Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 240609 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rykten !
Kan säga att Pihlström är mer öppen för en fortsättning i MIK!
Han kommer att välja mellan Troja och MIK, vilket det blir beror på MIK;s satsning och/eller om Troja klarar sig kvar....

Ha de gött!
Kommentera

Mora IK 03/04
Om du vill ha koll på hur MIK´s lag kommer att se ut nästa säsong så kom ihåg att tiita in på moraik.com med jämna mellanrum. Aktuellt läge är nu upplagt på hemsidan.
Kommentera

Sv: NP i kval
Nu när jag ändå har retat upp mig på bristande engagemang: Okej-klubben...

Jag tycker MIK ska ställa hårda krav på den föreningen och om dom inte bättrar sig öppna klubblokalen som mingelområde för den "vanliga" publiken. Som det är nu har jag inte sett några tecken på engagemang från den läktarsektionen, inga researrangemang, inga insamlingar, inga jippon ingenting!

En supporterklubb kan inte existera för sin egen skull, utveckla er eller lägg ner tycker jag.

Om min kritik är orättvis och Okej-klubben uträttar stordåd undercover så får ni gärna skriva här och berätta om det, jag är nyfiken.
Kommentera

Sv: Mora-Almtuna
tejp: Tack för det. #19 Johannes Salmonsson ja han är duktig och född -86. En del påstår att han är Sveriges bästa -86:a.
Kommentera

McJooHan:

Det är tur vi har cheerleadersena kvar som livar upp i hallen =)..
Kommentera

Sv: Mora-Almtuna
Snake:Mora va det bättre laget i två perioder och avgjorde matchen då,i sista perioden så tilläts Almtuna komma upp i banan..kanske blev det så för att matchen va avgjord.
Annars så blev jag lite imponerad eran nummer 19 som kämpade på hela matchen.

Och angående RD..är det nerlagt nu eller kommer dom finnas nästa säsong oxå? hoppas det iaf,vore kul om det kunde bli nån etablerad supporterklubb här.
Kommentera

Mora-Almtuna
Några kommentarer om matchen och främst Almtuna efter mötet ikväll? Man är ju lite nyfiken på omdömmen.

Hörde att ni hade ordinarie lag så när som på Bogg. Almtuna hade 5 ordinarie borta. Mora klart bästa laget naturligtvis men något annat?
Kommentera

Peo Mattsson:
Fråga den högste ansvarige, dvs Mckeyen här på HS!
& andra sidan är det aldrig någon som haft intresse för någon supporterklubb här (de senaste åren),,, så länge 100klubben finns!
Kommentera

peo mattson: Om den "sk" supporterklubben Red Dragons så kan jag bara säga att det inte hänt nått seriös sedan typ bofors bort i 3:e omgången. Bara att kolla deras hemsida som är helt igen snöad med news. Om det ska funka med en supp. klubb här uppe så måste styrelsen ha lika mkt verkstad som snack och inte mkt snack men liten verkstad som fallit varit hos dem under hela säsongen.
Kommentera

Sv: Lusth i Malmö
Stigsson: Isåfall lär ju Malmö bli nästa klassiska om man får säga så att lämna Hockeyn´s finrum...
Kommentera

NP i kval
Om det varit nån livskraft kvar i Red Dragon hade man naturligtvis tagit chansen och raggat ihop en busslast till NP:s bortamöte mot FIF. FIF drog 500 pers i Lugnet senast och det kommer nog ännu fler mot NP. Skulle ha blivit en riktigt kul kväll att heja fram grabbarna mot Jonssons lag.

Är RD nerlagt eller? Det är skandalöst att det inte ska gå att ordna en stabil supporterklubb i Mora. Skärpning!
Kommentera

Sv: Lusth i Malmö
Stigsson:
HaHa !! Ja såg det, undrar hur många som lämnat laget innan jul.. Stackars spelare
Kommentera

Lusth i Malmö
Enligt aftonbladet kommer Mats Lusth att assistera Stephan Lundh i Malmös bås nästa säsong. Detta kommer väl troligtvis att definitivt sänka det sjunkande skeppet MIF Redhawks.
Kommentera

Sv: Santa's tråd
Santa: Det behöver väl inte vara så att några inte har kommit överrens. Den enkla sanningen kanske är att en annan klubb kom med ett bättre erbjudande.
Kommentera

Santa's tråd
Jag tycker att det är dags för tronskifte i MIK inget ont om Simons men det är väl dags att förnya nu medans vi har chanse.Simons har visst gjort ett bra jobb men nu behövs det en sportchef som värvar spelare & tränare för det är ju för j-vligt att missa en så bra tränare som G.Johansson (Nybro hmmmm) något måste ju ha gått på sniskan mellan honom och Simons,vi kan inte fortsätta så här år efter år SKÄRPNING värva en riktig tränare med stor påndus men ändå skapar harmoni i klubben.
Kommentera

Min syster är bästa kompis med Pihlströms tjej.
Pihlströms tjej sa att han inte visste om han skulle stanna eller gå vidare...
Skulle se sig om efter intresserade klubbar...
Men han kan fortfarande stanna i mora...

Eriksson är enligt saik4ever på g..
Kommentera

Brownsound: Vad har du fått det ifrån att det är klart att dom lämnar klubben?
jag vet bara att dessa två spelare är uppsatta på sicos lista.
www.algonet.se/~sico/transfer_lists/transallsv.htm
Kommentera

Är det någon som kan redogöra för hur kontraktstiden med alla a-lagspelare ser ut.
Kommentera

Brownsound:

Haha jadu säger då det..
Kommentera

Såg att Matthias Pihlström och Markus Eriksson lämnar klubben, Eriksson ska vara på g till SAIK medans Pihlström diskuterar med Västerås....'

fan Pihlström är ju duktig ju!
Kommentera

MrAce82: Ett annat alternativ är väl Svenska fans men dom tycker jag har haft en sämre transfersida än TAIF tidigare säsonger.
Kommentera

MrAce82: Tingsryds AIF brukar ha den bästa transfer sidan. Följ länktipset. Vet dock inte hur den kommer att skötas i år, men laget är väl på G att kvala upp igen så då borde väl sidan vara OK. Saknar deras forum också som var ett av de mest intressanta innan man försvann från Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Skärpning!
MetalGuru:
Markus artikel räckte ända till floskeltoppen (länk).

Nej, skämt åsido, det är den typen av artiklar jag söker. Dessvärre är svenskafans inte så intresserade av att "låna" ut sina skribenter.
Kommentera

Sv: Ny tränare!
Mora-Markus:
De är tydligen inte ensamma om att vilja ha hans tjänster (länk).

Ett tips är att titta in på VIK:s hemsida (www.vik.se) efter presskonferensen i dag kl 14:00.

Även OM MIK nu skulle vara intresserade så tror jag inte att det finns ekonomiskt utrymme för någon budgivning.
Kommentera

Sv: Ny tränare!
Är det 100% klart att Per Bäckman tränara Västerås nästa år?
Kommentera

Rykten !
Någon som vet någon bra sida med Allsvenska transferrykten ?(alltså en seriös)
Kommentera

Sv: NP i play-off
Stigsson: Dom får spela kvalserie till Ettan...
Kommentera

Ny tränare!
Det sägs att spelarna som står utan kontrakt inte kommer skriva på några nya förrens det är klart vem som ska träna laget nästa säsong! och man kan väl förstå dom efter det som hände i år med en okunnig tränare.
Kanske skulle Bendelin i Linköping vara ett tänkbart alternativ? han blir ju inte kvar i Linköping nästa år.
Kommentera

Sv: Boggen måste fortsätta!
Stigsson:Så sas det inför säsongen om han: Håkan Bogg lägger "rören" på hyllan, om inte för alltid så i alla fall för säsongen 2003-04.

Men han kan ju alltid överraska...
Kommentera

Sv: Spöa AIK
IceMaster:
Jag förstår inte varifrån du fått att Simons skulle varit grym innan han värvades till TIK ? Jag blev minst sagt förvånad över att de satsade på honom eftersom han knappast tillförde MIK något vid det tillfället.

Jag har nog aldrig sett maken till en sådan talang som Simons var i junioråldern, men av någon anledning blommade han sedan aldrig ut. Under de säsonger som föregick värvningen till TIK kunde han blixtra till vid något enstaka tillfälle, även fast det var ytterst sällsynt. För det mesta var han helt anonym under matcherna, och enligt de inlägg man läser här har det tyvärr fortsatt så.

Personligen har jag år efter år väntat på denne talangs genombrott, men förgäves. Istället har det snarare gått åt motsatt håll, och det är synd och skam. Vid de fåtaliga tillfällen han ändå blixtrat till har han låtit den fantastiska talang han ändå besitter få komma fram ur det djupt begravda dunkel han mestadels gömmer den i. Då, i dessa stunder har han, i mitt tycke, hållit hög elitserieklass. Vad säger man ? Waste of talent !
Kommentera

Hacki: jag håller med..bort med han och simons..det är väl bland dom bättre betalda i mora? och gör sämst arbete..?
men vilka skulle betala för att få dem? LOL
Kommentera

Hoppas inte Back är kvar nästa säsong dock...
Kanske kan sälja han till nån annan då Mora skulle tjäna på det tror jag...
Men men...
Kommentera

NP i play-off
Nån som har koll på hur det har gått för NP i play-off till 1:an.
Kommentera

tejp: Nej jag har inte hittat igen min lista men några namn kan jag komma ihåg.
Ring, Pierre Johnsson, Ross och Back har kontrakt för en säsong till.
Pihlström, Kuoppala, Bogg och Henrich har kontrakt som går ut.
Med reservation för att minnet sviker mig.

Men som du ser så saknas det många namn innan listan är komplett.
Kommentera

IceMaster: som jag ser det har simons vart bland dom sämre i mora en längre tid..förstår inte ens vad tik såg i han när dom värvade han..
han var bra som junior men sen tappade han allt,jag hoppas han skärper sig avsevärt till nästa säsong.
är det bara jag som tycker att han inte lyckas med något i matcherna eller är jag blind?
Kommentera

Micke80: Hur har det gått För Simmons denna säsong? han hade det svårt att hävda sig när han väl var i Elitserien, men var han lika grym i allsvenskan som han var innan han tog steget till Tik?
Kommentera

Sv: Tränare nästa säsong.....
Är det någon som har järnkoll på lediga tränare i landet, eller kan det vara dags för en utländsk tränare?
Jag håller med om att Per Bäckman vore en bra tränare för MIK. Jag tror att han skulle krama ut mer hockeykunnande i varje spelare i MIK än vad som var fallet denna säsong. Kan Torgny Bendelin vara ett tänkbart alternativ, han är väl ledig?
Kommentera

Grattis till en fin avslutning på serien MIK!

Snyggaste killarna på Hovet igår var faktiskt inte vi fans i halsduk utan Thomas Melin och Mats Grötting. Det var första gången jag såg två MIK-ledare i svarta kavajer med diskret svart polotröja under, mycket bra MIK. Träningsoveraller ska man ha i motionsspåret, inte när man ska leda ett lag.
Kommentera

Spöa AIK
Kom igen nu och se till att hålla ledningen ni har mot AIK , kämpa Mora kämpa
Kommentera

Sv: Tränare nästa säsong.....
doctorblad:

Stjäl du min idé? :-)

Saxat från gästboken:

"Skickat: 14.23 - 18/2

Skulle vi exempelvis kunna knyta till oss någon som Pelle Bäckman när han lämnar Mif skulle det få stora synergieffekter i form av kraftigt ökat mediaintresse, vilket skulle leda till fler sponsorer. Men den stora fördelen vore en enorm draghjälp vid spelarrekryteringen."

Mot Hovet!
www.faleijsfinest.net
Kommentera

Tränare nästa säsong.....
Per Bäckman får inget nytt kontrakt i Malmö. Skulle vara något för MIK det. Där kan vi snacka om nån som håller igång i båset.........
Kommentera

Stigsson: Har du hittat din lapp med vilka som är kontrakterade till nästa säsong? skulle va kul o veta.
Hoppas också boggen stannar!!
Kommentera

Boggen måste fortsätta!
Som jag ser det så har Håkan Bogg varit våran klart bästa spelare sedan han gjorde comeback i laget. Han måste fortsätta nästa säsong nu när han har kämpat sig tillbaka i god form igen.

Detta är inte en önskan, det är ett krav.
Kommentera

Sv: Viktiga segrar !!!
AH:
Håller med till 100%.
Den enda som blir glad om man lägger sig ner och dör är begravningsentreprenören.
Kommentera

Viktiga segrar !!!
Jag läste i dagens FK, referatet från mik-oskarshamn. Blir lite sur på att reportern skriver att mora vinner utan nytta. Själv anser jag att det är mycket viktigt att avsluta serien bra och att inte bli det där uppgivna laget som kan avgöra serien när man inte har något att spela om. Dessutom har vi nu lämnat över sista platsen och det blir mycket trevligare att planera nästa säsong. Sponsorerna lär ju heller inte gråta. Visst är det med facit i hand synd att vi inte har två pinnar till med tanke på sista matchen men det är inget att grubbla över nu. Grabbarna skall ha en stor eloge för att dom spelar på hela serien ut och det är visst viktiga matcher i det långa loppet.
Kommentera

Sv: Sista omgången.
MetalGuru: Om och om...
Kommentera

Sista omgången.
...och om nu Bofors vinner mot Bajen, medan Rögle tar Björklöven så har den så usla Södra Allsvenskan hux flux två lag i kvalserien.
Kommentera

Sv: Glöd i klubben!
Mora-Markus:
Håller delvis med dig om att det kanske var en hög publiksiffra mot rögle men kan det inte vara så att det är "dom trogna" som sluter upp så här i slutet. Det är ju trots allt slut på hemmaspelet för A-laget i morgon. Hur som helst är det skoj att dessa visar att man vill ha hockey på hög nivå även i fortsättningen. Det som man hoppas skall hända är att det börjar komma folk som inte normalt går på matcherna.
Kommentera

OK rcw,
Jag vet egentligen ingenting om hur MIK's hemsida sköts, men nu har jag i varje fall läst den artikel du pratar om [vilket jag skulle gjort innan jag öppnade truten], och jag lägger mig platt på marken för dina åsikter.

Min röda tråd i detta ämne är att "man får vad man betalar för". Om man inte betalar ett kopek, så ska man heller inte ha några krav, utan bara glädjas om det händer någonting överhuvudtaget.
Betalas det dock ut någon form av ersättning är situationen en helt annan - nu kan man plötsligt börja ha åsikter om saker och ting. Och ett BASKRAV är det som skrivs skulle passera någon allmän grundskolenivå.

Vad gäller mitt sista stycke är jag fullt nöjd med att du sitter i sthlm och skriver läsbart på Faleijsfinest. Mina ord hade jag förhoppningsvis editerats bort innan det skickades ut någon annan tid på dygnet... ;0o
Det är dock en effektiv mening för att få folk att förstå vad ideellt arbete innebär, och jag har använt den flera gånger - men det skulle aldrig riktats mot dig. Sorry, dude.

Om du kikar på länktipset, så ser du vad Markus Lindvall presterat i samma "inför"-ämne på SvenskaFans. Det är ljusår mellan hans artiklel och vad som presterats på den officiella sidan.
Konstigt att man inte samkör "inför"-artiklarna på dessa båda sidor, och väljer den skribent som är i bäst form för stunden...
Kommentera

MetalGuru:
Vi skjuter korsvis förbi varandra och missar därför målet. Jag riktar därför in mig på dina frågor. Det bästa vore förstås att få direkta svar från de ansvariga men det låter sig inte göras en lördagsmorgon.

MIK tycks ha ambitionen att göra en bra sida. Tecken på det är att ett externt företag fick uppdraget att utforma designen (vilket inte alltid är fallet), att den är innehållsrik och erbjuder komplett statistik omedelbart efter matcherna. Efter förfrågningar från oss supportrar infördes bl.a. de nu diskuterade inför-rapporterna och en webshop, vilket tyder på lyhördhet. De nödvändiga ambitionerna och resurserna att göra en bra sida ser alltså ut att finnas.

Ett rimligt antagande är att textförfattaren har ambitionen att göra sitt bästa för att besökarna ska bli nöjda. Ett annat är att texten författas i Word.

Stämmer dessa båda antaganden är den enda åtgärd som krävs för att lösa en större del av problemet att denne genom en knapptryckning aktiverar den avancerade automatiska stavningskontrollen. Detta beslut kan han ta själv och det är således ingen styrelsefråga. Håller teorin eller kan den falsifieras?

För övrigt känns diskussionen med tanke på debattörerna och föremålet för debatten allt mer som en slags metadiskussion. Detta blir därför mitt sista inlägg i frågan, om du inte har fler synpunkter i ämnet.

Det sista stycket i ditt inlägg tolkar jag som din egen erfarenhet och inte som en uppmaning till mig. Korrekt?
Kommentera

« · 240609 · »