Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 249696 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Önskelista
Mora-Markus: Han har legat i topp i skytteligorna i alla serier under säsongen trots att laget parkerat i botten. Det är starkt.
Kommentera

Sv: Oj oj oj
Paraflax: lägg ner bandyn..detta är ett hockeyforum! och skaffa lite fler utövare så ska du se att ni också får stödpengar snart!

åter till hockeyn.Nu när tränaren är klar så borde det väl börja dyka upp lite rykten om nya spelare snart,i alla andra klubbar har det börja dyka upp lite rykten,hoppas det gör det här också snart.
Kommentera

Sv: Oj oj oj
Stigsson: såg nån förening i Mora som har kämpat så mycket som mora bandy ? vi har fått noll hjälp av mora kommun , vi har kämpat i motvind sen vi startade föreningen. Krävs en himla massa pengar och ar beta o få allt att gå ihop , inte ens vaktmästarna på prästholmen hjälper till !
Och det dära om att pengarna går till ungdomarna i mora ik e ju bara skit , du tror inte det söker sej nå ungdomar till bandyn när vi har fått belysning och bättre förhållande ?
Kommentera

Stigsson: Jag kan bara instämma med dig angående Herr Axelsson som öser in poäng med sitt Tranås i kvalserien till södra allsvenskan
Kommentera

Sv: Ny sida!!!
Klippan: Klicka på länktips
Kommentera

Ny sida!!!
Nu finns det en ny sida om vilka spelare som kommer att ingå i Moras trupp 03/04
Kommentera

Sv: Rykten !
Diskussionen om presskonferensen och hemsidans publicering av nyheten, är väl ändå en storm i ett vattenglas. Nu tittar vi framåt och gläder oss åt att vi äntligen fått en bra tränare.
Kommentera

Vi missade att uppmärksamma.....
....när markus Eriksson gjorde sitt 100:e mål i MIK tröjan när han slog in 7-5 mot Rögle i tom bur.
Kommentera

Jag ber om ursäkt om någon tagit illa upp för mitt tidigare inlägg. Jag fick uppgiften att presskonferens skulle gå av stapeln, först 14.00 sedan 15.00. Det var det jag funderade över. Borde inte Mora IK:s egen hemsida vara först med nyheten om ny tränare.
I tron att presskonferansen hölls mycket tidigare så tyckte jag att det var märkligt att inga uppgifter fanns att finna.
Problemet liggert inte i ditt agerande MrAce82, du publicerar de uppgifter du får, när de kommer.
Men ledningen borde vara snabbare med uppgifter av den typen. Du borde, i mitt tycke, ha fått uppgiften först av alla för att kunna förbereda publicering. Nu var många andra medier före MIK:s sida med nyheten.
Kommentera

MrAce82:
Jag fick inte uppgifterna från MIK-musik, utan direkt från kansliet när jag ringde dem i går morse. De borde väl vetat vilken tid som gällde? Om tiden för presskonferensen hela tiden varit bestämd till 17:00 är det mycket märkligt att övrig media fick uppgifter om att den skulle börja 15:00, och därmed tillstånd att publicera nyheten då (viket de också gjorde). Och framförallt att kansliet på morgonen inte visste när den skulle hållas!

Faktum kvarstår: TT, TV4, Aftonbladet m.fl. publicerade nyheten innan officiella sidan (kl 16:13). Step kunde alltså hittat nyheten på annat håll kl 16:30. Det är det jag reagerar på. Lösningen på det får ni reda ut själva.
Kommentera

Sv: Supporterklubb
Alla inser väl att MIK:s supportrar knappast bli effektiva om de grupperar sig i olika fraktioner. Nej, det behövs EN stark supporterklack, där genomsnittsåldern ligger mellan 20-25 och inte 15-20. Ingen skugga skall dock falla på de yngre påläggskalvarna som på sikt blir röststarka karlar.
Men som det är idag är det nog lite töntigt för de äldre att ställa sig med 15-åringar som knappt tagit sig ur målbrottet.

Kärnan på de som skulle styra en ny supporterklubb borde vara minst 20 år, även om man naturligtvis kan göra undantag från den regeln. Här nere i Uppsala har Almtuna en liten men ganska imponerande klack. Enligt min bedömning ligger åldersstrukturen mellan 20-40 år på Almtunaklacken och de brukar vara 20-25 personer i snitt. Detta borde inte vara någon omöjlighet för MIK att uppnå varje match nästa säsong.
Finns det personer mellan 20-30 år som skulle kunna tänka sig att stå eller leda en MIK- klack (En Emil Nilsén, Superstars)?

Jag har också en känsla för att det anses lite töntigt att heja på MIK varför är det så?
Det borde vara tvärtom. MIK var fram till säsongen 1948/1949 Dalarnas gigant inom ishockeyn, så kultur har klubben. MIK har varit oerhört nära att ta sig till elitserien i snart 30 år och det borde därför vara "kultigare" än någonsin att heja på laget. För visst är det en tjusning med lag och dess supportrar som ständigt misslyckas och har oddsen emot sig. Hammarby hade oerhört
många sympatisörer som ville att de skulle ta SM- guld i fotboll. Och idag verkar det som alla vill att Skellefteå skall ta steget upp i elitserien. Om MIK kunde uppnå 50% av Skellefteås höga status
skulle det vara ovärderligt....
Kommentera

rcw:

Nej det har ALDRIG vart snack om att presskonferensen skulle börja kl 14:00.. Däremot så var det den tiden spelarna skulle få reda på vem det var, presskonferensens tid har hela tiden vart 17:00 och inte 14:00 som tex Mikmusik påstår.

Var glad att det inte blev som i VIK och som i NIF fall där det läckte ut kvällen innan deras presskonferenser och långt innan det kom upp på bådas officiella hemsida.
Kommentera

Stigsson:
Kansliet uppgav i går morse att presskonferensen skulle hållas 14:00, men av någon anledning startade den inte på utsatt tid. Media fick nyheten tidigare, men med stränga förhållningsorder om att inte gå ut med den innan kl 15:00 (MIK hade meddelat dem om att presskonferensen skulle inledas då). TV4 Gävle Dala skickade därför strax efter kl 15 nyheten vidare till TT som i sin tur efter viss fördröjning publicerade den kl 16:13.

MIK-ledningen hade mycket väl kunnat förbereda ett kort pressmeddelande och lagt ut detta på hemsidan kl 15:00 för att undvika att TT skulle hinna före. Bild och intervju hade kunnat vänta till senare. Jag anklagar inte MrAce82 då han efter förutsättningarna gjort vad han kunnat, men tills nästa gång bör rutinerna gällande informationshanteringen ses över.

Den officiella hemsidan SKA ALLTID vara först med att bekräfta nyheter!
Kommentera

MrAce82: 25 minuter är helt OK. Jag tror att mycket av irritationerna berodde på att vissa uppgifter fanns om att presskonferensen skulle ha börjat 14.00. Nu skriver du 17.00 och då blir man genast mera förstående. Inte så konstigt då att Step inte hittade någon info 16.30 ;-)
Kommentera

hur ser truppförändringarna ut inför nästa säsong?
gissar att Lückner-pojkens klubbyte hjälper en del tveksamma att vilja signa även för nästa säsong.
Lückner i båset känns bra, måste jag säga.
Kommentera

Kan bara fortsätta i detta ämnet med att hålla med Anders Norin som i dagens MT skriver att tre som är av allra största vikt att få nya kontrakt med är Peter Nolander, Håkan Bogg och Marcus Eriksson.
Kommentera

MrAce82: Vi anklagar inte på något sätt dig. Du gör ett kanon jobb med dom förutsättningar som du har fått av klubben, det vet vi alla som har lite insyn i hur det fungerar. :-)
Kommentera

Supporterklubb
Tycker att det är underbart att vi äntligen fått en erfaren tränare från elitserien, detta kan bli ett enormt lyft för klubben samt att spelare verkligen vill komma hit!

Vad det gäller supporterklubbar så måste det finns någon som tar tag i det, någon som verkligen har tid att sköta allt.
Att Okeyklubben eller 100-klubben finns måste jag påpeka är ett STORT minus, de senaste säsongerna har stolarna gapat tomma och det är inte många som vågar höja rösterna.
Tror det skulle vara perfekt med en ståplatsläktare där för det är en av de bästa platserna i hallen, man står centralt och jag tror att mycket folk skulle söka sig dit! Men då är ju bara frågan... Hur ska detta gå till? Är det överhuvudtaget genomförbart och vem orkar att driva på och kämpa för att få igenom förslaget!?
Är det för övrigt någon annan som har något annat förslag?
Kommentera

Sv: nya tag
peo mattson: håller helt och hållet med dig,tycker det är dags och styra upp dom olika supporter organisationerna och kunna sammarbeta på något sätt! Men så länge 100 klubbsläktaren är kvar är jag rädd att det inte kommer hända mycket..en supporterklubb ska stå upp under matcherna och stötta sitt lag! det funkar inte så länge man sitter! Det måste kunna bli en debatt av det här!
Kommentera

Quaz:
Nej självklart inte, det är lungt.. Men personligen så tycker inte jag att 25 minuter är så där speciellt långtid att vänta på en nyhet..

Man ska ändå:
*Sammanfatta presskonferensen
*Skriva en artikel
*Knäppa kort
*Redigera bilderna man fått
*Redigera in allt i Frontpage sen i ett Asp-script
*Uppdatera sidan
Kommentera

MrAce82:
menade inte att anklaga dig..din artikel är bra och välgjord..men svagt att inte ha gett dig info i förväg som var klart att ladda upp
Kommentera

Stigsson:

Blir bara lite irriterad över att man 7 minuter efter startad tid på presskonferensen (17:00) börjar tjata om att det är segt. Presskonferensen var avslutad 17:50 och 18:15 ca var allt upplagt.
That´s It !! eftersom klubben inte har råd att "special" anställa någon webmaster så får ni tyvärr vänta 25 minuter ;)..
Kommentera

Jag håller med Stigsson, jag tycker att det är svagt att info om vår nye tränare inte fanns på MIK:s hemsida direkt efter presskonferensen. Jag sökte fakta vid 16.30 utan att finna något om detta på nämnda hemsida.
Fakta fann jag på annat håll.
Hur som haver, ett bra val torde den gode Harald vara. MIK visar handligskraft!
Kommentera

Önskelista
Robert Medin, Örebro och Magnus Axelsson, tranås är två killar som jag skulle vilja se i MIK sästa säsong.
Kommentera

MrAce82: Ni på kansliet borde väl ha vetat detta före så att ni kan ha en artikel klar för att ladda upp samma sekund som presskonferensen är över. Eller håller mr Simons allt hemligt till och med för er.
Kommentera

nya tag
bröder och systrar!

MIK visar i och med dagens värvning att man inte tänker falla in i nån törnrosasömn.

Nu är det faktiskt våran tur (vi fans alltså) att visa handlingskraft och engagemang. Vad kan vi göra för att stärka MIK? Till att börja med låter det märkligt med tre supporterorganisationer på orten (Red Dragons, Okeyklubben och Red & White crew). Borde vi inte ombilda detta till en stor förening, det finns bra exempel bakåt i tiden (soppklubben kanske är bekant för er lite äldre) på folk som dragit in pengar genom att sälja medlemskort och annat till förmån för MIK.

Kan det vara på sin plats med ett stormöte i ishallen kanske?
Kommentera

Quaz:

Lite svårt att få upp en bra artikel + bilder på 10 min !
Man kanske vill vara med på hela presskonferensen och inte gå där ifrån direkt när tränaren presenterats...
Kommentera

jag tycker det är väldigt dåligt av mora att man ska få läsa nyheter på aftonbladet texttv hockeymagasinet först..en sån stor nyhet borde väl komma upp på sin egen hemsida först!? svagt...
Kommentera

Härligt och få hit en så etablerad tränare!! Det här var viktigt för Mora! förhoppningsvis blir det lättare o hitta hyffsade nyförvärv nu oxå!
Kommentera

Sv: Rykten

Ur dagens Aftonblad på nätet

MORA. Harald Lückner byter elitserien mot allsvenskan. HV:s avgående tränare flyttar till allsvenska Mora som han på torsdagen skrev tvåårskontrakt med, uppger TV 4 Gävle Dalarna.
Lückner skapade rubriker under våren då han gick ut och kraftigt kritiserade egna klubbens styrelse sedan HV 71 efter en tung period sparkat andretränaren Arto Ruotanen.
Mora gick den gångna säsongen till superallsvenskan, men slutade näst sist i serien och sparkade sin tränare Petter Hägerbäck efter den dåliga starten på serien.
Med hjälp av nye tränaren Harald Lückner hoppas nu Mora IK att man nästa år ska nå kvalserien, och inom något år slåss om en plats i elitserien.
Kommentera

charlie: DÅ var det sant alltså Skitbra
Kommentera

charlie:

Harald Lückner har signat ett 2-års kontrakt med MIK idag !!!
Vilket lyft för föreningen !!!
Kommentera

Balja:
Kommentera

Stigsson: Har även hört att det skulle vara Harald Luckner Men det återstår att se
Kommentera

Stigsson: Tror dom hittat ny tränare
Kommentera

Är det någon som har hört något, ska den sista meningen vara.
Kommentera

rcw: Här har man varit borta från nätet i ca 5 timmar pga ett datorhaveri och när man äntligen fått igång utrustningen igen så hittar jag detta med en presskonferens.
Är det någon som har hårt något vad den handlar/handlade om?
Kommentera

rcw: Det ser vi fram emot,tro om tränarfrågan är löst då..snart vet vi
Kommentera

tejp:
Mora IK har utlyst presskonferens i dag kl 14:00.

www.faleijsfinest.net
Kommentera

Tror Nilsson kommer få väldigt svårt och ta en plats i Djurgården..han var väl inte direkt en av våra mest tongivande spelare.
Är det ingen som hört några rykten om vilka nya spelare som kan tänkas komma hit?
Kommentera

Brownsound:
Jag gråter ju knappast blod över att han försvinner....
Kommentera

Patrik Nilson klar för Djurgården!
Kommentera

Patrik Ross kan få tillbaka tröja nr 26.
Kommentera

Mora-nisse: håller med..hoppas han lämnar klubben nu..tycker det är dags att släppa upp några juniorer med..förra säsongen fick dom inte ens en ärlig chans att spela sig in
Kommentera

MIKaelovic:
Hoppas det är M. Simons som ska bort...Han förtjänar inte att bära den Röda MIK Dresse...
Kommentera

manu: Oftast är det så att båda parter har rätt att säga upp kontraktet,om klubben inte är nöjd med spelaren eller om spelaren inte är nöjd med klubben eller får ett bättre bud av någon annan klubb.Det finns några spelare i Mora som har 1+1 kontrakt.
Kommentera

tejp:
Det kan väl vara så också att ena parten kan säga upp kontraktet, men inte den andra. Exempelvis att klubben inte är nöjd med vad spelaren presterat.
Kommentera

MIKaelovic: Vad Simons menar är att det finns vissa spelare som har 1+1 års kontrakt med klubben vilket innebär att spelaren har rätt att bryta kontraktet ifall dom vill.

Såg en debatt om okey klubben här nedan..och jag kan bara instämma att det händer alldeles för lite där,läste på deras sida att dom är till för att stötta Mora..men jag hör då inga vilda hejarop från den läktarn.Och dom borde kunna fixa lite mera arrangemang som bussresor till bortamatcher osv..men men..
Kommentera

Brownsound:
I lördagens DD säger Jan Simons att det av olika anledningar inte helt säkert att en spelare fortsätter i klubben även om det finns ett kontrakt. Är det någon som vet vem spelaren och varför han inte skulle stanna kvar i klubben?
Kommentera

.
eran toffel e fortfarande skadad.. vill ni ha tillbaka honom?
Kommentera

« · 249696 · »