Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 385963 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Söndag
MrAce: Det är nog ganska många som skulle vilja åka ner på söndag...vi skulle ju lätt fylla EN buss iaf...boka den nu å sätt upp listor, så åker vi ner å tar tre poäng av bajen...

Sv: AIK-MORA
wallin:
Nej, inte än. Men förhoppningsvis i morgon.

www.MIK.se

har nån nått foto som finns ute på internet från matchen så man kunna få se hur stor klack ni hade!!

MrAce: Jag vill veta nu!

Har minst en, eventuellt två till som ska med i sådana fall.

Forslund:

Har ett möte ikväll angående bl.a söndag, ber att få återkomma lite senare under kvällen !

Söndag
Blir det någon resa av eller, otålig, man vill veta nu!

Det borde ju finnas intresse för å åka ner igen.

Sv: Ryggsäckshockey
Falijs Finest i Sthlm uppger att Hammarby har bokat C 33 för klacken på söndag, sittplats har C 32, samma som igår.

Enda skillnaden, de stänger av mellan de andra sektionerna, vilket betyder att vi har baren för oss själva, helt!

KING

Sv: Ryggsäckshockey
Knogen: Håller fullständigt med dig,Men detta är något man får leva med på bortaplan.Så är det,Men fråga mig inte varför.....GO MIK GO

Ryggsäckshockey
Följande är taget från DN´s rapport från matchen igår:

"När laget spelade fysikt och elakt var man bättre än Mora, men Mora vann på att man var lite skicklagare och hade lite mer flyt."

Jag kan i viss mån hålla med om det. Å andra sidan står det väl i regelboken att man inte får hålla i klubbor, agera ryggsäck på sina motståndare mm mm. Det snackades om att man från domarsidan skulle försöka stävja sådana tilltag inför den här säsongen, men det är bara att inse att en spelare måste dratta på ändan innan domaren höjer armen. Minns speciellt en episod från första där Martin Jansson i vanlig stil skrinnade på som ett expresslok, med en AIK- are hängandes över sig, genom hela mittzonen. Jag tror inte AIK- spelaren tog ett enda skär. Solklar utvisning tyckte vi på morasektionen, men inte domaren. Jag hörde då en person bakom mig säga nåt i stil med "Det är väl f-n att man måste ramla innan domaren tar en utvisning". Så sant! Detta var f.ö. långt ifrån den enda situationen som domaren borde agerat i.

Mora åkte ifrån AIK långa stunder i matchen, och AIK´s chans var att spela ryggsäckshockey. Speciellt i första perioden var domarinsatsen på just den punkten väldigt svag. Inte ofta jag kritiserar domare, men när man tillåter sådan hockey så blir jag lite kinkig!

Sv: Viktig seger!
MrAce: Skönt, då är inget trasigt då i alla fall. Om han står över en match så är det väl OK, huvudsaken att det inte blir flera veckors frånvaro.

mw:
Absolut Markus. Han gör ett jättejobb. Han har verkligen lyckats få till en fungerande klack, som jag hoppas ska växa till sig ännu mer vad det lider.

En Ljungberg mot Bajen är ett måste om vi ska vinna, ser det ut :-)

Skulle inte den gode Jan kunna öppna pluskan och sponsra lite. Det hjälper ju laget vet ja. De skulle i alla fall kunna reducera priserna lite.

Förresten Markus! Du hade rätt! Jag ligger ju faktiskt ganska bra till i tipskungen! :-D

Är det ingen mer än jag som tycker att Ljungberg skall ha en stor eloge för sin insats. Skall vi sponsra honom så att han kan komma ned på söndag också?

Sv: TV
MrAce:

Det är väl nåt sånt.... Möte ikväll??

Wattis:

Är det inte runt 19:10 som regionala nyhterna är ?

MrAce:
Vilken tid är det ikväll då??

Stigsson:

Martin kommer att träna idag och känna efter hur det känns, därefter tar man beslut om han kan spela i morgon eller om han bör vila.
Det rör sig förmodligen om en sträckning i ena ledbandet.

TV
Ni som har möjlighet att kika på GävleDala ikväll bör göra det, kommer visas ett reportage om Mora IK.

Sv: Respekt: Västerås
Vi lär ju inte gå ut o tro att vi kan köra på halvfart imorgon mot Västerås... då förlorar vi... De är säkert sugna på att slå oss eftersom vi vann där nere med 5-0!

Igår hade vi "hemmaplan" på Hovet... Imorgon ska taket lyfta på Smidjegrav... ;)

beku: Frågan som beku ställde igår kväll kvarstår. Är det någon som vet något om hur illa det är med Jansson???

metal guru:

Yes hehe, dock utan "kobjällror" !
Som "Seiern är vår folket" gärna anväder när de firar !

Stigsson:
Krossa Ersberg måste väl vara huvudmålet med fredagsmatchen. Se'n är enda utmaningen kvar att göra nåt åt publikligan.
För det är väl lite för mastigt att få in även tredjefemman före nån annan i +/-statistiken..?

MrAce:
'Seiern är vår' 10min innan nedsläpp spar vi till kvalserien. Mot Leksand... ;0)

Stigsson:

Haha jo okej ;-)

*Drar ner mig själv på jorden*
Får skylla på koffeinkicken som gör att jag håller mig vaken en morgon som denna :)

MrAce: Åja, nu ska vi inte ta i för mycket. Vore jobbigt om vi fick äta upp en sån sak senare.

En stilla önskan om att krossa seriens statistiskt bästa målvakt tycker jag räcker. ;-)

Stigsson:

Eller så kan vi ju kanske köra "Segern är vår" 10 min innan nedsläpp, vore rätt kaxigt ;-)

Vad sägs om att köra "Vi ska få Ersberg utbytt" tidigt i matchen på fredag.

Ljungberg, vad säger du? Kan du fixa det?

metal guru: "....och sjuan" du är fantastisk. Kunde inte ha uttryckt mig bättre själv.

Ja, Ross är lite på dekis, har vilat bössan och "bara" gjort 4 ass på de tre senaste matcherna ;-) Snittar endast 1,86 poäng/match, fy så dåligt.....not.

metal guru:

Han gör bara snygga mål, ingen idé att göra mål om dom inte är snygga.. sägs det ;)

Blir två st drömmål på fredag ! :)

Stigsson:
...och när förtrollningen är bruten, rinner det iväg..?
Tycker Ross har varit ovanligt dekis i målprotokollet på sistone. Han sätter dock tvåan, trean och sjuan på fredag.

metal guru:

Kortsagt: [f]JA[/f]

Nejdå, Erik är en riktigt bra målvakt så det gäller verkligen att våra spelare ställer in skottsiktet tills imorgon ! Får ta och bombadera honom annars, typ som mot Södertälje ´99. Vem glömmer Rossens tre slagskott i krysset hemma i Smidje!

metal guru: Då ska han få jobba för att hålla den trenden på fredag. Wesslan sätter första efter 2 minuter av första perioden :-)

Respekt: Västerås
19:37 in på första perioden 2004.01.18 gör Marcus Weinstock 3-0 för sitt Bofors på Erik Ersberg i Västeråsmålet.
Se'n spikar han igen kassen, men Kattakräken vinner ändå med det målet.

Se'n har det förflutit match mot Sundsvall. Hålla nollan.
Se'n har det förflutit match mot Hammarby. 0-0, full tid, 0-0 förlängning. Förlust i strafflotteriet.
Se'n har det förflutit match mot Oskarshamn. Hålla nollan.

Karln har nu hållit nollan i 11 hela perioder i sträck, plus en förlängning.
Respekt.
Men är det över nu?

kinsulander: Kan bar a inte låta bli att delge er något av det som sägs om MIK i AIKs GB på Svenska fans.

"Bra drag på dom (morafansen) annars. Trumslagaren lär ha träningsvärk imorrgon. Mora vann ändå på att dom satte dom chanser dom fick, så allt summerat så var det en rättvis seger för dom. Bara att gratulera till serieledningen."

"Grattis till Mora, man spelade taktiskt och tog till vara på AIKs individuella misstag."

"Hucko såg ut som våran polack ungefär, han spelade enkelt och var väl den som hade minst problem med de snabba Mora spelarna."

"Tyckte vi förlorade mot det bästa laget i SA, (dock i jämn kamp med bajen)."

"Mora spelarna var RUSKIGT snabba! Aik:s spelare brukar inte se långsamma ut men idag så... Mora kommer att chocka fler lag var så säkra på det!"

"hur som uppfattade jag MORA som det "bästa" lag vi mött...så här långt....Mora spelade taktisk..."

"Tyckte också att Mora var det bästa laget hittills i SA. De spelade, förutom Naumovs friläge, av trejde perioden rätt lugnt. AIK kom knappt förbi deras första forward."

"Är det någon match man ska va förbannad över att Gnaget inte vann så är det den mot Bofors. Ett sånt lag ska ju inte ens hinna dra på sig en utv. Det är ju ett riktigt jävla skitlag. Mora däremot var ju det klart bättre laget och förtjänade att vinna."

"Morapubliken klappade och trummade på riktigt bra under andra halvan av matchen och de ska ha cred för det. De ca 3-400 dalmasarna var klart bättre än Bajens publik den här säsongen."

Ovanligt att ett lag får så mycket possitiva omdömen av motståndarfansen, visst finns det negativa saker som sägs också men sånt skakar man lätt av sig idag.

Tack Mora IK,Helt underbart.....Nyss hemkommen från en härlig seger.Nu tar vi Västerås på Fredag.ÄLSKA MORA

MIK!

KROSSA AIK!

2-5 !

HOPPAS PÅ LIKA BRA FORTSÄTTNING!

GO MIK!, säger jag bara!
Har precis kommit hem efter att ha bevittnat MIK:s utskåpning av gnaget! Vilket lir! Vilket tryck på mik-sektionen på läktarn! Sampa, Boggen, Wesslan, & Nolander fullkomligt ägde isen!
Ni som inte var där...ni missade nåt!

GO MIK!!

Kul att besöka AIKs gästbok på Svenska Fans. Få verkar särskilt upprörda över förlusten, utan konstaterar bara att man mött bästa laget i superallsvenskan... Framför allt är det MIKs snabbhet de är imponerade av. Och det är väl bara att instämma - AIK hängde inte med ikväll.

Mattias - 74:

"PISSA PÅ AIK?

Undrar var era moderatorer tycker om sådana omogna inlägg..."

There´s one in every crowd, vet du, men han var en jäkel på att tippa iaf :-) Synd bara för honom att han inte lyckades förutse "Backens" dragare i öppen kasse.....:-)

Tack Mora IK för den härliga segern, blir lite matt på sporten på tV. Inte ett ord om någon av kvällens matcher. Men det är ju som vanligt....

Dykt lite i swehockys statistik efter halva serien:

Fyra MIKare i topp i poängligan, Ross/Sandberg/Bogg och Bergström.
Också Westerling och Marcus Eriksson på 10-i-topp.

OSANNOLIKA tio MIKare på plus/minuslistans 10-i-topp.
Ja, jag ska inte överdriva. Calle Bergström delar tiondeplatsen med två IKOare.

Mora i topp på Fair Play. 11.71 utvmin/match mot tvåan AIK's 14.00.

Mora i topp på PowerPlay-effektivitet. 36.11%
Bajen är nära - sedan är det klasskillnad.

Mora i delad topp på Penalty Killing.

Däremot måste jag faktist påpeka att det ser klent ut på målvaktssidan. På alla tre sätt att krama statistik ur målvaktens prestationer kommer Bengan BARA på andra plats.

Publikligan har vi också lite att 'arbeta på'.

Någon som vet om Jansson är allvarligt skadad?

metal guru: :)) *hoppas*

Gusten:
Jag för väl säga som det är. Vi Morabor är storsinta, och bjuder på lite Marshallhjälp då och då, till lag som behöver lite understöd. IKO ena gången, SAIK andra gången.
Nästa gång blir det Leksand i sista matchen i kvalserien. Det kommer betyda att Masken & co kommer slingra sig ifrån en förnedrande sistaplats, och lyckas lägga sig på en inte alls oäven femteplats på bättre målskillnad.
Mora då. Snygg andraplats. Vill ju inte ha favvotryck inför kommande säsong.

metal guru: åå va härligt *pust*...Vafan är det med Skellefteå på hemmaplan då? En seger (tyvärr mot Mora) och TRE förluster...pallar dom inte trycket månne.

Här kan ni läsa hur glada man är i Medelpad.

metal guru: ja d ä lite taskig uppdatering...

Gusten:
jo'rå 3-2 till Sundsvall - swehockey har dött bara.

lax: GRATTIS MIK!! Kul, vore ju toppen med Kval MIK-LIF!!
Tack än en gång för Hedlund,frexten.

metal guru: ja nu går det kalas...mik mot eliten..lif mot skiten...haha...=),,nä men allvarligt,,,nu ser det kalas ut!!

metal guru: Ja men Skellefteåmatchen är väl inte riktigt slut än

« · 385963 · »