Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 307003 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora-Bofors 1-2
Stigsson: Till Erikssons försvar så har MIK drabbats av fler utvisningar i 9 av de 10 senaste tävlingsmatcherna mot Bofors.

Det måste vara många älgjägare i Mora. Nästa år kanske älgen är utrotad i Mora och då har jägarna tröttnat och letar sig ner till hallen igen.
Kommentera

mw: Mycket intressanta siffror. Kan du inte skicka dessa till någon domarkontrollant.
Ska herr Eriksson döma Alllsvenska så får man tilldela honom matcher där han klarar av att hänga med, han är helt klart inte kapabel att sköta toppmatcher.

Kan nog kanske vara så då att "jaktfenomenet" är en myt, men jag vidhåller fortfarande att ett visst svinn sker under dessa dagar. Kanske bara min brist på att bedöma läget :-) Då var det väl bara så då att Västerås helt enkelt inte var så populära.
Men å andra sidan så kanske många visste att matcher mellan MIK och lokatterna brukar bli bra fajter och utan jakttiderna så skulle det ha kommit 1500.....??
Kommentera

Sv: Bussresa
Halva bussen är nu fylld efter gårdagen !

Nu fyller vi resten, har DU anmält dig ?
Anmäl dig till mig annars !

Fredagsmatch, Löning, Match mot ett topplag... Kan det bli så mycket bättre ? :)
Kommentera

Stigsson: Här kommer lite utvisningsstatistik i minueter mellan Mora- Bofors då herr Eriksson dömt.
Mora - Bofors
40 12
32 20
14 10
--- ----
86 42

Kan det verkligen skilja så mycket i praktiken? Spelar MIK mer än dubbelt så fult? Inför gårdagens match ledde Mora fairplay-ligan.

Älgjaktsfenomenet tycks vara en myt eller...
Kommentera

Sv: Domaren
J0cke:

Hmm jadu, blir så trött på att man inte kan hitta en bra nivå på domarna i serien.. Om Nämnd hör till de bättre som dömt oss i år så säger det det mesta anser jag.. Blir så trött på detta, men man slutar aldrig att förvånas längre heller ! Det började med en bra nivå i premiären i Karlskoga när Robert Lahti dömde, men sen har det vart under all kritik. Och Eriksson ska jobba som polis, vart är då Sverige på väg.. *lol*

Nej vill verkligen inte skylla på domaren, BIK var riktigt bra igår och ska inte ta ifrån dom det, men domarstandarden måste bli bättre !
Kommentera

Stigsson:
Pling ! grattis till en korrekt "gissning" Stigsson ;)

Tycker vi gjorde en bra match ändå igår, positivt med publiksiffran med ! Iövrigt så är det bara att ta nya tag i helgen mot IKO och sedan mot Arboga.. Vi ska till SA, Vi kommer att ta oss till SA om vi fortsätter spela bra !
Kommentera

Trots att jag tyvärr inte kunde se matchen så kan jag gissa mig till vilken som uppträdde i randigt. Jag kan sätta rätt så stora pengar på att han bär namnet Lars Eriksson, har jag rätt eller fel?
Beskrivningarna stämmer då väl in på vad den mannen har presterat tidigare.
Kommentera

mw: Håller med mv.
Det viktigaste är att dom fortsätter att spela bra.
Visst är serien jämn men jag menar att med spelet som dom visade upp mot bofors så ska det mycket till om vi ska tappa våran SA plats.

Vad gäller domarinsatsen så , ja vad säger man.............
Kommentera

J0cke: Lugn... :-)
Så länge MIK spelar bra så kommer dom att ta sig till SA. Sedan att de torskar pga lite tveksamma domslut kommer att jämna ut sig i längden. Vi tar BB i SA istället...
Kommentera

mw: Inte sved? Antar att du inte var på plats. Vissta kan hålla med om ditt resonemang om att bb o iko kan segla iväg o bli favoriter så länge Mora tar sig till SA.
Kommentera

T: Personligen tycker inte jag att denna förlust sved. Ser istället med förtjusning att vi vann sista periodens skottstatistik med hela 19-5. Det hade varit värre att blivit utklassade av lokatterna. Detta är ett perfekt läge om MIK skulle ta sig till SA. Låt Bofors och Oskarshamn segla iväg som favoriter efter jul. MIK är inte bra på att vara favorit. Se hur det gick ifjol när laget skulle komma bland 4:a bästa i SA som många trodde...
Kommentera

Sämre domare är fan svårt att hitta. Tom epa-nämd håller högreklass. Och som Kenny säger så är det 3:e gången han dömer för norskarnas fördel, PATETISKT!! Snart är det dax för tjomen att åka med polis eskort från Smidjegrav, eller han ska inte vara välkommen längre!
Kommentera

klacken
Mycket bra fart på läktaren idag!! en stor eloge till alla er som var med och höjde stämmningen.
Kommentera

Eriksson måste vara den sämsta domaren i hela serien... det är 3e gången han dömmer Mora - Bofors o alla gånger har han avgjort för Bofors fördel... helt ofattbart hur han kan få dömma igen... Pajas!
Kommentera

Step:
helt rätt... besviken är bara förnamnet! Fy faaaaan!
Kommentera

Mora-Bofors 1-2
Tyckte att det var en tungt förlust idag.
Tycker också att Bofors är ett lag med flyt just nu.
Istället för 1-1 i andra perioden på en kontring (Pucken var inne) så blev det spel 3-5 och 0-2 .TUNGT
3e perioden tryckte Mora på bra ,reduceringen kom också efter bara 2,09 min, Marcus Eriksson på ett ben förbi sin back.
Sedan var det ett konstant tryck i Bofors son resten av matchen
Kommentera

Domaren
Det är trist när domaren avgör en match. Visst borde MIK göra mål på sina chanser, men en rad tveksamma domslut gör att man känner sig besviken.
Kommentera

Sv: Nybro Förstärker
Undra hur bra en spelare från Finlands andra division kan vara då dom kör en sluten elitserie i granlandet. Tror inte på nån vidare kvalitet i deras sk. Allsvenska o därav att han inte riktigt kommer hänga med i vår finna allsvenska (förutom derbygrupperna). Man hoppas att han floppar men som brukligt när man tänker så så blir det tvärtom.
Kommentera

Sv: Nybro Förstärker
MrAce: Det verkar onekligen som Nybro gjort en kanonvärvning.
Kommentera

Sv: Mora - Bofors
Stigsson: Älgjaktsfenomenet kan ha uppstått tidigast någon gång sent 60-tal, tidigt 70-tal eftersom det då först blev aktuellt med säsongstart i oktober. Men går man igenom siffrorna är det oerhört svårt att hitta något samband mellan älgjakt och låga publiksiffror eftersom motståndarlagen varierar år från år och alltså drog olika mycket folk till hallen. Det verkar mer som att älgjaktsfenomenet är en myt, men jag törs inte säga det säkert. Angående senaste matchen kan VM-finalen i fotboll spelat in.
Kommentera

Nybro Förstärker
Intressant nyförvärv till Nybro, se länk.
Kommentera

J0cke: Nej du har nog rätt, och jag hoppas att det blir så men med erfarenhet så vet jag också samtidigt att just denna oktobervecka så brukar det vara svårt att få publik oavsett vem som är på besök.

mw: Du som har koll på alla publiksiffror kan väl kolla in siffrorna för mitten på oktober i jämförelse för resten av hösten. (Förresten så hade jag ingen info hemma om det du frågade mig om igår).
Kommentera

Sv: Anders Nilsson
Stigsson:
Anders spelar ikväll, var också osäker på det.. Men han värmde precis och spelar ikväll med Sampa och Jim från start enligt lagkamrater.
Kommentera

Stigsson:
Tycker du inte om älgjakt ? :) hehe
Nej instämmer nog på dig Stigsson " den där j***a älgjakten", förstår inte nöjet med det.. Men det finns det säkert älgjägare som inte förstår det roliga med hockey heller så ;)
Kommentera

Anders Nilsson
På officiella så finns Anders Nilsson med i kvällens laguppställning men han är väl avstängd i ytteligare en match?
Kommentera

Stigsson: Tillägg också att Mora vunnit dom två senaste matcherna stort och det kan i sin tur locka mer. När resultaten kommer så kommer också mer publik eller är jag helt ut o cyklar?
Kommentera

Stigsson: Jag vet då två älgjägare som var på matchen! :-)
Hur mycket kan klubbarma styra över spelprogrammet?
Om de har en del att säga till om så borde ju MIK i fortsättningen försöka lägga in så mycket bortamatcher som möjligt under älgjakten.
Kommentera

ny träningshall..
anser ni att mora skulle behöva en ny träningshall!! jag har detta som projektarbete i skolan och skulle bli tacksam om någon som satt inne på information om ett ev bygge kunde dela med sig om vad han vet! jag vill även veta vad folk tycker, är en ny ishall nödvändigt? tack på förhand...
Kommentera

mw: Tyvärr så har vi den j***a älgjakten som troligtvis tar bort en hel del publik. "Toppmötet" mot VIK sist drog ju bara 800.
Kommentera

Sv: Bänkad?
Fisken: '

Mina åsikter bygger på fakta från Mrace.. skratt!
Nejdå men jag såg ju matchen sist och skogs spelade väl ingenting?
Kommentera

Mora - Bofors
Det borde väl komma 1100 pers idag på toppmötet mot Bofors!
Kommentera

[f]Nu är det bara att anmäla sig![/f]

Lönefredagen den 24:de så tillägnar du din tid genom att hänga med MIKbussen ner till ROCKLUNDA för att återuppliva gamla minnen!!! bussen går från Mora vid tre och stannar sedan i Blg för att hämta upp ev. folk!

Pris 150:- exkl inträde till Rocklunda
Kommentera

Fisken:

Jo man går runt på fyra kedjor.. Exakt hur många minuter Skogs spelade mot Västerås går tyvärr inte att kolla.. Sånn statistik har inte bokförts här sedan Tommy Sandlins tid.

Men visst det var kanske jag som var ute och cyklade när jag sa att han spelade. Blandade nog ihop Skogs med Sandberg som gjorde något byte. Sorry. Idag vet jag dock att man väljer att gå runt på 4:a kedjor.
Kommentera

jo1:

MrAce:

Skogs spelade ju inte ett enda byte mot Västerås. har man "mindre" speltid då? Som jag kan läsa på laguppställningen idag är han också bänkad? man spelar väl inte på 4a hela femmor?
Kommentera

MrAce:

Tja.. bänkad är väl att överdriva då... men han "mindre" speltid då!
Kommentera

jo1:
Vet inte om man kan kalla att Skogs var bänkad, som jag förstått Harald så går man runt på sju backar. Han spelade som sjunde back mot Västerås, men mot Mörrum så spelade Pierre som sjunde back.
Så det verkar som om Harald och Micke W. vill prova sig fram lite ?
Kommentera

mw:

Knepigt situation.. Svårt att se vem man ska bänka! Tycker att Calle har höjt sig flera snäpp sen början av säs. men anser samtidigt att Peter börjar tackla av lite.. Men anser samtidigt att man inte ska bänka honom! Pierre var ju också mycket bra sist då detta är ju oerhört knepigt! Westäng, Ring & Adam är väl de tre mest givna backarna... Suck!
Kommentera

jo1: Hmm många bud nu. Hur som helst är det bra att backsidans konkurrens har ökat kraftigt. Det känns som det är något stort på gång den här säsongen. Kanske en lyckad superallsvenska eller kvalserie...
Kommentera

jo1: Helt rätt, Calle liksom Ringen var bättre sist än tidigare. Bra med konkurrensen. När försvaret håller tätt så ska vi väl inte klaga. Sju bra backar och en måste sitta så är verkligheten. 1 insläppt på två senaste matcherna, varav målet mot Mörrum med 30 sek kvar var bara slarv säger väl en hel del.
Vi kan väl enas om det här; Broberg får det tufft att ta en plats när han kommer tillbaka.
Kommentera

Calles match mot V-ås var ju riktigt bra!
Hård konkurens nu!
Kommentera

Stigsson: Skogs kanske hade en lättare förkylning?
Kommentera

J0cke: Nolander ska väl spela tycker jag. Däremot så borde Skogs kanske peta Bergström. Ringen har inte heller gjord så hemskt bra ifrån sig men ser bättre och bättre ut.
Kommentera

Fisken: Håller med totalt. Skogs är tusengånger bättre än tex. Nordlander som gjort flera dåliga matcher irad men ändå får spela. Hoppas Skogs samlar krafterna tills imorron o återfinns på plan.
Kommentera

Bänkad?
varför sitter thomas skogs på bänken? nog finns det flear av dom andra backarna som jag skulle sätta där i alla fall?nån som håller med?
Kommentera

Jag har fått hockeyabstinens utav bara moaaaaaa...
31 h kvar... SKOJ!
Kommentera

mw:
Igår anmälde sig 15 personer, och det kommer information i matchprogramet om resan i morron, så en bussj-vel ska vi få ihop :).
Vore jäkligt skoj om ni (STHLMs) ligan skulle kunna samlas på bortastå också, istället för att hamna på sittplats. Så skulle vi kunna ge allsvenskans bästa supporterklubb VIKsupport en rejäl match på läktaren !
Kommentera

Sv: VIK - MIK -99
MrAce: Det jag fortfarande retar mig på från den matchen, var hur domaren hela tiden gynnade VIK och eliterielagen i stort. Men matchen var fantastisk. Tänk om MIK vunnit den!
Kommentera

MrAce: Kan ni meddela hur många som anmält sitt intresse undan för undan så att det uppstår en slags hypnos. ;-D
Kommentera

Stigsson:

Har tyvärr inga på lager just nu, ska se om det går att ordna fram något mer.. Får nästan gås hud av de där ;)
Kommentera

MrAce: Ahhh vilka minnen, brings tears to my eyes. Har du fler sådana filer?
Kommentera

« · 307003 · »