hem till övik!
Kommentera

DrCox: kan nog bli backar lediga från SHL snart ... tror Dif kommer göra ändringar
Kommentera

Heyerdal:

Det var Woods. Ingen höjdare av honom men Dalroth är både felplacerad och långsam.
Kommentera

Mr Goofy: Ohlsson klev av oklart hur allvarligt, före baklängesmålet så gjorde någon en soloraid o tappade pucken sen snabb kontring, försvarar inte Dahlroths klena insats men kanske borde vi vårdat pucken bättre med några minuter kvar.
Kommentera

Bad_Brett: ja modo behöver inga motståndarlag då, vi slänger in dahlkrabban jämt som oftast,kan tyvärr inte hålla sin backplats å är ju sämre än jag i bakåtåkning.dahlrot garanterar förlust tyvärr, sätt han på bänken snälla.
Kommentera

Steken84: Borde vara dags att bänka han nu. Styf går ju före honom, bara att spela på 6 backar.
Kommentera

Bad_Brett: Gud va trött man börjar bli på att den sopan ska kosta oss mål i baken i varje match alvarligt om inte Wiklund kommer tillbaka snart så måste vi värva en back så att vi kan bänka Dahlroth eller skänka honom till Timrå eller nått.
Kommentera

Hur gick det med Ohlsson?
Oroväckande
Kommentera

Bad_Brett: Det är faktiskt helt obegripligt att Dallas får så mycket speltid, han syns på isen vart och vartannat byte fast han nog är en av dom sämsta backarna i ligan!
Kommentera

Dahlroth felplacerad redan innan spelaren kommer in i zonen. Låt spelaren skjuta utifrån men aldrig komma in framför. Riktigt dåligt. Använder inte ens klubban som hjälp.
Kommentera

« · 2245155 · »