1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504911 inlägg · 4100 ämnen

Vita hästen - Modo 2020-02-26

« · 2039730 · » Till forumet

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
gokar: Den kvinnliga speakern är en bra sammanfattning av varför jag inte är feminist.
Kommentera

jonsson: Årets läggmatch vem har spelat 1-11 detta luktar värre än värst
Kommentera

udden: Lägg ner! Dom har toppat formen rätt inte vi. Ingen har betalat Åslin för att plocka bort Barto.
Kommentera

Smetovish: nej ingen tror på riktigt att de lagt sig. Men en riktig jävla soppatorsk med 8 insläppta på en period är ju inte så roligt för oss när det faktiskt jämnar ut oddsen flr fortsättningen.
Kommentera

Bara belov som får godkänt idag av backarna, han skulle man vilja se mer av... Övriga backar kunde man bytt ut mot juniorer och det kanske sett bättre ut till o med. Så många felbeslut av backarna har jag nog inte sett på länge.

Spelar vi så här i försvaret blir vi ju förnedrade av löven ändå, lika bra Timrå får ta den pucken
Kommentera

Gusse: Modo vann inte SM-guld 2007. Man vann inte avgörande matchen i kvalet mot SSK. Vi är supportrar, så vi gnäller, gnäller, gnäller och gnäller.
Kommentera

Dundee: 4 matcher på Åslin eller vad tror vi? Är Barto skadad är nog säsongen över.
Kommentera

Dundee:

En kommentar från Hellkvist önskas.
Kommentera

J F K: Det viktiga är att andraplatsen varit klar en längre tid. Statistiskt sett tappar vi inte detta.

4 mål i målskillnad, det tar de aldrig ikapp.
Kommentera

udden: Modo plockar målvakten med 3 min kvar, man får iväg 1 skott på mål.

Säger rätt mycket om formen på laget.
Kommentera

jonsson: Modo har aldrig varit ett vinnande lag under press. Som vanligt är Modos farligaste motståndare dom själva. Fem insläppta mot Kristianstad,sex insläppta nu. En kedja som gör mål. Många minus nu. Och inget tyder på att det vänder i fortsättningserien. Jag känner mig jäkligt negativ och tråkig nu. Ber om ursäkt för det. Men jag är bara så jävla besviken på hur den här säsongen verkar sluta..
Kommentera

udden: är helt tom just nu. Vad hände?
Kommentera

Rytter: Och så ska du komma och börja sörja igen. Jag är inte ett dugg besviken. Jag säger bara att man har för höga målsättningar utåt. Grabbarna har gjort en kanon säsong i mina ögon och det står jag fast vid helt och hållet.
Kommentera

Foppatofflan: 11-1 årets läggmatch detta är inte ok först går Åslin och skadar våran målvakt medvetet sen får han 10 min han borde få minst 10 matcher och böta dom pengarna han fick för att skada Barto ,,,,,Illa detta stinker så in åt helvete
Kommentera

wolper: Krizan bevisar härmed vikten av att ligga kvar till synes halvdöd när en målvakt blir påkörd.
Kommentera

Dundee: Den säsongen hade man också sjukt många skador. Man hade sju av de bästa skadade och stt prestera utan Macke, Foppa, Acoin, Svartvadet och alla andra var inte lätt.

Men inte en enda spelare är kvar från den säsongen. Vi har vunnit SM-guld där vi var bättre än Timrå när det gällde, men ändå kan inte våra sinnessjukt gnälliga supporters glömma 2007. Det säger lite om den nivå man håller.
Kommentera

Foppatofflan:

Almtuna måste haft nå virus hela bunten
Kommentera

Om inte Björn börjar spela Kangasniemi mer så skiter jag i det här. Ja jag är bitter..
Kommentera

Dundee:

Men laget hade överträffat dina förväntningar rejält har jag för mig du sa. Varför grina? Hylla istället i så fall.
Kommentera

Foppatofflan: 11...o Modo plockar målis för att bjuda på fler
Kommentera

J F K:

Målet va top 2
Kommentera

En huvudskada på åslin nurå när man änså bara får 2+10

Ne för att vara lite seriös. Stänger av skiten. Bara modo som kan ge bort tolvpoängsledning på så få matcher
Kommentera

Nucky: Spelar ingen roll vad man har för lag på pappret det gäller att prestera på isen med. Modo hade ett dreamteam lockout säsongen hur gick det ?. Nä spela först innan man börjar sätta mål utåt i alla fall.
Kommentera

wolper: Lugna ned dig. Som Gavleo och jag konstaterat så har vi inget försvarsspel som fungerar. Nu skulle vi vunnit den här matchen ändå om inte Åslin plockat bort målvakten, men ändå...
Kommentera

Gavelo: Enström... Suck
Kommentera

Foppatofflan:

Jag förstår Hellkvist. Hur såg det ut med målen vi tappade senast?

Björn Hellkvist förstår inte varför han inte fick matchstraff.

– Det är ju en checking to the head från blindside. Den är solklar. Han (Bartosak) är ju helt out! I svensk hockey dömer man bort mål så fort någon petar på målvakten, då tror vi att målvakterna skyddas, men en solklar checking to the head i uppåtgående rörelse inne i målgården är inte matchstraff… Nej, jag blir inte klok på detta. Det är helt sjukt, säger Hellkvist.
Kommentera

Heyerdal: Ja, man såg inte det här komma riktigt.. vi blir alltså sämre när det gäller som mest.
Dessutom får vi målvakten skadad efter en ren överkörning, och samma jävla ynkrygg får sedan sätta avgörandet.
Vi har vinden mot oss i bibliska mått..

Dock ger jag inte ett jävla piss för att Modo lägger för mycket press på spelarna. Har man den trupp, tränare och uppbackning vi har så blir det bara löjligt att harva om ”topp 5”.
Vi siktar på att vinna och KLART SOM FAN att man också säger det.
Kommentera

Hakning-Henrik: För att vi spelar värdelöst, formtoppat my ass.
Björn Hellkvist herregud vilken medelmåtta
Kommentera

wolper: sjukt jävla dåliga. Finns det något lag som gett bort en 12 poängs ledning påså få matcher någonsin? Vi blir ju bara sämre och sämre samt sämst när det gäller. Fattas väll bara att barto är borta nu med. Surt att våran vanliga dipp skall komma nu. Vi är så sjukt ojämna som vanligt. De ser ju fan inte ens ut att vilja försöka

Haha känns som se andra lagen vill att timrå skall gå om oss. De som möter oss är ute efter att skada men klarar sig ändå samt lagen timrå möter försöker inte ens. Men försvarar inget att vi är så jävla kassa
Kommentera

hanzon: 6 mål i målskillnad nu.
Kommentera

NuMo: menbherrejävlar. Det är fan andra gången vi låter medelmåttor göra hattrick på oss. Fish hade gjort totalt 9 mål på 48 matcher. Nu gör han 3. Hur fan kan det alltid hända mot oss.
Kommentera

J F K: Såklart att det gått upp och ner för dom med. Samma för alla lag men dom imponerar just nu när det gäller som mest och det kan man ej snacka bort. Det är nu man ska vara som bäst i slutet på säsongen och det är långt ifrån vad vi är just nu.
Kommentera

Heyerdal: Vilken sopa..Lundin!
Kommentera

Heyerdal: hur många kontringar har de förorsakat?
Kommentera

Heyerdal: Ja..vi var riktigt usla, m n vinner klart...Wierd
Kommentera

wolper: Heja Lundin

.
Kommentera

Foppatofflan: Jo, så är det. Men vi har allt i våra egna händer och har haft det länge.

men räven den gled ur näven, gång på gång på gång.
Kommentera

Gavelo: nu ger jag upp för ikväll, bättre takter mot Melins AIK , hoppas kan man...
Kommentera

Gavelo:
Jag tycker inte allsvenskan är svagare, däremot är det lire fler lag som är riktigt bra. Går vi inte upp så är det bara att upprepa satsningen nästa år och nästa osv. Tålamod. Men först avslutar vi årets
Kommentera

wolper: hur fan kan den gå in? Vad är det med detta jävla lag?????

Allt går fan timrås väg
Kommentera

Steken84:

Ett till misstag
Kommentera

NuMo: jag vill bli sportsligt lobotomerad. Snälla. Avlägsna denna plåga från mitt sinne, jag orkar inte vara modoit längre
Kommentera

Foppatofflan: knepigt hur Ais rasar ihop, slog väl Vik häromdan
Kommentera

Dundee: Så det hsr inte gått upp och ned under säsongen alltså? Timrå har dominerat varje omgång? Vi leder övet Timrå.

Men, ska man vara realistisk så avgjorde Åslin och domarna denna match. Hade Timrå tappat Brattström skulle de aldrig varit fyra ens.
Kommentera

Donald: Tackling blind side av Åslin och han kan vara borta resten av säsongen och där ryker chansen på SHL ,,,,Varför köra över en målvakt då Hästen inte har något att spela för ???? ,,,Löven o Timrå hurrar nu får dom chansen att gå om och Löven slipper oss och Åslin ja vad fick han förutom 10 min en hög 1000 lappar ja vem vet dåligt är det för oss
Kommentera

Hur kan allting som händer gå i Timrås favör??
Alla Timrå möter läcker som såll och alla modo möter får spela hur dom vill samt gör bästa matcherna för säsongen.
Kommentera

« · 2039730 · »