1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507064 inlägg · 4104 ämnen

Vita hästen - Modo 2020-11-17

« · 2101201 · » Till forumet

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Bad_Brett: Svenningsson har väl fått en hel del kritik? Ingen är väl direkt nöjd med att han knappt gjort något vettigt?
Sen tycker jag han visar glimtar av väldigt bra egenskaper. Men liten glädje det.

Jellvert, där undrar jag lite om det kan vara så att han är en spelare som kompletterar bra spelare på ett bra sätt men inte är någon som höjer andra? Än han känns allmänt under isen.

Den här matchen kan vi gräva ned.
Låst ämne

Rytter: Jag tycker att man ska släppa Lindgren när vi har full backsida. Hans inställing kan verkligen inte vara bra för moralen.
Låst ämne

7 mål i baken. Lider med er. Spela för tröjmärket för tusan!
Låst ämne

Bad_Brett: IkO - LHC jämnt på cmore hockey, ger upp ikväll
Låst ämne

Rytter: pinsamt som ett j20 mot seniorlag
Låst ämne

Monno:

Lindgren spelar ungefär som att han har fått ett samtal att han ska tillbaka till NHL och inte orkar med att kämpa.

Nej bara glömma den här matchen och roadtrippen, 3p av 9 är väl strax under godkänt med tanke på att vi mött SSK, Västervik och VH. Skule gärna sett 6p för att vara riktigt nöjd.

Nu är det bara att hoppas att Glader fixar hit en förstacenter och att vi börjar få tillbaka lite backar annars kommer vi få fortsatt tungt.
Låst ämne

wolper:sämsta match jag har sett på otroligt länge noll intresse och vilja i modo. Ser ut som de inte ens vill spela.när man ser det redan i första minuten så är det illa. Hur står det till i modo egentligen verkar kaos. Undrar om alla spelare ens vill vara i modo. Jäkla lånecirkusen gör bara säsongen än mer knäpp. Är inte mycket som går vägen nu på senaste halvåret. Hockeylusten har dött efter shl ingrepp å allt efter. Stäng skiten....
Låst ämne

Monno: Klart att inte Peters är det stora problemet. Jag bara konstaterar att han, Corrado, Jellvert, Svenningsson mfl tycks vara mer eller mindre immuna mot kritik.
Låst ämne

Bad_Brett: tre matcher på fem dagar gör förstås sitt till men ändå ingen ursäkt för det usla spelet, Hästen matchlediga en längre tid och spelsugna förstås
Låst ämne

jonsson: Att spelet går lite upp och ned är väl på sätt och vis väntat. Att vi ser helt håglösa ut är dock oerhört irriterande. Inte ens Karla ser ju intresserad och fokuserad ut. Bara Heberg i den kedjan ser ut att vilja spela, men han är så beroende av andra för att vara effektiv.
Låst ämne

Bad_Brett: Fick verkligen svartvadet sparken?!
Ja du kan ha rätt, det minns jag inte :)
Låst ämne

JoseGonzales:
Ja kontoret är något som fungerar hos Modo, i övrigt så är det lite tveksamt.
Låst ämne

Bad_Brett: Nu tycker jag väl att Peters har en bit till att vara en supermålvakt.
Men du känns som en av dom få som tycker att målvaktern ska ta stenhårda skott i krysset skjutna från slottet? Det är inte första gången du dömmer ut ett sånt mål.

Men vet inte om MV är Modos stora problem.
Hittills är ju dom bra matcherna undantagen snarare än tvärtom.
Förstalinan får ju bra snurr i anfallszon, men helt ärligt så blir det inte mycket farligt av det. Man får hela tiden jobba mot samlat försvar.
Det är bara Karla och Hepos skicklighet som gör att man ens egentligen är kvar i anfallszon.
Det ser rätt bedrövligt ut faktiskt.
Låst ämne

Gavelo: Både Holmberg och Svartvadet fick väl sparken?
Låst ämne

Basti: Saknaden av Enström är enorm. Han fick mycket kritik förra säsongen, men vilken enorm pondus han spelade med.
Låst ämne

JoakimE: Jag minns inte ens när vi sparkade en sportchef senast, du får gärna upplysa mig

Kampanjen karlaskahem drog man igång just för att man har koll på sin ekonomi och inte ville äventyra den med att betal karla själva, smart om du frågar mig.

Att så många spelare drog förra säsongen var inte för att det gick dåligt, det var för att vi hade ett jävligt bra lag med många spelare som var lite för bra för allsvenskan, därför drog dom för att spela i en bättre liga.

Detta kommer bli en mörk vinter, vi låg ljusår efter de andra topplagen redan på försäsongen med tanke på att vi fått värva ihop i stort sett helt nytt lag, det är oerhört sällan man lyckas första 2-3 säsongerna man får börja om från 0.

Att Ville lämnade var såklart inte bra även om det var rätt och där får Glader ta på sig en del ris.
Låst ämne

Hut gick det där till, alla står dom statyer
Låst ämne

Stone Harh: Nånstans hoppades man ju på att spelet skulle sätta sig lite med 3-4 bra matcher i rad.. I bästa fall gör vi en bra period 🤔 men lagbygget verkar ej funka alls, tyckte ändå det kändes rättså positivt med värvningarna men det stämmer inte alls i spelet. Har hela tiden tänkt att det lossnar o vi klarar top 6 men man börjar ju tvivla lite så som spelet ser ut
Låst ämne

Heyerdal:

Ja det blev 4 matcher han missade, men när man stänger av någon så sätter de datum för när avstängningen gäller, så blev det väl för Rödin hade inte han 4 matcher med det blev i praktiken 1 tror jag pga inställda matcher.

Såhär ser det ut i beslutet:

1 Avstängning fr.o.m. den 5 november 2020 t.o.m. den 17 november 2020. Avstängningen avser endast ishockey och gäller deltagande i tävling/uppvisning.

Avstängningen motsvarar 4 matcher.
Låst ämne

Gavelo: Står kvar i vad jag skrev, modo sparkar tränarn så fort det går uppför och sportchefen får kicken efter säsongen om det blir en dålig säsong? Är det inte så vi alltid har gjort det? Modo är den enda klubben som har någorlunda ställt i ekonomin i HA just nu och modo kan knappast tjäna bra pengar när man måste ställa till med ett swishkonto för att betala för karla. Om man drog in 1-2 miljoner per hemmamatch förra säsongen så lär det inte ens vara 250k just nu. Sen angående vilka som kommer lämna, varför lämnade alla i laget förra året? Det är inte som att det går bättre iår.. Så varför kommer heppo, svenningson, karla osv stanna för en till säsong när det enda som händer i Modo denna säsong är förluster och eventuella uddamåls vinster. Alltså förstå mig rätt, hade inte velat någonting annat än att se modo #1 men bara kolla hur det såg ut förra säsongen och sen så drar tränarn, laget osv.. Det bådar inte gott, men kan ha fel och då är jag nog den som ler störst men tills dess så kommer det bli en mörk vinter.
Låst ämne

Gavelo: Förra året är ett skämt, har för mig att lövens VD nämnde att man missade 9-10 miljoner i vinst pga att man stängde serien. Hade gett löven 11-12 miljoner i vinst förra säsongen.. MODO hade säkert haft 15 miljoner i vinst förra säsongen så nog känns det som att ni har koll på ekonomin!
Låst ämne

Gavelo: visst har vi ett nytt lag men så här långt in i säsongen borde det se bättre ut vi har ju inte värvat nybörjare i sporten hockey, verkar dock som det emellanåt
Låst ämne

Rytter: Jag tycker han har varit bedrövlig på slutet. Det baserar jag inte bara på målen han har släppt in, utan hur han har agerat. Släppt in puckar över axlarna, mellan benen, sett ut att ha allmänt dålig balans. Titta på de tre målen igen. Han rör sig inte bra, det kan du inte påstå. Men vill du förvandla det hela till en semantisk diskussion så kan jag korrigera från "jättetavlor" till "tavlor".

Nåväl...

Folk snackar om hans fina statistik, men han ligger på 6:e plats i målvaktsligan, med en tydligt nedåtgående trend.

Vi bör kunna kräva att MoDo åtminstone skall vara ett Topp-3-lag med tanke på ekonomiska förutsättningar och bra juniorverksamhet.

Peters är helt klart ett av de nyförvärv som har överraskat positivt på mig, men med det sagt så har jag svårt att se honom stänga en avgörande match på samma sätt som Krizan eller Bartosak. Däremot är det en marginell uppgradering jämfört med Hanses och Lundin.

Jag vill ha en aggressiv målvakt som kan vinna matcher mer eller mindre på egen hand. Inte någon som gör det han ska mot sämre motstånd förutsatt att laget spelar bra.

Med det sagt så undrar jag om han inte hämmas av skadan, för innan skadan rörde han sig på ett helt annat sätt. Å andra sidan finns det ju såklart en förklaring till varför en 30-årig målvakt har legat på omkring 89-90% under hela sin karriär, oavsett nivå på ligan, samt i sina enda slutspel på seniornivå legat på 85.3%/GAA 4.61 och 89,2%/GAA 3.01.

Den som lever får se helt enkelt. Jag önskar såklart att det blir en ny Krizan av Peters, men hans formkurva pekar åt helt fel håll...
Låst ämne

Rytter:
6 veckor sa de, och det har gått 3 tror jag.
Låst ämne

Rytter: jag tolkade det som att det blev 4 matcher för Mikkelsen , nån som har koll på när Viklund o Enström klev av?
Låst ämne

JoakimE: Varför ska sportchefen lämna?
Vilka i laget sticker förutom våra nhl lån och möjligtvis corrado/Mikkelsson?
Vart har du sett årsredovisningen att modo blöder pengar, sist jag kollade hade man en bra strategi på sin ekonomi?!
Ingen trodde nog heller att vi skulle kunna toppa fjolåret, med ett nytt lag så tror jag dom flesta som har lite bakom pannbenet att en topp5 placering var ett nog högt ställt mål.

Jag förstår att du är besviken och skriver i affekt så jag låter dig vara och fundera över vad du skrev ist
Låst ämne

Foppatofflan: Är modoit tills dagen jag dör, men att se laget i denna situation och sen så går det inte oavsett vad de gör.. Jag hoppas innerligt att det inte blir nedflyttning iallafall.
Låst ämne

JoakimE: inte kul att vara Modoit idag...
Låst ämne

Gavelo: tionde elfte plats är nog ett rimligt krav på dagens Modo lag
Låst ämne

Tarasov: Fanimej bättra att lägga ner säsongen, tränarn har lämnat, sportchefen lär få sparken och hela laget sticker till säsongens slut ändå.. Varför ens försöka denna säsong? Modo blöder pengar, HA kan ju knappast få pengar så det är över efter lönerna är betalda. Man trodde att med vad vi gjorde förra säsongen så skulle vi lätt kunna toppa det iår och kanske ytterligare, men enda som gör någonting i anfallszon är 89 och varför han går med på att åka tillbaka till oss är ett mysterium. Summa sumaro, bränn ner skiten
Låst ämne

Tarasov:

Vi behöver Kaut, en center samt minst 2 av våra skadade backar tillbaka (gärna mikkelsson och Viklund).

Klart att det är ett enormt tapp att spela utan 4 spelare som ska vara de ledande i laget.

Det positiva är att Mikkelson är tillbaka igen nästa match. Det man kan tycka är synd är att vi inte passade på att fejka ett corona utbrott då avstängningen är tidsbestämd och inte gäller för ett visst antal faktiska matcher.

Undra när vi kan räkna tillbaka Viklund i truppen.
Låst ämne

Nucky: Nope, sjuk.
Låst ämne

Tarasov:

Och tanken på att Ullmark tränar med laget känns ju än mer frustrerande, Peters är bra men han måste va hel.
Låst ämne

Tarasov: Är inte han med ikväll..?
Låst ämne

Rytter:
Vi behöver Kaut....
Låst ämne

Gavelo:

Trodde faktiskt på en bra chans ikväll då vi var inne i matchtempo och VH hade vilat länge och borde vara rostiga. Men tydligen gäller detta bara Modo, att vara sämst efter ett längre uppehåll.
Låst ämne

Gavelo: har vi haft ett riktigt farligt skott på mål ens?
Låst ämne

Rytter: Svenska språket är urvattnat, inget ord betyder det som det var tänkt från början. Inget av målen idag är tavlor, första kan han inte göra något på, andra är en retur, hade säkert kunnat göra det bättre men inget han ska lastas för men tredje målet som går in under honom tycker jag ser rätt billig ut faktiskt!
Låst ämne

Rytter: Detta måste vara topp 3 av dom sämsta och mest energilösa matcher vi gör denna säsong!

Nog för att vi har mycket skador men detta är verkligen inte bra
Låst ämne

Bad_Brett:

Sluta byta samtalsämne, det komiska här är att du kallar målen för jättetavlor, det är det jag diskuterar och inget annat, skulle vilja veta vad du kallade Salos ingripande mot vitryssland i OS.

Jag tolkar detta som att enda anledningen är att du vill gärna få rätt angående din kritik mot Peters som kommit på slutet, var det inte efter Västervik matchen du var ute och kritiserade honom också efter 2 insläppta?
Låst ämne

Bad_Brett:
Fast nu är det väl kanske inte riktigt så man skriver utan mer att vi inte håller med dig om att Peters är usel.
Låst ämne

Bad_Brett:
När det gäller MoDo i år vänder man på det och säger "Enda anledningen till att Peters ser usel ut är för att lager är dåligt".
Vet inte om jag sett någon skriva så, men jag tror dom flesta är medvetna om att modo är ett bottenlag
Låst ämne

MorganaLefaey: tycker Lindgren känns ointresserad o nonchalant. Nej känns inte bra detta. Saknar flyt i spelet, vilja, snabba beslut och fart. Känns tveksamt o ointresserat. Aagard känns ju uppskriven inför säsongen, hade större förhoppningar där.
Låst ämne

Rytter: Det komiska är att förra säsongen snackades det om att enda anledningen till att Björklöven var så överlägsna var tack vare Cannata.

När det gäller MoDo i år vänder man på det och säger "Enda anledningen till att Peters ser usel ut är för att lager är dåligt".
Låst ämne

wolper: skönt å se dem reta upp sörensen lite. Sjukt vilket fulspel han kör. Dackel har ju skött sig bra hittils. Oj börja man se lite fysik😯

Fegt och ta utvinsning där. Då skall de åka med
Låst ämne

Bad_Brett: Om försvarsspelet börjar fungera är han lätt upp på bra siffror.
Låst ämne

Här är ett bra exempel hur jävulskt korkat modo gång på gång på gång spelar i egen zon!
Visserligen är detta precis innan målvakten ska blockera pucken, MEN låt säga att det blir en retur och något håll, sidan eller bakåt mot blå, då har modo fruktansvärda problem.
Låst ämne

Bad_Brett: Du ältar Peters så enormt bara för att hoppas få rätt om att han är en svag värvning.
Men det är rätt talande att du fokuserar på honom när Modo visar upp det spel dom gör.
Ser du ingen brist i spelet i övrigt?
Låst ämne

Bad_Brett:
Jag skulle även vilja att man väger in skottkvaliten i den analysen. 92+ får dock generellt sett anses bra.
Låst ämne

Gavelo: Hästen tar skott tar även ev retur samt ytterligare retur, ingen attackerar el markerar
Låst ämne

« · 2101201 · »