1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506546 inlägg · 4103 ämnen

Vinnerborg...

« · 483595 Till forumet

Sv: Vinnerborg...
NuMo: Jo men att framhäva att foppa är en av de snällaste spelarna och aldrig gör något när den svart/vita tittar bort är ju helt befängt. Han ger en hel del också.
Kommentera

NuMo:
Fattar inte vad du säger i ditt inlägg. Vad menas med sista meningen??
Kommentera

Tigern: Spelarna spelar faktiskt på mot strömmen, mer eller mindre utan att klaga. Foppa speciellt, relativt sett. Det är ju inte precis så att man fördelar hakningar och fasthållningar jämt mot Modos spelare - från motståndarhåll - konstigt nog, trots att allt är så rättvist.
Kommentera

i matchen mot LHF var det Ledin som var hack kycklingen och nu Vinnerborg. Måste verkligen kännas jobbigt att ha hela världen mot sig..

:0)
Kommentera

Lumber Jack:
Så där är det ju. Har bara en känsla att ni ganska ofta tjafsar om domarens insats?

Känner igen det från Brynäs för några säsonger sedan (märkligt nog när vi var bra i slutet av 90-talet), när vi gnällde på domaren innan, under och efter matcherna. Djoos och Janne Larsson stod inte högt i kurs hos motståndarna då. Någon i DIF kallade Brynäs för seriens värsta gnällgäng.

Se upp så att ni inte tar över det epitetet! ;)
Kommentera

claesw: För att vara diplomatisk, Brynäs kanske hade en aannnning mer tur med domsluten...
Kommentera

claesw: Nej, den drabbade Luleå också.
Kommentera

Lumber Jack:

På tal om Brynäsare. Jag måste ha missat något under matchen, för helt plötsligt började BIF-klicken bua - och sen åkte en BIF-spelare ut. Hmm? Oförklarligt.
Kommentera

Lumber Jack:
"T o m Brynäsare"...tyckte han var dålig..
Drabbade domarens insats alltså bara MoDo? : O
Kommentera

claesw: Hakningar, fasthållningar, crosscheckingar, rena överfall etc. etc. Samtliga rgelöverträdelser av spelförstörande karraktär som ska beivras med minst 2 minuters utvisning. Men inte i går, då resulterade de i huvudskakningar. Jag hoppas du var där, t.o.m Brynäsare tyckte det var fantastiskt hur pinsamt dålig Vimmelborg var...
Kommentera

Lumber Jack:
Vad var felet då? Varför kunde ni inte lira hockey? Dömde domaren utvisning när ni försökte dribla och passa? ; )
Kommentera

Lumber Jack:

Det tragiska är att det där inte ens var någon överdrift, utan helt sant.
Kommentera

claesw: Problemet var att det inte gick att lira hockey.
Kommentera

Petey21:
Ni fokuserar alldeles för mycket på domaren hela tiden. Lira hockey, som ni ju kan, så ordnar det sig ändå.
Kommentera

Emma no15:

– Det kanske är dags att ta hit en ryss igen, sa Kent Forsberg som i övrigt inte ville kommentera domarinsatsen.
Kommentera

knaskamilla: Jag undrar om en kille som satt bredvid mig inte hade rätt när han sa att Vinnerborg förmodligen ville visa att han kan stå emot trycket, och då blir det såna här konstiga matcher när domaren "tjurar" och ska visa att han inte faller för publikens vrålande. Tragiskt om så verkligen är fallet, då har ju regelboken liksom ingen betydelse längre om det i själva verket handlar om att domaren ska "visa vem som bestämmer".

För övrigt så var det inte ett ord om det här med omtalade "trycket i Kempehallen" innan en viss match mot Djurgården... men som kvällstidningarna gick på efter den matchen har vi ju fått denna stämpel att det minsann är nåt slags "helvetesarena". Men nog buades det väl i hallen även innan våren 98? Eller var vi ett gäng rara änglar som inte gjorde en fluga förnär fram till den där kvällen?
Kommentera

Lumber Jack:

Fast vadå. Om han vet att han var dålig, kunde han inte ha skärpt till sig lite då? Jag tror att han åkte hem och tänkte "Gud, vad de buar i onödan i Kempehallen. Det stämmer alltså som de säger i media och bland andra lags supporters." 
Kommentera

Emma no15: Själv undrar jag om han sover gott inatt. Han kan inte vara helt omedveten om att han förmodligen har gjort sin hitills sämsta match i karriären. Eller så kanske han är nöjd nu när det bara kan gå åt ett håll i hans vidare karriär.
Kommentera

Vinnerborg...
Ni som såg dagens match kan väl knappast ha missat denna totala katastrof till domare. Jag kallar inte det där elitnivå.

Man börjar ju fundera på hur många hjärnceller karln har tappat. Eller hur många han har kvar kanske man ska säga. Dom är nog relativt lätträknade...
Det är nog bättre att han börjar jobba i nån telefonväxel nånstans. Jag tror han skulle klara det mycket bättre. Han slipper använda ögonen (eller vänta nu, hade han verkligen såna?) och ingen behöver se honom. Alla glada och nöjda.
Kommentera

« · 483595