1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511627 inlägg · 4110 ämnen

Zajkowski

« · 327450 Till forumet

Sv: Zajkowski
Poffa:

Vi får be Foppa ta ett snack med Roy, han borde börja bli sugen...
Kommentera

bobbe:

Äh, ni får Gästrin, vi tar Sandberg. Så slänger vi med ett tiopack med HotDogs också.
Kommentera

Lumber Jack, poffa: Sandberg kan ni nog stryka ur era resonemang. Enligt det jag har fått reda på så är det inte aktuellt att han kommer att spela för någon annan förening.
Kommentera

Poffa:

Precis, man borde åtminstone bjuda upp honom och låta honom vara med på ett par träningar för att kolla in om det finns någon motivation. Ett förslag är att sätta honom på LHC-flyget upp till Ö-vik inför morgondagens match.
Kommentera

Poffa: Det är möjligt att du har rätt. Eller så blir det kalassuccé och spel i Sweden Hockey Games, he he. Oavsett så skulle det vara lugnande för nerverna att veta att de inte måste ha ledningen 7-0 innan man kan känna att de bör bli tre pinnar. Inte riktigt som när Bäckman kunde "stänga butiken" efter 2-0 borta i första längre.
Kommentera

Mano:

Skall det göras något åt målvaktssidan så skall det göras i form av ett inköp av en ny målvakt. Vesa tillbaka till T/L och Riksman som backup. Zakke då? Låt han fortsätta i Piteå säsongen ut och ge han matchvana. Skulle vi ta hem honom nu för att spela i MODO kommer han att ses som frälsaren personifierad av publiken och MODO-fansen runt om i landet och det är en väldigt stor uppgift att lägga på så unga axlar. Bättre istället att han får vara med med Piteå hela säsongen och så slussas han in i MODO:s A-lag till nästa säsong.

Ny målvakt utifrån alltså, men vem då? Ja, Sandberg kan nog vara ett alternativ. Eller en av alla dessa sprattlare från något europeiskt land eller från någon farmarliga i US of A.
Kommentera

Zajkowski
Satt och överlade med mig själv under ett par minuter här. Vad skulle ni säga att sannolikheten är att unge herr Zajkowski får möjlighet stå någon match för representationslaget framöver?
Efter att sett Riksman misslyckas med att blockera en myra och beskådat Vesa sprattla sig undan Kamil Brabenec fruktade dragare börjar jag känna att det kan vara värt att låta honom matcha sig in i Elitserien. Han kanske inte har kapacitet att vinna SM åt Modo den här säsongen, men det har i sanningens namn inte våra nuvarande målherrar heller.
Och för klubbens allt tydligare idé om att ha fler "från bygden" i laget och därmed förankra vördnadet för laget lokalt tycker jag att det kan vara rätt väg.
Varken Tellan eller Liv blev ju stjärnor för att de fick stå i Allsvenskan, utan att göra fler jämförelser mellan de tre.
Låtom oss diskutera frågan.
Kommentera

« · 327450