Forum

« · 363742 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: VIK - MIK
rcw:

Hehe okej! Funderar på om man får se en viss Henka Ström i V.ås?
Kommentera

Sv: VIK - MIK
jo1:
Vi är 19 som sitter samlat på sektion I. Vi är väl inte urtypen av högljudda fans, men efter en stärkande kopp av Sunes "kaffe" i pausen ska vi nog kunna höras :-)

www.MIK.se
Kommentera

VIK - MIK
Ryktas om att vissa sportsnackare tar till sittplats i V-ås? Tragiskt... Hoppas ni kan revolutinera "tråkiga" sittplats och liva upp stället!!! ;-)
Kommentera

Sv: FMM Cup
Några misstag och ett lojt försvarsspel vid ett av målen fällde MIK... Eller vad ska man säga? Måste säga att de kämpade oerhört bra turneringen igenom... All heder åt grabbarna!
Kommentera

rcw: Bara att grattulera VF.......Mora kämpade bra,All heder.....Vf var mycket bra......Bara att säga Grattis VF
Kommentera

MrAce:
Final FMM Cup: Västra Frölunda HC - Mora IK slut 4-3.
Kommentera

Sv: Superallsvenskan
mw:
Måste varit borta mot Arlanda 1998. Mora ledde med 6–0 i andra perioden. Därefter tappade man allt och Arlanda var nära att komma ikapp. Matchen slutade 6–4 eller 6–5.
Premiären året efter var borta mot Södertälje. Mora låg under med 3–5, men med två mål i sista perioden lyckades man ta en pinne.
Kommentera

Sv: Lilla Björn - Officiell supporterpub?
Ljungberg: påminnelse att den 11 januari kl 13.00 ses vi på lilla björn men nu på onsdag så e det dax för västerås att få känna på hur det e att möta mora..

hoppas ni sluter upp tills på söndag å missa heller inte att lysna på 94.1 om ni inte e i västerås..

Heja Mora..

Ikväll kl 18 så lirar moras j 18 final...be theer..

MVH Ljungan
Kommentera

mw: Det kostar 50 Kr,Det är dagkort...
Kommentera

Sv: Superallsvenskan
Snart är det dags för premiär i SA, intressant och spännande kommer det att bli. Om MIK för en gångs skull kunde vinna premiären i Västerås vore det ett härligt trendbrott. Jag kan inte minnas när MIK vann en premiärmatch i SA eller gamla allsvenskan senast. Någon som vet?
Kommentera

MrAce: Vad kostar det att gå på FMM-cup? Köper man ett dagskort eller enskild match?
Kommentera

Sv: Västerås IK - Mora IK
[f]Bussen är nu helt fylld ![/f]
Hoppas på att det är många som väljer att ta bilen ner till Västerås också, för att se Superallsvenska premiären. Tycker vi bör kunna uppnå ett hundra tal på borta sektionen iallafall.

[f]Vi ses där ! :)[/f]
Kommentera

MrAce:
Det finns väl ett par saker till värda att nämna. Exempelvis att MIK efter drygt 4 minuter ledde med 4-0! och tvingade LIF till en rekordtidig timeout.

Nu väntar semifinal!
Kommentera

Klubbnamn och web-adresser
MrAce:
Då "Testa Juniorer i A-laget" inte längre passar som runrik byter jag den. Jag är ganska nöjd med att Mora IK valde att undvika morAIK.se som web-adress :-)

Hammarby har precis avslutat en omröstning i ämnet (länk), men då gäller det själva tilltalsnamnet och där är vi väl överrens i Moras fall. Eller?

www.MIK.se
Kommentera

Noterbart är publiksiffran i kvällens derby mot Leksand i FM Mattsson Cup [f]1712[/f] st. !
Kommentera

Sv: Testa juniorer i A-laget
MrAce:

Hmm nu verkar det automatiskt läggas till länkar i mina webadresser, vilket inte var meningen i mitt inlägg !
Kommentera

Knogen:

Hemsidan heter "morahockey.se" pga när sidan registrerades så fick föreningar lov att ha med ett "w" i adressen. Tex "www.moraik.w.se". Därför så tog man istället AB namn dvs. Mora Hockey (AB). Det är orsaken till att websidan heter www.morahockey.se istället för www.moraik.se

fö. du är förlåten :)
Kommentera

jo1:
Laget har alltid hetat Mora IK. Varför den officiella hemsidan heter så vet jag inte. Du får ju naturligtvis skriva hur du vill, jag ville väl egentligen bara göra folk uppmärksamma på hur det verkligen ligger till, för jag tror inte du är ensam.

Får samtidigt be om ursäkt. Det var ju inte alls min mening att dela ut en karatespark så här strax innan trettondagsaftonen. Följ gärna länken och läs vidare, så kanske du förstår mig lite grann i alla fall....... :o)
Kommentera

MrAce:
Du har så rätt. Ångrade ganska snart mitt lilla tilltag, och jag håller även med om att jag kanske borde mailat i så fall. Ska kanske tillägga att jag glömde smileyn på mitt inlägg. Det var allvarligt, men skämtsamt menat, även fast det kanske inte framgick att så var fallet ( vilket stör mig med så här i efterhand ). Hävdar ändå med en dåres envishet att laget vi håller på är Mora IK och inget annat, och jag hoppas innerligen att det så ska förbli.

Jag kan tyvärr inte lova att jag aldrig mer ska gnälla på språkliga brister och andra felaktigheter ( även fast jag själv kan snubbla emellanåt ) enär jag är en kverulant av guds nåde när det gäller just den biten. Däremot är jag också mer road av att diskutera det sportsliga. Jag har en hel del synpunkter där med nämligen :o)
Kommentera

Knogen:

Men herregud ! Ja har man inget vettigare för sig än att sitta och leta fel på olika användares presentationer så kan man ju börja undra !

Du hade väl kunnat maila den som du "stör" dig på istället för att dra upp det i gästboken ?
Kommentera

Knogen:

Tja... Det är ju lite olika benämningar men varför heter den officiella hemsidan "morahockey.se"? självklart kan jag väl ändra till Mora IK om du vill det... Självklart kommer det alltid att vara Mora IK!
Kommentera

jo1:
Läste din presentation och inte för att jag vill vara så där jättepetig, men....VILKA FAN ÄR MORA HOCKEY ???
Kommentera

kenty: Efter att ha medverkat framgångsrikt på ledarsidan under ett tjugotal år har jag lärt mig att det inte är så enkelt som att titta i poängligan för att hitta spelare till ett lag.

Vi är några på läktaren som har lagt märke till just de kvaliteter som nämns, detta föringar inta att det finns ett flertal andra duktiga spelare.
Kommentera

Bara några fåtal platser kvar i bussen ner till Västerås nu !

Dags att anmäla dig innan det är försent, kontakta mig så ordnar vi det !
Kommentera

Ledaren:

Lagspelare som skapar ytor? Ja han verkar då inte mäkta med att vara någon poängmaskin !!! Föredrar istället att testa Jensa Jakobs mera!!!
Kommentera

Ledaren: men kära du ... är du från arvika du också eller ... för att få spela i alaget så måste man prstera något i juniorlaget .... och det har han inte gjort i år ... det finns andra som varit mycket bättre än honom....
Kommentera

Testa juniorer i A-laget
Är det inte dags att testa Robin G. i A-laget?

En underbar skridskoåkare och en utpräglad lagspelare som skapar ytor.

Underbar att se på isen, inget flängande farande som är vanligt hos juniorer.

Bara undrar om det är fler som lagt märke till honom?
Kommentera

rcw:
ja det var ju inte så mycket att hänga i julgranen...men dom laddar väl till SA;)
Kommentera

Jag hade hellre sett mer kvalificerat motstånd i träningsmatcherna inför Superallsvenskan men noterade att VIK ligger ännu lägre (länk).

De spelar bara en "träningsmatch" under uppehållet. Dessutom matchades bara en A-femma.

www.MIK.se
Kommentera

Sv: Arboga ikväll
Stigsson:

Äsch... Okej då.
Jag säger som på tv-sporten: ni som inte vill veta slutresultatet, blunda nu.

Resultaten i allsvenskan:
Mora-VIK 5-0
VIK-Mora 3-2
Mora-VIK 4-1
VIK-Mora 3-4

De resultaten speglar styrkeförhållandet mellan de två lagen rätt bra.

Mora vinner med 4-2. Helt enkelt därför att MIK är det bättre laget av de två. Kom ihåg var ni hörde det först.
Kommentera

kinsulander: Jag vill gärna veta hur det går mot Gurkerås!! Please tell me.
Kommentera

Ola:

Enl. Micke Westerling så vet man vart man har Patrik någonstans, därför kunde man likagärna pröva en junior på hans plats istället. Alltså ingen skada eller så på Patrik.
Kommentera

Rossen klev av inför sista enligt media. Vad var anledningen? Är det knät som spökar igen?
Kommentera

rcw:
Tjaaa...

Citerar mitt tips:
"379 betalande, fyra tvåminutersutvisningar och seger med 5-2?"

Facit:
Cirka 400 åskådare, sex tvåminutersutvisningar och seger med 5-2.

OK, jag missade att Rossen skulle dra på sig en dubbelutvisning i andra men annars är det väl ett hyfsat spå? Man har ju varit på mellandagshockey förut... Att det sedan missades chanser är väl som det är. Som någon skrev längre ner, det är svårt att motivera sig i en träningsmatch mot IFK Icing. MIK var tre nummer större - mycket tyngre och mer organiserat. När spelarna kände för det åkte de helt enkelt fram till motståndarna och tog pucken ifrån dem.

Är det någon som vill veta hur det går i Västerås eller vill ni inte att jag ska förstöra spänningen?

/Saida
Kommentera

Kenny:

Nej skärpan var verkligen inet den bästa..

Men skönt att man nu förhoppningsvis mött det där skit laget för sista gången i år. Som jag ser det hade det var betydligt mer givande att spela en träningsmatch mot tex NP. NP hade säkerligen haft mer anfallslusta än vad Arboga haft i någon match i år ! IFK ICING !

// Tack och God Natt !
Kommentera

Var ju spel mot ett mål men riktigt oroande med alla missade chanser... blir det lika i SA blir det inte skoj! men men... skärpan var väl inte den bästa idag... ganska logiskt... hur motiverande kan en träningsmatch mot Arboga vara..?
Kommentera

Sv: Nyköping nästa
Ola:
Det är synd att evenemangen krockar på Lördag (länk). Det ska bli intressant att lägga en ny "arena" till den långa listan. Hur gör Uppsala/Enköping? Kommer ni till Peab-hallen?

www.MIK.se
Kommentera

Sv: Nyköping nästa
Ola: Nä ola,Kan ni ta det själv.....Vi laddar för Västerås nu,Sen är det FMM-CUP,Vi följer vårt kära B-Jun lag där....Goda vinstchanser tror jag faktiskt
Kommentera

Nyköping nästa
På lördag är det dags för nästa match. Genrepet inför SA borta mot Nyköping. Vi är tre från huvudstaden som åker dit. Några fler?
Kommentera

Hade Mora gjort mål på alla målchanser hade det minst blivit det dubbla,Så överlägsna var dom.....Spel mot ett mål större delarna om matchen.....Är det någon som tycker något annat?
Kommentera

kinsulander:
"seger med 5-2". Synd för dig att den inte var spelbar! :-)

www.MIK.se
Kommentera

Slut 5-2

3-2 Håkan Bogg
4-2 Håkan Bogg
5-2 Johan Lindström

Skott: 12-6
tot: 56-16
Kommentera

MrAce:

2-2 efter andra..

1-0 Martin Jansson
1-1 Alexander Semjonov
1-2 Alexander Semjonov
2-2 Marcus Eriksson

Skott: 23-7
tot: 44-10 efter två perioder
Kommentera

0-0 efter första perioden

21-3 i skott till Mora
Kommentera

260kg kärlek:

Det ser bra ut ! Mer än halva bussen är nu fylld och det lär väl tillkomma några namn på listan under matchen ikväll med, skulle jag tänka mig !

Jasså, trevligt ! Får tacka för det :)
Kommentera

MrAce: Hur ser det ut inför Västeråsresan? Som en aptitretare, för att locka fler på resan kan jag skänka 15 st entrébiljetter till valfri hemmamatch under SA. Dessa kan ni väl ha som priser eller dylikt på resan till V-ås. Låter det intressant?
I så fall finns biljetterna att hämta hos mig.
Kommentera

Arboga ikväll
OK, vi börjar väl Västeråsuppladdningen ikväll med Arboga klockan 19 nere i Dosan!
Klassisk jullovshockey? 379 betalande, fyra tvåminutersutvisningar och seger med 5-2?
See you there!
Kommentera

Är det fortfarande Rossen som har mål rekordet i turneringen ?
4 Matcher/ 11 mål en turneringm, har för mig att det var -87 eller -88.

Någon som har koll på statistik från FMM Cup ?
Kommentera

Sv: Patrik Nilson
ante24:

Har väl gått bättre i år för honom än det gjort på bra många år..
Hoppas han kan höja sig ytterligare ett snäpp i SA, en spelartyp som "Mikael Simons anno 1996" skulle vara behövligt !
Kommentera

Sv: Patrik Nilson
Carina: Hur går det för Mikael Simons förresten?
Kommentera

« · 363742 · »