Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 313266 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Västerås
PeO:

Det är nog inga problem :)
Kommentera

Sv: Västerås
Ace & co:
Får vi med oss banderoller och annan shit från Mora till Rocklunda?
Kan vi låna 100-klubbens megaflagga?
Kommentera

Sv: Mora - Arboga
MrAce: Existerade någon klack igår, liknande den mot Bofors?
Kommentera

mw:
[u]Första[/u] Arboga målet var ett friläge som Semjonov satte mellan benen på Bengt Höglund.

[u]Andra[/u] Arboga målet kom genom Jonas Almqvist i PP. Tyckte inte det var ett riktigt slagskott, utan mer en flippuck som kunde leta sig in bakom Bengt.

Skönt med trepoäng iaf igår, efter en match som inte höll någon större underhållning. En vanlig dag på jobbet kändes det som för grapparna.

Fö. Enstaka platser kvar i bussen nu bara, skynda dig om du vill med.
För mer info kontaka mig på kansliet 0250-17830.
Kommentera

mw: Den som räknade skotten måste ha sovit. Enligt FK så hade Arboga räknat skotten själva och kommit fram till 21 st så sanningen ligger väl kanske någonstans mittemellen.
Kommentera

Kenny: Skönt och se att MIK endast fick 9 puckar mot den egna målburen. Mindre skönt att Arboga kunde göra 2 mål på dessa skott. Hur gick det till?
Kommentera

Underbart med 3 poäng idag... trotts en tempofattig match... tycker inte pucken studsar vår väg idag´med tanke på alla ribbträffar men ändå vinner vi! Underbart!

Alla till Västerås på fredag, boka nu... Finns bara ett fåtal platser kvar!
Kommentera

Hemma igen!
Seger med 3-2. Ross gör en bra match.
Många ribb träffar .
Saknade Bogg,Westerling,Sandvik.på isen idag.
Kommentera

Åker ner till hallen nu.
Ska bli intressant att se lite nya kedje formationer.
Hoppas också att det går bra för Boggen , Westerling , Sandvik .
Kommentera

mw:
Ingenting är omöjligt som Gunde säger :p.. nej säger som du mw, kommer det över 900 så är jag också nöjd !
Kommentera

MrAce: 1100+ är det troligt? Nja men jag blir besviken om det inte kommer 900 stycken.
Kommentera

MrAce: Jag tycker att det är bra att Harald provar olika kombinationer. Det verkade ju som Magnusson satte några puckar direkt i ny miljö. Om det var tillfälligheter eller inte låter jag vara osagt.
Kommentera

Stigsson:
Visst kommer det bli en tuff fajt, intressant att Harald väljer att splittra första kedjan med tidigare "Magnusson, Eriksson och Bogg" och istället slänger in "Anders Nilsson och Johan Lindström tillsammans med Mackan" Är det ett geni drag av Harald på gång tro ? ;)
Kommentera

mw:
Ja en svår fråga! Man verkar ha gjort en bra match hemma mot Västerås (1-2 efter straffar) med skotten 27-28... Så spelarna kanske nog känner att de skulle kunna slå vem som hellst. Så några gratispoäng är absolut inte att vänta!

Dessutom måste Mora spela mycket bättre denna gång och inte släppa till ett 0-2 underläge direkt i inledningen... Nej får vi samma start som mot Oskarshamn skulle det vara guld värt, då tror jag att vi kan få se en riktig utspelning!
Kommentera

MIK 2003/2004
Så här långt har MIK spelat över min förväntan. Jag trodde att laget skulle få problem defensivt, men tvärtom mot mina föraningar så har MIK släppt in lite mål och är det lag i serien som har minst skott mot det egna målet. Offensivt så har backarna dock inte gjort så där värst många mål om man jämför mot de andra motståndarna.

"Fair-play"-ligan leder också MIK. Det verkar som det är bättre disciplin i laget i år. Spelet i "Box-play" måste dock bli bättre.

Individuellt sett vågar jag inte uttala mig. Hade innan säsongen hoppats på att "Simme" skulle bli rutinerad och blomma ut ordentligt och att Ross skulle undvika att hamna på minus i plus/minus-statistiken. Hur ser ni andra på säsongen hittills?
Kommentera

mw: Arboga är betydligt bättre än vad tabellen visar tycker jag.
Jag var tillräckligt orolig för att inte ta med Mora i min trippel som jag lämnade in idag. Hoppas inte att det blir så men det fanns säkrare matcher att ta med.
Kommentera

Sv: Randy slår till igen
MrAce: Boro kanske hann konka innan Randy kom igång med sina krav.
Kommentera

Kenny: Undra om det är positivt att möta Arboga just nu? IFK-Laget kan vara helt nerkört mentalt och lida av prestationsångest. Eller så kämpar de fruktansvärt för att vända den neagtiva trenden. Arboga borde vara bättre än den tabellplacering dom har just nu.
Kommentera

Stigsson:
Haha nej det förstås, men skulle tänka mig att om Olofström skulle få en skatteskuld/ stämning av "Herr Edmonds" så skulle dom gå i graven ? Vet dock inte så mycket om olofström, mer än att Andreis Ignatovics spelar/de där.. Även Randys Team Boro gick ju under, dock var det väl inte pga honom (?), utan att man köpte spelare i tex Rolf Ridderwald och Masken klass.
Kommentera

MrAce: Är du säker. Det måste nog finnas nåt litet krav där också.
Kommentera

Stigsson:

Ja han har väl lämnat små "ekonomiskaspår" i alla klubbar han vart i, utom Olofström har jag för mej ?
Kommentera

Randy slår till igen
Vår vän (not) Randy Edmons har slagit till igen. Denna gången mot redan skuldtyngda Björklöven.

Följ länken.
Kommentera

Kenny:

Visst vore det j*kligt skönt med tre poäng och förhoppningsvis kunna få lite marginal ner till strecket.

Förhoppningsvis så kommer det +1100 även denna match ! Ta med en kompis så blir vi ännu fler..
Kommentera

Mora - Arboga
3 poäng ett måste nu på onsdag, och det borde vi fixa!
Hoppas för övrigt att fler hjälper till att stötta laget från Västra Stå! ;) Det går att få bra stämning i hallen, bara man vill.
Kommentera

Västerås
Blir det några supporters från 08 området tro på fredag?? Hoppas klacken från onsdagens match mot Bofors hänger på bussen.
Kommentera

Sv: Bussresa
oddset:

0250-17830 på kansliet, eller så mailar du namn och mobil nummer till mig bara. Så skriver jag upp dig på listan.
Kommentera

MrAce: Vart anmäler man sig till bussresan då?
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Mora
MrAce: Visst var det en skön seger. Fortfarande är det dock 3 poäng som skiljer oss från Örebro på en 5:e plats. I praktiken är vi dock 5 poäng ifrån missad SA-plats eftersom MIK borde vinna hemma över Arboga och att Västerås vinner över Örebro hemma.

Hur som helst är vi med och slåss om SA-platserna. Kan inte låta bli att dra paralleller mellan Rögle:s nuvarande säsong med MIK:s fiaskosäsong i norra serien. Titta på skoj under "line ups" under en typisk match från den säsongen och jämför med dagens trupp. Nog känns det som dagens MIK är betydligt starkare.
Kommentera

Fisken: En småsumma på 30 kronor bara :-)
Kommentera

Stigsson:

Underbart med 3 pinnar igår ! en riktig laginsats, från en krigande målvakt ända fram till krigande forwards.

Kämpa insatsen som Sandberg bjöd på vid avgörande 4-2 målet, kommer vi som var på plats aldrig glömma.. Som fö uppgick till ca 20 st röd klädda på läktaren.

Nu tar vi Arboga !..
Kommentera

Muffen:

Den fylls mer och mer, är lite över 35 anmälda nu.. så nu hjälps vi åt att fylla de sista platsern !
Kommentera

MrAce: Hur gåre me resan? är bussen full lr??:P
Kommentera

Starkt att ta Oskarshamn borta, ännu roligare att se att Christian Magnusson sakta men säker börjat att ta för sig som den poängkung han är värvad som. Två mål till igår och enligt uppgifter bra spel.

Nu ser vi till att hålla farten uppe. 5 matcher kvar till en veckas vila, kom igen MIK.
Kommentera

mw:
vad har du i insats då?
Kommentera

T: Det verkar lite struligt på sehockey idag. Typiskt när man har följande fyrling inne:
Luleå - Leksand 2
Mjällby - GAIS 2
J Södra - Brage 2
IKO- Mora IK 2

Odds: 35,29
Kommentera

0-3. Detta borde MIK greja
Kommentera

2-0 till Mora ibörjan på 1a perioden, kan det börja bättre.
Vore bra för MIKs självförtroende om det höll hela vägen idag.
Kommentera

Oskarshamn - Mora
Är det inte läge för Oskarshamn att torska idag?
Kommentera

Sv: Mora-Bofors 1-2
Sudden87: När det gäller Leinonen, så är det väl isåfall HV som är farmarlag till IKO :=). IKO har kontrakt med Leinonen och bestämmer helt och hållet själva om HV ska få låna honom. Eftersom HV plockade hem Halvardsson trots att IKO också hade enorm backbrist, så är det nog tveksamt om IKO släpper Leinonen till HV om det så är kris för dom.
Kommentera

Sv: Adam
Tja!

Hur går de för Adam?

M.V.H Larry!

Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

PeO: Sluta säga farmarklubben nu. Vi har bara en spelare från FBK.

Kalla VIK-ungdom för farmarlag då.. De har två spelare från HV.

IKO lånar backen Halvardsson från HV och Leinonen är tredjemålvakt i HV.

Så snacket om farmarlag är ute..

Det är ju annars väldigt smart att ha riktiga Boforsare på höga poster i FBK.

Och det är väldigt smart att låna en elitseriespelare om man får. Man hyr ju för en inte så stor summa
Kommentera

Sv: klacken
mw:
Visst är det great att någon/ra bryr sig om att återförena en supporterklubb. Hoppas att det kan bli ännu fler som kommer och ställer sig där borta, så kan vi kanske få den sär sk "sjätte utespelaren".
Kommentera

Sv: klacken
simme: Kan väl bara instämma i hyllningskören. Helt suveränt av de som utförde uppgiften senast. Det är inte bara laget som tjänar på en hejarklack utan hela klubben. En del åskådare kan vara av den sorten att de letar sig tillbaka bara pga att det var en god stämning i hallen.
Kommentera

PeO:

Om jag känner morafolket rätt så är det nog ett måste med kisspauser ;)
Kommentera

Jag kan hålla med om att domaren var skakis igår, men Farmarklubben hade varit svårslagen även med en bättre domare. BIK var i mina ögon klart bättre än Oskarshamn. Stora, snabba, muskelstarka spelare och ett smart spel gör att BIK blir jobbiga att möta. Ändå var förlusten bitter med tanke på moringarnas spelövertag och kämpainsats.

Positivt från igår: Klacken! Det var riktigt trevligt i Smidjegrav igår, folk trivdes även om det inte var partystämning på alla håll. Hoppas folket i klacken orkar fortsätta för dom drog onekligen upp stämningen flera knäpp. Kul också med en busslast BIK:are, extra kul att dom var sena så att dom missade första perioden:)

Nu fyller vi Västeråsbussen till bristningsgränsen! Fråga till Ace: blir bussresan av karaktären "inklusive kisspauser" ?
Kommentera

mw: Chockerande. Med tanke på hur matcher mellan Bofors och Mora alltid sett ut dom senaste åren. Det har varit hårda, tuffa och täta matcher (ofta) där bägge lagen har både tagit och gett (riktig hockey alltså), visst har det ofta varit lite smågrinigt men det ska det vara (det är då som hockey är som bäst). Att det då med tanke på matchernas karaktär ska ha varit så stor övervikt åt det ena eller det andra hållet är i mina öron helt felaktigt. Jag fattar inte hur det kan se ut på det sättet.
Kommentera

Angående utvisningsstatistik.
Det var väl det jag trodde!! Kommer väl ihåg när Synsam i Mora. var matchvärd vid en match förra säsongen. Herr Eriksson var domare även då, och motståndet det samma, om jag inte minns fel. Gästböckerna efter matchen var fyllda med samma kritik, och uppmaningar att besöka nämnda matchvärd för test av syn.
En uppmaning som uppenbarligen inte gav resultat.
Kommentera

Stigsson: Okej, nu förstår jag fördelen med att vara jägare. Vad säger du om utvisningsstatistiken då?
Kommentera

mw: Tor inte det. Det är inte älgarna man är ute efter. Det är möjligheten att få komma hemifrån i en hel vecka och festa loss med andra likasinnade som är målet. Jakten är bara en täckmantel.

Nu tror jag att vi lägger ner ämnet från djurvärlden annars får vi väl snart öppna en helt ny GB. :-)
Kommentera

Sv: Mora IK - VIK
Hittade en fin kommentar i gästboken på VIK.se efter matchen..

"VIK måste ha stannat i Leksand och ätit på väg till Mora, och där fått lite av den förlorar kultur Leksand besitter!"

Hehe kommentarer överflödiga ;)
Kommentera

« · 313266 · »