1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Växjö - MODO Hockey 2011-09-27

« · 1405678 Till forumet

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-09-27
yngwie: HS gör mål ikväll ;)
Kommentera

Jaja, nu kör vi!
Kommentera

Sawchuk: Förra matchen så var Samuelsson alldeles bredvid Arlbrandt när spelet vände. Istället för att hålla Arlbrandt så gled han hem och Per fick en kanonchans mitt i slotet. Samuelsson är helt enkelt lagets sämsta markeringsspelare med viss konkurrens av Hedman. Du har helt rätt i vilka roller man har i egen zon, men det är inte hugget i sten. Hinner en YF hem före centern så ska denne ta den mer defensiva uppgiften tills man kan byta. En YF, speciellt på icke pucksida, bör som du säger vara lite beredd på att ta upp en markering om en spelare blir fri mitt i slotet, men detta har hittlls Samuelsson fullständigt missat.

För att återknyta till Ritchie. Han var dålig i egen zon. Väldigt slarvig i markeringsspelet och han hamnade väldigt ofta ute i hörnen istället för att i första hand säkra framför det egna målet. Dock en väldigt duktig spelare offensivt och han jobbade hårt över hela banan så han gjorde ändå viss nytta defensivt.
Kommentera

4th Line

25. Hedman, Anton

26. Forsberg, Kristian

35. Westin, John

3rd Line

17. Madsen, Morten

13. Andersson, Fredric

67. Samuelsson, Henrik

2. Westin, Jens

8. Hersley, Patrik

2nd Line

31. Axelsson, Dick

19. Schremp, Rob

33. Hannula, Mika

3. Lehtivuori, Joonas

22. Pöck, Thomas

1st Line

10. Skröder, Per-Åge

24. Sundström, Niklas

44. Danielsson, Nicklas

51. Ahnelöv, Jonas

34. Meyer, Frederick

Goalies

32. Tellqvist, Mikael

1. Forsberg, Anton

Kommentera

Frisco: Oscar Ahlsenfelt ska visst göra säsongsdebut i dag.
Kommentera

Elitserien 2011-09-27 19:00
Växjö Lakers HC - MODO Hockey     

MASSY, Didier
LÄRKING, Christer     

HAFSÄTER, Viktor
RYD, Emil
Kommentera

Sawchuk:

Bad Brett "Men strunt samma. Jag tycker att Schremp arbetar relativt hårt i egen zon, till skillnad från till exempel Samuelsson som fiskar alldeles för mycket."

Visst vet du att dom har helt olika roller i egen zon?

En center understöder backar och jobbar djupt i egen zon, en ytterforward håller sin back kloss om man är på pucksida. Om man är ytter på icke pucksida säkrar man höga slottet och är också beredd att gå in och hjälpa till om back eller center hamnar på rygg.

Självklart kan det då se ut som YF ligger högre i banan. YF bör aldrig vara nere i egna hörnen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett:

Angående Hersley och Ahnelöv är vi överens :O
Kommentera

J F K:

Jag är väldigt tveksam till om Hersley och Ahnelöv verkligen kommer hänga med när tempot skruvas upp, speciellt med tanke på att MoDo vill spela fartfylld hockey.
Kommentera

Nikki Nine: Nja. Jag tycker att backsidan ser helt ok ut faktiskt. Jag kanske är naiv, men med lite mer speltid ihop så kommer den i mina ögon inte vara vår akilleshäl i vinter. Jag är mer oroad över det konstruktiva spelet från forwards.
Kommentera

Det som för mig är mest oroande är att Tolle inte kan spela. Meyer-Ahnelöv, Pöck-Lehtivuori, Westin-Hersley känns inte skräckinjagande direkt...
Kommentera

Salle: Känns som omgångens givnaste kryss.
Kommentera

Växjö - MODO Hockey 2011-09-27

Kommentar

Headcoach Ulf Samuelsson
- Vi tog en skön trepoängare i lördags. Mikael Tellqvist gjorde några fina räddningar som gjorde att vi var kvar i matchen inför tredje perioden. I den avslutande perioden fick vi grepp om Linköping. Känslan var att vi fick fast deras backar på ett helt annat sätt än tidigare i matchen.
- Växjö borta blir en intressant uppgift. De har förlorat ett par matcher på hemmais och vill säkert bryta den trenden.
- Växjö är ett lag som krigar hårt i varje match och spelar med mycket energi. De har också bra och snabba spelvändningar.

Noterbart om laget

Ole-Kristian Tollefsen
Lower body injury. Åker med till Växjö. Hans medverkan i Vida Arena bestäms matchdagen

Truppen mot Växjö
Målvakter:
1 Forsberg,
32 Tellqvist.

Backar:
2 Westin,
3 Lehtivuori,
6 Byström,
8 Hersley,
22 Pöck,
34 Meyer,
51 Ahnelöv,