Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 388624 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hur mår grabbarna?
Stigsson:

Verkligen !
Rätt beslut att låta båda stanna hemma igår tycker jag, inte bra om det skulle sprida sig i detta läget. Helst när man nu vet utgången av gårdagens match också ;)

MrAce: Känndes lite oroväckande när båda dök samtidigt!

Stigsson:

Både Ring och Rossen är på benen idag iallafall, så det verkar inte vara någon större influensa.

Hur mår grabbarna?
Två man får feber samtidigt, är det en slump eller är det någon influensa som börjar sprida sig i laget?
Om det är något allvarligare så kan det vara förödande, speluppehållet ser ut att komma lägligt om man säger så!

Sv: Hammarby - Mora 1/2
"...Mora fortsätter att spela stabilt i Superallsvenskan och går inte längre att kalla för en överraskning."

Citat ur DN...

wheppa: Hittat på Hammarbys geustbook,
Från ngn Sthlms mupp!
Du såg öht inte matchen eftersom du påstår att det var RÄTTVIST när Mora vinner! Bajen hade ALLT men slarvade med avsluten! Mora är ett riktigt pisslag och hade Bajen haft samma utdelning som mora hade i 1:a möte så hade Bajen vunnit med 8-1!!!

Spelarna tackade visst klacken!!! Att sedan inte klacken tackade spelarna bidrog till att spelarna snabbt försvann...
474, 2004-02-01 19:14:01

--------------------------------------------------------------------------------
KATASTROF!!!!!
Det Bajen visade ikväll (för övrigt då och då under hela året) gör ingen annan glad än de som anser att vi ska lägga ner hockeyn, ingen vilja, dåligt tempo (utom när det är brottom ner i sarghörnet och böka) Mora var bättre och det var Bajen som hadde träben och träskallar. Direktplatserna är körda, fan vet hur det går i derbygrupper. Kära Hammarbyare vi kan glömma elitserien (troligen för alltid), nästa match mot Västerbottens AIK går på Globen och den arenan bojkottar jag kategoriskt. Idag kunde man inte med bästa vilja se något som var bra med Bajens spel, Mora grisade, höllfast, hakade och hadde mer eller minder 4 spelare i sin egen målgård (de få gånger bajen hadde spel i anfallszon), att gnälla på dommaren som inte tog de uppenbara utvisningarna känns lite fel eftersom han var lika dålig som spelarna i Bajen.

Dålig dag? Så faaaaan heller, detta händer då och då med Bajen, jag förstår nu varför vi har fått spelare från Elitserien, skälet de är för dåliga! Inga vinnar skallar som det heter i trav världen.

Efter matchen så tackade inte spelarna oss få på läktaren, de skiter i oss så då skiter jag i dem. avslutningsvis en hälsning till laget! FUCK OFF!
Samma mupp som ovan, 2004-02-01 18:53:32
....................
Hela skåne håller på Er MIK!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Härligt. Bara att hålla i hela vägen nu!

Steff:
Klockren analys steff!! Men nu känns det som om uppehållet kommer väääldigt lägligt. Morakillarna såg något slitna ut, med all rätt :-)

Nyss hemkommen från Sthlm,Gud vilken härlig seger.Inget skönspel men gud så effektivt.Hammarby hade mycket puck,men Mora tryckte ut dom i hörnen å kontrade blixtsnabbt,Bengan hur säker som helst,Å när Bajen hade bara ett skott i spel fem mot tre det säger allt.Då började publiken vissla.Å mora fick nya krafter.....Grattis Mora IK å alla som var på plats....ÄLSKA MORA IK

Ja det va en verklig skön seger idag..
nu e kvalet nära...
MIK E BÄST SÅ E DE BARA...
FORZA MORA

Sv: TV-inslaget
Helt otroligt att Forslund återuppstått från det döda... Mitt in i tv rutan! Snacka om räkmacka :) Sen att tvreporter Johan Ejdeborg kläckte ur sig RedDragons, undrar vart han fått det ifrån?

Jag är iallafall stolt över att Mora IK är dalarnas bästa hockeylag just nu=). Hoppas oxå på att biljetter kommer att släppas i derbyn MIK-LIF. GRATTIS till segern mot Hammarby.

Kenny:

Ja kan man inte ta ett sånt uttalande med glimten i ögat, så säger det väl det mesta om hur stor krisen är nere i södra fäboden !

Ringer folk varje dag och frågar, dock är det svårt att sälja innan det är klart! ;)

TV-inslaget
...Verkar inte varit så populärt i läxingarnas ögon ;) bara att gå in på Superstars gästbok och läsa!

MrAce: När får man boka biljetter till de heta Daladerbyna? ;)

Trevligt att Mora fick ett så pass långt reportage ;)
Synd bara att vi inte hade lika stor klack som i onsdags... Det hade varit grymt om det visats på sporten!

beku:

Forza Forslund :)

Veckans citat:

Vad är det som talar för att MIK spelar i elitserien nästa säsong?

"Det är om Leksand åker ner i kvalserien, så ska vi trycka ner dem till allsvenskan, där de hör hemma"

hahahahaha =) Undra vad leksingarna tycker om det där uttalandet?

Och nu kom jag ju på att Håkan Bogg gjorde en kalasinsats också. Jag kanske kommer på fler vad det lider, men ändå en laginsats.

Ups! Jag glömde ju Bengt Höglund. Han och Simons var kvällens hjältar.

jo1: Så fruktansvärt skönt med 3 poäng borta mot bajen..mer än vad jag räknat med...
matchen visas i sportspegeln 20.30 på ettan....
mik mot eliten...!!

Underbart att via telefon höra vilket stöd grabbarna har på isen!
Nu ser man fram emot att få se inslaget på Sporten om en halvtimme.
Enligt säkra källor ska man få se/höra klacken i bakrunden när bergström blir intervjuad...

PeO: Du hade rätt, "Mora fortsätter o skrälla" av expressen, www.expressen.se/index.jsp?a=102140 .

Det här är ingen seger vi ska be om ursäkt över tycker jag. Bajen fruktansvärt uddlösa framåt, virriga och klumpiga bakåt. Vi gjorde egentligen bara bort oss vid två till fällen i egen zon, den ena gången blev det mål, den andra gången gjorde Bengan en otroligt kvalificerad dubbelräddning.

Bajen fick chansen i mitten av andra att spela fem mot tre i 1.24, utan att kunna etablera spel i anfallszon överhuvudtaget.

Mora ser mycket tunga ut framåt, och väldigt stabila bakåt. Som AH sa när vi åkte i bilen hem så var det chansmässigt jämnt. Hammarby hade pucken mest hela tiden i Moras zon, men kunde inte komma in framför mål. När Mora stack upp i anfall såg de väldigt giftiga och tunga ut.

Rättvist? Jahadå, om ni frågar mig. Men det känns som det kunde gått åt vilket håll som helst idag. Micke Simons en riktig megakämpe idag, men annars svårt att plocka ut nån särskild. En laginsats.

MrAce:

Helt underbart! Det här måste vara bättre än att få tre barn som är bättre än Pata Ross! Finns inga ord längre.. SÖDRASTÅ I LEKSAND... snart...

Kenny:

Underbart, saknar ord !

Underbart med en seger! specielt när vi har tre ordinarie spelare borta!
Och självklart känner sig Hammarbyarna pressade,det är juh dom som sagt att dom ska upp till eliten den här säsongen:) och då kan man juh inte förlora två matcher mot "pisslaget" Mora:)
Bra jobbat Mora!!!

Måste bara saxa in en kommentar tagen ur Hammarbys gästbok:

"Bajen hade ALLT men slarvade med avsluten! Mora är ett riktigt pisslag och hade Bajen haft samma utdelning som mora hade i 1:a möte så hade Bajen vunnit med 8-1!!!"

Andra kommentarer finns också att läsa som "Ett fjsko" osv... Hehe lite skoj tycker jag ;)

Här åker vi ner till Hovet med 3 nyckelspelare borta men ändå vinner vi!!! Det finns bara ett ord för det här... UNDERBART!!!

GRATTIS....
Grattis grabbar!!!
Det känns nästan som om man har spelat själv, efter att ha lyssnat på hockeyradion....fy faaan vilka sköna poäng. Ha en skön vila nu o ladda upp inför kommande spännande matcher...Grattis igen.....

PeO:

Ja, det passar perfekt det. MIK får gärna fortsätta slå ur underläge. :)
Ruskigt skönt med en till seger. Härligt!

Gissa rubrikerna i morgon:
"Moras flyt håller i sig"
"Skrällaget från Dalarna"
"Hammarby gjorde en ännu sämre match än sist"

Mora IK måste vara världens enda serieledare som slår ur underläge!

Hur var stämningen på Hovet, ni lyckliga jävlar som var där?

Fan va sköööööönt med en vinst så här före uppehållet..

Någon som kollat in långenlistan idag..2.45 på Mora mot bajen.Väldigt bra odds på en serieledare måste jag säga!
hoppas vi kan få med oss någon poäng idag..men det ser tungt ut med Ross borta.

Hammarby - Mora 1/2
lägger in ett resultat !

2-5 det är ju i hovet.......kan vi mot AIK kan vi mot Hammarby!

GO MIK GO MIK GO MIK!!!

Sv: Intresse för Hammarby 1/2
Ljungberg:

Om du är intresserad av att åka ner till Hovet så hör av dig till Dan Ljungberg på tel 076-2367315..

Resan blir av om vi blir ca 30 pers å då blir priset 250Kr + entre 130 kr

Nu är det nästan 30 som anmält sig..

Får DU för dig i sista stund å vill åka me så kom ner till ishallen å hoppas på att det finns plats kvar (troligtvis)....

10.30 går bussen

Annonskampanj
Någon som sett AIK:s helsidesannons i Aftonbladets sportbilaga? Jag m.fl. fick oss ett stort garv! En bild tagen från en tekningssituation. Bilden tagen med Hammarbylirarens rygg mot kameran. Hockeybyxorna har glidit ner på honom och tröjan upp. Däremellan syns ett par röda stringtrosor! Bara annonsen är värd priset för tidningen! Humor.

Adam Andersson
Gratulerer Mora för att Adam A kommer att spela för dem resten av säsongen. Den mest talangfulla back jag har sett i Brynäs de senaste 6 åren.

Sv: Västerås-matchen
Stigsson: Håller fullständigt med dig

oddset: Håller med dig fullständigt,Mot nya tag på hovet på söndag,FORZA MORA

Tycker vi ska va jäkligt nöjda med att vi fick med oss dom här två poängen från den här matchen.Bengan räddade oss ett antal gånger idag! Och sen måste jag säga att jag tror aldrig jag sett ett Moralag förlora så många tekningar! där brast det väldigt mycket!
Bara och hoppas att det blir en uppryckning snarast.

PeO:

"Som min tjej brukar säga: var den verkligen inne? "

Det får mig att tänka på ett citat av Tommy Lee, som i en intervju gav sin syn på en kopulativ aktivitet han hade tillsammans med den berömda f.d. porrstjärnan Traci Lords:

"Det var som att slänga in en trumpinne i en tom gymnastiksal"

PeO: Sanningen var väl den att VIK spelade ett tight och bra försvarsspel och lät inte oss komma in på mål. Så jävla dåliga var vi inte, dom gjorde oss tama. Under dom perioder i matchen som vi orkade hålla högt tempo så såg dom skärrade ut men jag förstår om laget inte orkade köra i det tempot som krävdes i 60 minuter.

Ang. sista målet, se min syn på saken i inlägget jag skrev 23.07.

Bengt Höglund-VIK 2-1.
Med en stor andel ovana besökare i Smidjegrav (potentiella fans) och ett långt inslag på Mittnytt (betitlat "Hockeydramat i Mora") var det trist att laget spelade så taskigt ikväll. Men jag överlåter till Harald att tillsammans med spelarna rätta till bakgrunden till alla de felaktiga och ångestfyllda beslut spelarna tog på isen ikväll. Det blir nog ett helt annat MIK som skrinnar ut på Hovet mot Bajen.

VIK imponerade med effektivt gnetspel som ändå glimtade till ibland med snabba anfall.

Finns det något sansat vittne till MIK:s segermål? Som min tjej brukar säga: var den verkligen inne? Västeråsarna var ju tämligen upprörda efter 2-1, men det kanske bara var besvikelsen som behövde skrikas ut...

Tack Thorsbrink för bonuspoängen!
Avgörande målet gjordes efter att Marcus Eriksson hakat sig ifatt deras back och kunde därför ta ifrån honom pucken och servera Ringen. Solklar utvisning på Marcus om jag hade dömt (tur att jag inte gjorde det :-)). I och för sig var det rättvist att vi fick segern men inte på det sättet.

Eller föresten skit i på vilket sätt vi vann, vi fick två poäng och ryckte ifrån Hammarby i toppen!!

metal guru: Den där Lindh var inte riktigt klok. 2+2+10 var ett rent påhopp på Skogs, slängde handskarna och gav sig på honom. Skogs fick 2 min för att han stod och tog emot stryk. Killen skulle ha haft matchstraff redan där.

Västerås-matchen
Den där Andreas Lindh var het idag.
1) 2min HI-ST
2) 2+2+10min ROUGH
3) 2+20min CHE-B, GA-MI

Sv: AIK-MORA
MrAce: I`m back.

Man vet aldrig när jag kommer tillbaka på hemmaplan, men när jag väl gör det, då blir allt som förr kan jag lova.
DÅ är Forza Forslund på räcket, liksom mot Bajen på söndag, å S-vall borta.

Sv: Adam Andersson spelar för Mora!
Stigsson: Det är bra,Nu har vi 8 bra backar menar jag.Tycker Westberg gjort bra ifrån sig dom matcherna han spelat....

Aah, laguppställningen var redan uppdaterad (länk) och mycket riktigt så är det Skogs som har fått flytta på sig.

Steff: Ja det känns tryggt. Inget ont om Martin Westberg som sjunde back men han gick faktiskt bort sig ett par gånger i början av matchen mot Bofors. Hade B varit mera effektiva där så kanske den matchen hade sett annorlunda ut.

Vem av våra sex backar får kliva åt sidan idag då när Andersson kommer? Skogs eller Ring, jag misstänker att Skogs kanske får nöta lite bänk ikväll.

« · 388624 · »