MrAce: Jo det förstås, jag fick intrycket dock att det skulle vara ett krav för att vi skulle få honom men så kanske inte var fallet. Brynäs är ju en klubb med dålig ekonomi och varför skulle dom släppa någon som dom kanske skulle behöva om dom inte får något extra för det.
Nej jag har inte fått någon info om vi har köpt honom eller om vi bara lånar honom..
Men precis som Steff säger så går hans kontrakt ut efter denna säsong, och det vore ju bättre att ta honom gratis då än att betala för honom nu antar jag ?
Steff: Jag frågar för att snacket före var att vi skulle köpa loss honom för att Brynäs skulle gå med på det. Ace sitter väl inne på den infon men han verkar ha gått på muggen.
Stigsson: Det står att han spelar här resten av säsongen,Det innebär väl att han är brynäs ännu vad jag kan tolka det.Men jag tror att hans kontrakt går ut efter denna säsong.Tycker vi köper honom efter säsongen.
Mora vinner stensäkert... 6-1 och Pata Ross sätter tre baljor! Våran egen president Sampa dominerar matchen igenom och Nolan gör sitt livs match! Publiken kan uppskattas till 2834 st!
AH: Jag blev också förvånad att de bara presterade 70% mot AIK. Det är ingen siffra jag hittat på. Procentsatsen kommer från en intervju i en tidningartikel, Aftonbladet eller DD tror jag att det var.
mw: Lite osäker om mik bara kom upp i 70% mot aik. Speciellt som aikanhängarna tyckte att det var det bästa laget dom mött hittills. Inställnings- och kämpamässigt var dom nog nära 100%. Däremot så började aik spela mer avvaktande och hårdare i andra perioden (som dom spelade mot skellefteå kan jag tänka mig) och tillät inte mik komma loss med fart och bredd. Jag är verkligen rädd för att vik kommer att försöka med något liknande i kväll för det är deras enda sätt att ta poäng här. Dom är ute för att tråka ut mik och störa på alla sätt det går och då vet man ju hur det kan sluta om vik skulle gå och ta ledningen. Det här blir ett litet kvitto på om mik klarar att vara jättefavoriter. Gör vi det, spelar klokt och åker skridskor måste vik spela över sin förmåga för att ta poäng.
oddset: Det har ju snackats en del om att VIK inte har släpt in något mål på 225 minuters spel men vi ska också veta att man inte har gjort något mål på bortaplan sedan matchen mot AIK i omg 2.
I AIK drar sportchefen Anders Gozzi på sig grillorna igen, och Bofors Kattakräk blir av med Kåberg till kaffelaget - och räddar på så sätt elitlicensen.
Lite tändvätska? Saxat från VIKs hemsida: "Det är ett perfekt att möta dem nu efter alla framgångar de haft, nu är de lite lagom kaxiga", konstaterar Bäckman
Inne lite på samma spår som ljungberg. Det lär inte bli lika lätt som sist! Två mycket viktiga matcher i helgen. Två bra resultat och vi kan på allvar börja tro på kvalserien.....
Jag är förövrigt en värdelös tippare, så jag avstår....
Steff: Nu gäller det verkligen att vinna denna match. Före serien var detta en match som MIK var tvungna att vinna. Det skulle svida om laget föll mot Västerås nu när tabelläget är så bra. Västerås har skärpt sig på slutet och är säkert rejält revanschsugna. Om MIK åker runt och drömmer om onsdagsmatchen kan det bli tufft. Men om klacken kör hårt skall det väl gå att elda upp spelarna så att de spelar bra. Positivt är ju att MIK vann över AIK trots att man kom upp i 70% av kapaciteten. Så nog borde MIK kunna vinna bara laget spelar på topp.
Mora får d svårt imon, men vinner till slut med 4-2 efter sudden :=) Wesslan gör 5an i eget mål efter att ha fintat ner benga, han skulle göra en "ross" som han gjorde mot Sundsvall...skott i plocken med 30 sek kvar..
GO wesslan..
HAHA....4-2......wesslan gör det sista i öppet mål..
Forslund: Nej, men jag såg ett längre TV-reportage på Mitt-Nytt om hockeyintresset i Mora. Bl.a intervju med Sampa och Rossen! Kul att medierna vaknar inför sanningen.
Forslund: Nej tyvärr.... Har hockeyradion på söndag och dessutom måste man tänka lite på ekonomin ;) Är dock inbokad till Sundsvall... hoppas jag du är också ;)
Envetna rykten har nått mig idag om att MIK håller på att slutförhandla om en övergång för Adam Andersson till MIK! Själv har jag dock svårt att tro att Brynäs släpper honom i en situation som deras, men vi kan väl alltid hoppas. En back av hans kaliber underlättar ju onekligen en vandring ett steg uppåt i seriesystemet!
Lille: De där 3 bilderna var på själva klacken, sedan hjälpte ju C33 till en hel del också :) så vi på C32 ska väl inte ta åt oss all ära... Det här lär ha varit en av de bästa bortaresorna sedan Västerås 98/99
Ja det är lite konstigt det här att alla gör sin sämsta match för säsongen mot just Mora... kan det möjligen vara så att Mora var så bra att de gjorde motståndarna dåliga? Råkar vi vinna mot samma lag igen, ja då har väl laget gjort en fiaskosäsong eller liknande... rätt patetiskt faktiskt!
Kom igen nu... alla till hallen imorrn... Någon som är ett tips?
Jag tycker det är en ganska trevlig beskrivning: vi vinner en svår bortamatch med tre mål för att vi har en hög lägstanivå. Ett sådant uttalande signalerar med all tydlighet att MIK är lite för bra för de här sammanhangen. Eller... nåt sånt.
Det är ledbandet i knäet som är delvis av,Så han ska få ett specialskydd.Det tar väl 5-10 dagar att få det,Så han är tidigast tillbaka efter uppehållet till matchen mot Oskarshamn.ÄLSKA MORA
metal guru: ja det är lite underligt att alla lag spelar dåligt mot jusst mora...för det kan väl ändå inte vara mora som är bra??eller?... forzza mora!!
Nu sällar sig även AIK till dem som 'tyvärr gjort årets sämsta insats' mot MIK. Taget från SvenskaFans inledning av 'Inför AIK-Skellefte'.
"AIK gjorde en medioker insats i onsdagens hemmamöte med Mora. Frågan är om det inte var en av de sämst genomförda matcherna AIK gjort denna säsong. Mora var i och för sig bra och stressade AIK till enkla misstag.
AIK spelade en extremt stillastående hockey och därtill saknade laget den fantasi som laget flera gånger tidigare visat prov på. Passningarna var under all kritik och mottagningarna var inte mycket bättre. Värst av allt var ändå AIK:s anfallstaktik som enbart innebar att droppa ner pucken i offensiv zon. Med ett piggare Mora på isen var det ingen bra ide och AIK hade stora svårigheter att etablera något tryck mot Mora-målet."
Vicken jäla bonnröta vi har. Och precis HELA tiden, också! Vad kommer hända nu när serien vänder, och motståndarna redan 'gjort årets sämsta insats'?