Forum

« · 366519 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Inför Bajenmatchen
Otur att matchen krockar med Falun - Bajen bara. Blir nog mer folk där, där är vi ju redan i Elitserien, detta är ju bara en transport.
Kommentera

Sv: Tack Mora!!!
rcw:

Då säger vi att alla MIKare ska samlas på C31 så slipper alla sitta utspridda :)

Det kommer arrangeras bussresa här ifrån iallafall ! Bara börja säga till att [f]du[/f] ska med !
Kommentera

PeO:
Så det var därför du skrev fel (15:06).
Kommentera

Sv: Mora - Hammarby
mw:
Jo! :-)

Ace>>
Låt saxen vina över min och mw:s lilla chat.
Kommentera

rcw:
som verksam i byggbranschen kan jag berätta att det är en jäkla tur att du skriver rcw och inte RWC då den sistnämnda förkortningen står för handikapptoalett...
Kommentera

MrAce:
Absolut! Hammarbymatchen tror jag passar bäst då det är en helgmatch.

Vi ska skicka ut information till alla medlemmar plus att vi även på vår hemsida kommer att uppmana alla att köpa biljetter på samma sektion (C31 se länktips).

Där finns ju också stolar överallt så att man "vill ha sittplats" är ingen ursäkt!

Sektion C31 som sagt.

www.MIK.se
Kommentera

rcw: Du kan väl inte begära att jag skall läsa igenom gästboken en gång i halvminuten samtidigt som jag skriver ett inlägg. :-)
Kommentera

rcw:

Skulle det inte kunna gå att försöka göra något stort arrangemang i antingen AIK eller Hammarby matchen. Om vi här uppe försöker skamla ihop till iallafall två bussar + att ni där nere i Huvudstadsområdet också försöker samla ihop er. Och få en stror klack som står och sjunger istället för att alla sitter utspridda ? Vad tror ni, intresse ?
Kommentera

jo1:
HM. RCW, rwc och Rwc. Skärpning och rättning i leden nu! "rcw" stavas det, dessutom genomgående med gemener :-)

Visst gav vi på sittplats MIK uselt stöd i går. Men ge oss en chans!

Några förklaringar (men inte ursäkter):
*De flesta av oss 30 på sittplats i går hade inte träffat varandra innan. Det blev mer ett enda lång hälsande och "När flyttade du till Stockholm", än hejaramsor.

*Alkoholintaget var 0 (och därmed oändligt mycket mindre än klackens :-) Men det ska iofs inte behövas.

*Flertalet kände säkert för att agera precis som MIK:s sittplatspublik brukar göra. Alltså som i går.

Däremot var det inte för mycket begärt att vi kunde ha klappat med, vilket jag tydligen har vittnen på att jag gjorde. Bra koll där! :-)

Bättring utlovas mot AIK.

www.MIK.se
Kommentera

wallin: Har du hängt med mer länge eller? Förra året mot aik var det 2000+ i premiären mot aik, varför skulle det bli sämre nu med en storvinst o bajen hemma? Sen så vad det än blir för siffra så blir det rekord för iår, då Mora inte haft någon hemmamatch ännu.
Kommentera

Kenny:
Om 4–1 för Hammarby hemma mot Sundvall var ett starkt formbesked, ser det klart lovande ut för MIK.
Kommentera

Inför Bajenmatchen
Det skall bli mycket spännande och se hur många åskådare som letar sig ned till Smidjegrav för att se matchen mot Hammarby. 2000 skall väl inte vara någon omöjlig siffra att uppnå.
Kommentera

Mora - Hammarby
Nu sticker Hammarby ut hakan igen (följ länken)... Hoppas på en riktigt bra match på söndag... Ska vi säga 3-1 inför 2954 pers i Smidjegrav?
Kommentera

Underbart med en så stor seger borta!
Kommentera

PeO:

Rwc sågs klappa händerna i slutskeded... då även en viss Henka Ström sågs mummla något!!! Tja.. vi vann ju så vi ska ju inte klaga ;-)
Kommentera

oddset: alldrig att det blir 2000..då skulle det banne mej vara rekord för mora i år!!! :)
Kommentera

Sv: GRATTIS!!
mw: Det som var härligt att se, förutom en överlag bra genomförd match, var grabbarnas "idiotkämpande" för att rädda bengans nolla dom sista fem minuterna då vik hade två powerplay.
Kommentera

Det klagas på draget från sittplats igår...för fasen rwc, glömde du muddra Sunes bandana?

Nu laddar vi stenhårt för mötena med AIK och Bajen, hoppas på tillrest hjälp från Mora?
Kommentera

Saxat från dagens falukuriren:
- Det var bra tryck på läktaren. I början hördes båda klackarna, men efter hand hördes bara vår, säger Peter och skrattar gott.

Även målvakten Bengt Höglund vill hylla lagets supporters.

- Det här var kul för dem. Att höra klacken ger en extra kick. De var inte så många, men de hördes. Så nu hoppas jag att det kommer mycket folk till matchen mot Hammarby, avslutar Bengt Höglund.

Kul att vi hördes så skapligt ändå! synd bara att dom Morabor som åkte ditt och satt på sittplats inte kunnat hjälpa till lite oxå när dom ändå var där!
Men visst ska vi hoppas på mycket publik på söndag?? en bra bit över 2000 borde väl inte vara någon dålig gissning?
Kommentera

Kan Mora bli seriens överraskning?
Svaret kan mycket väl vara JA!
Jag har sett samtliga lag från NHA och om Mora fortsätter som igår finns möjligheten att ta en direktplats till Kvalserien.
Visst, en match är spelad och Västerås blir, förmodligen tillsammans med Sundsvall, sist i serien men det ser onekligen mycket lovande ut.

Bengt Höglund är tillsammans med Hammarbys Carl-Johan Klint seriens främsta burväktare.

Peter Nolander är grym. Även Pierre Johnsson imponerar.

Framåt så var Martin Jansson överallt och Patrik Ross är förmodligens seriens främsta avslutare.

---------------

Klacken då? Mycket bra!!! Aningen rörig stundtals samt problem att få med sittplats drar ner betyget.
Det var mycket dåligt drag på Moras sittplatssektion igår. RCW>> Orsak till detta?
Kommentera

Sv: Matchbilder...
J0cke: Sorry, du har såklart rätt. Det var Real Player vi pratade om ja.
Kommentera

Stigsson: Just det du inte kan. Real Player filmer går mycket sällan att ladde ner så man kan spara dom på disken. Prova koppla ner från nätet så funkar nog länken filen så bra längr =/
Kommentera

J0cke: Eller också så tar man högerklick på länken och väljer "spara mål som" så kan man titta i lugn och ro när man vill :-)
Kommentera

Matchbilder...
Skynd, skynda. Har hittat gårdagen tvärsnytt inslag vid 22:15 som vissade 4 av miks 5 mål, inslaget åker nog bort ikväll så det är bråttom.

OBS! Du måste ha realplay o inslaget börjar 5min in i programet..

www.svt.se/orebro/tvn/ramfiler/2140_hi.ram
Kommentera

anders1972: Kan ju inte mer än TACKA jag oxå, härligt att få se killarna på isen efter det att vi stod å skrek i 10 min...GRYMT..

Å de spelade ju verkligen hockey...härligt att se..

Men vi får inte hoppas för mycket inför söndag..

Å alla ni som inte vet om att vi ses på Lilla Björn kl 14 vet om det nu..

Alla samlas där innan match å snackar lite skit å så..
15 % på hela menyn gäller för oss MIK supp...

Så sitt inte hemma innan match utan ta å pallra dig ner dit DU oxå..

ses där...MVH Ljungberg
Kommentera

anders1972:

Det gör vi verkligen ! :]
Kommentera

Tack Mora!!!
Tack Mora för en super match mot Västerås!! Nu bankar vi skiten ur Boorkhockey på Söndag!!
Kommentera

Helt Underbart!

Ville bara tacka alla tappra själar som ställde upp och åkte med bussen ner.. GRYMT!

Sen fanns det ju lite svagpunkter i mönstret... Tänkte på en viss "ultras" från STHLM som var tämligen malplacerad på läktaren!
Kommentera

Måste bara få säga när man var där å tittade.....Gud så bra Mora IK spelade,Helt överlägsna.....För att inte tala om klacken,Toppbetyg.Tack Mora IK och klacken för segern.Nu laddar vi om mot bajen på söndag.ÄLSKA MIK
Kommentera

Mattias - 74:
Om laget, ledningen, Lückner och ....gud vill så.

Mora behöver Leksand ( HU ! det där tog emot ), och Leksand......behöver kanske inte Mora i samma utsträckning nudå, men hockeysverige behöver "Mora- Leksand" !!!! Tänk vilket uppsving det skulle bli med "..alla hockeyderbyns moder" i elitserien. Och det uppsvinget behöver de i den ligan.

Sen är det bara att hoppas att Björklöven och Skellefteå kommer upp strax efter, och att MIF och Linköping fladdrar all världens väg, så kan nog elitserien bli riktigt rolig igen.

JAMEN, MAN FÅR VÄL DRÖMMA, ELLER ?
Kommentera

mw:
Ja jäklar ! Först vinner juniorerna över Leksand med 6- 1 ( !!! ):-D, sen vinner vi premiärmatchen på bortaplan med 0- 5 ( !!! ):-D. Käften är fullproppad med de ljuvligaste av praliner just nu.
Kommentera

Otroligt väl genomförd match av spelare och Moraklacken. Nu gäller det bara att komma ned på jorden snabbt och ladda batterierna mot Hammarby. Men inatt kan vi suga på denna härliga karamell.
Kommentera

Bafucin: mora vann med 0-5 grymt
Kommentera

Får väl stämma in i gratulationerna. Starkt gjort.
Kommentera

GRATTIS!!
Seger Borta mot Västerås med 5-0 i premiären!!!

Blir det derby mot Leksand nästa år månne!!!

Och nu pratar jag inte om Allsvenskan :)
Kommentera

Sv: Testa juniorer i A-laget
Knogen: klart man måste ha med robin gustavsson i A-laget..finns ingen bättre speluppfattare i mora´s juniorer..han har då gjort typ ass. i varje match ju!!! :)
Kommentera

Sv: Harald uttalar sig i MT
Knogen: Bara instämma med dig. Tycker att detta var Haralds första groda, tyvärr. Han skulle nog ha övervägt orden lte grann. Hur som helst är han den försiktige typen och han verkar ju vara helt inne på att MIK i alla fall borde ta sig till kvalserien.
Kommentera

snart drar det iväg!.....till ett försök till 3 poäng... det ordnar vi med hjälp av klacken!

slutresultat 3-5!
Kommentera

DomarenOne:
Sandlin lyckades i alla fall med en kioskvältare, när han på den första (tror jag) presskonferensen med MIK tillkännagav att Mora skulle spela som Sovjets landslag. Om det blev så kan diskuteras men han var ju rätt framgångsrik.
Kommentera

DomarenOne: Håller med er om att det är viktigt att bygga upp ett go och intresse runt laget för att få publik och andra att fatta att det är något på gång men är det verkligen Haralds jobb att göra detta? Hans uppdrag är väl att säga, tycka och göra så att det gynnar laget/spelarna på bästa sätt.
Andra överdrifter/underdrifter/påståenden/nyheter skall väl skapas av andra inom föreningen som har som uppgift att jobba med PR. Ett arbete som för övrigt ofta känns som om det är väldigt lågt prioriterat inom Mora IK
Kommentera

Knogen:
Håller med helt och hållet med.. Vart faktist riktigt besviken.. Att uttala sig med dessa ord ger nog förmodligen inte allt för positiva vibbar, varken till spelarna i laget eller som du säger publiken.. Fast å andra sidan så kanske Harald är den typen som hellre går lite försiktigt fram med sina förhoppningar och tankar.. Jag kan inte minnas att Tommy Sandlin var allt för kaxig heller den där säsongen som som vi föll på mål-linjen..
Kommentera

Harald uttalar sig i MT
Jag är inte alls särskilt förtjust i Haralds uttalande i MT idag:

"Idag har vi inte ett lag för elitserien, men vi ska vara med och jäklas lite."

Har vi hört det förr ? Ett sådant uttalande lär inte ( den här gången heller ) få Morafolket att gå man ur huse till Smidjegrav, vilket han senare i artikeln efterlyser. Att lägga ribban för högt innan serien startar är visserligen ingen höjdare det heller, men varför trasa sönder förhoppningarna ? För att få den kräsna publiken i Mora att gå på hockey krävs det mer än ett uttalande om att bara "jäklas lite".
Kommentera

Sv: VIK - MIK
MrAce: Kan meddela att det avgår en bil till från Uppsala, vilka troligen kommer att tillhöra ståplatssektionen.
Kommentera

Kenny:

Ja snart snart och snart ! :)

Hoppas att vi kan uppnåe ett tresiffrigt belopp på borta stå i morgon, så ska vi kunna ge VIK Support en rejäl match !
Kommentera

Lite mer än 24 timmar kvar till nedsläpp!! Det är nu säsongen börjar! =)
Kommentera

Knogen:
Det finns inte en enda ståplats kvar på "Nya Hovet", bara stoppade stolar överallt nu. Men det hindrar ju inte att vi står framför vår stol!

Jag tänkte se VIK, AIK, Hammarby och eventuellt Bofors borta. Förutom det blir det 1-2 SA-matcher i Smidjegrav, men inte redan på Söndag.

www.MIK.se
Kommentera

rcw:
Men på hovet står vi väl ? Hur ser det ut där förresten ? Finns det ståplatser på långsidan ? Jag är ju av den "gamla stammen" som helst avnjuter hockey på ståplats.

Kommer det förresten upp några FF- are till söndagsmatchen ?
Kommentera

Ta ut ert lag...tävla och vinn!!
Tja!

Ni kan ta ut just ert lag av Mora-spelare på sportspel.nu

Tävlingen pågår under Superallsvenskan (spelstart 21/1) och spelet sker i samarbete med AHF (så vi har officiellt tillstånd).

Vinnaren av det Superallsvenska spelet vinner en NHL-resa där det ingår biljetter biljetter till tre NHL-matcher. Varav en match är det VIP-biljetter till!!

Dessutom får alla som vinner en privat liga med mer än 25 lag en årsprenumation på tidningen Pro Hockey.

/Lars

PS: Ursäkta om detta räknas som reklam, men just nu är oddsen för nya deltagare att vinna tävlingen nästan för bra så det är nästa straffbart att inte tipsa er om det :-)
Kommentera

Steff:

Spoven kan man lita på i alla väder :)
Kommentera

rcw: Vi står högst upp i klacken.....Vi åker bil....
Kommentera

« · 366519 · »