J F K:
Misstagen från domarna är för allvarliga, för att man ska kunna säga "det spelar ingen roll".
Monno: Nja, Smolenak är snabb hem men han ställer sig och puttar på samma kille Ahnelöv har.
Aja skit samma, det ser hursomhelst rätt bra ut. Det ser bra ut!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Du kan tolka det som en bortförklaring om du vill. Jag ser det som fakta att domaren missade och låg bakom att vi får en kontring 3 mot 1 som leder till Växjös 2-1. Precis på samma sätt som att en spelare kan göra en dålig rensning eller ett ingripande som leder till ett mål.
Bortförklaring blir det först efter matchen, ifall vi förlorar med 4-1 och sedan skriver jag att det var pga misstaget från domaren vid 2-1. Ja då kan du skriva din analys om bortförklaringar, men vi spelar klart matchen först.
Rytter:
Jag blir bara så evinnerligt trött på de ständiga bortförklaringarna. Sådant där jämnar ut sig i längden, med den lilla skillnaden att vi i regel inte gör mål när domaren gynnar oss, eftersom de andra lagen i regel inte går bort sig på samma sätt.
Vissa tjatar ju fortfarande om att det var Kuben som förstörde för oss 98, samt att vi förlorade 99 på grund av en felaktig delay of game-utvisning (ja, i kombination med Brynäs-rötan såklart!).
Kan vi inte enas en gång för alla om att vi inte förlorade på grund dåliga domarinsatser eller otur, utan för att vi helt enkelt spelade för dåligt?
ULTIMAVICI:
Den på Nihlstorp är ju riktigt pinsam också, fan han ska ha 2 minuter för att han överdriver så jävligt. Trodde man skulle ta tag i det där, kommer han få ett läskigt telefonsamtal med en varning nu.
Bad_Brett:
Klart domarens misstag påverkar (spelar roll i) att vi släpper in 2-1 målet när han blundar för matchens klaraste utvisning. Sedan kan man inte gräma sig för det eftersom det är dömt. Men det är den direkta orsaken till att vi får kontring på oss och släpper in 2-1 målet. Sedan är det oskärpa i försvaret efter Växjö har missat sitt 3 mot 1 läge och pucken hamnat bakom målet.
Rytter:
Bättre uppspel och markeringar så kan man nästan vara lite nöjd.
Rytter:
Nej, det spelar ingen roll. Fokusera på det man kan styra. Att domaren gör fel är ingen anledning till att hänga läpp eller slarva med hemjobbet.
jämtland:
Samtliga kedjor idag bidrar och kan inte direkt säga att jag saknar Roche på backen, Carlsson är fan en rejäl uppgradering där.
Bad_Brett:
Klart det spelar roll, ett 3 mot 1 läge skulle aldrig ha uppstått ifall dom inte dragit omkull kempe. Så surt att ligga under trots att vi gjort en bra match. Ett tag där i andra kom ju inte Växjö ut ur zonen.
ULTIMAVICI:
Det spelar ingen roll. Markeringsmissen i andraläget är oacceptabel.
ULTIMAVICI:
Fast å andra sidan. Om Växjö skulle fått en till utvisning där, skulle Modo ens ha ett farligt avslut på mål i det följande 5 mot 3?
spud:
Jag borde inte ens kolla på Modos matcher... Men kan inte låta bli ändå.
Modo har en förmåga att kvittera när jag slår av streamen.
MEN POWERPLAY! Domarna är lite överallt i kväll.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
spud:
Ingen aning, jag valde Modo istället. Din jävla fjolla.
Ser rätt bra ut nu för ovanlighetens skull. Bara det inte kommer ett skit mål i röven från ingenstans.
Rytter:
Om jag skriver något släpper vi väl in 3-4 kassar direkt, men... Det ser onekligen bättre ut, framförallt defensivt. Nu håller vi motståndarna på utsidan och individuella misstag blir inte lika ödesdigra.
Spelar vi såhär har vi nog betydligt större chans att hänga kvar.
Monno:
Man är fan inte kräsen då man sitter och är nöjd över att få se hysad hockey.
Hoppas vi kan göra en stabil andra period, känns som vi ofta har haft problem när det är långt till våra byten.