Forum

« · 345951 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Oskarshamn - Mora
Kenny:
Jag tror defenitivt att Oskarshamns seger i kväll gynnar oss på Onsdag. Seriesegern i all ära men det är så oerhört mycket viktigare att inte riskera att missa Superallsvenskan. Den risken hade verkligen fått dem att tända till mot oss, men med kvällens tre poäng känner de säkert sig lite lugnare.

De två poängen mot Växjö känns också mycket viktiga. Jag hade inte orkat med att se MIK i Västerås i sista omgången om den varit av avgörande karaktär. Det ska bli skönt att bara kunna stå där och njuta av avancemanget!

www.MIK.se
Kommentera

Sv: Kvällens Matcher:
metal guru: Jo, det var sannerligen på tiden. Känns ganska bra alltså.
HURRA HURRA!!
Kommentera

Bafucin:
Grattis till tre poäng.
Det var i omg. 13/14 som ni tog 3p två gånger i rad senast, så det var väl dags nu...
Kommentera

metal guru: Du är förlåten..:-D
Kommentera

Kvällens Matcher:
Det blir ett jämra liv när man vänder ryggen till, men jag gissar att man inte missat något väsentligt.

I slutet på andra perioderna ser det ut som Bofors och Oskarshamn har ryckt en aning. Står sig detta blir det ingen förändring i Worst Case Sceniario.

Och jag har fel som vanligt i mina profetior - denna gång om Bofors snara sönderfall.
Kommentera

Sv: trycket ökar i smidjegrav!! *stolt*
wallin:

De supporters som tycker det är kul att umgås innan matcherna.. Dricka lite öl & så!
Kommentera

lax: jag hoppas hatt det blir fullt med folk i smidjegrav nästa match!!!!!
det ska bli fullt med folk i klaken!!!
Kommentera

wallin:

Moderatorer är vi (Jag och Stigsson) som håller ordning i gästboken och ser till att en god nivå hålls. Kort sagt vi som bestämmer :)
Kommentera

wallin: vilka kommer till lilla-björn då?? alla som inte vet nåt om det så kolla på visa ämmne och officiel pub för mik!!
Kommentera

MrAce: vad är moderatorer??
se länk för den som vill se mej på kort!! =)
Kommentera

wallin: det har blivit mer folk sen den där djurgårdaren kommit till mora
Kommentera

wallin: du har rätt
Kommentera

trycket ökar i smidjegrav!! *stolt*
vad kan det bero på att mora ik fått så mycket mer stöd dom senaste matcherna..jag vill intyga att klacken var strållande...är det dan´s förstjänst?? det ligger nåt i det iallafall...
Kommentera

Sv: Växjö
Stigsson: troligen..då får man väl ov att seja grattis..lol
Kommentera

Putte-LL: Är det Växjös första landslagsuppdrag?
Kommentera

Stigsson: Grrr... det var en minst sagt tung förlust... kul att ni gillade Lakers spel :-) På onsdag ska RBK få sota för detta...
En liten tröst är att vår #23 Henrik"Blomman"Blomqvist som gjorde 4-2 målet idag blivit uttagen till JVM-truppen :D
Kommentera

Stigsson: helt klart..mora är det mycket bättre laget och har mycket mer chans i SA än ik.O!!
Kommentera

Kenny: Tror inte det, dom kommer nog att kämpa för seriesegern då.
Kommentera

Oskarshamn - Mora
Oskarshamn kan bli klara ikväll... undrar om det i så fall skulle gynna oss på onsdag!?
Kommentera

MrAce: Sorry jag är för ärlig. Men jag är jävligt glad att dom inte fick det :-)
Kommentera

Stigsson:

Nejdå nu ska vi inte vara såna här ;)
Kommentera

MrAce: Handen på hjärtat så var dom värda att få mera poäng med sig hem igår.
Kommentera

Stigsson:

Visst var det så, ett av de få lagen som kommer upp hit och spelar en offensiv glad hockey ! Tillskillnad från de andra topp konkurrenterna tex Oskarshalm, som spelar den sämsta tråkigaste j*vla p*ss hockeyn som någonsin skådats ! :)

Och Hammers vill jag då absolut inte ha med till SA..
Kommentera

Växjö
Inte för att jag på något sätt vill be om ursäkt för gårdagens poäng men visst var Växjö en trevlig bekantskap. Tight försvar och en effektiv och tempostark offensiv. Roliga att se helt enkelt.
Jag skulle gärna se det laget i SA istället för Rögle, Halmstad eller Västerås nu när dom inte kan ställa till med mera skada för oss.
Kommentera

Sv: Worst Case Sceniario
...och min tabell bygger redan på att formstarka Västerås tar 3 raka i slutet. Vilket inte heller ger oss ett sämre läge.

Allt kan bara bli bätttre :-)
Kommentera

metal guru: Visst har du rätt i det. Men det kan endast gynna oss eftersom Bofors bara har "bottenlag" kvar att möta (Örebro (b), Troja (h), Arboga (b), Nybro (h)) vilket alltså betyder att ingen annan av våra motståndare får någon fördel av Bofors dåliga form.
Med andra ord, läget för oss kan inte bli sämre på grund av det. :-)
Kommentera

Stigsson:
Kombinerar du ihop din uträkningsteori (topplagen slår alla bottenlagen) med "Hetast just nu" ser du att fallet Bofors kan vara en motsägelse.
Se också att alla lag är ungefärligt lika heta - förutom VIK (lite hetare) och BIK (iskalla).

Tippar därför tack och godnatt, Bofors.
Kommentera

Stigsson:
seconded!
och jag vill ha dem redan ikväll,
trots att vi spelar först på onsdag...
Kommentera

mw: Ja, det kanske blir så :-) En sak är dock säker, vi behöver 3p till och jag vill inte ha pressen kvar att behöva ta dom i sista omgången i Rocklunda!
Kommentera

Stigsson: Visst är det skönt att kunna bevisa allting med statistik. Lik förbannat är man nervös inför Mörrummatchen, och andra sidan vinner säkert MIK nere i Oskarshamn bara för det. :-)
Kommentera

metal guru: Följer upp ditt WCS med ett troligt slut på serien.
Min sluttabell bygger på att "topplagen" vinner återstående matcher mot "bottenlagen" och att de matcher som återstår mellan "topplagen" vinns av hemmalaget.

Då slutar det:
Oskarshamn 69p
Bofors 63p
Västerås 62p
Mora 60p
------------
Halmstad 58p
Växjö 57p
Rögle 57p

*Halmstad kommer bara att kunna nå 58p.
*Växjö måste dels slå Rögle hemma men också klara av Oskarshamn borta för att nå oss.
*Rögle måste slå Växjö borta för att nå oss.
*....under förutsättning att vi själva klarar av att slå Mörrum.

Men som sagt var, sen när är idrotten logisk?!?

Hetast just nu (5 senaste):
Västerås 14p +16
Växjö 11p +3
Oskarshamn 10 +7
Mora 9 +11
Rögle 9 +6
Halmstad 8 -2
Bofors 3 -9

Dom andra lagen skiter jag i att analysera.

Som ni märker så är detta oändliga bollande med siffror ett utmärkt sätt att överleva sin egen nervositet.
Kommentera

Sv: Trend
metal guru: I och för sig får ju du och jag en hemmamatch till i Rocklunda. Alltid en tröst om VIK tar sig dit.
Kommentera

Trend
Västerås känns glödheta just nu - 14p på de senaste fem matcherna, och +16 i målskillnad. Vi får hoppas att de smälter hål på isen under sig, och på så sätt får tvärstopp i de sista omgångarna.

Bofors har på papperet klart lättaste motståndet kvar, men frågan är hur heta de gossarna är? Segern mot Rögle borde i normala fall ha imponerat i förra omgången, men ängelholmarna har inte gått bra mot sina huvudkombatanter i år. Bofors hade innan den bataljen fyra raka förluster. Vi får se hur de sköter sig imorrn.

En komplett trend utlovas efter morgondagens matcher.
Kommentera

mw:
javisst, men i WCS tar ett av lagen tre poäng, och blir sålunda laget som enligt tesen knuffar bort oss från SA. Bäst för oss är naturligtvis ett kryss i den matchen.
Kommentera

metal guru: Med lite flyt kan 59p räcka, eftersom Rögle och Växjö skall mötas.
Kommentera

Sorry grabs för att det tog onödigt lång tid,
har varit iväg ikväll och kvalificerat oss för SM-slutspel i P15/5-a-side. Säg grattis då...

Annars - Worst Case Sceniario:
Oskarshamn 63
Bofors 63
Västerås 62
Rögle 60 (kan lika gärna vara Växjö)

Mora behöver 4p av 9p för att nå 61p, och har kvar att möta:
Oskarshamn, Mörrum, Västerås.

Vår målskillnad fungerar (just nu) som en extrapoäng - men är det Worst Case så är det, så därför räknar vi inte med den.
Kommentera

Sv: Mora - Växjö
mw:

UJa men de blev ju i alla fall glada igår när jag träffade dem i Leksand eftersom de flesta tycks ha ett litet brynäshjärta i Växjöl!! hmmm hur man man ha det ??
Kommentera

Skönt att vi övervann Carlssons 2:a på oddset..
Kommentera

Tungt för de stackars långväga gästerna som åkt ända från Växjö och nästan hade 3 poäng med sig hem. Jag lider med dem. Minns hur tungt det var i Tingsryd då vi tvingades ta övernattningsbeslutet redan efter en period mot TAIF. Men lakejer det kommer nya matcher och nya resmål.
Kommentera

metal guru: Jag väntar med spänning på det nya WCS:t?
Kommentera

Härligt MIK. Nu fixar vi detta med en trea mot Mörrum, gärna poäng på onsdag också.
Kommentera

Sv: Mera publik till Smidjegrav
mw:
Ja, men jag är övertygad om att MIK fixar det här! Vilken vändning från 2-4. Puh!
Kommentera

rcw: Nu är SA-platsen i klar fara. Men det hela är fortfarande relativt enkelt. MIK åker ned och tar poäng mot Oskarshamn och sedan vinst över Mörrum. Hur ligger det itll på Worst Case Scenario?
Kommentera

mw:
Dagens officiella siffra är 1049 vilket innebär att det (med en hemmamatch kvar) endast återstår 369 åskådare till de 16000 som ger 1000 i snitt.

I dag lider vi med Per Kenneths.

www.MIK.se
Kommentera

"Heja Mora, MIK"
Visste ni att låten "Heja Mora, MIK" är veckans sportlåt på P3 sport. Kolla www.MIK.se och gästboken för vidare länk till radion.
Kommentera

henrikj: Jag gissar på 975.
Kommentera

Kenny:

Ska bli jäkligt kul med en match som verkligen gäller något även om man hade hoppats att vi varit klara för SA. Jag tror och hoppas att killarna skärper sig i den här matchen. En vinst skulle sitta så fint.
Jag tippar på 4-2.

En annan intressant fråga är hur mycket folk det kommer på matchen? Vad tror ni?
Kommentera

MrAce:
Jo visst va de kul att det var folk där.. men jag tror att medelåldern var en bra bit under den normala faktist..

För övrigt så är som sagt 3 pinnar idag ett måste.. Men de ska vi nog fixa..
Kommentera

Kenny:

Visst är det så, vore verkligen skönt med 3 poäng idag !
Hoppas att spelarna kan ta sig i kragen verkligen och komma tillbaka till det spel vi hade innan matchen mot Arboga. Sedan kan man ju också alltid hoppas lite på Hammers och Troja med sina matcher.. Vill bara få grundserien överstökad nu ! Det är nu som vi måset bevisa att vi ska vara med i Superallsvenskan efter jul !

Kul att det var så pass mycket folk i fredags på klacksektionen som det var, hoppas att dessa själar återvänder i eftermiddagens match med !
Kommentera

Mora - Växjö
Vad tror ni om dagens drabbning då? Blir stentufft men 3 poäng är ett måste... annars ser det lite väl spännande ut!
Kommentera

« · 345951 · »