1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 525417 inlägg · 4121 ämnen

Vinhandlarn

Vinhandlarn
Det går bra för pojken.

NY Islanders - NY Rangers 3-1

Scoring Plays For NY Islanders
3rd Prd:
Nyi - (Pp) Mark Parrish 7 (Alexei Yashin, Mattias Weinhandl) 2:23
Nyi - Brad Isbister 5 (Alexei Yashin, Mattias Weinhandl) 8:20
Nyi - Brad Isbister 6 (Alexei Yashin, Mattias Weinhandl) 10:43

Sv: Vinhandlarn
NuMountain: Den gode vinhandlarn har ju inte heller helt fel kedjekamrater, Brad Isbister och Alexei Yashin. Just Isbister är en av de spelarna i Islanders som det spekuleras kommer att användas i någon nära förestående trade. En av klubbarna det varit mest rykten om är Colorado, en annan är Florida.

Weinis noterades också för en fasthållning på Pavel Bure.

NuMountain:

Åsså är han ju för söt *suck*

Paddan: Vore synd om Islanders (min andraklubb, efter Brynäs förstås..) tappade Isbister, en spelare med stor potential. Kan tänka mig att Colorado t.ex vill ha en ersättare till Drury som jag tror Foppa saknat en del.
Nu när Peca dessutom verkar vara tillbaka tror jag vi kan se ljust på framtiden igen. Det viktgast var att man dammade till ärkerivalen Rangers.....

Lumber Jack: Glömde i all hast den parametern..

NuMountain: Tänk att några små ord från en tränare kan vara så viktiga. Efter att Mike Milbury gjort några uttalanden på busser från Boston så har Islanders 3 segrar och 1 förlust på de senaste fyra matcherna.

"Milbury addressed the team because he didn't like the way it had been losing this season. "No one in hockey thought you'd be where you are right now," he told his players that night in Boston. "You're forcing my hand to make a trade, but I don't want to do it. I refuse to believe we were that far off on you guys."

Hmm, de där meningarna borde väl nästan funka på vilket lag som helst...

Paddan: Var det något speciellt lag du hade i tankarna?

westerlind: Nej, absolut inte, men skulle det vara så där enkelt att vinna matcher så borde det där väl nästan vara standardfraser i tränarhandböcker.

westerlind: Jag såg Timrå - Brynäs idag på "burken" här hemma. Sveriges första direktsända Internetsändning av en Elitseriematch f.ö. Måste säga att Brynäs var mycket bra i början av matchen och hela den tredje perioden. Men som sagt, det lilla flytet saknas fortfarande...därför blev det "bara" en pinne. Kunde lika gärna varit tre...

Numo, Paddan & the rest: Måste också passa på och instämma i hyllningskören för Weinhandl. Tre ass i en och samma match är stort! (trots att alla tre antagligen var andrahandsass). 4p totalt nu på 5 matcher för Vinhandlarn i världens bästa liga. Nu väntar vi bara på första målet också! :)

samjo: Jag försökte själv se matchen på min vedeldade dator, men gav upp. Med en bildväxling varannan sekund fick jag inte riktigt den rätta känslan. Det var i och för sig skojigt att gissa vad som hände däremellan: Försvarszon - anfallszon - hurra! var den enklaste.

Härligt att det äntligen ser ut som Brynäs är på rätt väg: Jag fick samma uppfattning som dig av matchen. Det ska bli bli intressant att se vad som händer på lördag - nu ska MoDo få smörj!

Hmm, undrar om det kommer några trafikanter från Ångermanland den här gången.

westerlind: Om jag fattat det hela rätt så ska jag till Gävle på lördag. Men det dröjer nog ända till tisdag innan det är 100%igt.

Lite kommentarer om Weinis från NY Post: "He makes the right decisions on the blue line," Yashin said of Weinhandl, "and that makes it easier to play through the neutral zone and in our zone."

Yesterday, Weinhandl dished out three assists, in addition to collecting the hardest hit of his NHL career. Darius Kasparaitis blasted him along the right-wing wall, but just before deep impact he got the puck up to Yashin charging through the neutral zone, who turned it into an assist when he found Isbister on his first of two goals.

"Those are the plays that win games for you," Parrish said.

On Isbister's second, Weinhandl started the play out of the Isles´ end with a nifty back-handed saucer pass that found Yashin again busting up-ice the other way. The third assist came on Mark Parrish´s power-play goal that had tied the somewhat sluggish game at 1-1 in the opening minutes of the third period.

Frisco: "Om jag fattat det hela rätt så ska jag till Gävle på lördag. Men det dröjer nog ända till tisdag innan det är 100%igt."

Va f-n du har ju snart varit på fler Brynäsmatcher än mig. Jag har länge sett fram emot den här matchen, och nu både hoppas och tror jag att den blir bra. Men som jag sagt tidigare så ska jag till Östersund och se 220 Volts jubileumskonsert på lördag och den vill jag inte missa.

Jag kanske får det stora nöjet att se Brynäs i Kempis istället, förhoppningsvis med några fler BIF-mål nästa gång. Jag är ganska säker på att det inte blir färre.

westerlind:

220 volt kicka ass!!!
(eller 9 volt som de först tänkte heta)
Det blir aldrig en riktig jul utan Heavy Christmas.

Det verkar finnas hopp för din släkts stamtavlan.

Gällande 21, så tycker helt klart att SHF och Hockeyligan skall klubba igenom en regel, i bästa Gretskystil, som skyddar tröja #21. Ingen annan än Peter den störste ska få bära detta nummer. Som det är idag kan vilka klåpare som helst, typ Molin och Jönssson, åka runt och försöka leka Foppa.
-Bedrövligt var ordet, sa Bull.

Förövrigt borde #14 skyddas för Peter den store.

Lumber Jack: Att skydda #14 är lika självklart som att slashingarnas mästare Ove Molin borde ha #0.

Lumber Jack:

Lite intressant det där du nämner om tröjorna. En del ville ha 99 på tröjan precis som Gretzky - Peter Forsberg valde samma nummer som Ove Molin. Utsökt val.

westerlind: FEL FEL FEL FEL FEL...!!!!! Ove Molin hade nummer 24 i Brynäs fram till och med säsongen 95/96. Därefter har han trott att han varit en Foppa.

Z3

Frisco: Och?

Jag skrev "Peter Forsberg valde samma nummer som Ove Molin". Ove Molin har nummer 21 - det ser väl alla att jag har rätt.

« · 162568