1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507594 inlägg · 4105 ämnen

Westerlind, nu är det dags att visa ditt stöd!

« · 367440 Till forumet

Sv: Westerlind, nu är det dags att visa ditt stöd!
scim:

Precis! Och fattas det pengar får vi väl sparka busschauffören, för nog borde väl någon av spelarna klara av att ratta en buss?
Kommentera

Paddan:

Nu verkar det ju som om en 4-5 stycken tecknat medlemskap, hur mkt mer kan det egentligen krävas för att få ihop till en center i Svartens klass?
Kommentera

Paddan:

Jag trodde det var så att cykeln användes som stöd under Tour de Köpmanholmen?

Plånboksångest, säger du? Kanske är lika bra att låna pengar av någon för att få betalandet av det där medlemsskapet avklarat...

Bifogar en bild på en kille som är lik en kille som snart ska tävla i SVT1 (länken).
Kommentera

NuMo: Hmm, nu trodde jag ju att tråden skulle handla om något annat än vad den egentligen gör. Antog att det handlade om något fusk med cykelstöd under det där Tour de Köpmanholmen.

Så har man då trillat dit på en ansökan om medlemskap i MoDo Hockey. Efter 20 år av supportande och en stor dos av ångest genom majoriteten av dessa år så var det väl dags att även plånboken fick känna lite ångest.
Kommentera

westerlind: Nu blommar salladskålen. Man har alltså börjat sälja Modomedlemskort i Gävle.
Kommentera

knaskamilla: Ja men behöver du bara ett så räcker ju dina pengar finfint: 400 - 200 = 200 kronor kvar för dig att ha kul med under januari.

Men visst kan jag köpa ett medlemskort åt dig - det tycker jag du är värd. Jag ska ordna det på en gång: För att det inte ska ta så lång tid så ber jag dem skicka det direkt från Gävle.
Kommentera

westerlind:

A) Två? Det räcker om du köper ett! Det räcker om jag bara köper ett också.
B) Nej.
C) Det faller ju på sin egen orimlighet, då en resa till Sthlm kostar mer än vad jag har på mitt konto nu.

Landsflykt av Brynäs IF? Ska du fördrivas från Brynäsland, menar du? Det dröjer nog inte länge innan de insett ditt rätta supporterskap ändå, ska du se...
Kommentera

knaskamilla:

Vad är det du vill ha stöd med?
A) Räcker det inte med att köpa två medlemsskap?
B) vänder du dig till mig för att ha råd om du gör rätt när du väljer att lägga dina sista slantar på att gå med i MoDo?
C) Frågar du mig om pengar eftersom du vill ha en förevändning att komma hit och hälsa på mig?

Är du illa ute och behöver låna pengar så visst kan jag väl ordna det, Kamilla. Men - det får på INGA villkor finansiera medlemskortet i den där klubben du nämnde. Visst kan jag väl se emellan fingrarna för det, men f-n inte uppmuntra till sånt destruktivt beteende - det skulle ju vara som att langa sprit till småbarn och jag skulle dessutom drivas i landsflykt av Brynäs IF.
Kommentera

Westerlind, nu är det dags att visa ditt stöd!
Satt och läste lite på modohockey.se (med betoning på lite) och fastnade i en tråd (se länk) som fick mig att känna ångest över att jag inte har mer än 400:- på mitt bankkonto för tillfället, för nu känner jag att det är dags att bli medlem i MoDo Hockey. Gissar att ett medlemsskap går på 200:- (varför ska det vara så svårt att passera som ungdom nuförtiden??), vilket för tillfället inte är ekonomiskt hållbart för mig... =( Nåväl. Det får bli när nästa lön kommer!
Kommentera

« · 367440