Forum

« · 348182 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Worst Case Sceniario
Alla resultat gick oss emot ikväll (under vad Rögle tycker?), så WCS har inte förändrat sig ett dugg. Dettaä är därför en direkt upprapning av tidigare domedagsprofetia:

Oskarshamn 63
Bofors 63 ("kattakräken")
Västerås 62
Växjö 60 (kunde lika gärna ha varit Rögle)

Mora behöver 4p av 6p för att nå 61p, och har kvar att möta:
Mörrum, Västerås.

Vår målskillnad fungerar (just nu) som en extrapoäng - men är det Worst Case så är det, så därför räknar vi inte med den.

Chatten var kul, så länge jag var med. Resultatet var mindre skoj.
Kommentera

Sv: IKO-MIK
1.Oskarshamn 30 21 0 9 104-62 63
2.Mora 30 20 0 10 106-72 57
3.Bofors 30 20 0 10 96-77 57
4.Västerås 30 19 0 11 95-75 56
5.Växjö 30 16 0 14 99-86 54

Hmmm !
Kommentera

Mora - Mörrum
Nu är det bara att blicka framåt..
Hur Mora ska agera i nästa match är självklart! Det är bara vinst som räknas!
Frågan är hur vi på läktaren nu ska agera?! Jag tycker att man ska satsa på att få så absolut mycket folk som möjligt till västra stå på fredag som är skrikvilliga.. Tänker då på alla som brukar hänga med när det går bussresor till bortamatcher, men är anonyma när det är hemma-match.. ja ni förstår säkert va jag menar..
Kommentera

rcw:

"Segrarna" skulle det förstås stå!

"Läs igenom ditt inlägg/din tråd en eller två extra gånger innan du postar..."
Kommentera

J0cke:
Grattis! Du har hittat undantaget som bekräftar regeln :-) Jag uppskattar förlusterna under "TV-sportmatcherna" till mindre än 10% men jag har inga säkra statistiska belägg för det.

www.MIK.se
Kommentera

J0cke:
Hade tv-sporten glömt att ta av linsskyddet då?
Kommentera

Sv: Rögles värvning
Stigsson:
Har kikat i AIK's forum, och funnit följande glädjeyttringar gällande Fredrik Näsvall:

"känns som att det var bästa som kunde hända efter that damn Näsvall thingy"

"Kan man inte ta order hör man inte hemma i AIK. Tackla sönder han när han kommer upp AIK!"

"Tror också att det finns några i laget som vet hur man får honom på dåligt humör...även om han lär vara enormt laddad vid ett eventuell möte med AIK! "

blandat med en viss saknad.
vore kul att veta vad som egentligen hände. "Personliga skäl" hette det på någon någorlunda officiell sida.
Kommentera

rcw: Under randy tiden så vann Mora med 5-0 tror jag mot timrå inför tv-sportens kameror =)
Kommentera

MrAce:
Hoppas de klipper bort varenda sekund! :-) Hur ofta har MIK vunnit när de visat våra matchbilder på TV-sporten?

Stigsson eller mw kanske har statistik på det? :-)

Däremot ser jag gärna en hel MIK-match på TV4+

www.MIK.se
Kommentera

Stigsson:

Hehe ja man skulle kunna tro det ;)

Fö är kvällens domare är ifrån Göteborg, Tobias Stenström.
Kommentera

MrAce: Otroligt om någon skulle visa en sekund från södra serien. Varför detta är domaren från Solna eller :-)
Kommentera

mw:
Tv4 var på plats på värmningen i Oskarshamn i morse, antar att det kan betyda att det dyker upp bilder i sporten i kväll möjligtvis ? kan ju alltid hoppas..
Kommentera

löjjan: Oskarshamn har ju en del skador. Har en känsla av att MIK tar poäng nere i Oskarshamn. Äntligen kan laget spela lite avslappnat, utan att slarva förstås.
Kommentera

MrAce: Varför fick han kicken från SKAIK?
Kommentera

metal guru: Visserligen är det så men man har ju uppenbarligen inte lyckats vinna tillräckligt många matcher så här långt och jag är tveksam till att det kommer att fungera i och med det här. Vem vet kanske det är ett genidrag men jag tror inte på det.
Kommentera

Sv: Våra killar sköter sig
Stigsson:

Exakt, våran kvarting har verkligen kommit i form !
Kommentera

metal guru:

Visst går hockey ut på att göra mål, men en spelare som gjort tre matcher sen mitten av oktober och det i italienska ligan.. Tvivlar på att han kan tillföra så jätte mycket.. Dock ska man ju aldrig säga aldrig !

Klart är att de som vet varför han fick kicken ifrån Skellefteå vill nog knappast ha honom i laget !
Kommentera

Stigsson:
Sporten går ju ut att göra fler mål än motståndaren, och vinna med 9-8 ger mer publik än att vinna med 1-0. Kanske..?
Kommentera

Rögles värvning
Ett av seriens slappastre försvar ska nu bli bättre.....och det tror man sig kunna lösa genom att värva ytterligare en forward!!??!!

Någon som förstår logiken och kan förklara för mig?
Kommentera

Våra killar sköter sig
Tidigare i veckan var det Adam Andersson som sänkte Leksand och igår var det Magnus Hedlunds tur.
Känslan sitter kvar, kommentarer överflödiga....
Kommentera

IKO-MIK
Jaha vad tror ni om kvällens match då.
Vi e inte mätta bara för att platsen är klar
Nu vill vi ha mer.
Jag tippar Oskarshamnsseger med 3-1 idag...ses i SA
Kommentera

Sv: trycket ökar i smidjegrav!! *stolt*
wallin: Jo du, det kan nog ha att göra med att grabbarna lirar roligare hockey, och då vill ju flera se hur de går, klacken har oxå blivit bättre just för att grabbarna har blivit det, jag vill inte ta på mig för mycket av vad folk säger men visst blir man glad över de positiva reaktionerna från folk å då fortsätter man ju att vara en "PAJAS"...

Så fortsätt att komma till hallen å stötta grbbarna... förlust imon å vi måste vinna hemma på fedag mot Mörrum....va där....

TILLSAMMANS BLIR VI STARKARE

MVH Ljungan
Kommentera

DomarenOne:
För formens skull kanske jag ska tillägga att min domarkurs var i en annan idrott, och avsedd för andra åldrar än vad detta forum är till för.
Kommentera

metal guru:
Aha äntligen en domare som håller på Mora:P
Ja alltså angående mitt namnval så kan det ha uppkommit under en "domar-hatisk" fas av mitt liv. Därav Domaren.. Eftersom "Domaren" var ett upptaget namn så lag jag på "hiphip-maner" dit One på slutet.. alltså DomarenOne.. And that´s the story, ait?
Kommentera

DomarenOne:
Inget livar upp som en god diskussion.
Som avslutsningstrudelutt kan väl jag tala om att jag varit borta på domarkurs ikväll. Nu får du tala om varför ditt nick är lite, eh, i motfas med kvällens tråd. Självspäkning?
Kommentera

metal guru:
Hehe ja de är ju ett sätt att se på de hela..
Men det känns som att i stundes hetta kan allt hända ..man skriker lätt på domaren av en ren reflex.. Adrenalinet pumpar och du vill inte annat än att domaren ska ramla och slå sig hårt.. Det är helt naturligt att agera så i en situation där man anser sig orättvist behandlad.. Speciellt när mycket står på spel.. När sedan alla i en grupp reagerar likadant uppstår en sorts "kärnreaktion". Illskan sprider sig otroligt snabbt och plötsligt bryter alla ut i hat mot domaren.. Hatramor upptår lätt.. Det kan tyckas synd att det ska vara så men det tyvärr är ren fakta..
Kommentera

DomarenOne:
ok, vi börjar om från början.
Jag plockar bort Leksing-grejset ur min profil. Glöm det.
Glöm också min 13-åriga reptilhjärna. den går ändå inte att använda till annat än att spela med min kluvna tunga.

Min knutpunkt är (som jag kanske sumpade nånstans på vägen):
På vilket sätt hjälper en klack sitt lag om man sätter igång att ösa okvädningsord över domaren?

Jämförelse ur det verkliga livet:
Du har gjort dig fin för kvällen. Du är både stor, stark och dansar bra. Du vill komma in på den fina krogen. Dörrvakten Stig är dock av annan åsikt, oklart varför. "Stopp där! Här kommer du inte in." hörs ljuda över hela kön. "Gå ett varv."
Du tycker han är orättvis. Minsann, om du inte ska tala om det för honom. Du försöker fokusera honom med blicken, spänna respekt ned i hans innersta. Du tar sats nedifrån tårna, och skriker "..." [ridå]

På vilket sätt har du just förbättrat dina chanser att få komma in på den fina krogen för att dansa bra?

Både domaren och dörrvakten är 'in charge of the situation'. De bestämmer. Det är bara att gilla läget. Retar du upp honom vill han bestämma lite mer.
Kommentera

Sv: vem skulle kunna starta upp red dragons igen?
wallin:

Hur gammal är du? Om du är över 20 och känner att du kan ta på dig det ansvaret så är du rätt man! Just idag vet jag ingen som vill ta på sig ansvaret!
Kommentera

vem skulle kunna starta upp red dragons igen?
jag bara undrar om det är nån som kan få igång red dragons igen för det är många på vår skola som önskar det...och många vill vara med..
Kommentera

metal guru:
Ja men de hela handlar ju varför man skriker på domaren!
Och om man sedan skriker "doma´n är leksning" (som du förespråkade) eller "Ut med doma´n"(som jag förövrigt tycker låter bättre) spelar ingen roll. Vi vill ju båda förmodligen skrika av samma anledning!?
Hela den här disskusionen bottnar i att jag tycker bättre om den ena ramsan än den andra, precis som du tycker tvärsom.. INTE om att den ena sjungs av personer som mentalt ligger på en 13-årings nivå och har reptila hjärnor.
Om jag nu är helt ute och cyklar, så kan jag inte riktigt förstå ditt resonemang eftersom du tidigare i ett inlägg tyckte det var okej att skrika på domaren?
Kommentera

DomarenOne:
Nej, då står man inte där med glimten i ögat.
Det är då man visar att man inte mentalt är på en 13-årings nivå, fast det står något annat i prästbetyget.

Om domaren gör en tavla som gynnar det egna laget, händer det nåt annat då? Och i så fall, varför?
Kommentera

metal guru:
Jo visst kan de va kul med lite "ironi" och "humor" ibland när man ropar på domaren, självklart. Men i viktiga matcher när otroligt mycket står på spel och domaren gör en tavla, då står man inte där med glimten i ögat!
Kommentera

DomarenOne:
En liten skillnad mellan "domarn är leksing" och "ut med domar´n" är att den föregående är en komplimang om man håller på Leksand, eller är därifrån, annars fullständigt neutral. Om man inte håller på Mora, förståss. Med vetskap om detta kan man ha en god portion glimt i ögat, både när man skriker ramsan, eller hör den. Och den domare som på allvar kan bli arg, upprörd eller störd av "domarn är leksing" har problem

Hur mycket glimt har man i reptilhjänan när man skriker "ut med domar´n"?
Skillnaden är klass.
Kommentera

metal guru:
Jag citerar tidigare skrivet av dej:

"Angående 'skrika på domaren' tycker jag att klackens adelsmärke är "DOMARN ÄR LEKSING", som är helt suverän. Stanna vid den, det är KLASS."

Vad jag menar är att likaväl som att skrika "Doma´n är leksing" så kan man väl skrika "ut med doma´n", för den anser iaf. jag vara en mycket bättre ramsa.. Om man nu nödvändigtvis ska skrika på domaren alltså.
Kommentera

Sv: Hejarklacken...vart tog du vägen!?
owner: japp
Kommentera

Stigsson: ska jag ta med mig en trumma på fredag????
Kommentera

Stigsson:

Kanske därför HC Örebro aldrig vinner några matcher (?) För alla vet ju hur trevlig publik dom har ;)
Kommentera

metal guru: Jag är beredd att hålla med Metal Guru i den här frågan.

En spelare som åker och snackar med domaren istället för att göra sitt jobb har tappar focus och håller troligtvis på att förlora matchen.
Likaså har den publiken som lägger all sin kraft på att jaga den randiga tappat sitt focus och glömt varför man är där. En stunds buande och visslande i samband med eventuella situationer är OK, men sen gäller det att lägga sådant bakom sig och jobba vidare på det som är viktigt.
Kommentera

DomarenOne:
"ut med domma´n", "domar skandal" är snäppet bättre än förpubertala neandertahl-yttringar, men ändå bortanför min nivå på värdighetsgräns.

Jag kan inte för mitt liv förstå hur man som publik ska kunna påverka en domare "att skärpa sig" om han dömer 'dåligt'. Sannolikt betyder det bara att ens eget lag åkt på något man inte gillar. Hur ofta har det hänt att en domare som har en klack emot sig, börjar göra som klacken vill? Och då det händer, hur mycket fair play är det?

En klack är på plats för att stödja sitt lag.
En klack som rasar mot domaren har förlorat fokus.
Och i mina ögon också byxorna.
Kommentera

En hälsning
Kände bara för att skriva till er och (faktiskt) berömma ert diskussionsforum. Trots att ni är fienden för mig som håller på IKO. Inte ofta man ser så pass belevat språk. Vissa undantag finns ju förstås alltid...
För att prata hockey vill jag nog hålla med om den som trodde att IKOs vinst mot Nybro gynnar Mora. I fjol när IKO blev klara för SA presterades det rätt dåligt i slutet av Södra Allsvenskan. Hoppas förstås inte på det nu. Men jag har onda aningar. Å andra sidan är IKO bra mycket bättre än i fjol och IKO vill nog inte förlora båda hemmamatcherna mot Mora. Så gratispoäng kan ni inte räkna med!
Ses i Superallsvenskan snart.
Tack för mig!
Kommentera

metal guru:
Personligen gillar jag inte "domma´n är Leksing" alls!
Man uppfattar den väldigt oseriös och om domaren hör den drar han nog bara på smil-banden och fortsätter dömma dåligt.. För att han kanske ska skärpa sig måste man utrycka sig hårdare.. Inte nödvändigtvis med svordommar och könsord, utan te.x "ut med domma´n", "domar skandal" eller liknande.
Kommentera

Sv: Vad är det som har sviktat
Stigsson: Det är nog så att serien är så fruktansvärd jämn så det räcker med en mycket liten svacka för att det skall synas i tabellen. Jag tycker dock inte att vi skall oroa oss i onödan om det inte blir sämre. Tar vi tre pinnar mot mörrum räcker det garanterat med en till mot oik eller vik. Troligen räcker det även med jämna matcher mot dessa två där det blir uddamålsförluster. Det som ser bra ut är att vi, trots att vi förlorat några "på papperet" onödiga poäng så är det inga genomklappningar det handlat om. Sedan tror jag att vi skall vara tacksamma över den fina sviten som förde upp oss i topp som jag tror berodde mycket på ett fenomenalt målvaktsspel och till viss del lånet av adam. Nu måste grabbarna troligen klara sig utan honom. Vi skall naturligtvis även klara oss med ett "normalt" målvaktsspel några matcher tills bengt kommer in i ett nytt stim. Sedan kan man spekulera i att det inte är någon fördel att gå in i superallsvenskan som favorit efter att ha vunnit den tuffa södergruppen. Det är nog bättre att gå in som trea-fyra så länge grabbarna känner att dom har kontroll över situationen. Jag är nog av den åsikten att, för att ha något med toppen i superallsvenskan att göra, klara av denna situation ganska lätt. Vi har allt i egna händer.
Kommentera

mw: Jo visst är det så att alla lagen får större eller mindre svackor, hemligheten är att kunna minimera dess i längd och djup. Det är en självklarhet att det blir så med matcher varannan dag hela hösten. Det finns nog ingen normal person som klarar av att att hålla koncentrationen på topp i 32 omg med det seriesystemet som finns idag.
Min oro är att tryggheten bakåt har försvunnit och att detta påverkar hela laget ända fram till avsluten. Är det inte också så att det är målvakten som borde reagera först på mental trötthet eftersom det är han som hela tiden måste bygga mycket av sitt spel på koncentration. Vad vi ser är kanske baksidan med att köra med en målis som står alla matcher?
Kommentera

Stigsson: Intressanta analyser. Kan det inte vara så att alla lag har svackor under en säsong. Bofors har vait inne i dålig trend ,men repat sig. MIK är kanske inne i en lite nsvagare period. Ifjol fick väl MIK en svacka alldeles i fel läge, precis då SA började.
Kommentera

Vad är det som har sviktat
Kan konstatera att MIK under de senaste omgångarna trots storsegrar mot Örebro och Troja inte har imponerat som man gjorde tidigare under serien. Vad är det som har falerat. Själv tycket jag att Bengan i målet inte har sett lika säker ut sista tiden och det släpps mera enkla returer. Frågan är bara om det är laget spel som helhet som gör honom osäker eller om det är försvaret svacka som gör att vi inte går på med samma säkerhet framåt som tidigare.
Trots allt så släppte Bengan in i snitt 1,73 mål före den 19 november och från och med det datumet (sista 8 omg.) så har siffran istället varit 3,13 insläppta per match, alltså en 80% ökning av antalet insläppta mål.
Kommentera

Kenny:
Angående 'skrika på domaren' tycker jag att klackens adelsmärke är "DOMARN ÄR LEKSING", som är helt suverän. Stanna vid den, det är KLASS.
Att sänka sig så lågt som att använda @&-# eller könsrelaterade ord är under värdighetsnivån, och luktar bara pubertalt trams.
'Väx upp', brukar jag tänka när jag hör sån't.

Är imponerad av den senaste händelseutvecklingen på klacken.
Keep up the good work, guys!
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Mora
Kenny:
Nej. Inte HELT klara.
Om vår målskillnad håller, räcker det dock med 3p.
Kommentera

Denna "tråd" har ju verkligen spårat ur!
Vad det gäller stämningen i hallen... Visst kan Dan ha en del med saken att göra... framför allt när det gäller att sittplatspubliken lever med... men tycker att alla i klacken också gör ett bra jobb och skriker...!! Hoppas vi kan bli ännu fler... Jag har sagt det så många gånger förr och jag säger det igen... Det är inte pinsamt att skrika!

En sak måste vi dock försöka få bort... eller i alla fall använda mindre... och det är svordomar i ramsorna... Visst kan man få skrika på domaren osv men om hela klacken gör det låter det inget bra. Dessutom verkar ju småbarnen ta in sånna saker direkt och det ger INTE en bra stämpel på klacken... Någon annan som håller med?
Kommentera

För övrigt... Kan vi möjligen bli klara vid en ev. vinst på onsdag?
Kommentera

rcw:

Exakt ;) Om det nu blir så *lite smått orolig*
Kommentera

« · 348182 · »